MS Windows
briani 27239
XP til Win7
Fra : Olfert

Dato : 03-02-10 17:44

Jeg har en laptop Acer Aspire 1640Z, som trænger til en seriøs oprydning.

I den forbindelse overvejer jeg at skifte til Win7. Hvordan griber jeg sagen
an, hvad med drivere og lignende?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-02-10 19:56

Acer har ingen Windows 7 drivere til denne (ej heller Vista). Så det
tyder på at den er for gammel til at opgradere.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : jos

Dato : 03-02-10 20:47

Olfert wrote:
> Jeg har en laptop Acer Aspire 1640Z, som trænger til en seriøs
> oprydning.
> I den forbindelse overvejer jeg at skifte til Win7. Hvordan griber
> jeg sagen an, hvad med drivere og lignende?
Køver en ny disk
udskifter eksisterende
installere w7
kører diverse opdats
hvis der mangler drivere, gøres lidt manuelt arbejde med at finde nye
drivere ved chipfabrikanterne (realtek, ati oma)
Hvis det lykkes har du en ny maskine med et bedre styresystem, på trods af
fabrikantens anbefaling (han vil hellere sælge en ny)
Hvis det ikke lykkes, sætter du den gamle disk tilbage!
been there- done that [often]
finn

Fra : KentBM

Dato : 03-02-10 21:45

Den 03/02/10 17.43, Olfert skrev:
> Jeg har en laptop Acer Aspire 1640Z, som trænger til en seriøs oprydning.
>
> I den forbindelse overvejer jeg at skifte til Win7. Hvordan griber jeg sagen
> an, hvad med drivere og lignende?
Du kan starte med at køre Windows Upgrade Advisor.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

Programmet kan give dig en idé om det kan betale sig. Hvor problemerne
eventuelt findes.

--

Kent

Fra : Dan Andersen

Dato : 04-02-10 10:56

"Olfert" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sagen an, hvad med drivere og lignende?
>
> Jeg har selv opgraderet in Acer netbook, der heller ikke havde drivere til
Eneste problem var touchpaden, hvor jeg måtte på producentens hjemmeside
for at hente driveren..

Dn kører formidabelt med WIN7!! Nu kan jeg arbjde med Adobe CS3og andre
tunge programmer..
Inden du opgraderer, skal du lige hente:

www.windows.microsoft.com/windows-easy-transfer

Det er et genilt stykke værktøj. tager en kopi af alle dine dokumenter,
billeder samt indstillinger fra Outlook.
Lægger det på en enkelt fil på fx. en ekstern harddisk.
Når du har indstalleret WIN7 klikker du blot på denne fil og alt bliver lagt
på plads igen.

Husk blot, at alle programmer skal geninstalleres ved opgradering fra XP til
WIN7.

Det er kun ved opgradering fra Visat, at alle programmer bliver overført.

Fra : Dan Andersen

Dato : 04-02-10 10:57

http://damaticwebdesign.dk/opgradering.html