Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Linux Mint og Cookie/historik
Fra : Carsten

Dato : 11-02-10 00:58

Hej Gruppe
Jeg bruger Linux Mint og Fire Fox som internet browser.
..
Når jeg er på forskellige debat fora, så er links til kommentar jeg
tidligere har besøgt en anden farve (lilla-agtig) hvilket er godt, da
jeg så kan se, jeg har læst indlæget.
..
Hvor ligger det på computer, som holder styr på det...?
..
Er det i cookiene, eller i historikken...?
..
Det næste jeg så vil vide, er hvor ligger cookiene, og historikken som
filer.
..
Jeg skal bruge en kopi af disse, at jeg skal geninstallere Linux Mint.
..
Hilsen Carsten.

Fra : lejf jessen

Dato : 11-02-10 09:58

Carsten skrev:
> [...]
> filer.
> .
> Jeg skal bruge en kopi af disse, at jeg skal geninstallere Linux Mint.
Hej Carsten!

Hvad der styrer farven på brugte links ved jeg ikke, men det kan du se
på Firefox hjemmeside. Til gengæld kan du ved install af denne
tilføjelse backe alt op fra Mozilla, bl.a. Firefox ting.

Mvh. Lejf

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-02-10 10:01

Carsten skrev:

>Jeg skal bruge en kopi af disse, at jeg skal geninstallere Linux Mint.

det nemmeste er at kopiere hele profilen
http://kb.mozillazine.org/Profile_folder_-_Firefox#Linux_and_Unix

alternativt kan du længere nede på samme side læse hvad de forskellige
filer i profilen bruges til

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 11-02-10 10:04

On Wed, 10 Feb 2010 23:58:25 -0800 (PST), Carsten
<kompostmail@gmail.com> wrote:

> [...]
>jeg så kan se, jeg har læst indlæget.
>.
>Hvor ligger det på computer, som holder styr på det...?

Farverne på links, m.fl. bliver tit styret af websiden du besøger. Du
kan sætte standard-farver under "Options | Content | Color".

Du kan samme sted sætte et flueben hvis du ikke vil have hjemmesiden
sætter en anden farve end du har valgt.

Fra : Carsten

Dato : 11-02-10 04:38

Tak til alle ind til nu.
..
Jeg skal præcisere mine spørgsmål:
..
1 - Hvor på computeren ligger cookie og historikken, når jeg bruge
Linux Mint, Fire Fox og alm. opsætning...?
..
2 - Er det cookiene eller historikken som styre diverse hjemmesider,
så jeg kan se her har jeg været før...?
..
Hilsen Carsten.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-02-10 12:42

Carsten skrev:

>1 - Hvor på computeren ligger cookie og historikken, når jeg bruge
>Linux Mint, Fire Fox og alm. opsætning...?

Det liiger i profilen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk