iPhone, synkronisering og kalendere
Fra : Hans Houmøller

Dato : 02-02-10 22:21

Jeg er ved at lære min iPhone bedre at kende, og en af de fede ting ved
den er, at man jo kan synkronisere med sin iMac. Jeg har jo mulighed for
at bruge iDisk, sætte iPhonen til Mac'en eller bruge MobileMe.

Så langt så (rigtig!) godt, men jeg bliver drillet lidt her, for jeg
bruge iCal på min Mac, og på min iPhone har jeg følgende muligheder for
kalendere:

1) "Alle kalendere"
2) "Alle fra min Mac"
3)"Alle MobileMe"

Hvis jeg bruger 1) eller 2) får jeg gentageleser af de ting, jeg har
skrevet ind, hvorimod jeg når jeg bruger 3) ikke får gentagelserne med.
Umiddelbart ville jeg selv sige, at jeg så bare skal bruge MobileMe, MEN
er jeg så sikker på, at når jeg synkroniserer at få alt med så jeg kan
stole på min iCal på Mac'en OG på kalenderen på min iPhone?

..... eller kan jeg nøjes med at bruge MobileMe og så kører det bare?

Hvordan kan jeg aktivt bede min iPhone om at synkronisere (ligesom jeg
kan med Mac'en) - eller kan jeg ikke det?

Hans

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 03-02-10 14:20

For mig virker det fint udelukkende via MobileMe. En gang eller to
skulle jeg nulstille synkroniseringslog og sådant, men ellers har det
bare kørt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-02-10 16:59

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Så langt så (rigtig!) godt, men jeg bliver drillet lidt her, for jeg
> bruge iCal på min Mac, og på min iPhone har jeg følgende muligheder for
> [...]

Hvor ser du det henne? De valg synes jeg ikke, jeg har set noget sted.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-02-10 19:16

Henrik Münster skrev:

> Hvor ser du det henne? De valg synes jeg ikke, jeg har set noget sted.

Når jeg på iPhonen vælger "Kalender", er der øverst en "knap", hvor der
står "Kalendere", og når jeg så aktiverer den, får jeg de nævnte
valmuligheder.

Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-02-10 22:29

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Når jeg på iPhonen vælger "Kalender", er der øverst en "knap", hvor der
> står "Kalendere", og når jeg så aktiverer den, får jeg de nævnte
> valmuligheder.

Aha! Det må have noget at gøre med ens opsætning af synkronisering,
kalender osv. Hos mig står der bare "Alle" som den øverste mulighed, og
nedenunder er de enkelte kalendere remset op. Det gælder både mine egne
kalendere og de kalendere, jeg abonnerer på. De står blot i alfabetisk
orden.
--
Henrik Münster
Esbjerg