MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Skan for manglende systemfiler?
Fra : emjeppesen

Dato : 06-02-10 14:36

Jeg har åbentbart fået settet en vigtig delt *.dll eller i alle
tilfælde nogle vigtige systemfiler, som er skyld i, at mange af mine
programmer nu ikke kan startes efter at min PC har været lukket.
Efter geninstallation af nogle af programmerne virker de igen, men kun
til maskinen igen har været slukket.

Jeg mangler den kommando, som man kal skrive i
KØR
Den hedder ca. scf /? eller noget i den retning.

Hvem kan lige hjælpe med det?

Hilsen emj

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 06-02-10 14:58

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg mangler den kommando, som man kal skrive i
> KØR
> Den hedder ca. scf /? eller noget i den retning.

kig her: http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
og husk mellemrummet efter sfc

vh
HC

Fra : Knud Erik

Dato : 06-02-10 14:59

> [...]
>
> Jeg mangler den kommando, som man kal skrive i
> KØR
> Den hedder ca. scf /? eller noget i den retning.

sfc /scannow
mellemrum efter sfc

Fra : emjeppesen

Dato : 06-02-10 15:38

Knud Erik skrev:

>sfc /scannow
>mellemrum efter sfc

mange tak
Hilsen emj

Fra : Henning

Dato : 06-02-10 15:55

On Sat, 06 Feb 2010 14:36:07 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

> [...]
>
>Jeg mangler den kommando, som man kal skrive i
>KØR
>Den hedder ca. scf /? eller noget i den retning.
Har du prøvet sfc /? Den giver dig alle mulighederne

Fra : emjeppesen

Dato : 06-02-10 18:06

Henning skrev:

>Har du prøvet sfc /? Den giver dig alle mulighederne

Jeg har lige prøvet sfc /skannow

Det fik jeg ikke ret meget ud af.
Fra en kommandopromt kørte en
"Bekræftelsesfase af systemskanning"
Det tog lidt tid, men der skete ikke rigtig noget efter at denne fase
talte frem til 100%

Det er en win7, jeg har og jeg har ført kørt
sfc /skannow på xp. Det var en hel anden sag.

Hilsen emj

Fra : Gamle

Dato : 06-02-10 21:21

emjeppesen wrote:

> [...]
> talte frem til 100%
>
> Det er en win7, jeg har og jeg har ført kørt
> sfc /skannow på xp. Det var en hel anden sag.

Du skal bare stave det rigtigt. Se svarene til dig

Mvh.
Torben

Fra : emjeppesen

Dato : 06-02-10 23:51

Gamle skrev:

>Du skal bare stave det rigtigt. Se svarene til dig

sfc /scannow
Hvad er der i vejen med den stavning?

Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-02-10 01:35

Intet. At stave det med k i stedet for c var dog ikke så godt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : emjeppesen

Dato : 07-02-10 07:33

Jens Peter Karlsen skrev:

>Intet. At stave det med k i stedet for c var dog ikke så godt.

Nej da

Hilsen emj

Fra : Gamle

Dato : 07-02-10 12:47

Du skrev således:
[...]

Men du har forhåbentligt fundet ud af det

Hilsen
Torben

Fra : emjeppesen

Dato : 07-02-10 16:46

Gamle skrev:

> [...]
>talte frem til 100%
>
>Men du har forhåbentligt fundet ud af det

Ja, jeg stavede det skam rigtigt i gerningsøjeblikket
....og...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-02-10 19:19

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen
> [...]
> Fra en kommandopromt kørte en
> "Bekræftelsesfase af systemskanning"
> Det tog lidt tid, men der skete ikke rigtig noget efter at denne fase

Som jeg ser oplysningerne indtil nu, er det nok slet ikke systemfiler, som
er problemet. Du skriver, at nogle programmer ikke virkede, men efter
geninstallation gør de. Så er det nok ikke systemfiler, der er problemet.
Det passer også meget godt med, at systemgendannelse (som gendanner
systemfiler - ikke andre filer) og sfc /scannow, som også er til rep af
systemfiler.
Men det bringer desværre ikke dig/os nærmere en løsning på, hvorfor filerne
forsvandt.

Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 08-02-10 00:02

Kurt B. Andersen skrev:

>Som jeg ser oplysningerne indtil nu, er det nok slet ikke systemfiler, som
>er problemet. Du skriver, at nogle programmer ikke virkede, men efter
>geninstallation gør de. Så er det nok ikke systemfiler, der er problemet.

Nej, tilsyneladende er det programmer, det er gået ud over, men ikke
dem alle.
Office kørte bare en konfiguration, da jeg klikkede på wordikonet.
Forte Agent, FirstClass og den slags venligsindede programmer var også
uberørte.
Det mystiske er at alle programmapperne ligger der stadig, med
undermapper og restfiler, men uden alle vigtige filersom . *.exe,
*.dll og den slags.

> [...]
>systemfiler.
>Men det bringer desværre ikke dig/os nærmere en løsning på, hvorfor filerne

Nej, og det er det værste, at jeg ikke aner, hvad der er sket.

Hilsen emj, som fortsætter med at geninstallere programmer.

Hilsen emj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-02-10 23:20

> [...]
>
> Jeg mangler den kommando, som man kal skrive i
> KØR
> Den hedder ca. scf /? eller noget i den retning.

Det har andre svaret på, men ellers kan du måske klare det ved at køre en
systemgendannelse i stedet for.
I Win 7 er der en shadow funktion, så hvis du ved, hvad filerne hed, skulle
du kunne gendanne dem fra shadow funktionen. Men det gør du jo nok ikke, for
så ville du vel bare efterlyse de konkrete filer.

Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 07-02-10 00:02

Kurt B. Andersen skrev:

>Det har andre svaret på, men ellers kan du måske klare det ved at køre en
>systemgendannelse i stedet for.

Nej, den slags har jeg selvfølgelig ptøvet

>I Win 7 er der en shadow funktion, så hvis du ved, hvad filerne hed, skulle
>du kunne gendanne dem fra shadow funktionen. Men det gør du jo nok ikke, for
>så ville du vel bare efterlyse de konkrete filer.
Nemlig.

Det handler tilsyneladende om en større bunke filer, for jeg har måtte
geninstallere en masse programmer.
Fatter ikke, at jeg kan have slettet tonsvis af filer blot ved at
afinstallere et enkelt program. Først troede jeg at det var en *.dll
fil, som alle de programmer var fælles om, men jeg ved det jo ikke.
De programmer, jeg har fået geninstalleret virker nu, men jeg tør sgu
knap slukke min PC. Det er nemlig ikke sikkert, at programmerne stadig
er der, når jeg tænder den igen.
Underligt problem.

Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-02-10 01:39

Det lyder som om at du har Virus eller en seriøst skadet HD. Filer i
det omfang forsvinder ikke bare sådan.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : emjeppesen

Dato : 07-02-10 11:04

Jens Peter Karlsen skrev:

>Det lyder som om at du har Virus eller en seriøst skadet HD.

Virus har jeg ikke kunnet finde noget af.
Kørsel af "Secunia PSI" siger da også, at min sikkerhed er 100%
Jeg har BullGuard som virusprogram.

> Filer i
>det omfang forsvinder ikke bare sådan.

Det ser sådan ud. De var i alle tilfælde pist væk, da jeg tændte min
maskine i går morges.

Det ser dog ud til, at de programmer jeg geninstallerede i går,
stadig virker.

Hilsen emj