MS Windows
briani 27239
Ændre i Start-menu i Windows 7
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-02-10 18:30

I XP kunne man højreklikke på Start-knappen og åbne den i Stifinder og
møblere rundt m.m.

I Vista kan man vælge "Klassisk visning".

Hvordan pokker manipulerer jeg med Start-menuen 7? Jeg vil gerne selv
bestemme hvilke programmer og grupper der skal vises hvordan.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : kristian

Dato : 05-02-10 20:07

On Fri, 5 Feb 2010 18:30:27 +0100, Kurt Hansen
<kurt@fjerndette8800.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan pokker manipulerer jeg med Start-menuen 7? Jeg vil gerne selv
>bestemme hvilke programmer og grupper der skal vises hvordan.

Det kan du også i 7:

Højreklik proceslinien - egenskaber - tilpas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-02-10 06:10

On Fri, 05 Feb 2010 20:06:32 +0100, kristian wrote:

> Det kan du også i 7:
>
> Højreklik proceslinien - egenskaber - tilpas

Jo, men det er jo kun "behavior" og det har jeg tilpasset til min smag, men
jeg har jo ingen kontrol over "Programmer".

Når jeg er færdig med at installere alle de programmer jeg plejer at bruge,
bliver det uoverskueligt. I XP (og Vista med valg af klassisk visning)
kunne jeg lave mapper med kategorier (Grafik, Webdesign, Slægtsforskning
o.s.v. og placere de relevante programmer der. Det er *det* jeg gerne vil
vide noget om vedrørende Windows 7.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : kristian

Dato : 06-02-10 08:01

On Sat, 6 Feb 2010 06:10:04 +0100, Kurt Hansen
> [...]

>o.s.v. og placere de relevante programmer der. Det er *det* jeg gerne vil

Nå OK, startmenuen med programmer og mapper ligger i
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu. Lav evt en genvej til
den , så du har hurtig adgang. Her kan du så ommøblere på menuen som
du har lyst.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-02-10 08:04

kristian skrev:

> [...]
> C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu. Lav evt en genvej til
> den , så du har hurtig adgang. Her kan du så ommøblere på menuen som

Havde jeg aldrig tænkt over, da jeg bare indtaster en del af programmets
navn i det lille søgefelt i startmenuen, og så kommer det frem i
startmenuen. F.eks. "Note" - så kommer "Notesblok" og "Notepad++" frem.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Edmund

Dato : 06-02-10 09:24

Den 06-02-2010 06:10, Kurt Hansen skrev:

> [...]
> o.s.v. og placere de relevante programmer der. Det er *det* jeg gerne vil

Højreklik på start/programmer i stedet for startknappen

Mvh Edmund

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-02-10 10:18

On Sat, 6 Feb 2010 06:10:04 +0100, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> o.s.v. og placere de relevante programmer der. Det er *det* jeg gerne vil

Tak til alle. Hvorfor skal alting være så besværligt? Suk
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Edmund

Dato : 06-02-10 10:53

Den 06-02-2010 10:18, Kurt Hansen skrev:

> Tak til alle. Hvorfor skal alting være så besværligt? Suk

Kan du ikke se mit svar, siden du sukker.

Højreklik på start/programmer i stedet for selve startknappen, så er der
samme mulighed som i XP.

Mvh Edmund

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-02-10 12:28

On Sat, 06 Feb 2010 10:53:04 +0100, Edmund wrote:

> Kan du ikke se mit svar, siden du sukker.
>
> Højreklik på start/programmer i stedet for selve startknappen, så er der
> samme mulighed som i XP.

Sorry, Edmund, det var upræcist formuleret fra min side. Jo, dit svar var
yderst brugbart. Det jeg mente med "besværligt" var, at hvorfor skal en så
lige-ud-ad-landevejen-ting være skjult, så man er henvist til at søge hjælp
på Usenet for at finde det?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-02-10 12:15

> [...]
> o.s.v. og placere de relevante programmer der. Det er *det* jeg gerne vil

Den metode vil jeg egentligt fraråde, det giver måske en fint
overskuelig start menu, men hvis du opdatere eller fjerner programmer,
kan installeren ikke finde genvejen og så bliver det nemt rodet med
ikoner der ikke virker, fordi programmet er slettet, eller opdateret.

Personligt kigger jeg MEGET sjældent under "Programmer" i Win7, jeg
skriver altid bare navnet på programmet i søgefeltet i start menuen. Det
er langt hurtigere, da det meste af min tid går med hænderne på
tastaturet. Et lille tryk på WIN tasten, 3-5 bogstaver, 1 sekunds
ventetid, og så et tryk på enter. Nemmere end at bruge en halv time på
at organisere i mapper, som alligevel bare giver bøvl og besvær.

- Chano Andersen