MS Windows
briani 27239
Min brugerprofil væk
Fra : Stép Herrig

Dato : 12-02-10 09:45

Periodisk når jeg starter Win 7 op og jeg logger ind på min profil, så
starter den op i en standard profil (tom)
Alle mine indstillinger programmer osv er væk i denne profil.
Nogle gange er det lykkes mig at starte op i fejlsikret tilstand hvorpå jeg
så kom ind.Lukkede og startede normal og alt var reddet.
Denne gang er der ikke noget at gøre, Nu er det standard profilen hvergang.
Dog findes mine dokumenter og programmer under brugerkonto i stifinder, og
jeg kan redde dem. Men det er jo ikke en holdbar løsning. Jeg må derfor
restore min pc fra en image fil jeg har, og så indsætte de dokumenter mm den
mangler siden image´s blev lavet.
Min pc gjorde det samme da jeg kørte Vista. Bortset fra det kører alt
perfekt. Har scannet for virus/mal/spy ware mm.
Fandt intet. CC Cleaner løste heller ikke problemet.
Har andre oplevet noget tilsvarende, og måske findes der en) løsning på det
så det ikke sker i fremtiden, i så fald høre jeg gerne derom
Mvh manden uden profil

Fra : Daniel Smedegaard Bu~

Dato : 12-02-10 12:50

Stép Herrig wrote:

> [...]
> Har andre oplevet noget tilsvarende, og måske findes der en) løsning på
> det så det ikke sker i fremtiden, i så fald høre jeg gerne derom

Jeg har prøvet det samme på Vista før, uden at jeg fandt ud af årsagen.

Til gengæld har jeg sidenhen oplevet det samme adskillige gange i XP, hvor
jeg har kørt flere brugerkonti, og hvor jeg kørte en VMWare i baggrunden,
som begyndte efter endt opstart. Problemet her, var at mit C-drev var delt
ind i min VMWare-maskine, hvilket så "låste" filer i mit profildir, hvilket
gjorde at Windows ikke ville åbne dem, eftersom de var "i brug". Derfor
oprettede den hver gang et nyt "TMP" dir inde under brugerbiblioteket, som
den loggede mig ind i. Samme resultat som du beskriver.

Det er jo ikke sikkert, det er relateret, men det kan da være værd at kigge
på, om du har nogle programmer installeret, som evt. kunne "tage nogle filer
i brug" på dit C-drev, så Windows bliver sur, eller evt. om du deler dit C-
drev over netværket til en anden maskine?

Daniel

Fra : Henning

Dato : 12-02-10 16:33

>Min pc gjorde det samme da jeg kørte Vista. Bortset fra det kører alt
>perfekt. Har scannet for virus/mal/spy ware mm.

Har du scannet for defekt ram, harddisk o.a. hardware?