MS Windows
briani 27239
Opstartslyd i XP
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-10 03:00

Jeg har bemærket, at nogle gange, kommer den alm. Windows startlyd ikke,
når opstart er afsluttet, og maskinen er klar til brug. Samtidig er
selve lydstyrken blevet væsentlig lavere - både ved systemlyde og ved
afspilning af musik, så jeg skal skrue en del mere op for den
tilsluttede forstærker, hvis jeg vil høre i samme styrke som før. -
Skifter jeg så system over til Mac OS X, drøner lyden igennem som
normalt... (Jeg kører dual-system på en MacPro QuadCore).

- Det er først begyndt nu her efter de seneste sikkerhedsopdateringer
fra MS. Alle indstillinger er kontrolleret og står, som de skal. - hvad
kan det skyldes?

mvh. Erik Richard

Rgds. Erik Richard Sørensen mac-manNOSP@Mstofanet.dk
NisusWriter Pro - www.nisus.com OpenOffice - www.openoffice.org
The Future In Multi Lingual & Modern Textprocessing

Fra : Pico

Dato : 09-02-10 23:39

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> - Det er først begyndt nu her efter de seneste sikkerhedsopdateringer fra
> MS. Alle indstillinger er kontrolleret og står, som de skal. - hvad kan

Jeg kan ikke svare dig på hvad det skylles Jeg har Sne Leopard og Win 7
på denne iMac og oplever ca. halvdelen af gange at lyden er slået fra i Win
efter boot, det er bare at slå det til igen så det er ikke noget der bringer
mit blod i kog, men det kan da være en tanke at vi begge har Mac og Win på
den samme maskine ?
--
MVH
Pico

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-02-10 00:58

Pico wrote:

> [...]
> mit blod i kog, men det kan da være en tanke at vi begge har Mac og Win på

Hm, ja, det kunne jo være, der er en driver, der ikke helt fungerer, som
den skal. Lyden som sådan er ikke slået fra, - der er ihvertfald ingen
flueben i div. mute boxes... - Jeg synes bare, det er lidt spøjst, det
først er efter de seneste security updates, det er kommet. Her i aften
var der ingen problemer udover den noget lavere lyd. - I øvrigt synes
jeg, XPPro kører rigtig godt på min MacPro, så det er rart, man nu kan
nøjes med én maskine til det hele. - Overvejer lidt at få en Win7 på
den også, men lad den nu lige komme over børnesygdommene...

mvh. erik Richard