Phone Telia server til udgående?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-01-10 20:46

Min iPhone fik en vandskade, den er nu byttet til en lignende uden
vandskade - sofar

Men jeg kan ike få lov at sende emails. Kan godt modtage. Har prøvet med
de muligheder, jeg kender: smtp.telia.dk og mail1.telia.com som server
for udgående post.

"Kan ikke sende post. Afsenderadressen er ugyldig"

Øh, afsenderadressen? Min mail konto/adr? Den er hos tdc, og indgående
er derfor sat som mail.tele.dk, og indkommnede mails virker. Så
afsenderen er måske Telias server?

Læste på mediamac, den 19. ds., at andre iPhoneejere har det samme
problem.

Løsninger udbedes Tak.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-10 21:14

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> afsenderen er måske Telias server?
>
> Læste på mediamac, den 19. ds., at andre iPhoneejere har det samme

tjeck at du har stavet rigtigt i din afsender adresse ... kan være du
har misset et punktum ...

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-01-10 21:56

> tjeck at du har stavet rigtigt i din afsender adresse ... kan være du
> har misset et punktum ...

Tak, godt tænkt, Thomas, men det er ikke tilfældet. Afsenderadr. hentes
fra min Adressebog (hvor jeg helt forfængeligt osse har skrevet mig selv
ind), og den er jo syncet med Adressebog i iPhone. Men jeg tjekker lige
adr.bog på iPhone. Nå, dér hedder den "kontakter" Alle fire
emailadr. er OK (med ... og det hele)

Har du selv en iPhone hos Telia? Hvordan er dine indstillinger i så fald
i e-post mht. udgående server?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-10 22:02

> [...]
> ind), og den er jo syncet med Adressebog i iPhone. Men jeg tjekker lige
> adr.bog på iPhone. Nå, dér hedder den "kontakter" Alle fire

det var et skud ... :)

> Har du selv en iPhone hos Telia? Hvordan er dine indstillinger i så fald
> i e-post mht. udgående server?

Ja, iPhone hos telia .. men jeg bruger hhv. min egen server hvor smtp er
over ssl og derfor ikke bekymrer sig om blokeret port 25 og min
arbejdsmail som kører push/activesync over https ...

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-01-10 23:55

> det var et skud ... :)

men det ramte så ikke helt i plet

> Ja, iPhone hos telia .. men jeg bruger hhv. min egen server hvor smtp er
> over ssl og derfor ikke bekymrer sig om blokeret port 25 og min
> arbejdsmail som kører push/activesync over https ...

Jo, jo, det er jeg da forstående overfor. Prøver at være det - i hvert
fald.

Men jeg forstår det jo ikke allegevel. Min iPhone vil ikke lade mig lave
en opsætning over SSL (hvad betyder det?) Porte og iPhone ? det har jeg
da vist tilgode at se, hvor er?

Jeg efterlyser bare en almindelig brugers adgang til at sende Mail(s)
via Telias udgående server.

Hvis andre medlæsere har en anvendelig opskrift, er de velkomne med
forslag.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-10 00:02

> [...]
> via Telias udgående server.
>
> Hvis andre medlæsere har en anvendelig opskrift, er de velkomne med

google siger du kan prøve med:

smtp.gprs-connect.dk

/thomas

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 23-01-10 03:03

har en anvendelig opskrift, er de velkomne med

> google siger du kan prøve med:
>
> smtp.gprs-connect.dk

Den bruger jeg MEN jeg oplever ikke sjældent præcist det der er
beskreevet med at mail ikke vil sendes og jeg har aldrig kunne finde ud
af hvorfor , har ikke den store tiltro til Telia

Mvh

Jakob

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-01-10 23:09

<address_is@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> beskreevet med at mail ikke vil sendes og jeg har aldrig kunne finde ud
> af hvorfor , har ikke den store tiltro til Telia

Tak for svar. Men den server virker ikke på min iPhone. Er det Telia,
som er skurken i det her? Min opsætning på den tidligere iPhone G3
virkede kort før jul. Altså julen 2009, men det er jo osse længe siden

Andre iPhoneejere med Telia, der kan få Mail til at virke? Morten Lind
f.eks. ?

--
v.h. Mich

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-01-10 23:36

Mich. Ottosen wrote:
> [...]

> virkede kort før jul. Altså julen 2009, men det er jo osse længe siden
>

> Andre iPhoneejere med Telia, der kan få Mail til at virke? Morten Lind

Altså - skifter I rundt mellem at være på 3G netværket og wi-fi?
Ovenstående server vil ikke virke, mens I er på wi-fi.

- Peter

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-01-10 22:16

> Altså - skifter I rundt mellem at være på 3G netværket og wi-fi?
> Ovenstående server vil ikke virke, mens I er på wi-fi.

Ja, da. Når jeg er hjemme bruger jeg vores WIFI. Når jeg er ude bruger
jeg 3G.

har nu konstateret, at jeg godt kan sende mails med
smtp.gprs-connect.dk, når jeg er på 3G.

Men mystikken bliver dybere: jeg har sendt tre testmails til mig selv i
eftermiddags. Men ingen af dem er kommet "hjem", hverken på puter eller
Fon. Dét er da mærkeligt, ikke?

Hvad gør eller hvor gør Telia af mine mails?

--
v.h. Mich

Fra : Pico

Dato : 23-01-10 23:32

Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> virkede kort før jul. Altså julen 2009, men det er jo osse længe siden
>

> Andre iPhoneejere med Telia, der kan få Mail til at virke? Morten Lind

Jeg har ikke hos Telia, men Bibob der jo er Telenor.
Jeg har mail gennem Perspektivbreadband, One.com og Google på telefonen. Har
lige set efter hvilke udgående server jeg bruger, det er smtp.gmail.com, den
bruges på alle konti og virker fint, men på min primære mailkonto er
Costomer-smtp.b-one.net også sat til aktiv så om den går ind og hjælper hvis
Gmail er sløv ved jeg ikke, bare det virker
--
MVH
Pico

Fra : Morten Lind

Dato : 24-01-10 17:42

> [...]

> virkede kort før jul. Altså julen 2009, men det er jo osse længe siden
>

> Andre iPhoneejere med Telia, der kan få Mail til at virke? Morten Lind

Ja, jeg har Telias iOn, men min iPhones Mail bruger .Macs
IMAP/SMTP-server, og det har virket upåklageligt altid - jeg har ikke
prøvet at sætte den op med Telias mailserver, men min oldnordiske
telefonmodemkonto hos Telia fortæller, at SMTPserveren hedder
mail1.telia.com

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-01-10 22:16

> [...]
> prøvet at sætte den op med Telias mailserver, men min oldnordiske
> telefonmodemkonto hos Telia fortæller, at SMTPserveren hedder

Tak for svar. DotMac har jeg ikke købt.

Men nu prøver jeg at sætte mail1.telia.com op igen som "sekundær"
server, måske kan jeg få det til at virke på vores WIFI?

Udgående server på Mail på computeren er mail.tele.dk, men den fungerer
(heller) ikke på Fonen.

Ved en telefonisk henvendelse til Telia i dag, var svaret, at jeg skulle
have hjælp til opsætning hos min mailudbyder (tdc). Øh, den begriber jeg
ikke lige, det er sgu' da Telia, der har solgt Fonen

Men jeg rpøver da at ringe til tdc i morgen, selvom mine erfaringer med
at ringe til et teleselskab er meget dårlige. Så ulogisk det ellers kan
lyde.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 22:54

> [...]

> Men jeg rpøver da at ringe til tdc i morgen, selvom mine erfaringer med
> at ringe til et teleselskab er meget dårlige. Så ulogisk det ellers kan

På telias netværk skal du bruge Telias SMTP server. På TDC's netværk
skal du bruge TDC's smtp server ... med mindre du har adgang til en SMTP
server som du kan bruge på en anden port end port 25, med SMTP AUTH
og/eller SSL.

/thomas