/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Bøvl med iPhone
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 04-02-10 20:33

Er nu på min fjerde iPhone på 11 måneder, og dén virker heller ikke.
Købt hos Telia.

Nummer 1 fra marts 2009 virkede ganske enkelt ikke ordentigt, periodiske
fejl. Blev byttet efter ca. 4 uger.

Nummer 2: den udvendige lyd forsvandt i juli 2009, blev byttet.

Nummer 3: virkede perfekt indtil den blev vandskadet, min fejl og en
forsikringssag.

Nummer 4: som jeg fik for ca. 14 dage siden, fungerer ikke ordentligt.
Når jeg har slukket displayet på topknappen (men ikke lukket fonen helt
ned), kan man ikke ringe til den. Der kommer heller ikke ringeisgnaler
på den telefon, som jeg prøver at ringe iPhonen op fra. Men min
telefonsvarer på iPhonen går i gang efter et stykke tid. SMS'er kommer
kun igennem, når iPhonen af sig selv er gået i dvale (displayet dimmer
ud af sig selv, slukker det mon?)

Mails sendt fra iPhone kommer nogle gange (ca. 50% af mails) frem med 3
- 4 dages forsinkelse. Også når, jeg har anvendt iPhonen som modem på
3G.

Det kan jeg jo ikke stole på og bruge.

Resultat: 3 ud af 4 iPhones på 11 måneder har ikke virket = en godt
knotten/skuffet Mich..

Har andre herinde oplevet noget lignende, og hvad har I gjort véd det og
med hvilket resultat?

Kan jeg som forbruger med rimelighed forlange pengene tilbage, altså
hele beløbet + delvist det dyre abonnement (alt det sjove med nettet er
jeg gået glip af i flere måneder, incl. 4 ugers reparationstid/ombytning
på værksted)?

--
v.h. Mich

 
 
Thomas von Hassel (04-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-02-10 20:38

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:


>
> Har andre herinde oplevet noget lignende, ¨

nej. du har bare været godt og grundigt uheldig ... den du har nu .. har
du prøvet at lave en komplet restore .. altså ikke køre en backup ind og
starte helt for fra med en ren installation ?


/thomas

Mich. Ottosen (04-02-2010)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 04-02-10 21:22

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
>
>
> >
> > Har andre herinde oplevet noget lignende, ¨
>
> nej. du har bare været godt og grundigt uheldig

ja, det er typisk mig

> ... den du har nu .. har
> du prøvet at lave en komplet restore .. altså ikke køre en backup ind og
> starte helt for fra med en ren installation ?

Det har jeg prøvet tidligere, men har så også prøvet nu igen (med
softwaren 3.1.3, som kom for kort tid siden, derfor endnu et forsøg).
Det hjælper desværre ikke. SKærmen skal være aktiveret, for at jeg kan
ringe til iPhone fra vores fastnet.
Har indstillet den som en ny iPhone og ikke kopieret/synkroniseret nogle
filer - d.v.s. mine egne ringetoner røg automatisk ind.

>
>
> /thomas


--
v.h. Mich

Ukendt (04-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-10 20:39

Hej,

> Resultat: 3 ud af 4 iPhones på 11 måneder har ikke virket = en godt
> knotten/skuffet Mich..

> Har andre herinde oplevet noget lignende, og hvad har I gjort véd det og

Næh, jeg har oplevet ca. det modsatte. Jeg har 2 iPhones og har været
meget tilfreds med dem begge - har ikke været ude for nogen former for
hardwarefejl.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Mich. Ottosen (04-02-2010)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 04-02-10 21:22

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > Resultat: 3 ud af 4 iPhones på 11 måneder har ikke virket = en godt
> > knotten/skuffet Mich..
>
> > Har andre herinde oplevet noget lignende, og hvad har I gjort véd det og
>
> Næh, jeg har oplevet ca. det modsatte. Jeg har 2 iPhones og har været
> meget tilfreds med dem begge - har ikke været ude for nogen former for
> hardwarefejl.

Fruen i huset har en 1. generation fra USA (før iPhone kom til DK). Den
fungerer perfekt - stadigvæk

--
v.h. Mich

Ukendt (04-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-10 21:30

Hej,

> Fruen i huset har en 1. generation fra USA (før iPhone kom til DK). Den
> fungerer perfekt - stadigvæk

Samme her.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Per Rønne (04-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-02-10 21:49

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> > Resultat: 3 ud af 4 iPhones på 11 måneder har ikke virket = en godt
> > knotten/skuffet Mich..
>
> > Har andre herinde oplevet noget lignende, og hvad har I gjort véd det og
>
> Næh, jeg har oplevet ca. det modsatte. Jeg har 2 iPhones og har været
> meget tilfreds med dem begge - har ikke været ude for nogen former for
> hardwarefejl.

Heller ikke jeg har haft problemer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Mich. Ottosen (08-02-2010)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 08-02-10 21:14

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Er nu på min fjerde iPhone på 11 måneder, og dén virker heller ikke.
> Købt hos Telia.

Tak for jeres var, men jeres positive erfaringer har jo ikke hjulpet mig
videre. Desværre. Og det er sådan set OK.

Har lige i går fået fået en fejlmedd. fra Telias server om en mail jeg
havde sendt fra Fonen den 1. februar. Og i går var den 7. februar, det
stinker altså fælt, gør det ikke?

iPhonen (nr. 4, altså) er fredag indleveret hos enTeiiabutik. For endnu
en reparation og endnu mange dages ventetid (iPhones-løs, men med
betaling af abonnement). Sidste reparation (af den
vandskadede/forsikringssagen tog fjorten dage - men der var jo osse
noget vildt snevejr).

Det er surt, at de i Teliabutikken ikke kan udvise lidt
imødekommenhed/venlighed og tage i betragtning, at jeg som kunde har
haft en oplevelse af meget ringe kundeservice, - den "Kundeservice", som
de så siger, at jeg bare skal ringe til

Hvis jeg så bare kunne se, hvordan jeg kommer "højere op" i systemet,
men det kan jeg ikke på deres hjemmeside. Og at ringe til et teleselskab
er jo nærmest umuligt. Det gælder sikkert dem alle sammen? Teleselskaber
har robotter på ledningen, men ikke mange levende mennesker

> Kan jeg som forbruger med rimelighed forlange pengene tilbage, altså
> hele beløbet + delvist det dyre abonnement (alt det sjove med nettet er
> jeg gået glip af i flere måneder, incl. 4 ugers reparationstid/ombytning
> på værksted)?

Jeg er godt klar over, at dette spørgsmål ligger uden for gruppens
målsætning, men alligevel? Er der ikke nogle Macbruger der kan give mig
et lille tip?

--
v.h. Mich

Thorbjørn Ravn Ander~ (08-02-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-02-10 21:39

Mich. Ottosen skrev:

> Det er surt, at de i Teliabutikken ikke kan udvise lidt
> imødekommenhed/venlighed og tage i betragtning, at jeg som kunde har
> haft en oplevelse af meget ringe kundeservice, - den "Kundeservice", som
> de så siger, at jeg bare skal ringe til

Tjah, nu ved jeg ikke om du har købt telefon det billigste sted, men er
det det skal der jo spares et eller andet sted.

Desværre er det min opfattelse at så snart kunden ER scoret er
serviceniveauet ikke noget at prale af, og det er uanset teleselskab.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (09-02-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 09-02-10 03:11

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
>
> > Er nu på min fjerde iPhone på 11 måneder, og dén virker heller ikke.
> > Købt hos Telia.
>
> Tak for jeres var, men jeres positive erfaringer har jo ikke hjulpet mig
> videre. Desværre. Og det er sådan set OK.
>
> Har lige i går fået fået en fejlmedd. fra Telias server om en mail jeg
> havde sendt fra Fonen den 1. februar. Og i går var den 7. februar, det
> stinker altså fælt, gør det ikke?
>
> iPhonen (nr. 4, altså) er fredag indleveret hos enTeiiabutik. For endnu
> en reparation og endnu mange dages ventetid (iPhones-løs, men med
> betaling af abonnement). Sidste reparation (af den
> vandskadede/forsikringssagen tog fjorten dage - men der var jo osse
> noget vildt snevejr).
>
> Det er surt, at de i Teliabutikken ikke kan udvise lidt
> imødekommenhed/venlighed og tage i betragtning, at jeg som kunde har
> haft en oplevelse af meget ringe kundeservice, - den "Kundeservice", som
> de så siger, at jeg bare skal ringe til
>
> Hvis jeg så bare kunne se, hvordan jeg kommer "højere op" i systemet,
> men det kan jeg ikke på deres hjemmeside. Og at ringe til et teleselskab
> er jo nærmest umuligt. Det gælder sikkert dem alle sammen? Teleselskaber
> har robotter på ledningen, men ikke mange levende mennesker
>
> > Kan jeg som forbruger med rimelighed forlange pengene tilbage, altså
> > hele beløbet + delvist det dyre abonnement (alt det sjove med nettet er
> > jeg gået glip af i flere måneder, incl. 4 ugers reparationstid/ombytning
> > på værksted)?
>
> Jeg er godt klar over, at dette spørgsmål ligger uden for gruppens
> målsætning, men alligevel? Er der ikke nogle Macbruger der kan give mig
> et lille tip?

Skriv til <kundeplejeprivat@telia.dk>

De har lige lært frasen per kulance, så de krediterer dig sikkert dit
ubrugte abonnement. Det har jeg gjort, og de er "højere oppe" i
systemet.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Jesper Haaber Gyllin~ (09-02-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 09-02-10 09:41

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Er nu på min fjerde iPhone på 11 måneder, og dén virker heller ikke.
> Købt hos Telia.
>
> Nummer 1 fra marts 2009 virkede ganske enkelt ikke ordentigt, periodiske
> fejl. Blev byttet efter ca. 4 uger.
>
> Nummer 2: den udvendige lyd forsvandt i juli 2009, blev byttet.
>
> Nummer 3: virkede perfekt indtil den blev vandskadet, min fejl og en
> forsikringssag.
>
> Nummer 4: som jeg fik for ca. 14 dage siden, fungerer ikke ordentligt.
> Når jeg har slukket displayet på topknappen (men ikke lukket fonen helt
> ned), kan man ikke ringe til den. Der kommer heller ikke ringeisgnaler
> på den telefon, som jeg prøver at ringe iPhonen op fra. Men min
> telefonsvarer på iPhonen går i gang efter et stykke tid. SMS'er kommer
> kun igennem, når iPhonen af sig selv er gået i dvale (displayet dimmer
> ud af sig selv, slukker det mon?)
>
> Mails sendt fra iPhone kommer nogle gange (ca. 50% af mails) frem med 3
> - 4 dages forsinkelse. Også når, jeg har anvendt iPhonen som modem på
> 3G.
>
> Det kan jeg jo ikke stole på og bruge.
>
> Resultat: 3 ud af 4 iPhones på 11 måneder har ikke virket = en godt
> knotten/skuffet Mich..
>
> Har andre herinde oplevet noget lignende, og hvad har I gjort véd det og
> med hvilket resultat?
>
> Kan jeg som forbruger med rimelighed forlange pengene tilbage, altså
> hele beløbet + delvist det dyre abonnement (alt det sjove med nettet er
> jeg gået glip af i flere måneder, incl. 4 ugers reparationstid/ombytning
> på værksted)?

Det er muligt at du har været ualmindelig uheldig med dine iPhones, men
noget tyder på at du simpelthen ikke ved hvordan den skal spille sammen
med din Mac.

Om du sender mails fra iPhone eller din Mac er fuldstændig ligegyldigt.
Hvis det er sat korrekt op, så kommer de også frem.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
www.facebook.com/profile.php?id=589926640

Mich. Ottosen (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 11-02-10 00:09

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
>

> > Nummer 3: virkede perfekt indtil den blev vandskadet, min fejl og en
> > forsikringssag.

>
> Det er muligt at du har været ualmindelig uheldig med dine iPhones, men
> noget tyder på at du simpelthen ikke ved hvordan den skal spille sammen
> med din Mac.

Nå, nå, små slag "Simpelthen ikke ved" er sgu stærke sager i
sammenligning med ovenstående. To Teliabutikker har bekræftet min
opsætning af den nu indleverede iPhone, så deeeet ...
>
> Om du sender mails fra iPhone eller din Mac er fuldstændig ligegyldigt.
> Hvis det er sat korrekt op, så kommer de også frem.

Nogle af dem kommer frem fra iPhonen men med flere dages forsinkelse.

--
v.h. Mich

Jesper Haaber Gyllin~ (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 11-02-10 07:13

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
> >
>
> > > Nummer 3: virkede perfekt indtil den blev vandskadet, min fejl og en
> > > forsikringssag.
>
> >
> > Det er muligt at du har været ualmindelig uheldig med dine iPhones, men
> > noget tyder på at du simpelthen ikke ved hvordan den skal spille sammen
> > med din Mac.
>
> Nå, nå, små slag "Simpelthen ikke ved" er sgu stærke sager i
> sammenligning med ovenstående. To Teliabutikker har bekræftet min
> opsætning af den nu indleverede iPhone, så deeeet ...

Telia butikker! Ja ok.......

> >
> > Om du sender mails fra iPhone eller din Mac er fuldstændig ligegyldigt.
> > Hvis det er sat korrekt op, så kommer de også frem.
>
> Nogle af dem kommer frem fra iPhonen men med flere dages forsinkelse.

Lad os sige det på den her måde. Jeg har nok ca. 100 iPhones mellem
hænderne. Ingen af dem laver det du beskriver.

De kører allesammen Push og mails kommer sekundet efter de rammer
serveren.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
www.facebook.com/profile.php?id=589926640

Thomas von Hassel (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-02-10 08:14

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
>
> > Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
> >
> > > Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
> > >
> >
> > > > Nummer 3: virkede perfekt indtil den blev vandskadet, min fejl og en
> > > > forsikringssag.
> >
> > >
> > > Det er muligt at du har været ualmindelig uheldig med dine iPhones, men
> > > noget tyder på at du simpelthen ikke ved hvordan den skal spille sammen
> > > med din Mac.
> >
> > Nå, nå, små slag "Simpelthen ikke ved" er sgu stærke sager i
> > sammenligning med ovenstående. To Teliabutikker har bekræftet min
> > opsætning af den nu indleverede iPhone, så deeeet ...
>
> Telia butikker! Ja ok.......


heh, ja, de telia butikker jeg har haft fat i i løbet af den tid de har
haft iPhone var bestemt ikke experter i noget som helst. Det stoppede
med at de vidste at det var en iPhone de havde gang i ... og kun fordi
det stod på æsken ...


>
> > >
> > > Om du sender mails fra iPhone eller din Mac er fuldstændig ligegyldigt.
> > > Hvis det er sat korrekt op, så kommer de også frem.
> >
> > Nogle af dem kommer frem fra iPhonen men med flere dages forsinkelse.
>
> Lad os sige det på den her måde. Jeg har nok ca. 100 iPhones mellem
> hænderne. Ingen af dem laver det du beskriver.
>
> De kører allesammen Push og mails kommer sekundet efter de rammer
> serveren.

Det samme her ...

/thomas


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste