Træk i håndbremsen!
Fra : Esben

Dato : 13-02-10 20:42

Har ikke brugt Handbreak før (men VisualHub på et tidspunkt)

Kan jeg få Handbreak til ikke at røre billedsiden men kun lydsporet?
Satte billedkvalitet på 100% hvorefter HB begyndte at fylde min disk til
randen med data....

Det slår mig lige om jeg bare kunne cutte lidt af H.264 videofilen, for
at få barberet de sidste 60 MB af .mkv-fil...? Har i forvejen fjernet et
par lydspor med Mkvtoolnix. I så fald hvordan gør jeg nemmest det?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 17:25

On 2010-02-13 20:41:44 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> [...]
> at få barberet de sidste 60 MB af .mkv-fil...? Har i forvejen fjernet et
> par lydspor med Mkvtoolnix. I så fald hvordan gør jeg nemmest det?

Er det ikke bare en container, som du kan pakke ud, og - for eksempel -
rode med h264/mp4 filen, og så samle det hele til sidst ? ( evt som MKV
!?

Fra : Esben

Dato : 14-02-10 19:07

<ecozyz> wrote:

> Er det ikke bare en container, som du kan pakke ud, og - for eksempel -
> rode med h264/mp4 filen, og så samle det hele til sidst ? ( evt som MKV
> !?

Jo, men hvordan får jeg nemmest h.264-filen ud af containeren?

Mkvtoolnix kan vist klare det hvis man sætter sig ind i at gøre det via
terminal... Jeg foretrækker GUI...!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 23:06

On 2010-02-14 19:06:41 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Jo, men hvordan får jeg nemmest h.264-filen ud af containeren?
>
> Mkvtoolnix kan vist klare det hvis man sætter sig ind i at gøre det via
> [...]

måske
http://www.ifunia.com/
måske
http://software-download.name/convert-mts-to-mkv-osx/
måske med andet..

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-10 00:03

On 2010-02-14 23:05:59 +0100, ecozyz said:

> måske
> http://www.ifunia.com/
> måske
> http://software-download.name/convert-mts-to-mkv-osx/
> måske med andet..

fik lige tjekket
http://avidemux.org/
ser ud til at virke..
prøver selv med et par mkver..

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-10 00:24

On 2010-02-15 00:03:20 +0100, ecozyz said:

> fik lige tjekket
> http://avidemux.org/
> ser ud til at virke..
> prøver selv med et par mkver..

fik tjekket, demuxer med 1000 til 2000 billeder i sekundet.. ( her
virker soft kun med konvertering til .avi, som du selv skal skrive når
du giver filen navn)
Der er dog lidt problemer med synkronitet mellem lyd og billede. Så
hvis det er kritisk materiale, er det ikke sikkert det dur.
Til gengæld kan du klippe i materialet, og eller smide en eller flere
lydkanaler ud etc..
ret tjekket..

Fra : Esben

Dato : 15-02-10 04:10

<ecozyz> wrote:

> [...]
> hvis det er kritisk materiale, er det ikke sikkert det dur.
> Til gengæld kan du klippe i materialet, og eller smide en eller flere

Har ikke fundet ud af at få h.264 filen ud, men har heller ikke haft
meget tid. Som h.264-editro kigger jeg lige nu på

http://www.xilisoft.com/video-converter-mac.html

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad