iPad uden iBooks uden for USA - og fjernel~
Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-10 19:58

På:

<http://gizmodo.com/5458585/ipad-could-be-sold-without-ibooks-in-non+us-
countries-at-launch>

finder jeg bl.a. følgende:

=
iPad Could Be Sold Without iBooks In Non-US Countries At Launch

Bad luck, non-US countries. iBooks won't be available from launch in any
country other than the US. That could mean Apple's still to finesse the
licensing details with book publishers in each country, or you're just
plain out of luck.

While I doubt they could write off one of the most attractive features
of the iPad that easily, it's disappointing that there'll be a delay in
other countries. Apple's Australian website is one of the first sites to
have any trace of the iPad, which confirms the lack of ebooks.

I'll be busy pressing F5 every 10 minutes on the UK Apple site, looking
for any sign of the iPad, as I just can't believe Apple could launch the
device without ebooks from the get-go in the UK, considering Penguin's a
British publisher, Hachette a French one, Macmillan originally Scottish
but now German, and Harper Collins a British/American company

willyu
01/28/10

this is getting ridiculous.

I was totally thinking of making my own ePub books to read in iPad, if
and when I get one. Not to mention there are a lot of public domain
books.

So they won't even include the application for you to use if you are not
in US? And judging from the comments 'round the 'net, seems like iBook
will get locked down to read only iBookstore contents?

seriously, WTF Apple

ukimalefu
01/28/10

But you can still use pdf books, right? and, isn't there a kindle iPhone
app? you could use that too.
FigNinja promoted this comment

FigNinja
01/28/10

@ukimalefu: There is some speculation that Apple will eliminate the
other reading applications in favor of iBooks. I hope it's not true, but
if they want to sell books themselves it seems likely. Who's going to
buy a book for $15 when they can get it at Amazon for $10?
=

Nå, men det må jo i hvert fald være afklaret inden iPad-salget er nået
til Danmark.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : KentBM

Dato : 30-01-10 23:47

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1291522.ece

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-10 00:09

KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> wrote:

> http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1291522.ece

suk:

"Det er også tvivlsomt om DR, TV2 eller Ekstra Bladet vil være i stand
til at lave apps til iPad, der giver adgang til videoindholdet. Det er
fordi, at Apple ikke tillader apps, der kopierer funktionalitet, der
allerede findes i produktet."

Det er da masser af apps som kan vise video ... hvad er det lige de
ryger på EB her for tiden ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-10 07:01

> [...]
> allerede findes i produktet."
>
> Det er da masser af apps som kan vise video ... hvad er det lige de

Lad mig gentage mit credo om EB:

»Fordi noget står i EB /behøver/ det jo ikke at være løgn.«
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 31-01-10 10:36

> [...]
> til at lave apps til iPad, der giver adgang til videoindholdet. Det er
> fordi, at Apple ikke tillader apps, der kopierer funktionalitet, der

Det viser da med al tydelighed en af svaghederne ved Apples nye stil der
bliver mere og mere udpræget. Ikke nok med at de vil have penge for
produktet, de vil også have penge for det du bruger den til.

Det er en kæmpe svaghed. Jeg håber at de ikke kan blive ved med den
stil, EU må få øje på dem på et tidspunkt på samme måde som MS har været
i søgelyset i flere omgange. Hvis den tablet bliver et kæmpe hit så
ryger de (forhåbentlig) i monopoltilsyn møllen.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-10 11:04

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Det viser da med al tydelighed en af svaghederne ved Apples nye stil der
> bliver mere og mere udpræget. Ikke nok med at de vil have penge for
> produktet, de vil også have penge for det du bruger den til.

du mener ligesom teleselskaberne ... eller hvis du leaser en bil ..
eller en million andre der også gør det på samme måde ..

> [...]
> i søgelyset i flere omgange. Hvis den tablet bliver et kæmpe hit så
> ryger de (forhåbentlig) i monopoltilsyn møllen.

må jeg minde om at det ikke er ulovligt at have et monopol .. kun
ulovligt hvis du udnytter dit monopol til at forhindre konkurrenter at
komme på markedet. Og sidsy jeg chekkede har Apple ikke et monopol på
compiutere, smart phones, tablets eller en masse andre ting ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-10 12:12

> [...]
> komme på markedet. Og sidsy jeg chekkede har Apple ikke et monopol på
> compiutere, smart phones, tablets eller en masse andre ting ..

Og så synes jeg lige at jeg har opdaget endnu en gratis
ebogs-applikation i iPhone /iPod Touch, som nok skal komme også til
iPad, som giver adgang til mange internet-køb, og som endda har hele 21
gratis bøger på dansk under projekt Gutenberg, heraf 12 bøger af Herman
Bang og to af Jeppe Åkjær [ja, han stavede sit navn sådan].

Stanza

<http://www.lexcycle.com/>

Ja, når man ser lidt på boghandlerne virker det som om man skal have et
program for hver boghandel, også under læsningen ;-(.

Ud fra hvad jeg i øvrigt har kunnet se tror jeg ikke at de 'alternative'
programmer i forhold til bøger, og til hvor man kan købe dem, vil blive
fjernet fra AppStore. Det ville da også gå ud over en stor del af salget
.... og vi kan jo ikke engang være sikre på at få iBooks på dansk iTunes
Store.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 31-01-10 21:00

> du mener ligesom teleselskaberne ... eller hvis du leaser en bil ..
> eller en million andre der også gør det på samme måde ..

Dine analogier er helt skæve.

Teleselskaber er leverandører af trafik det er det de får deres penge
for.

Hvis du leaser en bil så får du et værktøj du kan bruge til lige præcis
hvad du vil. Der er ingen extra omkostninger, det er dig der bestemmer.

venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-10 21:07

> [...]
>
> Hvis du leaser en bil så får du et værktøj du kan bruge til lige præcis
> hvad du vil. Der er ingen extra omkostninger, det er dig der bestemmer.

jeg ved ikke hvor skæve de er .. når du leaser en bil må du heller ikke
uden videre sætte en stor spøjler på .. eller tune motoren ... en iPad
har mere tilfælles med et fjernsyn end en computer ... som jeg skrev før
... lad være med at tænke på den som en computer ..

/thomas

/thomas