MS Windows
briani 27239
Flytte XP videre til ny netbook
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-02-10 01:16

Jeg har en msi U100 netbook, hvor installationsfilerne til xp ligger
som en partition på harddisken, som man kan boote fra. I bunden af den
bærbare sidder der også et XP klistermærke med en kode.

Hvis jeg køber en ny bærbar uden styresystem, hvordan får jeg så
flyttet mit XP over på denne?

Vh
Michael K

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-02-10 09:29

"mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> skrev :

>Hvis jeg køber en ny bærbar uden styresystem, hvordan får jeg så
>flyttet mit XP over på denne?

Det vil ikke være lovligt og herudover, det er da vist svært at
finde en bærbar uden styresystem.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Mr.X

Dato : 08-02-10 09:33

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg formoder, at du kan kopiere din recoverypartition over på en USB stick
eller ekstern HD, og så bruge nummeret fra XPklistermærket. Du skal så bare
sørge for at den nye PC starter op på USB stick eller HD. Hvis du skulle
spørge om lovligheden, så er det nok at bøje reglerne lidt kraftigt, at
bruge en OEM på en helt anden maskine men stadigvæk kan det lade sig
gøre.
Ved du tilfældigvis, om instal.nr. findes andre steder end på klistermærket
? Jeg har problemet med en tilsvarende maskine, hvor jeg mangler instal.nr.
så jeg kan køre recovery. Ejeren mener ikke hun har noget papir med det på
så hvis du ved hvor det findes, ville det være en god hjælp

Vh
Michael K

Fra : Pico

Dato : 08-02-10 13:14

"Mr.X" <ingen@post.tak> skrev i meddelelsen

KLIP
> [...]
> bare
> sørge for at den nye PC starter op på USB stick eller HD. Hvis du skulle

Sørg for at have driverne til bundkort, lydkort, lan osv. til den nye Pc
klar, dem der ligger på recoverypartition på msi U100 netbook passer
garanteret ikke, måske vil den slet ikke starte med dem, det må komme an på
en prøve, jeg har oplevet begge dele.
--
MVH
Pico

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-02-10 02:10

On 8 Feb., 09:33, "Mr.X" <in...@post.tak> wrote:

> Jeg formoder, at du kan kopiere din recoverypartition over på en USB stick
> eller ekstern HD, og så bruge nummeret fra XPklisterm rket.

Hvordan gør jeg det? Jeg kan ikke se partitionen inde i XP. Jeg kan
starte partionen op ved start ved at holde F8 nede.

> Hvis du skulle
> spørge om lovligheden, s er det nok at b je reglerne lidt kraftigt, at
> bruge en OEM på en helt anden maskine men stadigvæk kan det lade sig
> gøre.

Følger licensen ikke brugeren? Kan man lave en licens, der kun må
bruges på et bestemt stykke hardware? Er OEM ikke blot, at man sælger
det uden manualer og en fin kasse?

> Ved du tilfældigvis, om instal.nr. findes andre steder end på klistermærket.

Det tror jeg ikke. Mener ikke at have set den andre steder end på
klistermærket.

Vh
Michael

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-02-10 10:28

mbk112@hotmail.com kom med følgende:

> [...]
>
> Følger licensen ikke brugeren? Kan man lave en licens, der kun må
> bruges på et bestemt stykke hardware? Er OEM ikke blot, at man sælger

OEM er beregnet til kun én maskine (man kan dog med lidt god vilje
flytte den til en anden)

Hans
www.zofiaoghans.dk