MS Windows
briani 27239
Windows mail
Fra : Steen

Dato : 06-02-10 11:00

Jeg hat følgende problem:
Hvis jeg har post liggende i "Udbakke", så vil "Windows Mail" ikke sende
eller modtage.
Der sker intet (der popper heller ingen fejlmeddelelser op).
Ved genstart af PC kan jeg så sende og modtage, og jeg kan fortsætte med at
modtage,
indtil jeg igen lægger post i udbakken.

Jeg kører med Windows Vista med SP2.

venkig hilsen
Steen

Fra : Stampe

Dato : 07-02-10 03:11

"Steen" <steen.bramsen@dsa-net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Der sker intet (der popper heller ingen fejlmeddelelser op).
> Ved genstart af PC kan jeg så sende og modtage, og jeg kan fortsætte med

Det ville hjælpe gevaldig hvis du kunne fortælle lidt om dine mail
instillinger så som

Udgående SMTP server
Indgående POP3

mv.

Kunne godt tyde på at dine indstillinger for udgående SMTP server er
forkerte..
Hos mig skal der feks. stå "smtp.fullerate.dk" Hvis du feks har TDC skal der
vist "asmtp.mail.dk"

Mvh
Allan

Fra : Steen

Dato : 07-02-10 06:22

> [...]
> forkerte..
> Hos mig skal der feks. stå "smtp.fullerate.dk" Hvis du feks har TDC skal

Indgående mail: pop3.mail.dk
Udgående mail: asmtp.nail.dk

Udbyder; TDC

jeg kan jo godt sende og modtage ved start (og genstart), og tidligere var
der ingen problemer, så det burde ikke være en fejl i kontoindstillingerne.

PS Jeg har ikke installeret nye programmer eller lignende i forbindelse med,
at fejlen er opstået

venlig hilsen
Steen

Fra : Stampe

Dato : 07-02-10 08:14

> Indgående mail: pop3.mail.dk
> Udgående mail: asmtp.nail.dk

Hvis der står asmtp.nail.dk så er fejlen der!
Der skal stå asmtp.mail.dk

Mvh
Allan

Fra : Steen

Dato : 07-02-10 10:35

> Hvis der står asmtp.nail.dk så er fejlen der!
> Der skal stå asmtp.mail.dk
>
> Mvh
> Allan

det var en tastefejl der står mail og ikke nail

hilsen Steen

Fra : Bo

Dato : 07-02-10 11:40

Prøv at slette "a", så der kun står smtp.mail.dk.

Jeg har nemlig lige hjulpet min nabo med hans mailprogram, og her var
fejlen det lille a.

Bo

Fra : Steen

Dato : 07-02-10 13:02

> Prøv at slette "a", så der kun står smtp.mail.dk.
>
> Jeg har nemlig lige hjulpet min nabo med hans mailprogram, og her var
> fejlen det lille a.
>
> Bo

jeg har prøvet både med og uden a, det giver samme resultat, men til
orientering så virker Prebens forslag

hilsen Steen

Fra : Preben

Dato : 07-02-10 10:49

Den 07.02.2010 kl. 10:35 skrev Steen <steen.bramsen@dsa-net.dk>:

Måske kan dette link hjælpe:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5701
Det du skal lægge mærke til, er at porten skal ændres til 587.

--
mvh/Preben

Fra : Steen

Dato : 07-02-10 13:03

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news.u7q365lxqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
> [...]
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5701
> Det du skal lægge mærke til, er at porten skal ændres til 587.

Det virker mange tak for forslaget

hilsen Steen

Fra : Preben

Dato : 07-02-10 13:09

Den 07.02.2010 kl. 11:40 skrev Bo <bo@bgn.dk>:

> Prøv at slette "a", så der kun står smtp.mail.dk.
>
> Jeg har nemlig lige hjulpet min nabo med hans mailprogram, og her var
> fejlen det lille a.

Det lille a er ikke en fejl. Læs mit link ovenfor.

--
mvh/Preben

Fra : Bo

Dato : 07-02-10 18:57

>Det lille a er ikke en fejl. Læs mit link ovenfor.

Det kunne det have været, for det er altså ikke alle der kører med
"asmtp" på TDC.
Jeg er én af dem der kører med smtp.mail.dk og ikke asmtp. )

Hvis jeg sætter min op til asmtp, så kan jeg ikke sende mail.

Bo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-02-10 19:22

"Bo" <bo@bgn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg er én af dem der kører med smtp.mail.dk og ikke asmtp. )
>
> Hvis jeg sætter min op til asmtp, så kan jeg ikke sende mail.

Prøv igen og sæt flueben ved Min server kræver godkendelse forneden. Så
burde det virke.

Kurt

Fra : Bo

Dato : 08-02-10 19:58

On Sun, 7 Feb 2010 19:21:51 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>"Bo" <bo@bgn.dk> skrev i meddelelsen

>Prøv igen og sæt flueben ved Min server kræver godkendelse forneden. Så
>burde det virke.
>
>Kurt

Nope, det virker ikke med "a" og flueben.

Bo

Fra : Preben

Dato : 08-02-10 20:30

Den 08.02.2010 kl. 19:57 skrev Bo <bo@bgn.dk>:

> Nope, det virker ikke med "a" og flueben.

Og du har valgt den rigtige port?

--
mvh/Preben