/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Benzin - diesel (eller omvendt) motor fra ~
Fra : Benny


Dato : 08-02-10 23:56

Hej

Stjålet fra ingenøren:

Af Mads Nyvold, torsdag 26. jul 2007 kl. 16:09

"
Mercedes optimerer benzinmotoren
Den tyske bilgigants nye motortype anvender kompressionstænding
ligesom en dieselmotor ved lave og mellemhøje omdrejningstal, hvormed
benzinforbruget og udledningen af forurenende stoffer fra udstødningen
sænkes.

Mercedes vil i september præsentere en motor, der er en hybrid mellem
en disel- og benzinmotor. Motoren, som hedder DiesOtto efter
opfinderen Nicolaus Otto, vil stadig køre på benzin, men ved lave og
mellemhøje omdrejningstal benytter den kompressiontænding, der kendes
fra dieselmotorer.

Dermed bliver DiesOtto den tyske bilgigants bidrag til den grønne
bølge blandt bilfabrikanterne. For kompressionstændingen reducerer
både benzinforbruget og sænker udstødningens indhold af forurenende
stoffer, skriver Automotive News Europe.

DiesOtto vil også adskille sig i forhold til en traditionel
benzinmotor ved at have en integreret starter/generator. Det betyder,
at en større flyder vil kunne køre 16 kilometer på 1 liter.

Automotive News Europe skriver, at der vil gå nogen år, før at
DiesOtto er fuldt implementeret i nye Mercedes-biler, men at nogle af
teknikkerne efterhånden bliver indført i seriemodellerne.
"

Gad vide hvordan den lyder?

Benny

 
 
ulrich (09-02-2010)
Kommentar
Fra : ulrich


Dato : 09-02-10 10:00


"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:38794077-8097-4291-abad-2b8807f2d51b@o3g2000yqb.googlegroups.com...
Hej

Stjålet fra ingenøren:

Af Mads Nyvold, torsdag 26. jul 2007 kl. 16:09

"
Mercedes optimerer benzinmotoren
Den tyske bilgigants nye motortype anvender kompressionstænding
ligesom en dieselmotor ved lave og mellemhøje omdrejningstal, hvormed
benzinforbruget og udledningen af forurenende stoffer fra udstødningen
sænkes.

Mercedes vil i september præsentere en motor, der er en hybrid mellem
en disel- og benzinmotor. Motoren, som hedder DiesOtto efter
opfinderen Nicolaus Otto, vil stadig køre på benzin, men ved lave og
mellemhøje omdrejningstal benytter den kompressiontænding, der kendes
fra dieselmotorer.

Dermed bliver DiesOtto den tyske bilgigants bidrag til den grønne
bølge blandt bilfabrikanterne. For kompressionstændingen reducerer
både benzinforbruget og sænker udstødningens indhold af forurenende
stoffer, skriver Automotive News Europe.

DiesOtto vil også adskille sig i forhold til en traditionel
benzinmotor ved at have en integreret starter/generator. Det betyder,
at en større flyder vil kunne køre 16 kilometer på 1 liter.

Dynastart som DKW anvendte fra midten af 1930'erne.
- Palle

Automotive News Europe skriver, at der vil gå nogen år, før at
DiesOtto er fuldt implementeret i nye Mercedes-biler, men at nogle af
teknikkerne efterhånden bliver indført i seriemodellerne.
"

Gad vide hvordan den lyder?

Benny



Leo Jensen (09-02-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 09-02-10 06:34

On 9 Feb., 07:56, Benny <hojvae...@gmail.com> wrote:
> Hej
>
> Stjålet fra ingenøren:
>
> Af Mads Nyvold,  torsdag 26. jul 2007 kl. 16:09
>
> "
> Mercedes optimerer benzinmotoren
> Den tyske bilgigants nye motortype anvender kompressionstænding
> ligesom en dieselmotor ved lave og mellemhøje omdrejningstal, hvormed
> benzinforbruget og udledningen af forurenende stoffer fra udstødningen
> sænkes.
>
> Mercedes vil i september præsentere en motor, der er en hybrid mellem
> en disel- og benzinmotor. Motoren, som hedder DiesOtto efter
> opfinderen Nicolaus Otto, vil stadig køre på benzin, men ved lave og
> mellemhøje omdrejningstal benytter den kompressiontænding, der kendes
> fra dieselmotorer.
>
> Dermed bliver DiesOtto den tyske bilgigants bidrag til den grønne
> bølge blandt bilfabrikanterne. For kompressionstændingen reducerer
> både benzinforbruget og sænker udstødningens indhold af forurenende
> stoffer, skriver Automotive News Europe.
>
> DiesOtto vil også adskille sig i forhold til en traditionel
> benzinmotor ved at have en integreret starter/generator. Det betyder,
> at en større flyder vil kunne køre 16 kilometer på 1 liter.

Mon ikke en journalist har misforstået det lidt ? Det er nok ikke den
integrerede starter/generator, der ændrer forbruget. Eller laver de en
hybrid ved at lade dynamoen fungere som elmotor ??

>
> Automotive News Europe skriver, at der vil gå nogen år, før at
> DiesOtto er fuldt implementeret i nye Mercedes-biler, men at nogle af
> teknikkerne efterhånden bliver indført i seriemodellerne.
> "
>
> Gad vide hvordan den lyder?

Mon ikke den lyder som en diesel i 98% af tiden. Og i de sidste 2% af
tiden som en benzin, der får tæsk. ..
De må have lavet variabelt kompressionsforhold ?? Mon det er en SAAB-
motor ??

Ideen er ikke dårlig, og man slipper for dieselfingre...

Leo


Armand (09-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-02-10 17:07

Leo Jensen skrev:
> On 9 Feb., 07:56, Benny <hojvae...@gmail.com> wrote:
>>
>> Gad vide hvordan den lyder?
>
> Mon ikke den lyder som en diesel i 98% af tiden. Og i de sidste 2% af
> tiden som en benzin, der får tæsk. ..
>


> De må have lavet variabelt kompressionsforhold ?? Mon det er en SAAB-
> motor ??
>
Mon ikke de bare ilægger godt brugte motorer, der trækker motorolie
forbi stempelringene ved sejtræk?

--
Armand.

Uffe Bærentsen (09-02-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 09-02-10 18:32


"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:6f559541-482c-4a13-af73-ec0478d6f91f@f8g2000yqn.googlegroups.com...

> DiesOtto vil også adskille sig i forhold til en traditionel
> benzinmotor ved at have en integreret starter/generator. Det betyder,
> at en større flyder vil kunne køre 16 kilometer på 1 liter.

Mon ikke en journalist har misforstået det lidt ? Det er nok ikke den
integrerede starter/generator, der ændrer forbruget. Eller laver de en
hybrid ved at lade dynamoen fungere som elmotor ??



Eller ved at lade generatoren lave regenerativ bremsning af bilen




--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Armand (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-02-10 01:10

Uffe Bærentsen skrev:
> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:6f559541-482c-4a13-af73-ec0478d6f91f@f8g2000yqn.googlegroups.com...
>
>> DiesOtto vil også adskille sig i forhold til en traditionel
>> benzinmotor ved at have en integreret starter/generator. Det betyder,
>> at en større flyder vil kunne køre 16 kilometer på 1 liter.
>
> Mon ikke en journalist har misforstået det lidt ? Det er nok ikke den
> integrerede starter/generator, der ændrer forbruget. Eller laver de en
> hybrid ved at lade dynamoen fungere som elmotor ??
>
>
>
> Eller ved at lade generatoren lave regenerativ bremsning af bilen
>
>
>
>

Citroen havde gang i det samme for nogle år siden, men jeg ved ike om de
hænger ved systemet.
Fordelen er entydig ved start/stop: Som startmotor skal generatoren være
af en vis størrelse, hvilket udnyttes dobbelt til den fornødne
mer-ladning p.g.a. gentagne starter.
En starter der vedvarende er i indgreb, vil derudover gøre start til en
langt mere flydende ting end med startrelæ og indkobling i tandkrans som
traditionelt. Der vil således også være færre mekaniske dele der
udsættes for mer-slitage p.g.a. de gentagne starter under kørslen.

--
Armand.

Armand (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-02-10 01:15

Uffe Bærentsen skrev:
> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:6f559541-482c-4a13-af73-ec0478d6f91f@f8g2000yqn.googlegroups.com...
>
>> DiesOtto vil også adskille sig i forhold til en traditionel
>> benzinmotor ved at have en integreret starter/generator. Det betyder,
>> at en større flyder vil kunne køre 16 kilometer på 1 liter.
>
> Mon ikke en journalist har misforstået det lidt ? Det er nok ikke den
> integrerede starter/generator, der ændrer forbruget.
>

Han har også misforstået designationen: 'dies-otto' derved at tyskerne
benævner en gængs tændrørs tændte bensin-motor som en Otto-motor.
Således er der ingen grund til at nævne hvilken Otto at det drejer sig
om, når nu Rudolf ikke blev trukket frem for 'dies'-designationen :-|

--
Armand.

Kim Kristensen (09-02-2010)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 09-02-10 12:41

On 9 Feb., 07:56, Benny <hojvae...@gmail.com> wrote:
> Hej
>
> Stjålet fra ingenøren:
>
> Af Mads Nyvold,  torsdag 26. jul 2007 kl. 16:09
>
> "
>
> Mercedes vil i september præsentere en motor, der er en hybrid mellem
> en disel- og benzinmotor. Motoren, som hedder DiesOtto efter
> opfinderen Nicolaus Otto, vil stadig køre på benzin, men ved lave og
> mellemhøje omdrejningstal benytter den kompressiontænding, der kendes
> fra dieselmotorer.
>
>
> Benny

Nå japanerne begynder at producere en lignende kommer den sgu' nok til
at hedde RisOtto

Med venlig hilsen Kim

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste