MS Windows
briani 27239
DR2 net TV - So ein ding
Fra : Martin Ploug

Dato : 08-02-10 18:33

Hej

Jeg har problemer med at se So ein ding-udsendelser direkte
via browseren IE8 (og / eller Firefox 3.6).
http://www.dr.dk/dr2/soeinding
Jeg kan godt se den allerøverste udsendelse, men resten kan
jeg ikke se (medmindre jeg downloader dem til min PC og der-
efter afspiller den derfra.

Når jeg klikker på linket Se udsendelsen kommer der bare et
meget lille pop-up billede, hvor der står, at siden ikke
kan vises.

Jeg bruger Windows Vista og har Windows Media Player 11.

Jeg har så skrevet til DR Interaktiv, og fået svaret:

"Hej igen.

Nogle gange kan der der være problemer med at læse .aspx stier, og et
gammelt råd hertil er at geninstallere eller opdatere windows media
player. Håber det virker."

Når jeg prøver at opdatere står der, at der ikke findes opdateringer
til denne version.
Ok, tænker jeg, så kan jeg vel bare fjerne Windows Media Player og
installere den igen(eller er version 12 bagudkompatibel?)

Men jeg kan ikke lige se, at jeg kan fjerne den via Tilføj / fjern
programmer. Kan det lade sig gøre at fjerne den på anden vis?

Jeg har også prøvet at få det til at fungere med VLC-playeren, men
det er vist heller ikke umiddelbart muligt.

Er der nogen, der har et eller flere gode løsningsforslag?
Jeg er jo blevet lidt stædig

Venlig hilsen
Martin

Fra : Rado

Dato : 08-02-10 19:14

On Mon, 08 Feb 2010 18:33:21 +0100, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Når jeg klikker på linket Se udsendelsen kommer der bare et
>meget lille pop-up billede, hvor der står, at siden ikke

Har lige prøvet, jeg har samme problem (XP), dog forsvinder vinduet
igen før jeg kan nå at læse hvad der står. Har lige prøvet på en anden
XP maskine, samme problem.

Jeg har oplevet det flere gange før hos DR, men har aldrig problemer
andre steder.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Martin Ploug

Dato : 08-02-10 19:47

Den 08-02-2010 19:14, Rado skrev:

> [...]
>

> --
> Rado
>
> Demokrati: To ulve og et får der stemmer om

Hej Rado

Tak for dit indlæg og fordi du også har afprøvet det.

> Jeg har oplevet det flere gange før hos DR, men har aldrig problemer
> andre steder.

Ligger problemet dermed måske i højere grad i teknikken bag
http://www.dr.dk/dr2/soeinding og andre sider under dr.dk ?

Venlig hilsen
Martin

Fra : Rado

Dato : 08-02-10 20:06

On Mon, 08 Feb 2010 19:47:24 +0100, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

>Tak for dit indlæg og fordi du også har afprøvet det.

>Ligger problemet dermed måske i højere grad i teknikken bag
>http://www.dr.dk/dr2/soeinding og andre sider under dr.dk ?

Det har jeg en stærk formodning om.

Fra : Jørgen Gerdorf

Dato : 09-02-10 19:19

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det har jeg en stærk formodning om.
>

> --
> Rado
>
> Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
> hvad de skal have til middag...

Hej Martin og Rado.
Jeg er ked af at jeg muligvis må skuffe jer i jeres teori om at problemet
måske i højere grad ligger i teknikken bag
http://www.dr.dk/dr2/soeinding og andre sider under dr.dk.

Jeg kører 64-bit windows7 og IE8 og jeg har INGEN problemer med at se ALLE
SoEinDing programmerne direkte i min browser )

Mvh
Jørgen

Fusion: Hønen foreslår grisen at de skal producerer æg og bacon,
- Hvis vi skal lave æg og bacon, så bliver jeg jo slået ihjel siger grisen.
- Jada, svarer hønen. Har du nogen sinde hørt om en fusion, hvor den ene
part ikke er "slået ihjel"..

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-02-10 19:37

Jørgen Gerdorf skrev den 09-02-2010 19:18:
> Jeg kører 64-bit windows7 og IE8 og jeg har INGEN problemer med at se
> ALLE SoEinDing programmerne direkte i min browser )

Og jeg bruger Win 7 32 bit og Firefox 3.6 og har heller ikke problmer.

Fra : Martin Ploug

Dato : 09-02-10 20:56

Den 09-02-2010 19:37, Jens Jensen skrev:

> Og jeg bruger Win 7 32 bit og Firefox 3.6 og har heller ikke problmer.

Hej

Tak for jeres indlæg.
Men I bruger begge Windows 7 og dermed måske også Windows Media
Player version 12?
Det kan måske være en del af forklaringen?
Jeg kan ikke se, om man kan installere version 12 af windows Media
Player version 12 på Vista. Hvorfra og hvordan gøres dette i så fald?

Venlig hilsen
Martin

Fra : Ole C

Dato : 09-02-10 22:50

Martin Ploug skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg kan ikke se, om man kan installere version 12 af windows Media
> Player version 12 på Vista. Hvorfra og hvordan gøres dette i så fald?

Det er ikke forklaringen
Virker fint her med Vista og Media Player 11.

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 09-02-10 20:55

On Tue, 9 Feb 2010 19:18:52 +0100, Jørgen Gerdorf
<jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kører 64-bit windows7 og IE8 og jeg har INGEN problemer med at se ALLE
>SoEinDing programmerne direkte i min browser )

OK, men jeg mener stadig den teknik DR har valgt er noget møg, da jeg
gentagne gange har haft problemer med den (og det kender jeg også
andre der har). Mens jeg aldrig har haft problemer med f.ex. YouTube
og diverse andre steder. Prøvede lige TV2, nul problemer her (udover
at IE8 lige skulle sættes i compatibility mode men det skyldes så
dårlig programmering af TV2s side).

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-10 22:58

Jørgen Gerdorf wrote:

> [...]
>
> Jeg kører 64-bit windows7 og IE8 og jeg har INGEN problemer med at se
> ALLE SoEinDing programmerne direkte i min browser )

Tja, helt tåwli' er de da nu ikke. - Nu har jeg lige siddet og testet
'So Ein Ding' med både Firefox, SeaMonkey og Opera på min XPPro
(64bits). Firefox 3.5.7 og SeaMonkey 2.0.2 vil slet ikke vise noget som
helst. Opera 10.10.x starter udsendelsen op efter ca. 2 min. ventetid og
afspiller i 'hak' af ca. 10 sek. varighed med ca. 5 sek. pause mellem
hver 'hak'. UserAgent Switcher installeret og sat til at emulere IE8.

Gik så over på mit Mac OS X del. - Firefox 3.5.7 og Opera 10.10.x vil
slet ikke vise noget som helst, mens SeaMonkey 1.1.18 efter ca. 5 min.
ventetid starter QuickTime Videoplayer og afspiller perfekt - endda i
fuld skærm, hvis jeg vil det. UserAgent Switcher installeret og sat til
at emulere IE7.

Seneste verion af QuickTime er installeret på både XPPro og OS X, samt
Flip4Mac WMV Components på OS X.

Men generelt er der et uhyggelig rod på DRs hjemmesider med både 'døde
links', forkerte links og ikke mindst - manglende links, - så man blot
får en besked med en 'Error 404 XML not verified' eller 'Error dode 500
Page not found', og jeg har så sent som her i eftermiddags haft en snak
med den såkaldte 'Programservice', hvor jeg klagede over både deres net
TV, net radio og deres podcast hjemmesider. Hende, jeg snakkede med, var
direkte ubehøvlet og knaldede røret på i ørerne på mig, hvorefter jeg nu
har klaget til DRs forbrugerombudsmand, Jakob Mollerup og afventer nu
hans tilbagemelding.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Ploug

Dato : 10-02-10 15:13

Den 09-02-2010 22:58, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> direkte ubehøvlet og knaldede røret på i ørerne på mig, hvorefter jeg nu
> har klaget til DRs forbrugerombudsmand, Jakob Mollerup og afventer nu

Hej Erik

Mange tak for dit indlæg.
Ok, der er da en der, der er gået seriøst til værks
Godt at se.
Så noget tyder altså fortsat på, at der er nogle tekniske
problemer på dr.dk.
Det er altså ikke bare mig og mit system der er noget galt
med.

Ja, på tv2.dk ser det ud til at udsendelser kører helt fint
- starter med det samme i det samme vindue.
Men det er vel også en helt anden teknik, der bliver brugt.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-02-10 02:48

Den 10-02-2010 15:12, Martin Ploug skrev:

> [...]
> - starter med det samme i det samme vindue.
> Men det er vel også en helt anden teknik, der bliver brugt.

Hej

Jeg har fået det til at virke.

Svar fra DR Interaktiv:

Hej Martin

Jeg tror måske jeg har fundet løsningen.

Du skal ifølge flere kilder på nettet sikre dig at WMP er din
standard/default afspiller til wmv-filer.

Jeg ved ikke om det gør en forskel at ændre det via mediaplayer eller om
du skal ændre det i selve vista.

Jeg håber dette løser problemet, ellers må du endelig skrive igen.

Mvh

Martin Stjernegaard Jensen
Assistent, DR Interaktiv Produktion

Jeg har selv uddybet lidt med denne vejledning:

Start > Standardprogrammer > Angiv dine standardprogrammer >
vælg Windows Media Player > klik på Benyt dette program som
standard > Klik på Ok

Klik igen på Angiv dine standardprogrammer >
vælg Windows Media Player > klik på Vælg standardindstillinger
for dette program. Sørg for, at der er flueben uf for .wmv og klik på
Gem.
Hvis .wmv ikke er på listen, skal du gå i Start > Standardprogrammer.
Klik på Knyt en filtype eller protokol til et program.
Klik på .wmv og klik derefter på knappen Rediger program øverst til højre.
Vælg Windows Media Player og klik derefter på OK.
Luk derefter vinduet.

Nu bør DR NET TV fungere.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-10 03:38

Martin Ploug wrote:

> [...]
> Klik på .wmv og klik derefter på knappen Rediger program øverst til højre.
> Vælg Windows Media Player og klik derefter på OK.

Hej Martin - Fungerer det så?

Jeg kan se, jeg ikke har ændret ved, hvilket program, der skal være
standard program som multimedieafspiller eller hvilke plug-ins, der skal
bruges på nettet ved multimedieafspilning, så den står altså stadig til
WMP, og jeg har stadig problemerne på min XPPro.

Jeg har nu hentet den nyeste ver. af VLC Media Player og samtidig
installeret de seneste internet plug-ins fra den, og det ser ud til, det
virker lidt bedre nu, men det er stadig ikke godt. Samtidig fik jeg i
går aftes en hel del nye opdateringer til XPPro, så jeg véd faktisk
ikke, om det også er det, der nu gør, det trods alt virker bedre end før...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-02-10 13:21

Den 14-02-2010 03:37, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> går aftes en hel del nye opdateringer til XPPro, så jeg véd faktisk
> ikke, om det også er det, der nu gør, det trods alt virker bedre end før...

Hej Erik

Ja, det virker helt fint hos mig nu.

Ellers kan du også prøve den metode, som jeg også har afprøvet, og som
også virker - og måske endda bedre.

Installer iTunes, hvis du ikke har den i forvejen http://www.apple.com/.

Gå ind på http://www.dr.dk/podcast/Video og højreklik på XML linket
ud for So ein ding eller andet ønsket program og vælg kopier.

Åbn iTunes og gå i Avanceret > Abonner på podcast.
Indsæt URL'en ok klik på. nu hentes oversigterne fra alle udsendelserne
fra det valgte program.

Gå i Oversigt og vælg som liste.
Klik på knappen Hent alle øverst for at hente alle udsendelser.
Dobbeltklik på en udsendelse for at starte afspilningen af den.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-10 14:09

Martin Ploug wrote:

> [...]
> Klik på knappen Hent alle øverst for at hente alle udsendelser.
> Dobbeltklik på en udsendelse for at starte afspilningen af den.

Jeg har iTunes+QuickTime installeret. Er godt klar over, jeg kan hente
den som podcast. Jeg bruger dog mest Mac OS X delen på computeren til
det formål. Min maskine er jo en MacPro med både OS X og XPPro.... Kun,
hvis jeg får AVI filer, jeg ikke umiddelbart kan afspille, skifter jeg
til XPPro og afspiller dem i iTunes. Det virker upåklagelig. - Fordelen
ved at hente som podcast er jo, at man kan spille når som helst, man har
tid.

mvh. Erik Richard

Fra : Rado

Dato : 14-02-10 18:46

On Sun, 14 Feb 2010 02:47:51 +0100, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

>Jeg har selv uddybet lidt med denne vejledning:

Tak, det løste også problemet med DR her, men jeg vil stadig mene at
de burde lave det sådan at deres system kan finde og starte
MediaPlayer uanset hvad man har valgt som standardafspiller.

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-02-10 13:54

Den 14-02-2010 18:46, Rado skrev:

> [...]
>

> --
> Rado
>
> Demokrati: To ulve og et får der stemmer om

Hej

Seneste nyt i sagen
- se nedenstående mail.

Hej Martin

Godt det virkede for dig, men naturligvis ikke godt at der er andre der
har problemer.

Netop den løsning du beskriver, ligger under vejledningen til podcast,
da det hører hjemme der. Men du har ret i at det er en mulig løsning.

Ang. teknikken generelt er den på nuværende tidspunkt ikke
tilfredsstillende, men til gengæld kan jeg trøste dig og andre med at vi
lancerer en ny afspiller i løbet af foråret. Den bliver baseret på
flash, så vi på den måde kan glæde endnu flere brugere med TV via nettet.

Martin Stjernegaard Jensen
Assistent, DR Interaktiv Produktion

DR
DR Byen