MS Windows
briani 27239
Virtual XP i Win 7
Fra : Henning Laursen

Dato : 31-01-10 19:54

Hej NG.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

Jeg har installeret Virtual XP i Windows 7. Det fungerer ok, men XP
fortæller min maskine muligvis er i fare, da der ikke er noget
antivirusprogram.
Skal der installeres et antivirusprogram i XP, er den ikke beskyttet af det
der er i Win7?
XP er jo et program der kører "indeni" win 7.
Jeg har ikke oprettet internet- eller Mailadgang fra XP

Mvh.
Henning

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 31-01-10 20:27

"Henning Laursen" <henninglad@yahoo.dk> skrev :

>Skal der installeres et antivirusprogram i XP, er den ikke beskyttet af det
>der er i Win7?

Ja/nej.

>Jeg har ikke oprettet internet- eller Mailadgang fra XP

Så burde der jo ikke være nogen fare.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 31-01-10 22:20

Henning Laursen <henninglad@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> antivirusprogram.
> Skal der installeres et antivirusprogram i XP, er den ikke beskyttet af det

Nej.

Man kan f.eks benytte VPC til at teste virus - alså tillade et
virus-program at blive installeret under gæste OSet i VPC uden at det
slipper ud og påvirker værts OSet.

> XP er jo et program der kører "indeni" win 7.
> Jeg har ikke oprettet internet- eller Mailadgang fra XP

Nej, gæste OSet kører uafhængigt af værts OSet. Virtualisering på x86
sker i hardware.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 31-01-10 21:38

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) skrev :

>Nej.

Hvad svarer du nej til, det første eller det sidste?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-02-10 00:25

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> Hvad svarer du nej til, det første eller det sidste?

Begge.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-02-10 19:22

> Begge.
>
> "Skal der installeres et antivirusprogram i XP, ...?"

Forkert citat. Der skulle ha' stået: