MS Windows
briani 27239
Sende store filer med Outlook 2007 ?
Fra : Michael Højgaard

Dato : 13-02-10 01:12

Fåes det mon er gratis program man kan bruge til at sende store filer med
via Outlook 2007
Et slags Add.In program på samme måde som Adobe Acrobat der kan konvertere
en e mail til et pdf dokument.
Har prøvet en beta af programmet Bigfiles (www.Filemail.com ) men det er kun
en beta og den koster penge endda før jeg ved om den virker. Vi snakker om
at sende en fil på op til 5 GB vedhæftet en E mail
Mvh
MH

Fra : J

Dato : 13-02-10 09:15

"Michael Højgaard" <invalid@email.adress> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun en beta og den koster penge endda før jeg ved om den virker. Vi
> snakker om at sende en fil på op til 5 GB vedhæftet en E mail

Gab.

Fra : lom k

Dato : 13-02-10 09:25

Michael Højgaard wrote:

> [...]
> beta og den koster penge endda før jeg ved om den virker. Vi snakker
> om at sende en fil på op til 5 GB vedhæftet en E mail Mvh MH

nu er det ikke outlook der bestemer hvor store mails du må sende. Det
styre af den mail server du bruger. Om du har din egen eller din
internet udbyder. Men 5 Gb i en mail er vildt stort. Sandsynligheden
for at modtager kan hente så store filer er meget lille.

Del file op i mindre stykker ( brug evt winrar) og sende den af flere
gange. Har du eget web site så lig filen der op og send et link. Men
aller først check lige at om filen ikke kan pakkes til lidt mindre.

LOMSE IT Service

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-02-10 10:12

On Sat, 13 Feb 2010 01:12:28 +0100, Michael Højgaard
<invalid@email.adress> wrote:

> [...]
>en beta og den koster penge endda før jeg ved om den virker. Vi snakker om
>at sende en fil på op til 5 GB vedhæftet en E mail
Det er ikke hensigtsmessigt at bruge mail til transport af så store
mængder data.
Opæst selv en FTP server eller få modtager til at opsætte en, det er
meget mere effektivt at transporterer store mængder data på dem måde.
Alternativt kunne du måske finde/leje adgang til en FTP server.
Man kan købe små NAS bokse med indbygget FTP server til små penge.
Skal/ønsker man mere sikkerhed vil overførelsen kan man benytte SSH,
mange NAS bokse understøtter også dette.

Er der tale om enkelt filer der er så store og man har behov for at
overfører nye versioner af filen nu og da, så er SSH og rsync en smart
metode, man overfører så kun de ændringer der er i filen og ikke hele
filen.

SSH og rysnc kan også køre på Windows.

/Hans

Fra : Stampe

Dato : 13-02-10 11:30

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> overfører nye versioner af filen nu og da, så er SSH og rsync en smart
> metode, man overfører så kun de ændringer der er i filen og ikke hele

Hvad med at lave en bittorrent-server?
http://bnbteasytracker.sourceforge.net/

Så kan man også selv styre hvor meget bånbredde det skal ligge beslag på.
Endvidere sikre det at man ikke skal starte forfra hvis der bliver knas på
linjerne.

Mvh
Allan

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-02-10 11:31

"Michael Højgaard" <invalid@email.adress> wrote in message

> Har prøvet en beta af programmet Bigfiles (www.Filemail.com ) men det er
> kun en beta og den koster penge endda før jeg ved om den virker.

Så vidt jeg kan se, kan du sende op til 2 GB gratis. Derfor: Brug en
filesplitter til at dele dine 5 GB (en DVD?) op i 1 GB bidder. Så er det
også nemmere at starte forfra, hvis én af stumperne fejler i upload.

5 GB ved en typisk 1 Mbit upload forbindelse tager 11 timer for dig at
sende. Modtageren kan derimod ved en typisk 10 Mbit forbindelse hente det på
1 time.

Personligt ville jeg nok brænde skidtet på en DVD og smide den i posten.