OpenOffice 3.2.0 Intel/PPC!!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-02-10 04:55

Så er OpenOffice 3.2.0 klar til Mac - og det både til Intel og PowerPC
Macs!!
Intel DA
http://download.services.openoffice.org/files/localized/da/3.2.0/OOo_3.2.0_MacOSXIntel_install_da.dmg
PowerPC DA
http://download.services.openoffice.org/files/localized/da/3.2.0/OOo_3.2.0_MacOSXPPC_install_da.dmg
Intel EN-US
http://download.services.openoffice.org/files/stable/3.2.0/OOo_3.2.0_MacOSXIntel_install_en-US.dmg

Det glæder mig, at de for engangs skyld lytter til brugerne!

mvh. Erik Richard

Fra : Jon

Dato : 13-02-10 08:39

> PowerPC DA
> http://download.services.openoffice.org/files/localized/da/3.2.0/OOo_3.2.0
> _MacOSXPPC_install_da.dmg

Jeg finner ikke noen andre PPC-varianter noe sted? Faktisk heller ikke
US_EN. Vet du hvor den muligens kan finnes? (Norsk er jo ikke på banen,
som vanlig.)
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Glenn

Dato : 13-02-10 11:05

Jon wrote:

> Jeg finner ikke noen andre PPC-varianter noe sted? Faktisk heller ikke
> US_EN. Vet du hvor den muligens kan finnes? (Norsk er jo ikke på banen,
> som vanlig.)

Hej Jon

Her er hvad jeg kunne finde af relevante adresser - men der er ingen Mac
PPC og intel 3.2 - findes pt. kun i untestet udgave:

http://download.services.openoffice.org/files/localized/nn/3.2.0/

http://download.services.openoffice.org/files/localized/nb/3.2.0/

Oversigt (pt. ingen Mac 3.2 intel og PPC):
http://download.openoffice.org/other.html
OpenOffice.org and older - tested and released language packs:
http://download.openoffice.org/other.html#tested-lp

http://no.openoffice.org/
http://no.openoffice.org/about-downloads.html

-

Utestede 3.2 - pt. ingen PPC - men der findes en intel udgave til Bokmål
og Nynorsk:

OpenOffice.org 3.2.0 RC 5 - untested full installation sets:
http://download.openoffice.org/all_rc.html#untested-full

Disse findes en intel udgave til Bokmål og Nynorsk:
OpenOffice.org 3.2.0 RC 5 - untested language packs:
http://download.openoffice.org/all_rc.html#untested-lp
-

Prøv at spørge det norske lokaliseringshold om årsagen til at norsk 3.2
ikke findes til Mac.

Glenn

Fra : Glenn

Dato : 13-02-10 11:07

Glenn wrote:

> Hej Jon
> Prøv at spørge det norske lokaliseringshold om årsagen til at norsk 3.2
> ikke findes til Mac

[PPC].

Fra : Jon

Dato : 13-02-10 11:38

Glenn <nomail@xx.dk> wrote:

> Utestede 3.2 - pt. ingen PPC - men der findes en intel udgave til Bokmål
> og Nynorsk:

Jeg behøver ikke en norsk versjon, men jeg synes det er merkelig, slik
jeg syntes det med 3.0, at det ikke finnes en engelsk versjon heller -
kun tysk og dansk for PPC.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-10 11:46

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Jeg behøver ikke en norsk versjon, men jeg synes det er merkelig, slik
> jeg syntes det med 3.0, at det ikke finnes en engelsk versjon heller -
> kun tysk og dansk for PPC.

Kan være danskere og tyskerere er de eneste der stadig hænger i PPC
"dyndet"

/thomas

Fra : Jon

Dato : 13-02-10 16:39

> Kan være danskere og tyskerere er de eneste der stadig hænger i PPC
> "dyndet"

En nordmann her!!

Fra : Morten Lind

Dato : 15-02-10 13:21

> Kan være danskere og tyskerere er de eneste der stadig hænger i PPC
> "dyndet"
>
> /thomas

Hæ, hæ...ja, vi er jo lidt forstokkede, vi germanere...

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-02-10 14:44

Morten Lind wrote:

> Hæ, hæ...ja, vi er jo lidt forstokkede, vi germanere...

Eller også er de 'de andre', der er så futuristiske, at de har glemt
jordforbindelsen.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-02-10 14:45

> Eller også er de 'de andre', der er så futuristiske, at de har glemt
> jordforbindelsen.

eller nogen der kan se værdien i at bruge det mest moderne udstyr og
udnytte tiden bedst muligt ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 15-02-10 15:19

> eller nogen der kan se værdien i at bruge det mest moderne udstyr og
> udnytte tiden bedst muligt ...

> /thomas

He...ja, jeg har i hvert fald besluttet mig. Jeg køber nyt i indeværende
år. Men jeg er lidt loren - MacBook Pro 17", MacMini Server eller iMac
27"?

Faktisk overvejer jeg at kaste guld efter både en MacBook Pro 17" _og_
en MacMini Server.

Jeg tror, at min tid med Power/Pro-maskiner er ved at rinde ud...

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-02-10 15:47

Morten Lind wrote:
> He...ja, jeg har i hvert fald besluttet mig. Jeg køber nyt i indeværende
> år. Men jeg er lidt loren - MacBook Pro 17", MacMini Server eller iMac
> 27"?

Uhada. Tror du vil blive glad for en Mini. Den er godt nok ikke så stor
og fyldig som en MacPro, men det er en virkelig fed maskine til pengene.
Du har allerede skærm, tastatur etc. - ikke?

> Faktisk overvejer jeg at kaste guld efter både en MacBook Pro 17" _og_
> en MacMini Server.

Har du knas med synet? En 17" er KÆMPE synes jeg, men det er jo
selvfølgelig en smagssag. Ohwell, det er smart nok at købe noget to
maskiner. Du skal jo ha' noget der kan fungere som cd-drev for Mini'en ;)

> Jeg tror, at min tid med Power/Pro-maskiner er ved at rinde ud...

/Det/ havde jeg ikke troet, du ville sige de første par år. Hvorfor har
du skiftet mening?

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-10 16:01

Hej,

> Har du knas med synet? En 17" er KÆMPE synes jeg, men det er jo

Det er faktisk omvendt. Du skal købe 15" hvis du har problemer med synet
og 17" hvis du ikke har (meget groft sagt). Pixeltætheden er en del
større på 17"-udgaven.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-02-10 18:28

Jens Kristian Søgaard wrote:

> Det er faktisk omvendt. Du skal købe 15" hvis du har problemer med synet
> og 17" hvis du ikke har (meget groft sagt). Pixeltætheden er en del
> større på 17"-udgaven.

Point taken. Det tænkte jeg ikke lige over.

- Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 15-02-10 17:16

> [...]
> maskiner. Du skal jo ha' noget der kan fungere som cd-drev for Mini'en ;)

> /Det/ havde jeg ikke troet, du ville sige de første par år. Hvorfor har

Tjaeh Peter - der er ikke gang i forretningen mere, og som tiden går,
laver jeg mindre og mindre grafik - jeg har faktisk kun syv hjemmesider,
to nyhedsbreve, én fast faglig artikel, tre/fire tegninger, plakater
samt diverse referater og andet skribleri om måneden at vedligeholde.

Og det er fritidsarbejde - mit "lønnede" arbejde tager meget tid, og
overskuddet svinder

Jeg har kun almindeligt synsslid - ikke knas, men jeg er jo vant til de
store armbevægelser, så alt under 17" er for småt til mig Desuden
har jeg aldrig brugt en bærbar til noget rigtigt, så min første skal nok
ikke være for klein

Det med Mini´en er fordi jeg altid har været interesseret i
serverløsninger - i 2000 drev jeg min egen http- og ftpserver fra
privaten på en gammel 90MHz Mac-etellerandet, og det var sjovt - jeg vil
gerne prøve det igen og jeg har jo en masse serversoftware at lege
med.

Jeg skiber jo ikke mine fungerende Promaskiner - jeg udvider blot flåden

Så skærme, tastaurer m.m. er p.t. ikke noget problem, medmindre jeg også
køber en 30" Cinema Display, hæ, hæ...

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-02-10 18:39

Morten Lind wrote:

> [...]
> samt diverse referater og andet skribleri om måneden at vedligeholde.
>
> Og det er fritidsarbejde - mit "lønnede" arbejde tager meget tid, og

Arh, jeg missede totalt pointen i din post (altså at det er slut med
professionelle maskiner) og fokuserede kun på 'power'. Kunne heller ikke
forstå, at du sån' i al offentlighed ville vedgå at power-pc maskinerne
er ved at være forældede ;)

> [...]
> store armbevægelser, så alt under 17" er for småt til mig Desuden
> har jeg aldrig brugt en bærbar til noget rigtigt, så min første skal nok

Allright. Det strider helt imod min opfattelse af en 'bærbar'. Den kan
nærmest ikke blive for lille, men det afhænger selvføgelig af, hvad man
skal bruge den til. Jeg har gjort mine erfaringer - min den første var
også 17" ;)

> [...]
> privaten på en gammel 90MHz Mac-etellerandet, og det var sjovt - jeg vil
> gerne prøve det igen og jeg har jo en masse serversoftware at lege

Det er også fint til TimeMachine, filserver etc., men det er 'mange'
penge, hvis du ik' skal bruge den til andet end det. Jeg forsvarer mit
indkøb med 'at den jo er sat til fjernsynet' ;)

- Peter

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-02-10 20:37

Morten Lind skrev:
> [...]
> store armbevægelser, så alt under 17" er for småt til mig Desuden
> har jeg aldrig brugt en bærbar til noget rigtigt, så min første skal nok

Min personlige erfaring er at til en bærbar må skæmen ikke være for
stor. En 17" er i overkanten til mig - det bliver et monstrum, og en
13" er ok men ikke til seriøst arbejde uden en ekstern skærm.

Tænk på om du vil have den med, eller om den skal være nem at pakke væk
på arbejdsmbordet.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-02-10 20:32

Morten Lind skrev:

> He...ja, jeg har i hvert fald besluttet mig. Jeg køber nyt i indeværende
> år. Men jeg er lidt loren - MacBook Pro 17", MacMini Server eller iMac
> 27"?

Du skal have nyeste Mac Pro med det HELE! :)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-02-10 15:28

Jon wrote:

> Jeg finner ikke noen andre PPC-varianter noe sted? Faktisk heller ikke
> US_EN. Vet du hvor den muligens kan finnes? (Norsk er jo ikke på banen,
> som vanlig.)

Den sidste engelske PPC version er en 3.0.0rc5, og den er - hm...ikke
særlig stabil i hverken database, præsentation eller regnearket, kun OOo
Writer fungerer nogenlunde. Men jeg vil ikke anbefale den, når/hvis man
arbejder med ikke-latinske sprog og skriftsæt, men til alm. tekst på
dansk, norsk, engelsk, tysk, svensk går den nogenlunde. Dens værste fejl
er efter min mening, at den kan finde på at forskyde bogstaverne en
smule i vandret, så der ikke er lige afstand - især mærkbar ved OTF og
gamle Mac TT skrifter.

Her er link til seneste EN-US PowerPC ver. 3.0.4rc4
http://ooopackages.good-day.net/pub/OpenOffice.org/MacOSX/3.0.0rc4/OOo_3.0.0rc4_MacOSXPowerPC_install.dmg

Men om ikkje eg fann ein nynorsk [vist ikke helt korrekt skrevet.]
OOo 3.0.0rc4_nn
http://ooopackages.good-day.net/pub/OpenOffice.org/MacOSX/3.0.0rc4/OOo_3.0.0rc4_MacOSXPowerPC_install_nn.dmg

Jeg har ikke prøvet den norske, så jeg véd ikke, om den har samme
problemer som den danske ver. 3.0.0rc4, men mon ikke, - det er jo bare
GUI, der er lavet om....

mvh. Erik Richard

Fra : Jon

Dato : 13-02-10 16:39

> Men om ikkje eg fann ein nynorsk [vist ikke helt korrekt skrevet.]

Det gjorde du, tror jeg. Men du kunne hatt med et eksplisitt verb i
hovedsetningen, så det ikke ble underforstått, f.eks.:
Men sjå om ikkje eg fann ein nynorsk.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-10 10:50

> [...]
> XIntel_install_en-US.dmg
>
> Det glæder mig, at de for engangs skyld lytter til brugerne!

ingen PPC på engelsk endnu:

<http://download.openoffice.org/other.html#tested-full>

/thomas

Fra : Glenn

Dato : 13-02-10 11:09

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
>

> Det glæder mig, at de for engangs skyld lytter til brugerne!

Hej Erik

Tak for informationen - 3.2 virker pænt hurtigere.

Glenn

Fra : Jon

Dato : 13-02-10 16:40

>http://download.services.openoffice.org/files/localized/da/3.2.0/OOo_3.
>2.0_MacOSXPPC_install_da.dmg

Jeg "låner" en dansk versjon.
Mon tro om man kan installere en engelsk språkpakke i den? Er
språkpakkene prosessor-spesifikke?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-02-10 18:28

Jon wrote:

> Jeg "låner" en dansk versjon.
> Mon tro om man kan installere en engelsk språkpakke i den? Er
> språkpakkene prosessor-spesifikke?

Det véd jeg faktisk ikke. - Jeg har altid brugt en bestemt version -
dansk, engelsk eller tysk, når jeg har testet og kun installeret
ordbøger til andre sprog. Ordbøgerne er de samme uanset processortype og
platform.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 14-02-10 11:45

Erik Richard Sørensen skrev:

> Så er OpenOffice 3.2.0 klar til Mac - og det både til Intel og PowerPC
> [...]

Jamen, tak for at gøre opmærksom på det. Jeg har hentet den, og
programmet, og det ser ud til at køre rigtig godt.
Hans