MS Windows
briani 27239
ntoskrnl.exe
Fra : Anette

Dato : 09-02-10 06:03

Nu har jeg flere gange oplevet at min søns pc pludselig står med ovennævnte
fejl. Sidste gang måtte jeg reinstallere hele pc´en for at få den i gang i
gen. Fik dog reddet data ved at tilslutte hdd med en usb.
I går var han ved at installere et spil og den kom godt nok med en fejl
undervejs, men ikke noget der virkede SÅ alvorligt at hele Windows var på
vej til at ryge.

Har oplevet tilsvarende hændelser på mit arbejde, hvor det stort set også
hver gang har været nødvendigt at redde data ud af anden og så ellers
reinstallere.

Det er en Windows XP med SP3 og i min søns tilfælde en HP530 (stationær).

Når jeg kigger på en velfungerende Windows XP er det faktisk ikke lykkedes
mig at finde ovenstående fil - hvor skal den rettelig befinde sig?

Kan det være virus af en art? Eller måske snarere en defekt disk?

A.

-

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-02-10 08:02

On Tue, 9 Feb 2010 06:03:10 +0100, "Anette" <anettelinnea(@)pc.dk>
wrote:

>Når jeg kigger på en velfungerende Windows XP er det faktisk ikke lykkedes
>mig at finde ovenstående fil - hvor skal den rettelig befinde sig?
Den er i "%SYSTEMROOT%\system32" hvilket oftest er
"c:\windows\system32".

>Kan det være virus af en art? Eller måske snarere en defekt disk?
Nu er du ikke helt tydelig mht hvad der eller skrives af fejlmeddelse,
men det er før set at når der er en floppy i diskette drevet så kommer
der en fejlmeddelse angående "missing ntoskrnl.exe".

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-10 09:25

> [...]
> men det er før set at når der er en floppy i diskette drevet så kommer
> der en fejlmeddelse angående "missing ntoskrnl.exe".

Plejer det ikke at være "missing ntldr" ?

Og til Anette, prøv at kigge her, måske ikke den store hjælp, men en
forklaring. Der kan være mange årsager udover den manglende fil:
http://www.computerhope.com/issues/ch000646.htm

Mvh Ebbe

Fra : Anette

Dato : 09-02-10 18:34

> Plejer det ikke at være "missing ntldr" ?

Jeg har nu haft forsøgt forskellige ting:
- Andet tastatur
- Brugt ERD-commander boot-cd. Den skal slet ikke "se" c-drevet med windows
- Forsøgt at skanne for defekte steder vha Hirens Boot-cd (kan ikke lige
huske hvilket at af værktøjerne det var). Den "døde" ved 60%

Ved genstart af pc kommer noget med "harddisk failure" men jeg kan ikke nå
at stoppe teksten. Hvad er det nu jeg skal taste for at fastholde det
billede?

A.

Fra : Anette

Dato : 09-02-10 20:19

> Ved genstart af pc kommer noget med "harddisk failure" men jeg kan ikke nå
> at stoppe teksten. Hvad er det nu jeg skal taste for at fastholde det
> billede?
>
> A.

Fandt ud af det. Det er pause/break.

Teksten siger: "Imminent disk failure" og råder mig til at skifte disken.
Har heldigvis en anden liggende, så jeg er i gang med at skifte nu...

Tak for hjælpen til alle.

A.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 09-02-10 08:16

"Anette" <anettelinnea(@)pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mig at finde ovenstående fil - hvor skal den rettelig befinde sig?
>
> Kan det være virus af en art? Eller måske snarere en defekt disk?

http://www.google.dk/search?q=ntoskrnl.exe&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

mvh Ole