/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Besøg i haven :)
Fra : GSX 750


Dato : 02-02-10 17:20

Ja, så fik vi lige kastet en 4x4 ind i baghaven. En næsten ny Ssang yong
Texton. Det koster 8-10 meter gammel høj hæk, adskillige roser, tulipaner og
flisegang. Bilen holder der stadig og de polakker der har kørt bilen derind,
har tilbudt mig 4000 kr kontant, men jeg tror det er bedst at lade
forsikringen tage affære. Hvad mener i?
Mvh
Jarl
--
Der synes at vinter er helt iorden


 
 
Kim Voss Schrader (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 02-02-10 17:31

Hej!

GSX 750 wrote:
> Ja, så fik vi lige kastet en 4x4 ind i baghaven. En næsten ny Ssang yong
> Texton. Det koster 8-10 meter gammel høj hæk, adskillige roser,
> tulipaner og flisegang. Bilen holder der stadig og de polakker der har
> kørt bilen derind, har tilbudt mig 4000 kr kontant, men jeg tror det er
> bedst at lade forsikringen tage affære. Hvad mener i?

Forsikringen klarer ærterne, eller du får 4000,- og overtager den bil,
de så flinkt har parkeret på matriklen ;)

Jeg ville nok foretrække nummer et.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

GSX 750 (02-02-2010)
Kommentar
Fra : GSX 750


Dato : 02-02-10 17:35


"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
news:4b685337$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> GSX 750 wrote:
>> Ja, så fik vi lige kastet en 4x4 ind i baghaven. En næsten ny Ssang yong
>> Texton. Det koster 8-10 meter gammel høj hæk, adskillige roser, tulipaner
>> og flisegang. Bilen holder der stadig og de polakker der har kørt bilen
>> derind, har tilbudt mig 4000 kr kontant, men jeg tror det er bedst at
>> lade forsikringen tage affære. Hvad mener i?
>
> Forsikringen klarer ærterne, eller du får 4000,- og overtager den bil, de
> så flinkt har parkeret på matriklen ;)

Man kan da ikke bare tage sådan bil?

>
> Jeg ville nok foretrække nummer et.

Ja, det ender det nok osse med.

> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Mvh
Jarl


Kent Friis (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 02-02-10 17:43

Den Tue, 2 Feb 2010 17:20:00 +0100 skrev GSX 750:
> Ja, så fik vi lige kastet en 4x4 ind i baghaven. En næsten ny Ssang yong
> Texton. Det koster 8-10 meter gammel høj hæk, adskillige roser, tulipaner og
> flisegang. Bilen holder der stadig og de polakker der har kørt bilen derind,
> har tilbudt mig 4000 kr kontant, men jeg tror det er bedst at lade
> forsikringen tage affære. Hvad mener i?

Politiet? Når de ligefrem er villige til at tilbyde bestikkelse, kunne
man nemt tro at bilen er stjålet.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

GSX 750 (02-02-2010)
Kommentar
Fra : GSX 750


Dato : 02-02-10 17:44


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b685605$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Tue, 2 Feb 2010 17:20:00 +0100 skrev GSX 750:
>> Ja, så fik vi lige kastet en 4x4 ind i baghaven. En næsten ny Ssang yong
>> Texton. Det koster 8-10 meter gammel høj hæk, adskillige roser, tulipaner
>> og
>> flisegang. Bilen holder der stadig og de polakker der har kørt bilen
>> derind,
>> har tilbudt mig 4000 kr kontant, men jeg tror det er bedst at lade
>> forsikringen tage affære. Hvad mener i?
>
> Politiet? Når de ligefrem er villige til at tilbyde bestikkelse, kunne
> man nemt tro at bilen er stjålet.
>
> Mvh
> Kent
> --
> "The Brothers are History"

Politiet har været inde over, de er vist mere interesseret i ikke at stige i
forsikring.
Mvh
Jarl


alexbo (02-02-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 02-02-10 17:46


"Kent Friis" skrev

> Politiet? Når de ligefrem er villige til at tilbyde bestikkelse, kunne
> man nemt tro at bilen er stjålet.

Ja for det er en kendt sag at biltyve hiver penge op af lommen hvis de laver
en skade.

mvh
Alex Christensen



alexbo (02-02-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 02-02-10 17:44


"GSX 750"skrev

> Ja, så fik vi lige kastet en 4x4 ind i baghaven. En næsten ny Ssang yong
> Texton. Det koster 8-10 meter gammel høj hæk, adskillige roser, tulipaner
> og flisegang. Bilen holder der stadig og de polakker der har kørt bilen
> derind, har tilbudt mig 4000 kr kontant, men jeg tror det er bedst at lade
> forsikringen tage affære. Hvad mener i?

Det må jo afhænge af hvad du mener skaden løber op i,
en hæk koster så vidt jeg kan bedømme 30-100 pr.meter ved selvplantning, men
skal en gartner plante en høj hæk er det uden tvivl dyrt.

Der kan være mange gode grunde til at bilisten ønsker at klare det uden om
forsikring, og for dig gælder det vel bare om at få en passende erstatning.
Det var måske en anden sag hvis han tilbød at det kunne han selv fikse at
han kendte både en gartner og fliselægger.

mvh
Alex Christensen



GSX 750 (02-02-2010)
Kommentar
Fra : GSX 750


Dato : 02-02-10 18:03


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4b685645$0$274$14726298@news.sunsite.dk...

> Der kan være mange gode grunde til at bilisten ønsker at klare det uden om
> forsikring, og for dig gælder det vel bare om at få en passende
> erstatning.
> Det var måske en anden sag hvis han tilbød at det kunne han selv fikse at
> han kendte både en gartner og fliselægger.
>

Ganske rigtigt. Bilen er ikke stjålet har talt med politi og ejer :)
Mvh
Jarl

> mvh
> Alex Christensen
>


alexbo (03-02-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 03-02-10 09:04


"GSX 750" skrev

> Ganske rigtigt. Bilen er ikke stjålet har talt med politi og ejer :)

Hvis ejeren ikke er en af polakkerne så er det vel fair nok de selv vil
betale, ejeren slipper for selvrisiko og præmiestigning og polakkerne for at
ejeren måske deres arbejdsgiver bliver sure på dem.

Der er ingen grund til at gøre livet vanskeligere for andre hvis du selv
holdes skadesløs, prøv at bedøm skadens omfang og pris og find et tal du vil
være tilfreds med.

mvh
Alex Christensen



GSX 750 (04-02-2010)
Kommentar
Fra : GSX 750


Dato : 04-02-10 10:07


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4b6a86b5$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "GSX 750" skrev
>
>> Ganske rigtigt. Bilen er ikke stjålet har talt med politi og ejer :)
>
> Hvis ejeren ikke er en af polakkerne så er det vel fair nok de selv vil
> betale, ejeren slipper for selvrisiko og præmiestigning og polakkerne for
> at ejeren måske deres arbejdsgiver bliver sure på dem.
>
> Der er ingen grund til at gøre livet vanskeligere for andre hvis du selv
> holdes skadesløs, prøv at bedøm skadens omfang og pris og find et tal du
> vil være tilfreds med.

Bilen er hårdt skadet. 10 meter gammel hæk ødelagt samt diverse roser og
havesti. Det var en næsten ny Ssang yong, så den er meldt til forsikringen
og de giver mig erstatning osse. Venter på gartner der skal vurdere skaderne
herhjemme.
Mvh
Jarl

> mvh
> Alex Christensen
>


Dadyw (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Dadyw


Dato : 03-02-10 08:22

GSX 750 skrev:
> Ja, så fik vi lige kastet en 4x4 ind i baghaven. En næsten ny Ssang yong
> Texton. Det koster 8-10 meter gammel høj hæk, adskillige roser,
> tulipaner og flisegang. Bilen holder der stadig og de polakker der har
> kørt bilen derind, har tilbudt mig 4000 kr kontant, men jeg tror det er
> bedst at lade forsikringen tage affære. Hvad mener i?
> Mvh
> Jarl
> --
> Der synes at vinter er helt iorden
Lad forsikringen ordne det. Hvis polakken selv vil betale, må han ordne
det med sit forsikringsselskab. Du får kun problemer, hvis du prøver at
ordne det direkte med skadevolderen.
Venlig hilsen
Leif

Keld Nygaard (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Keld Nygaard


Dato : 03-02-10 08:57

> Ja, så fik vi lige kastet en 4x4 ind i baghaven. En næsten ny Ssang yong
> Texton. Det koster 8-10 meter gammel høj hæk, adskillige roser, tulipaner
> og flisegang. Bilen holder der stadig og de polakker der har kørt bilen
> derind, har tilbudt mig 4000 kr kontant, men jeg tror det er bedst at lade
> forsikringen tage affære. Hvad mener i?

Jeg fik d. 4. januar 2003 kl. 05.24 en bil sidelæns ned i indkørslen, og det
kostede et gammelt fyrtræ, 2 biler samt muren ind til mit værksted. Jeg
anmeldte det til min egen forsikring, der i første omgang betalte det hele,
minus min selvforsikring. Nogle måneder senere havde min forsikring talt med
bilejerens forsikring, og var blevet enig om ansvarsforholdet, og så fik jeg
min selvrisciko udbetalt også.

Jeg ville i dit tilfælde nok overlade til eget forsikringsselskab at bokse
med den polske forsikring.

Mvh
Keld Nygaard



Armand (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-02-10 10:48

Keld Nygaard skrev:

>> Bilen holder der stadig og de polakker der har kørt bilen
>> derind, har tilbudt mig 4000 kr kontant, men jeg tror det er bedst at lade
>> forsikringen tage affære. Hvad mener i?
>
> Jeg fik d. 4. januar 2003 kl. 05.24 en bil sidelæns ned i indkørslen, og det
> kostede et gammelt fyrtræ, 2 biler samt muren ind til mit værksted. Jeg
> anmeldte det til min egen forsikring, der i første omgang betalte det hele,
> minus min selvforsikring. Nogle måneder senere havde min forsikring talt med
> bilejerens forsikring, og var blevet enig om ansvarsforholdet, og så fik jeg
> min selvrisciko udbetalt også.
>
> Jeg ville i dit tilfælde nok overlade til eget forsikringsselskab at bokse
> med den polske forsikring.
>
Forsikringen kan man bruge som umiddelbar betaler og sidenhen vælge (ud
fra selvrisikoen og tab af bonus) at betale selv istedet(*), men hvis
skadevolderen allerede fra starten vælger at ville betale og man ellers
mener at kunne overskue det tilbudne beløb som rimeligt og måske endda
rigeligt er det da bare at tage imod det.

Er det i grunden ikke en gave at få 4000,- til at plante en gammel
forgroet hæk om - Ikke mindst nu hvor meget af den ikke engang
eksisterer længere??

(*):
Jeg fik engang tiltet min parkerede motorcykel af naboens bil og han
ville på samme måde gerne betale sig ud af det.
Dels fordi jeg fra akkurat samme scenarie fra tidligere tilfælde vidste
at det ville blive dyrere end hán umiddelbart troede, og dels fordi det
er enklest at sætte en taksator til at udpege på de skader der
forekommer, fik jeg overbevist ham om at lade den taksere hvorefter han
så kunne vælge hvorvidt han selv eller forsikringen skulle betale.
Det skulle så vise sig at mit skøn holdt så perfekt at naboen blev pisse
sur og brokkede sig over bestikkelse og korruption, så han havde nok
ikke lige betalt det jeg ville have op af lommen

--
Armand.

GSX 750 (03-02-2010)
Kommentar
Fra : GSX 750


Dato : 03-02-10 19:28


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b69462f$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Keld Nygaard skrev:
>
>>> Bilen holder der stadig og de polakker der har kørt bilen derind, har
>>> tilbudt mig 4000 kr kontant, men jeg tror det er bedst at lade
>>> forsikringen tage affære. Hvad mener i?
>>
>> Jeg fik d. 4. januar 2003 kl. 05.24 en bil sidelæns ned i indkørslen, og
>> det kostede et gammelt fyrtræ, 2 biler samt muren ind til mit værksted.
>> Jeg anmeldte det til min egen forsikring, der i første omgang betalte det
>> hele, minus min selvforsikring. Nogle måneder senere havde min forsikring
>> talt med bilejerens forsikring, og var blevet enig om ansvarsforholdet,
>> og så fik jeg min selvrisciko udbetalt også.
>>
>> Jeg ville i dit tilfælde nok overlade til eget forsikringsselskab at
>> bokse med den polske forsikring.
>>
> Forsikringen kan man bruge som umiddelbar betaler og sidenhen vælge (ud
> fra selvrisikoen og tab af bonus) at betale selv istedet(*), men hvis
> skadevolderen allerede fra starten vælger at ville betale og man ellers
> mener at kunne overskue det tilbudne beløb som rimeligt og måske endda
> rigeligt er det da bare at tage imod det.
>
> Er det i grunden ikke en gave at få 4000,- til at plante en gammel
> forgroet hæk om - Ikke mindst nu hvor meget af den ikke engang eksisterer
> længere??
>
> (*):
> Jeg fik engang tiltet min parkerede motorcykel af naboens bil og han ville
> på samme måde gerne betale sig ud af det.
> Dels fordi jeg fra akkurat samme scenarie fra tidligere tilfælde vidste at
> det ville blive dyrere end hán umiddelbart troede, og dels fordi det er
> enklest at sætte en taksator til at udpege på de skader der forekommer,
> fik jeg overbevist ham om at lade den taksere hvorefter han så kunne vælge
> hvorvidt han selv eller forsikringen skulle betale.
> Det skulle så vise sig at mit skøn holdt så perfekt at naboen blev pisse
> sur og brokkede sig over bestikkelse og korruption, så han havde nok ikke
> lige betalt det jeg ville have op af lommen
>
> --
> Armand.

Hej.
Takker alle for input. Der kommer en anlægsgartner og vurderer skaden en af
dagene. Og det bliver nok en dyr affære. Mine gamle høje hækkeplanter er
ikke lige sådan at erstatte sagde han i telefonen.
Jeg giver lige en lyd her i tråden, når jeg har fået et overslag.
Fortsat god vind.
Mvh
Jarl


Anders Majland (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 03-02-10 22:59

> Jeg fik engang tiltet min parkerede motorcykel af naboens bil og han ville
> på samme måde gerne betale sig ud af det.

På stedet er skadesvolder måske undskyldningen selv og klar til at punge ud
hvad han tror er rimeligt ... Når han først er hjemme og komme til at regne
på hvad det egenligt koster ham bliver han nemt mere nærrig og måske mindre
tilbøjelig til at betale alligevel ...

Da en mobilsnakkende svensker for nogle år siden lavede et ulovligt
vognbaneskifte/højresving over en spærreflade så jeg ikke kunne undgå at
påkøre ham ville han på stedet selv betale ... Da han kom hjem ville han
ikke betale hvad jeg forlangte alligevel. Da var jeg glad for at have kasko
på da min forsikring dækkede hvad jeg bad om og de tog så bataljen med
svenskeren efterfølgende ... Da fik jeg hintet fra politiet at de oftest
godt ville optage rapport selvom der ikke er synderlig personskade når det
er en udlænding involveret ...

Og var det min hæk ville jeg heller ikke stille mig tilfreds med mindre end
en udbeding til samme "herlighedsværdi" som før. Hvis muligt skal hækken
reetableres med planter i samme højde/fylde som det ødelagte ....

/A


GSX 750 (04-02-2010)
Kommentar
Fra : GSX 750


Dato : 04-02-10 10:10


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b69f1ad$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg fik engang tiltet min parkerede motorcykel af naboens bil og han
>> ville på samme måde gerne betale sig ud af det.
>
> På stedet er skadesvolder måske undskyldningen selv og klar til at punge
> ud hvad han tror er rimeligt ... Når han først er hjemme og komme til at
> regne på hvad det egenligt koster ham bliver han nemt mere nærrig og måske
> mindre tilbøjelig til at betale alligevel ...
>
> Da en mobilsnakkende svensker for nogle år siden lavede et ulovligt
> vognbaneskifte/højresving over en spærreflade så jeg ikke kunne undgå at
> påkøre ham ville han på stedet selv betale ... Da han kom hjem ville han
> ikke betale hvad jeg forlangte alligevel. Da var jeg glad for at have
> kasko på da min forsikring dækkede hvad jeg bad om og de tog så bataljen
> med svenskeren efterfølgende ... Da fik jeg hintet fra politiet at de
> oftest godt ville optage rapport selvom der ikke er synderlig personskade
> når det er en udlænding involveret ...
>
> Og var det min hæk ville jeg heller ikke stille mig tilfreds med mindre
> end en udbeding til samme "herlighedsværdi" som før. Hvis muligt skal
> hækken reetableres med planter i samme højde/fylde som det ødelagte ....


Nemlig, sådan bliver det.
Man kan så undre sig over, at han udover forsikringen tilbød mig kontant
beløb, men det har måske noget med arbejdstilladelse at gøre. Og måske noget
at gøre med, at jeg ikke har set nogen, eller hvem der kørte. Såå...
Mvh
Jarl

>
> /A


Armand (04-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-02-10 12:54

GSX 750 skrev:
>
>
> Nemlig, sådan bliver det.
> Man kan så undre sig over, at han udover forsikringen tilbød mig kontant
> beløb, men det har måske noget med arbejdstilladelse at gøre.
>
Polen er med i EU og polske statsborgere har således ikke behov for
arbejdstilladelse!

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste