TimeMachine på en anden maskine
Fra : Karl Antz

Dato : 23-01-10 19:06

Jeg vil ændre min setup herhjemme.

Aktuelt setup:
MacBook 2GHz Intel core duo i arbejdsværelset med ekstern skærm, time
machine disk og en ekstra harddisk til film mm.
MacMini nyeste version i stuen med filmdisk, tilsluttet fjernsynet

Jeg vil bytte rundt sådan at macmini'en bliver arbejdsmaskinen og
macbook'en fjernsynsmaskinen.

Jeg har tænkt mig at synkronisere via superduper!, sådan at macbook'en
hele tiden spejler macmini'en - bortset fra når jeg har været ud at
rejse, så skal det sæføli være omvendt.

Grunden: mini'en har separat videokort, og jeg er begyndt at spille
lidt Jeg mener at macbook'en problemløst kan vise filmene på
fjernsynet, som er den lille hd-version.

Spørgsmålet er så om jeg problemløst kan flytte timemachine-disken til
macmini'en? Det ville være en meget stor fordel, da min timemachine har
hele historikken siden september 2008, og den vil jeg helst bevare.

Nogle kloge hoveder derude?

kh karl

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-10 19:13

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> macmini'en? Det ville være en meget stor fordel, da min timemachine har
> hele historikken siden september 2008, og den vil jeg helst bevare.

mit gæt er at hvis du kloner systet og kalder din harddisk og din
maskine det samme som før så vil den bare tygge videre ...

/thomas