Hva faen sker der for default program ???
Fra : jagge

Dato : 22-01-10 18:16

Jeg vil tvinge min mac til at bruge Toast video player til at åbne .mts
filer.

Derfor jeg har valgt denne som default når man vælger andet program at
åbne med.

MEN lige meget hvad jeg gør så prøver mpeg streamplayer at åbne først og
det kan den ikke.... Det er piss. irreterende hva faen sker der ??

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-01-10 18:19

jagge skrev:
> [...]
>
> MEN lige meget hvad jeg gør så prøver mpeg streamplayer at åbne først og
> det kan den ikke.... Det er piss. irreterende hva faen sker der ??

Du har gjort det via Æble-I dialogen i Finder?

Fra : Lyrik

Dato : 22-01-10 12:03

On 22 Jan., 18:16, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:
> [...]
>
> MEN lige meget hvad jeg gør så prøver mpeg streamplayer at åbne først og
> det kan den ikke.... Det er piss. irreterende hva faen sker der ??
,,,,,,,,,,,,,,
Du har ret Jakob! Når man vælger den som default i "Finder", så åbnes
den alligevel i Mpeg Streamclip.
Du er nødt til at hente programmet:"DefaultApp":

http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/
Derefter finder du den når du åbner "System" nederst i venstre hjørne..
Tryk på den og vælg "Extensions". Her finder du "mts". Hvis den ikke
er der, kan du tilføje den forneden ved at skrive "mts" og trykke på +-
knappen. Mærkeligt nok viser den Mpeg StreamClip som default. Det
ændrer du til Toast Video Player.

Så virker det!
Hilsen
Jens

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 23-01-10 02:57

> [...]
> +-
> knappen. Mærkeligt nok viser den Mpeg StreamClip som default. Det

Fedt det vil jeg prøve, tak til jer begge

Mvh

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-01-10 20:21

jagge wrote:
> [...]
>
> MEN lige meget hvad jeg gør så prøver mpeg streamplayer at åbne først og
> det kan den ikke.... Det er piss. irreterende hva faen sker der ??

Det er et problem i OS X. Den eneste mulighed for - måske - at få det
til at virke er ved at bruge 'RCDefaultApp 2.1'. Vil du have en dansk
version, så kan du kontakte mig, så kan jeg sende dig en fuld færdig
ver. 2.1. Carl har ikke villet lægge en ny ud inkl. dansk på nuværende
tidspunkt, da han er i gang med en større revision, men jeg har lov til
at distribuere den direkte, hvis ønsket. Dansk kommer med i den nye version.

RCDefaultApp 2.1 (freeware)
Set default applications for specific file extensions.
http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/

RCDefaultApp 2.1 inkl. dansk version
Send en mail til <mac-daneINGEN@SPAMstofanet.dk> og jeg returnerer med
DK version vedhæftet.