Cubase 5 - problem (fortsat).
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 14-02-10 10:34

Hej.

Jeg har tidligere haft problemer med at Cubase 4 ustandselig lukkede.
Det er overstået med Cubase 5. Kører meget stabilt og sikkert - men.

Ved start og ved quit af programmet samt ved import af lydfiler - og af
og til også ved andre begivenheder med programmet - går lyd ud på max.
Hvis jeg ikke husker at skrue ned, er det det ene chock efter det andet.
Det sker ikke i andre programmer med lyd/film etc.

Nogen forklaring - løsning.

På forhånd tak.

Michael C.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 10:41

Hej,

> Ved start og ved quit af programmet samt ved import af lydfiler - og af
> og til også ved andre begivenheder med programmet - går lyd ud på max.

Jeg tror ikke der dukker flere svar op ved at gentage spørgsmålet, desværre.

For mig at se kunne du overveje:

1) Udskifte lydhardware/drivere

2) Erstatte Cubase 5 ikonet med et ikon som aktiverer Cubase 5 og
automatisk afspiller en makro, som reducerer lydstyrken

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 17:23

On 2010-02-14 10:41:24 +0100, Jens Kristian Søgaard
<jens@mermaidconsulting.dk> said:

> [...]
>
> 2) Erstatte Cubase 5 ikonet med et ikon som aktiverer Cubase 5 og
> automatisk afspiller en makro, som reducerer lydstyrken

købe en 2-8 kanals lydmixer ? ( der kan håndtere alt fra stereo til 7:1
) ( og styr din lyd/lydniveau der)

Måske er det bare mig, men er "max" lig med nul dB?, hvis ja, kunne det
jo hjælpe med en big knob eller et lydkort, der kan styre lydstyrken på
dine ( aktive ??) højtalere.
eller kører du med passive ditto, og et effekttrin, der er skruet oppå
max.. og "volumen kontrol" på master mix?

som jeg hører det, er "max" såmænd bare nul dB, når du tjekker eksterne
lydfiler etc..
Og det er såmænd fint, da du jo gerne vil høre dem, før import.
At du så har valgt at skrue ned for "master mix" forhindrer naturligvis
ikke programmet i at spille lydfiler i nul dB, da mastermix bare er
lydniveauet på dine "track", og ikke programmets output..

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 15-02-10 20:17

> [...]
> ikke programmet i at spille lydfiler i nul dB, da mastermix bare er
> lydniveauet på dine "track", og ikke programmets output..

Indrømmer blankt - er lidt for teknisk for mig.

Jeg bruger lyd ud og har externe højtalere med egen forstærker.
Dette har jeg altid haft, og har aldrig tidligere haft dette problem.
Og som sagt er det kun i forbindelse med Cubase at dette sker.

Det er lyd ud fra iMac-en der hopper i max. Der sker ikke noget i
Cubase.

Problemet er for øvrigt vist nok kommet efter sneleoparden.

Jeg vil skrive til Steinberg, og så må jeg se, hvad de vil svare.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 15-02-10 20:17

> Jeg tror ikke der dukker flere svar op ved at gentage spørgsmålet, desværre.

At jeg spørger igen synes jeg er naturligt nok, da første løsning var at
gå fra Cubase 4 til 5. Hermed blev problemet med ustabil kørsel løst,
men lydstyrkeproblemet forblev det samme. Det kunne jo være, at også
dette problem blev løst med ver. 5.

> For mig at se kunne du overveje:
>
> 1) Udskifte lydhardware/drivere

Da alt andet som sagt kører upåklageligt, er jeg ikke vild med at ændre
her.

> 2) Erstatte Cubase 5 ikonet med et ikon som aktiverer Cubase 5 og
> automatisk afspiller en makro, som reducerer lydstyrken

Det vil vel kun hjælpe ved start, jeg vil stadig have problemet ved brug
af Cubase og ved afslutning af Cubase.