MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette fil eller forlder
Fra : Olfert

Dato : 08-02-10 13:17

Jeg har en AVI-fil på min PC jeg ikke kan slette. På trods af at der ikke er
nogen programmer kørende og computeren er genstartet, får jeg besked om at
filen bruges af et program og derfor ikke kan slettes. Jeg har også prøvet
at slette folderen, med fil, og får samme besked.
Filen er ikke skrivebeskyttet.
Hvad gør jeg. Det er som at have en splint i fingeren.

Fra : Knud Erik

Dato : 08-02-10 13:46

"Olfert" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Filen er ikke skrivebeskyttet.
> Hvad gør jeg. Det er som at have en splint i fingeren.

Hej
Måske dette program kan klare det
http://www.filehippo.com/download_unlocker/

Mvh
Knud Erik

Fra : Daniel Smedegaard Bu~

Dato : 08-02-10 14:35

Knud Erik wrote:

> "Olfert" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Hej
> M�ske dette program kan klare det
> http://www.filehippo.com/download_unlocker/

Det er et rigtig rart program :)

Dertil kan nævnes, at det nogen gange kan betale sig at lade filen være
markeret et stykke tid, hvis Windows ikke vil slette en avi-fil. Windows har
en tendens til at ville scanne filen, og det kan være en tidskrævende
affære, hvis

a) filen er meget fragmenteret (sker über-meget, hvis filen er downloadet
via P2P/Torrent)
b) filen ikke er komplet, da video-indekset fysisk set sidder allersidst i
en avi-fil, og da vil Windows virkelig kløjs i den.

Ved at markere den og vente et par minutter, har jeg i hvert fald tit
erfaret, at Windows på et tidspunkt "giver slip" og lader mig slette filen.

NTFS/FAT er ret crappy med disse restrictioner, men som KE hinter til, så er
Unlocker et rigtigt nyttigt lille værktøj, der kan overkomme en del af disse
irritationspunkter.

Fra : Olfert

Dato : 08-02-10 16:08

Tak for vinket. Men jeg springer over. Jeg har aldrig set min
sikkerhedspakke i den grad vågne op. Ifl. den er siden en sump af virus og
spyware.
Kan du henvise til et alternativ? Jeg vil stadig gerne have den #¤¤%%/&%(/
fil fjernet.

Fra : hs

Dato : 08-02-10 16:17

Prøv dette link! Programmet plejer at virke i sådan et tilfælde:

http://www.docsdownloads.com/dr-delete-1.htm

Fra : Daniel Smedegaard Bu~

Dato : 08-02-10 16:18

Olfert wrote:

> [...]
> spyware.
> Kan du henvise til et alternativ? Jeg vil stadig gerne have den #��%%/&%(/

Hmmm... Prøv fra udviklerens egen side:
http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Jeg har aldrig oplevet, at der har været probs med den, men jeg har så også
altid hentet den fra mandens egen side :)

Prøvede du i øvrigt at lade filen være markeret et stykke tid og prøve igen?

Fra : Rado

Dato : 08-02-10 18:47

On Mon, 08 Feb 2010 16:17:34 +0100, Daniel Smedegaard Buus
<danielbuus@gmail.com> wrote:

>Hmmm... Prøv fra udviklerens egen side:
>http://ccollomb.free.fr/unlocker/
>
>Jeg har aldrig oplevet, at der har været probs med den, men jeg har så også
>altid hentet den fra mandens egen side :)

Ditto her. Den prøver godtnok at installere noget eBay halløj, men det
kan man fravælge.

F-secure melder også virusfri, ved scanning af mappen:

Scanned:
Files: 7
Not scanned: 0
Result:
Viruses: 0
Spyware: 0
Suspicious items: 0
Riskware: 0

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Olfert

Dato : 10-02-10 10:09

Tak for hjælpen.
Det var tilsyneladende en defekt fil der var årsagen til hele baladen. Så
snart jeg åbnede den folder, hvori filen befandt sig, gik computeren i
baglås og var ikke til at komme i kontakt med. Jeg fik problemet løst ved at
(med en for mig ukendt tålmodighed) tømme folderen for alle andre filer, for
derefter at slette folderen uden at åbne den.
Det skal lige nævnes at det ikke gjorde nogen forskel at formatere C-drevet.