/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Ny Stafet: Politisk agitation
Fra : Anglachel


Dato : 11-02-10 23:35

Hej alle,
Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation. Mest
fordi jeg kom for skade at se debatten på Dr2 her til aften med maksimalt
krummede tæer som resultat. Derfor håber jeg at blive konfronteret med noget
mere kompetent og formfuldendt politisk kommunikation i forbindelse med
denne stafet.

For mig at se bliver det meget svært at snige sig uden om Rage Agaist the
Machine, i hvert tilfælde hvis man skal vurdere det ud fra, hvor dedikeret
kunstneren er til sin dissidens.

Så her er "Know Your Enemy"
http://www.youtube.com/watch?v=7hJiE8CpgJg

"Yes I know my enemy - they're the teachers who taught me to fight me" He!

Jeg nøjes bare med den ene sang, så vil jeg vente med spænding på jeres
bidrag.

Vh



 
 
Thomas von Hassel (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-02-10 23:43

Anglachel <rune_nospamaagaard@yahoo.com> wrote:

> Hej alle,
> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation. Mest
> fordi jeg kom for skade at se debatten på Dr2 her til aften med maksimalt
> krummede tæer som resultat. Derfor håber jeg at blive konfronteret med noget
> mere kompetent og formfuldendt politisk kommunikation i forbindelse med
> denne stafet.
>
> For mig at se bliver det meget svært at snige sig uden om Rage Agaist the
> Machine, i hvert tilfælde hvis man skal vurdere det ud fra, hvor dedikeret
> kunstneren er til sin dissidens.
>
> Så her er "Know Your Enemy"
> http://www.youtube.com/watch?v=7hJiE8CpgJg
>
> "Yes I know my enemy - they're the teachers who taught me to fight me" He!
>
> Jeg nøjes bare med den ene sang, så vil jeg vente med spænding på jeres
> bidrag.

http://www.youtube.com/watch?v=zGZWAoXy-C4

Skunk Anansie - Yes It's Fucking Political



Thomas von Hassel (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-02-10 23:47

Anglachel <rune_nospamaagaard@yahoo.com> wrote:

> Hej alle,
> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation. Mest
> fordi jeg kom for skade at se debatten på Dr2 her til aften med maksimalt
> krummede tæer som resultat. Derfor håber jeg at blive konfronteret med noget
> mere kompetent og formfuldendt politisk kommunikation i forbindelse med
> denne stafet.
>
> For mig at se bliver det meget svært at snige sig uden om Rage Agaist the
> Machine, i hvert tilfælde hvis man skal vurdere det ud fra, hvor dedikeret
> kunstneren er til sin dissidens.
>
> Så her er "Know Your Enemy"
> http://www.youtube.com/watch?v=7hJiE8CpgJg
>
> "Yes I know my enemy - they're the teachers who taught me to fight me" He!
>
> Jeg nøjes bare med den ene sang, så vil jeg vente med spænding på jeres
> bidrag.

der er jo også:

http://www.youtube.com/watch?v=WQeRG72E3OM

Serj Tankian - The Unthinking Majority

/thomas

Henning Jensen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 12-02-10 07:24

On 11-02-2010 23:35, Anglachel wrote:
> Hej alle,
> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation.

Protestsange! Jeg vil bidrage med Tom Lehrer.
Der er lidt at tage af, f.eks. denne "The Folks Song Army":

http://www.vidoemo.com/yvideo.php?i=eXlnTWh0cWuRpTlFKOU0&the-folk-song-army-by-tom-lehrer

Henning.




--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.

Anglachel (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Anglachel


Dato : 12-02-10 23:21


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4b74f40b$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> On 11-02-2010 23:35, Anglachel wrote:
>> Hej alle,
>> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation.
>
> Protestsange! Jeg vil bidrage med Tom Lehrer.
> Der er lidt at tage af, f.eks. denne "The Folks Song Army":
>
> http://www.vidoemo.com/yvideo.php?i=eXlnTWh0cWuRpTlFKOU0&the-folk-song-army-by-tom-lehrer
>
> Henning.
>
>
And we have a winner! Den sang gjorde min dag en hel del lysere. Så du
overtager stafetten.


Henning Jensen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 12-02-10 09:26

On 11-02-2010 23:35, Anglachel wrote:
> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation.

Det er et fint oplæg. Langsomt dukker der sange op fra for og nutiden.
Jeg beklager hvis jeg breder mig lidt udover emnet.
Her et par eksempler mere:

"Sådan er Kapitalismen". Ikke alene er sangen god, men også Per dich's
måde at synge den på:

http://www.youtube.com/watch?v=yyY829WwR9A

Og så er der Clemens "Die Dumme Dänen - Når Bomben Sprænger":

http://www.youtube.com/watch?v=addATgSkGLs

Den har en herlig tekst:

Når bomben sprænger
så håber jeg
at det bli’r en mandag
for dem hader jeg

Ser du, som en civil borger i det danske samfund
er det svært at stille noget som helst op
imod de større magter
det eneste vi kan gøre er at sige
"ja" og "amen" og "tusind tak"

Tak til Georg for sin udenrigspolitik
tak, Fogh, for at følge op på den gode skik
og for øvrigt tak for ikke at ta’ det møde
tak til Ægypten for at boycotte dansk fløde
tak til alle muslimske ekstremister
der gør konfuse mænd til potentielle terrorister
tak til dem der gør civile til krigsmål
mens ungdomskriminelle hælder sprit på Pias bål

Når bomben sprænger
så håber jeg
at det bli’r en mandag
for dem hader jeg
og drengene si’r
tjikker likker tjau tjau
bomalada bow bow
bomben den går pow pow
stumper til din grav

Tak til Posten fra Jylland
tak for at gøre vores yndige land totalt yt, mand
tak til hver en dansker der er snæversynet
til intellektuelle der knap gider hæve brynet
landets entertainere skider på ansvar
så længe pik og patter pleaser hver en fanskare
tak til dem og tak til dig
for ikke at gide tage denne snak med mig

Når bomben sprænger
så håber jeg
at det bli’r en mandag
for dem hader jeg
og drengene si’r
tjikker likker tjau tjau
bomalada bow bow
bomben den går pow pow
stumper til din grav

Arbejdsmarkedet udelukker nydanskere
så vi kan slås om hvem der er den sygeste gangster
det er lige før jeg ønsker mig tilbage til Den Kolde Krig
for nu ved du ikke om det er din nabo der er voldelig
fremtiden er lys for mig og min girly
det danske samfund er perfekt at opdrage børn i
når bilen bryder sammen kan jeg tænke: hva’ fa’en
vi ta’r sgu da toget – bare ikke om mandagen

Tjikker likker tjau tjau
bomalada bow bow
bomben den går pow pow
stumper til din grav
når bomben sprænger
så håber jeg
at det bli’r en mandag
for dem hader jeg

Henning.




--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.

Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 10:58

Hej Anglachel

> maksimalt krummede tæer som resultat. Derfor håber jeg at blive
> konfronteret med noget mere kompetent og formfuldendt politisk
> kommunikation i forbindelse med denne stafet.

Så får du en af de gamle, dog ikke med Carl Alstrup da den ikke
er at finde på røret.

Manden på risten

http://www.youtube.com/watch?v=dfjqqdVeKHc

--
Mvh Max


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 11:03

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4b748630$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation.

Nu er jeg for det meste af den opfattelse, at politik og musik er en dårlig
kombination. Bl.a. pesonifiseret ved det fjols til Bono m.fl., men der er
dog et par ytringer som jeg alligevel har taget til mig

Først Pink Floyds "Tear Down The Wall":
http://www.youtube.com/watch?v=ffQDvTmfZ8c

Og til slut Deep Purples "Child In Time", som jeg har hørt fra Jon Lord selv
var en reaktion på den kolde krig:
http://www.youtube.com/watch?v=BJCTrolF3CY
Jeg havde den store fornøjelse at sidde 3 meter fra Lorden i december i
Kiel, og se/høre ham spille dette nummer. En stor oplevelse.

/Alex



Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 11:07

Hej Alex

> Nu er jeg for det meste af den opfattelse, at politik og musik er en
> dårlig kombination. Bl.a. pesonifiseret ved det fjols til Bono m.fl.,

Måske, men kombinationen har jo skabt mange af de største
musikere vi kender og nyder.

--
Mvh Max


Allan Krautwald (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-02-10 12:07


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b752832$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Alex
>
>> Nu er jeg for det meste af den opfattelse, at politik og musik er en
>> dårlig kombination. Bl.a. pesonifiseret ved det fjols til Bono m.fl.,
>
> Måske, men kombinationen har jo skabt mange af de største
> musikere vi kender og nyder.
>
> --
Som f.eks. John Lennon



Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 12:22

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b752832$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Måske, men kombinationen har jo skabt mange af de største
> musikere vi kender og nyder.

Det er jeg ikke enig i. Der er stor forskel på at have en holdning, og så at
lave politisk agitation fordi man er kendt. De fleste er ikke skabt af
kombinationen, men har udnyttet deres popularitet til at proppe politisk
lort ned i halsen på deres lyttere. Der står jeg så af, bl.a. med Bono, og
også Lennon da han holdt op med at lave god musik, og sank ned til at blive
protestsanger.

/Alex



Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 12:34

Hej Alex

> Det er jeg ikke enig i. Der er stor forskel på at have en holdning,
> og så at lave politisk agitation fordi man er kendt. De fleste er

Jeg tror mange er kendt fordi de har haft et budskab de gerne
vil have ud og det er hvad der driver dem. Bare det at vælge
at spille blues er jo på en måde et politisk manifest. Og hvor
ville det dog være kedeligt hvis tekstskriverne ikke havde
noget at skrive om der betød noget.

--
Mvh Max


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 12:46

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b753c93$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg tror mange er kendt fordi de har haft et budskab de gerne
> vil have ud og det er hvad der driver dem. Bare det at vælge
> at spille blues er jo på en måde et politisk manifest. Og hvor
> ville det dog være kedeligt hvis tekstskriverne ikke havde
> noget at skrive om der betød noget.

Jeg lytter sjældent til tekster alligevel, for mig er musikken 99% af
oplevelsen.
Men som jeg sagde, så er der stor forskel på at udtrykke en holdning eller
stemning, og så på at prædike. Jeg tror du har ret i noget af det du
skriver, og at langt de fleste befinder sig i "holdnings-kategorien". Det er
først når folk begynder at prædike at jeg står af, som F.eks. Dylan.

/Alex



Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 12:48

Hej Alex

> "holdnings-kategorien". Det er først når folk begynder at prædike at
> jeg står af, som F.eks. Dylan.

Jeg elsker Dylan.

--
Mvh Max


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 12:50

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b753ff1$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg elsker Dylan.

Jamen det skal du da have lov til, bare jeg bliver fri



Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 13:18

Hej Alex

> Jamen det skal du da have lov til, bare jeg bliver fri

Men nu undre det så mig hvad du lytter til, og at du foreslår
et nummer med Pink Floyd her i stafetten, ja det opfatter
jeg så som ren hykleri fra din side.

--
Mvh Max


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 13:21

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b7546f3$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men nu undre det så mig hvad du lytter til, og at du foreslår
> et nummer med Pink Floyd her i stafetten, ja det opfatter
> jeg så som ren hykleri fra din side.

Der er meget lidt af Pink Floyds materiale der decideret er politiske
manifester, med "The Wall" som den klare undtagelse. Jeg orker ikke det
album, og at jeg tog det med i stafetten var en kuriositet.
Pink Floyd er bedst når Gilmour fører nodepennen. Waters' paranoide univers
er jeg helst foruden.



Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 13:32

Hej Alex

> Der er meget lidt af Pink Floyds materiale der decideret er politiske
> manifester, med "The Wall" som den klare undtagelse. Jeg orker ikke

Sjovt nok opfatter jeg PF som meget politiske, men de levere jo også
god musik, så du bøjer måske reglen så den passer i dit kram ?

--
Mvh Max


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 13:58

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b754a47$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Sjovt nok opfatter jeg PF som meget politiske

Det meste af PF's materiale er indadvendt, altså personer der oplever. Det
er klart der er holdninger i det, men ingen prædiken af en bestemt politisk
holdning synes jeg.

> men de levere jo også
> god musik, så du bøjer måske reglen så den passer i dit kram ?

Intet er sort eller hvidt Max, hele verden befinder sig i gråzonen imellem.
Jeg bryder mig ikke om absolutter og normative livsanskuelser. Noget er godt
selv om det er skidt, og andet er skidt selv om det er godt. Regler passer
ikke ind i det.

/Alex



Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 14:08

Hej Alex

> livsanskuelser. Noget er godt selv om det er skidt, og andet er skidt
> selv om det er godt. Regler passer ikke ind i det.

Men når det drejer sig om Bono og Dylan, ja så passer
dine regler pluselig ind i det ?

--
Mvh Max


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 14:21

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b755290$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men når det drejer sig om Bono og Dylan, ja så passer
> dine regler pluselig ind i det ?

Bono bryder jeg mig ikke om som person, og U2's musik siger mig heller
intet, så hvorfor lyttte til det når der er så meget andet?
Dylan kan mine sarte ører ikke klare lyden af, og det må siges, at på nær
nogle få undtagelser, så er hans eneste eksistensberettigelse hans
"prædikener". Så lad dem der er enige med ham lytte til ham, og lad vi andre
være fri.

Man lytter vel ikke til noget man ikke bryder sig om, uden at være tvunget
til det? Det ville da være dumt.

Men jeg kan faktisk godt lide Hendrix' version af "All Along The Watchtower
;)

/Alex



Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 14:34

Hej Alex

> Bono bryder jeg mig ikke om som person, og U2's musik siger mig heller
> intet, så hvorfor lyttte til det når der er så meget andet?

Guderne skal vide at Bono heller ikke er min kop te,
heller ikke deres musik.

> Dylan kan mine sarte ører ikke klare lyden af, og det må siges, at på
> nær nogle få undtagelser, så er hans eneste eksistensberettigelse hans
> "prædikener". Så lad dem der er enige med ham lytte til ham, og lad
> vi andre være fri.

Øre bliver vel sarte, som fingrene, af ikke at blive brugt.

> Man lytter vel ikke til noget man ikke bryder sig om, uden at være
> tvunget til det? Det ville da være dumt.

Hvordan kan man finde ud af om man bryder sig om det
hvis man ikke lytter til det ?

> Men jeg kan faktisk godt lide Hendrix' version af "All Along The
> Watchtower ;)

Ja, heldigvis har så mange andre store kunstnere set Dylan's talent
at man ikke behøver lytte til mister Zimmerman selv for at høre
hans musik.

--
Mvh Max


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 16:40

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b7558c9$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Øre bliver vel sarte, som fingrene, af ikke at blive brugt.

Nej, de er medfødte, med absolut gehør og det hele. De bliver brugt flittigt
både som musike,r og musikanmelder.

> Hvordan kan man finde ud af om man bryder sig om det
> hvis man ikke lytter til det ?

Så lad mig omformulere det til: "Man bliver ikke ved ved at lytte til noget
man ikke bryder sig om", hvis det så blev klarere.

> Ja, heldigvis har så mange andre store kunstnere set Dylan's talent
> at man ikke behøver lytte til mister Zimmerman selv for at høre
> hans musik.

Se der er vi enige, i hvert tilfælde hvad angår nogle få sange.

/Alex



Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 18:54

Hej Alex

> Se der er vi enige, i hvert tilfælde hvad angår nogle få sange.

Nej, du er enig om nogle få sange.

--
Mvh Max


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 20:29

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b759596$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, du er enig om nogle få sange.

Ok, så det du dermed siger er, at du implicit er uenig i at "All Along The
Watchtower" er et godt nummer med Hendrix?



Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 20:49

Hej Alex

>> Nej, du er enig om nogle få sange.
>
> Ok, så det du dermed siger er, at du implicit er uenig i at "All
> Along The Watchtower" er et godt nummer med Hendrix?

Nej, så har jeg misforstået hvad du skrev. Vi er enige om at
du finder nogle få Dylan numre gode, bare de fremføres af
andre end Dylan. Jeg mener der findes mange gode Dylan
numre, både fremført af Dylan og andre.

--
Mvh Max


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 20:58

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b75b09b$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, så har jeg misforstået hvad du skrev. Vi er enige om at
> du finder nogle få Dylan numre gode, bare de fremføres af
> andre end Dylan. Jeg mener der findes mange gode Dylan
> numre, både fremført af Dylan og andre.

Ok, rene misforståelser så
Det jeg skrev var, at vi i det mindste var enige om nogle få numre. At du så
kan lide flere, og jeg ikke kan, ændrer jo ikke på det faktum :)



Allan Krautwald (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-02-10 18:30


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b7558c9$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Guderne skal vide at Bono heller ikke er min kop te,
> heller ikke deres musik.
>

Verdens kedeligste og mest overvurderede "rockband"



TL (13-02-2010)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 13-02-10 07:59

On Fri, 12 Feb 2010 18:29:46 +0100, in dk.kultur.musik "Allan
Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> wrote:

>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>news:4b7558c9$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Guderne skal vide at Bono heller ikke er min kop te,
>> heller ikke deres musik.
>>
>
>Verdens kedeligste og mest overvurderede "rockband"

De var ret gode indtil engang sidst i 80erne eller 1990.


Benny Mortensen (14-02-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 14-02-10 10:11


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4b75900d$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4b7558c9$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Guderne skal vide at Bono heller ikke er min kop te,
>> heller ikke deres musik.
>>
>
> Verdens kedeligste og mest overvurderede "rockband"

Tja, måske... Men det skæpper tilsyneladende godt i kassen
at være det

M.V.H....Benny..



Allan Krautwald (14-02-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 14-02-10 12:04


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4b77be2b$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Tja, måske... Men det skæpper tilsyneladende godt i kassen
> at være det
>
> M.V.H....Benny..
>

Ja og?



Åge Halldorsson (14-02-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 14-02-10 14:22


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4b77d89a$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja og? det betyder at dårlig kvalitet sælger. Se f.eks. på P3

Hilsen Åge



Benny Mortensen (16-02-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 16-02-10 13:08


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4b77d89a$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4b77be2b$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Tja, måske... Men det skæpper tilsyneladende godt i kassen
>> at være det
>>
>> M.V.H....Benny..
>>
>
> Ja og?
>
Hvad er du i tvivl om ?

M.V.H.....Benny..



Åge Halldorsson (16-02-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 16-02-10 16:01


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
news:4b7a8ab1$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b77d89a$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
>> news:4b77be2b$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> Tja, måske... Men det skæpper tilsyneladende godt i kassen
>>> at være det
>>>
>>> M.V.H....Benny..
>>>
>>
>> Ja og?
>>
> Hvad er du i tvivl om ?
>
> M.V.H.....Benny..

Ja, hvis det havde være ska-musik havde han ikke spurgt sådan, hehe

Hilsen Åge


Benny Mortensen (17-02-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 17-02-10 12:20


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4b7ab324$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> news:4b7a8ab1$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4b77d89a$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
>>> news:4b77be2b$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>
>>>> Tja, måske... Men det skæpper tilsyneladende godt i kassen
>>>> at være det
>>>>
>>>> M.V.H....Benny..
>>>>
>>>
>>> Ja og?
>>>
>> Hvad er du i tvivl om ?
>>
>> M.V.H.....Benny..
>
> Ja, hvis det havde være ska-musik havde han ikke spurgt sådan, hehe
>
> Hilsen Åge

Tja, jeg ved ikke, alle andre erhverv higer efter at få mere i løn...

Hvorfor skulle U2 eller Bono være anderledes... ???

M.V.H...Benny..



Ole Thomsen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 12-02-10 19:39


"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
news:4b7555d4$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Bono bryder jeg mig ikke om som person, og U2's musik siger mig heller
> intet, så hvorfor lyttte til det når der er så meget andet?
>
> Men jeg kan faktisk godt lide Hendrix' version af "All Along The
> Watchtower

Som U2 faktisk også laver en OK version af

Ole Thomsen




Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 20:30

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
news:hl4797$711$1@news.net.uni-c.dk...

> Som U2 faktisk også laver en OK version af

En mands salt er en anden mands peber. Nej!, jeg er helt uenig i den version
:)



Ole Thomsen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 12-02-10 19:38

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
news:4b7547bd$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Pink Floyd er bedst når Gilmour fører nodepennen. Waters' paranoide
> univers er jeg helst foruden.

Virkelig?

Jeg er stor fan af Gilmour, men ser nok de to lidt som Lennon/McCartney -
sammen er de bedst, begge er gode hver for sig, men er man tvunget til at
vælge så må det blive Lennon. Han er trods alt lidt mere skarp og
langtidsholdbar for min smag.

Af deres soloplader er det kun Waters' der har fundet vej til min
pladesamling. Amused to Death synes jeg er højdepunktet, bl.a. fordi nogle
af mine yndlingsguitarister er med - desværre dog ikke Gilmour.

Ole Thomsen




Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 19:50

Hej Ole

> pladesamling. Amused to Death synes jeg er højdepunktet, bl.a. fordi
> nogle af mine yndlingsguitarister er med - desværre dog ikke Gilmour.

Skal vi så ikke tager den her til stafetten ?

roger waters - three wishes

http://www.youtube.com/watch?v=B2zrJphgfSo

--
Mvh Max


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 20:34

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
news:hl475s$70n$1@news.net.uni-c.dk...

> Virkelig?
>
> Jeg er stor fan af Gilmour, men ser nok de to lidt som Lennon/McCartney -
> sammen er de bedst, begge er gode hver for sig, men er man tvunget til at
> vælge så må det blive Lennon.

Nu kan det vist tælles på en hånd, hvor mange numre de to faktisk har lavet
sammen, selv om der på pladerne står "Lennon/McCartney". Det er ret tydeligt
hvem der har lavet hvad synes jeg, og jeg er enig i at Lennon er mere
holdbar end McCartney.

Måske har du faktisk ret i betragtningen Gilmour/Waters, det ved jeg ikke
nok om processen til at kunns sige. Men det jeg ved er, at "The Wall" er
Waters' psykose fra ende til anden. Den eneste "redning" jeg kan finde på
det album, er Gilmours episke solo i "Comfortably Numb"

/Alex



Allan Krautwald (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-02-10 21:28


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4b75ad34$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Men det jeg ved er, at "The Wall" er
> Waters' psykose fra ende til anden. Den eneste "redning" jeg kan finde på
> det album, er Gilmours episke solo i "Comfortably Numb"
>
> /Alex
>
Der fik da virkelig skudt ned klassisk album ned



Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 22:40

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4b75b9de$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der fik da virkelig skudt ned klassisk album ned

Næh, jeg kan bare ikke lide det. Alligevel benægter jeg da ikke at en masse
andre kan, men dem om det :)



Allan Krautwald (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-02-10 13:17


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b753ff1$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Alex
>
>> "holdnings-kategorien". Det er først når folk begynder at prædike at
>> jeg står af, som F.eks. Dylan.
>
> Jeg elsker Dylan.
>
> --
Me too



Allan Krautwald (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-02-10 12:37


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4b7539db$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
og
> også Lennon da han holdt op med at lave god musik, og sank ned til at
> blive protestsanger.
>
> /Alex
>

Jeg er enig omkring Bono, men uenig omkring Lennon

http://www.youtube.com/watch?v=6GAHFrLAxzM

http://www.youtube.com/watch?v=3qHYFwWK1Dk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=DTzznZurlqI

måske ikke deciderede protestsange. Men nogle af hans politiske statements,
som såvel indholdsmæssigt og musikalsk står flot.

Iøvrigt mener jeg aldrig Lennon holdt op med at lave god musik. Der var
svaghedspunkter omkring 1973/74, men hans albums indeholdt stadig mange
flotte numre. Procentuelt lavede han i sin solokarriere væsentlig mindre møg
end Paul McCartney.



Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 12:49

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4b753d61$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg er enig omkring Bono, men uenig omkring Lennon

Det vidste jeg godt

> http://www.youtube.com/watch?v=6GAHFrLAxzM

Det er jo ingen politisk prædiken, men snarere en vision. Den står lige så
flot som Mother Theresa.

> http://www.youtube.com/watch?v=3qHYFwWK1Dk&feature=related
> http://www.youtube.com/watch?v=DTzznZurlqI

Det er så det jeg vil kalde bedrevidende crap, som jeg filtrerer fra så
snart jeg hører det.

> Iøvrigt mener jeg aldrig Lennon holdt op med at lave god musik. Der var
> svaghedspunkter omkring 1973/74, men hans albums indeholdt stadig mange
> flotte numre. Procentuelt lavede han i sin solokarriere væsentlig mindre
> møg end Paul McCartney.

Flot musik ja, men skæmmet af bedrevidenhed og prædiken. Men samlet set er
jeg da enig i at han er langt foran McCartney på point



Anglachel (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Anglachel


Dato : 12-02-10 12:20


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4b75274f$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:4b748630$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation.
>
> Nu er jeg for det meste af den opfattelse, at politik og musik er en
> dårlig kombination. Bl.a. pesonifiseret ved det fjols til Bono m.fl., men
> der er dog et par ytringer som jeg alligevel har taget til mig

Jeg er enig i at Bono er en kæmpe hykler. På den anden side synes jeg det er
et tyndt grundlag at fordømme alle protestsange ud fra. Jeg tænker fx på Bob
Dylan, Bruce Springsteen, C.V. Jørgensen, og så må jeg vel også bide i det
sure æble og sige Natascha.


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 12:23

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4b753978$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg er enig i at Bono er en kæmpe hykler. På den anden side synes jeg det
> er et tyndt grundlag at fordømme alle protestsange ud fra. Jeg tænker fx
> på Bob Dylan, Bruce Springsteen, C.V. Jørgensen, og så må jeg vel også
> bide i det sure æble og sige Natascha.

Der er ingen af de nævnte jeg kunne drømme om at lytte til

/Alex



Henning Jensen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 12-02-10 11:26

On 11-02-2010 23:35, Anglachel wrote:
> Hej alle,
> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation.

Poul Henningsen's protestsang fra WW2 i en helt ny, og desværre aktuel,
fortolkning med:

Outlandish - "Man binder os på hånd og mund"

http://www.youtube.com/watch?v=83qoTw2hAlg

Henning.



--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.

Allan Krautwald (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-02-10 13:21


"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4b748630$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej alle,
> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation.

Barry McGuire:
http://www.youtube.com/watch?v=Akoukq5DvAE

Røde Mor:
http://www.youtube.com/watch?v=XOWlMw5KOhQ

Natasja:
http://www.youtube.com/watch?v=NONnUBKcNZI



Henning Jensen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 12-02-10 13:25

On 11-02-2010 23:35, Anglachel wrote:
> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation.

Jeg har altid været en stor fan af Fassbinder og hans kritiske
holdninger til samfundet. Her et lille klip fra "Lili Marleen".
Hanna Schygulla er vel nok ikke den store sangerinde, men hendes
bedårende altid vemodige udtryk i film, kan jeg ikke stå for.

http://www.youtube.com/watch?v=w_6_3Jb7OEE

Henning.




--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.

Henning Jensen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 12-02-10 14:42

On 11-02-2010 23:35, Anglachel wrote:
> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation.

IRA. Jeg kan desværre ikke gælisk, så jeg kan ikke finde nogle af de
ægte sange, men måske kan en af Jer?
Så denne om Frank Stagg:

http://www.youtube.com/watch?v=Rw7hBS_TTKk

Sidst i disse 1970'ere, havde IRA også en dansk afdeling.
En topfigur i bevægelsen i København, som havde et fint offentligt
hverv, var altid iført IRA farverne. Hun havde orange hår og var iført
tøj i den grønne IRA-farve.
Der blev solgt plakater, bl.a. denne tegning, til fordel for en sultende
Frank Stagg og Gerry Mealy. Pengene skulle gå til indkøb af patroner,
til at skyde engelske soldater med.

http://dl.dropbox.com/u/2775481/Stagg_and_Mealy.jpg

Denne konflikt er forhåbentlig endelig slut.

Henning.




--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.

Jan Kronsell (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 12-02-10 14:44


Med risiko for at virker gammeldags, vil jeg mene at tresserne havde
særdeles mange sange med politisk agitation - nogle rædsomme, andre
fremragende:

Pete Seeger: Which side are you on

http://www.youtube.com/watch?v=5iAIM02kv0g&feature=related

Joan Baez :Joe Hill

http://www.youtube.com/watch?v=ZBXJeKwtQhY&feature=related

Buffy St. Marie: Now that he buffaloes' gone

http://www.youtube.com/watch?v=BCWJYTCfjSg

eller fra Danmark

Benny Holst: Sang om merværdi

http://www.youtube.com/watch?v=9N8KyGQeSDY

Per Dich: Sådan er kapitalismen

http://www.youtube.com/watch?v=yyY829WwR9A&feature=related

Og så selvfølgelig ikke mindst:

Sangen om Larsen her med Kjeld Ingrisch

http://www.youtube.com/watch?v=wzFgN0DVfkk

Jan






Carl Drud (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 12-02-10 18:49

"Alex Linaa" <www.linaa.com> writes:

> Bono bryder jeg mig ikke om som person, og U2's musik siger mig heller
> intet, så hvorfor lyttte til det når der er så meget andet?

Årh så lad os da lige tage U2 featuring BB King - When love comes to
town

http://www.youtube.com/watch?v=wH81Klu1FAw

--
Carl

P.Petersen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : P.Petersen


Dato : 12-02-10 19:43


"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4b748630$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej alle,
> Stafetten kommer i denne omgang til at handle om politisk agitation. Mest
> fordi jeg kom for skade at se debatten på Dr2 her til aften med maksimalt
> krummede tæer som resultat. Derfor håber jeg at blive konfronteret med
> noget mere kompetent og formfuldendt politisk kommunikation i forbindelse
> med denne stafet.

Samme fodstilling her. Lol.

Ser at tråden har udviklet sig meget musik politisk, så prøver, at bringe
den lidt ind på sporet igen :)

Her Steppenwolf: http://www.youtube.com/watch?v=5IlPX-IxVd8

Og så kunne det da være fint, at oprette en tråd om smag og stil. Vil meget
gerne deltage.

Med venlig hilsen
Pelle


Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 19:57

Hej Pelle

> Ser at tråden har udviklet sig meget musik politisk, så prøver, at
> bringe den lidt ind på sporet igen :)

Hvad for et spor er det man vil have ?

Sjovt nok at der er nogen der brokker sig hvis der ikke skrives
i gruppen, og når nogen så skriver, ja så brokkes der også.

--
Mvh Max


P.Petersen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : P.Petersen


Dato : 12-02-10 20:40


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b75a47e$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Pelle
>
>> Ser at tråden har udviklet sig meget musik politisk, så prøver, at
>> bringe den lidt ind på sporet igen :)
>
> Hvad for et spor er det man vil have ?
>
> Sjovt nok at der er nogen der brokker sig hvis der ikke skrives
> i gruppen, og når nogen så skriver, ja så brokkes der også.
>
> --
> Mvh Max


Det spor jeg f.eks. gerne vil have, er at komme tilbage til den overskrift,
stafetten omhandler.
Jeg brokker mig ikke, men synes det kunne være fedt med en sideløbende tråd,
hvor det "musikpolitiske"
diskuteres. Som jeg vist nævnte, er jeg meget gerne deltager, da der er
kommet mange interessante udsagn og holdninger frem. Dem vil jeg gerne
kommentere men ikke i denne tråd. Ellers drukner det hele i den sædvanlige
ærtesuppe.

Neil Young: http://www.youtube.com/watch?v=qdFa1Okb0V8

Med venlig hilsen
Pelle


Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 20:54

Hej Pelle

> Jeg brokker mig ikke, men synes det kunne være fedt med en
> sideløbende tråd, hvor det "musikpolitiske"

Du kunne have narret mig :)

Jeg mener sagtens man kan diskutere meget bredt i disse
tråde. Læs hvad du kan lide og spring resten over, sådan
kommer man lettest frem på usenet. Og så må du igang
med at tilkæmpe dig stafetten :)

--
Mvh Max


Ukendt (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-10 21:00

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b75b1e4$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg mener sagtens man kan diskutere meget bredt i disse
> tråde.

Jeps, det er da det der gør det interessant.

>Læs hvad du kan lide og spring resten over, sådan
> kommer man lettest frem på usenet. Og så må du igang
> med at tilkæmpe dig stafetten :)

Bare svar et sted længere oppe i tråden, så har man aldrig forladt sporet.



P.Petersen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : P.Petersen


Dato : 12-02-10 21:35


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b75b1e4$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Pelle
>
>> Jeg brokker mig ikke, men synes det kunne være fedt med en
>> sideløbende tråd, hvor det "musikpolitiske"
>
> Du kunne have narret mig :)
>
> Jeg mener sagtens man kan diskutere meget bredt i disse
> tråde. Læs hvad du kan lide og spring resten over, sådan
> kommer man lettest frem på usenet. Og så må du igang
> med at tilkæmpe dig stafetten :)
>
> --
> Mvh Max

Jeg kan lide, at læse det hele, måske det der er problemet.
Søger bare en overskuelig kontekst.
Ok, til sagens kerne. Politisk agitation:
Bob Dylan: http://www.youtube.com/watch?v=aKm65xLpwIM
Som jeg i øvrigt heller ikke er særlig vild med. Lol.

Venlig hilsen
Pelle


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste