MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fra win7 tilbage til XP
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 04-02-10 16:40

Hej
Jeg er kommet til at installere win7 på min Siemens Amilo m1437g. Har
forsøgt at komme tilbage til XP.
Er desværre kommet formatere harddisken, så alle data er slettet.
Når jeg sætter winXP Home edition cd'en i ender den i fejlen, at den ikke
kan se harddisken. Kendt som F3-fejlen.
Hvis jeg sætter win7 cd'en i igen er der ingen problemer.
Jeg har prøvet at formatere harddisken både som NTFS og FAT32.
Nils

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-02-10 17:57

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg sætter winXP Home edition cd'en i ender den i fejlen, at den
> ikke kan se harddisken. Kendt som F3-fejlen.

Hvis det er en SATA disk, så mangler XP formentlig en driver til den.

Tryk F6, når den spørger om du har en driver til SCSI eller SATA og giv
den driveren.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 04-02-10 18:09

Hej Jan
Hvor finder jeg denne driver.
Nils

Fra : Henning

Dato : 04-02-10 18:16

http://www.lmgtfy.com/?q=+Siemens+Amilo+m1437g+sata+driver

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 04-02-10 19:01

Hej
Meget smart henvisning, men det virker ikke.
Hvordan får jeg gjort CD- aktiv med driver når computeren skriver kan ikke
finde diskettedriv eller cd-rom driv.
Windovs XP starter fint op til jeg kommer til F6.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-02-10 23:46

"Nils Boesgaard" <> skrev i meddelelsen ...
> [...]
> finde diskettedriv eller cd-rom driv.
> Windovs XP starter fint op til jeg kommer til F6.

Du skal nok have slipstreamet de drive ind på din windows XPhome.
Samtidig sørg for at det er mindst en SP2. Hvis ej kan du slipstrame
den ind i samme hug. Der findes software på nettet til slipstreamning.
Jeg har haft god succes med nlite http://www.nliteos.com/nlite.html

mvh
Henning

Fra : Dr.Xerox

Dato : 05-02-10 00:05

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i en meddelelse news:4b6aea4e$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Hvis jeg sætter win7 cd'en i igen er der ingen problemer.
> Jeg har prøvet at formatere harddisken både som NTFS og FAT32.

Du skal ind i Bios under Avanceret
der skal du finde AHCI og skifte til IDE

Poul

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 05-02-10 15:25

Hej
Der er ingen muligheder i Bios på Siemens Amilo m1437g for at se harddisken.
Under Avanceret kun CD-rom drev. Ingen harddisk.
Men jeg har en kopi af Win XP prof. til tekniker, som kan opstarte uden
fejl. Jeg mangler blot install. nr. til denne disk. Men der må på disken
ligge en fil der gør opstart mulig. Hvis der er en der kunne fortælle mig
hvad denne fil hedder, så kunne jeg måske finde den på disken.
Nils

Fra : Bo.L

Dato : 05-02-10 16:40

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ligge en fil der gør opstart mulig. Hvis der er en der kunne fortælle mig
> hvad denne fil hedder, så kunne jeg måske finde den på disken.

Så burde du bare kunne instalere den, og bruge nr. fra den anden.

Fra : Bo.L

Dato : 05-02-10 16:41

"Bo.L" <nejtak@ingenmail> skrev i meddelelsen

> "Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i meddelelsen
>
> Så burde du bare kunne instalere den, og bruge nr. fra den anden.

UPS... nej, den anden er jo home

Fra : Lyrik

Dato : 07-02-10 16:45

On 4 Feb., 16:39, "Nils Boesgaard" <ejby-elektro...@mail.dk> wrote:
> [...]
> Hvis jeg sætter win7 cd'en i igen er der ingen problemer.
> Jeg har prøvet at formatere harddisken både som NTFS og FAT32.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du skal hente SATA driveren fra Fujitsus egen side.
Prøv her:
http://support.ts.fujitsu.com/com/support/downloads.html
Finde XP versionen og finde SATA-driveren. Den er der, men du skal
prøve at sætte prik i "Windows XP først" Altså når du har søgt efter
din PCs nummer i søgefeltet.
Så skal den kopieres til en memorystick og du skal på forlangende
under install trykke på F6 for at den skal loade driveren.

Men helt ærligt mand! Smid dog det XP crap ud og få dig en Windows 7!

Jens

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 08-02-10 17:07

Hej Jens
Jeg har hentet SATA driveren fra Fujitsus hjemmeside. Men ak - Det hjælper
ikke meget da computeren ikke kan se mit memorystick . Jeg har mulighed for
at bruge ekstern floppy-drev (diskettedrev) ,det kan computeren se. Jeg vil
gerne vide hvilke filer jeg skal bruge af SATA-driverne. Der kan kun være
1,44 Mb. på en bootable diskette.
Mht. Windows7 Så se lige her:
http://www.edbpriser.dk/Articles/Article.aspx?aid=%7bADB98DB9-57A4-45C1-864F-0F9A9C48C100%7d&sourceid=1
Nils

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-02-10 08:14

Der burde være inkluderet en utility til at lave en driver diskette.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 8 Feb 2010 17:07:19 +0100, "Nils Boesgaard"

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 09-02-10 18:13

Hej Jens
Der er ingen utility til diskette.
Nu har jeg kæmpet i mange dage, så jeg bliver ved til det lykkes.
Nils