MS Windows
briani 27239
Opgadere Netobook til Win7 via USB?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 29-01-10 21:42

Hej med jer kloge hoveder

Jeg har lige købt mig en Acer 1410 netbook, som jo ikke har noget optisk
drev.
Idag kom Win7 DVD'en så med posten (gratis), og jeg vil gerne opgradere min
Vista til Win7.

Jeg har en stationær PC med XP og vil gerne bruge den til at lave en
USB-pen, som jeg kan bruge til at opgradere netbook'en fra.
Har fundet et par links til programmer, men de kræver alle Vista for at
køre, og det har jeg jo ikke på min PC med DVD-drev

Kender i et program, dr kan køre i XP og lave en Win7-upgrade-USB-pen udfra
min DVD?

--
Hilsen Jakob

Fra : Dr.Xerox

Dato : 30-01-10 10:13

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse news:4b6347fe$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Kender i et program, dr kan køre i XP og lave en Win7-upgrade-USB-pen udfra min DVD?

Hej Jacob

Brug: WinSetupFromUSB

http://www.sentire.co.uk/wp-content/uploads/2009/01/WinSetupFromUSB-0.1.1.exe

Jeg har ikke prøvet den med en Win7, men med en XP virker den perfekt,
så du kan boote på din USB-pen, og install derfra.

mvh. Poul

Fra : Jakob Griffel

Dato : 30-01-10 20:16

> [...]
>
> Jeg har ikke prøvet den med en Win7, men med en XP virker den perfekt,
> så du kan boote på din USB-pen, og install derfra.

Hmm... Den kan åbenbart ikke finde "kilden" på Upgrade-DVDen.

Den melder fejl og skriver: "Could not find DOSNET.INF"
Jeg ved ikke om det er fil, der kun ligger på en XP-skive, men i så fald
duer programmet vel ikke (?).
Den DVD jeg har er jo ikke en "ren" Win7 fra Microsoft, men en fra ACER til
at opgradere fra Vista. Mon det kan have noget at sige?

Hvorfor kan man ikke bare kopiere indholdet fra DVDen over på USB-pennen via
Stifinder?! Eller kan man det...?

--
Hilsen Jakob

Fra : Dr.Xerox

Dato : 31-01-10 00:12

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse news:4b648573$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvorfor kan man ikke bare kopiere indholdet fra DVDen over på USB-pennen via Stifinder?! Eller kan man det...?
> Hilsen Jakob

Du må prøve om du kan, din pen skal så være i NTFS

http://www.technize.com/how-to-format-usb-drive-with-ntfs-file-system/

mvh. Poul

Fra : Jakob Griffel

Dato : 31-01-10 16:33

> Du må prøve om du kan, din pen skal så være i NTFS

Den er NTFS og jeg har kopieret alt (Ctrl+A) over på den, men der sker ikke
noget når jeg dobbeltklikker på Autorun.exe (på Vista-maskinen).

- Nyt problem?

--
Hilsen Jakob

Fra : Dr.Xerox

Dato : 31-01-10 17:20

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse news:4b65a28a$0$273$14726298@news.sunsite.dk...

> Den er NTFS og jeg har kopieret alt (Ctrl+A) over på den, men der sker ikke noget når jeg dobbeltklikker på Autorun.exe (på
> [...]
Her er sikkert et par tip du kan bruge.

http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/

mvh. Poul

Fra : Jakob Griffel

Dato : 02-02-10 20:27

> Her er sikkert et par tip du kan bruge.
>
> http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/

Det var der også, men det duede nu ikke alligevel. Nok fordi min
installationsDVD ikke var en ren Windows, men en ACER Upgrade Disc.
Havde ellers skrevet til ACER, men de svarede bare: Brug et optisk drev.
Doh! :-|

Nå, så jeg måtte gå den tunge gang og anskaffe mig et eksternt drev, som jeg
heldigves fandt til 249 kr.

Men tak for anstrengelserne

--
Hilsen Jakob