/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Rigtige mænd...
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 20-01-10 18:37

tager ikke backup, de ...

: "Så kommer vi ud på gaden, hvor vi prøver at finde ud af, hvor det er
: sikrest at stå, så vi ikke falder ned i de revner, jorden har slået.
: Der står vi så. Fire danskere, de tre af os med en Mac under armen, og
: ellers har vi intet".
:
: <snip>
:
: Mens han opholder sig i FN-lejren, får Jørgen Leth at vide, at hans
: hus er faldet totalt sammen, 'som en pandekage'.
:
: "Jeg har haft det i 11 år. Det var mit hjem. Jeg havde alt der. Mit
: arkiv, mine notater, alt muligt. Det var her, jeg vendte tilbage for
: at udtænke nye projekter. Det er hele min identitet. Jeg er altid
: taget tilbage til Haiti for at genoplade mine batterier, finde mig
: selv, skrive mig igennem det ene og det andet. Så det er et
: uoverskueligt tab for mig", fortæller Jørgen Leth.

http://politiken.dk/udland/article883294.ece

I øvrigt dimensionerer man bygninger for jordskælv i Danmark - kaldet
den vandrette massekraft.


--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

 
 
Thomas von Hassel (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-01-10 19:38

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> tager ikke backup, de ...
>
> : "Så kommer vi ud på gaden, hvor vi prøver at finde ud af, hvor det er
> : sikrest at stå, så vi ikke falder ned i de revner, jorden har slået.
> : Der står vi så. Fire danskere, de tre af os med en Mac under armen, og
> : ellers har vi intet".
> :
> : <snip>
> :
> : Mens han opholder sig i FN-lejren, får Jørgen Leth at vide, at hans
> : hus er faldet totalt sammen, 'som en pandekage'.
> :
> : "Jeg har haft det i 11 år. Det var mit hjem. Jeg havde alt der. Mit
> : arkiv, mine notater, alt muligt. Det var her, jeg vendte tilbage for
> : at udtænke nye projekter. Det er hele min identitet. Jeg er altid
> : taget tilbage til Haiti for at genoplade mine batterier, finde mig
> : selv, skrive mig igennem det ene og det andet. Så det er et
> : uoverskueligt tab for mig", fortæller Jørgen Leth.
>
> http://politiken.dk/udland/article883294.ece
>
> I øvrigt dimensionerer man bygninger for jordskælv i Danmark - kaldet
> den vandrette massekraft.

Når jeg tænker Leth så tænker jeg ikke computere .. jeg tænker papirer,
noter, skitser etc. etc. .. det er en del mere bevsrlit at tage backup
af fysiske "assets"

/thomas

Axel Hammerschmidt (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 20-01-10 19:40

Thomas von Hassel:

<snip>

> Når jeg tænker Leth så tænker jeg ikke computere .. jeg tænker
> papirer, noter, skitser etc. etc. .. det er en del mere bevsrlit
> at tage backup af fysiske "assets"

Når jeg tænker backup, tænker jeg ikke kun på computer.


--
2GB RAM should be enough for anyone.

Palle (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 20-01-10 20:18

On 2010-01-20 19:40:28 +0100, Axel Hammerschmidt said:

> Når jeg tænker backup, tænker jeg ikke kun på computer.

Men i praksis ser du godt problemet ikke?

Så skulle han have kopieret alle hans bøger. Alle hans papirer og noter
igennem en kopimaskine. Alle hans fotos osv...

Selv om han var ansvarlig og opbevarede det i en tyk bankboks hjælper
det jo ikke noget hvis en revne i jorden æder det hele.

Det samme iøvrigt her. Hvad hjælper det mig at jeg har 4 harddisk
kopier liggnende i min lejlighed hvis hele bygningen futter af. Intet.


--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Hans Houmøller (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Houmøller


Dato : 20-01-10 21:24

Gud ved hvor mange af Haitis indbyggere der havde bare noget der lignede
back-up!

Er det ikke mildt sagt et luksusproblem, Jørgen Leth krediteres for med
al respekt for ham i øvrigt.

Hans

Morten Lind (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 21-01-10 17:41

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Gud ved hvor mange af Haitis indbyggere der havde bare noget der lignede
> back-up!
>
> Er det ikke mildt sagt et luksusproblem, Jørgen Leth krediteres for med
> al respekt for ham i øvrigt.
>
> Hans

Jo, meget enig, bortset fra det med respekten. Jørgen Leth er en
usmagelig, forkælet, egoistisk, narcissistisk, hjernedød og uinteressant
møgkrukke, der kun har interesse i at eksponere sig selv, uden at have
_noget som helst_ at bidrage med.

Føj for ham.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Palle (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 21-01-10 17:46

On 2010-01-21 17:41:21 +0100, Morten Lind said:

> Jo, meget enig, bortset fra det med respekten. Jørgen Leth er en
> usmagelig, forkælet, egoistisk, narcissistisk, hjernedød og uinteressant
> møgkrukke, der kun har interesse i at eksponere sig selv, uden at have
> _noget som helst_ at bidrage med.
>
> Føj for ham.

Ikke fordi jeg gider og diskutere det, men hvad er det egentlig du
baserer de påstande på af facts?

Kunne godt uddybes bedre måske? Lidt EB nationen over det udfald der.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Morten Lind (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 21-01-10 18:15

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> On 2010-01-21 17:41:21 +0100, Morten Lind said:
>
> > Jo, meget enig, bortset fra det med respekten. Jørgen Leth er en
> > usmagelig, forkælet, egoistisk, narcissistisk, hjernedød og uinteressant
> > møgkrukke, der kun har interesse i at eksponere sig selv, uden at have
> > _noget som helst_ at bidrage med.
> >
> > Føj for ham.
>
> Ikke fordi jeg gider og diskutere det, men hvad er det egentlig du
> baserer de påstande på af facts?
>
> Kunne godt uddybes bedre måske? Lidt EB nationen over det udfald der.

Tjaeh - ingen facts, det er jo bare et statement, min mening om ham -
det er vel i sig selv godt nok, eller?

Jeg gider heller ikke diskutere ham, men når en .mac-tråd kommer til at
handle om ham i den aktuelle tragedie, syntes jeg, jeg burde give min
opfattelse af ham til kende.

Jeg har uforvarende overværet et klip i TV, hvor han beklagede sin nød,
og sammenlignet med de rigtige mennesker lider han jo ingen nød.

Desuden har han jo været eksponeret i alle medier for noget siden?????
og udstillede i den forbindelse sit(efter min opfattelse) uhyrlige
menneskesyn, og jeg kan ikke have respekt for en velhavende klynker, der
råber: Mor, hjælp - det gør ondt!, når hans bidrag til samfundet
indskrænker sig til cirka ti/femten års arbejde tilbage i
halvfjerdserne.

M., der betragter sportskommentatorer som uvæsentlige, uproduktive,
irrirterende og overflødige parasitter. Samme holdning har jeg til
ejendomsmæglere og sagførere, bla, bla....
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-01-10 18:23

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> uvæsentlige, uproduktive,
> irrirterende og overflødige parasitter. Samme holdning har jeg til
> ejendomsmæglere og sagførere, bla, bla

hmm .. hvem er så væsentlige, produktive og nødvendige ?

/thomas

Morten Lind (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 21-01-10 18:35

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > uvæsentlige, uproduktive,
> > irrirterende og overflødige parasitter. Samme holdning har jeg til
> > ejendomsmæglere og sagførere, bla, bla
>
> hmm .. hvem er så væsentlige, produktive og nødvendige ?
>
> /thomas

Hæ, hæ..... din vurdering er ligeså god som min

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ander~ (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 21-01-10 18:58

Thomas von Hassel skrev:
> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
>> uvæsentlige, uproduktive,
>> irrirterende og overflødige parasitter. Samme holdning har jeg til
>> ejendomsmæglere og sagførere, bla, bla
>
> hmm .. hvem er så væsentlige, produktive og nødvendige ?

Er det et trickspørgsmål? :)

Buschauffører, DTP-folk og Mac-brugere naturligvis :D

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Axel Hammerschmidt (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 21-01-10 20:40

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:
>
> > Gud ved hvor mange af Haitis indbyggere der havde bare noget der lignede
> > back-up!
> >
> > Er det ikke mildt sagt et luksusproblem, Jørgen Leth krediteres for med
> > al respekt for ham i øvrigt.
>
> Jo, meget enig, bortset fra det med respekten. Jørgen Leth er en
> usmagelig, forkælet, egoistisk, narcissistisk, hjernedød og uinteressant
> møgkrukke, der kun har interesse i at eksponere sig selv, uden at have
> _noget som helst_ at bidrage med.
>
> Føj for ham.

Iflg kommentarerne på diverse blog, jeg læser er det især på
spindesiden, de er enige med dig.

Personligt syntes jeg der ikke er noget mer' kedeligt at se på TV end
sikelløb.


--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Flemming Rubini (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 22-01-10 06:55

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Iflg kommentarerne på diverse blog, jeg læser er det især på
> spindesiden, de er enige med dig.
>
> Personligt syntes jeg der ikke er noget mer' kedeligt at se på TV end
> sikelløb.

Det gælder så ikke hjemme hos fruen. Hun er vild med Tour de France.
Hun har mange gode minder fra Frankrig, som bliver luftet ved den tid.

Når konen så Tour de France med Leth og Mader, stak jeg hovedet ind, for
at få en dosis ord. Og gik derfra med et smil og en undren over
kunsterens veje.

Og så så jeg for mig hvordan Jørgen Leth og Jørn Mader, med et ofte
substandard TV-apparat på 12" på et lille hotelværelse, med ringe
gardiner og alt for meget lys, skød til vægs med deres seksløbere
bevæbnet med ord.

Jeg synes de var gode. Reglen var: start sætningen, og gør den færdig,
som korrekt sætning, opbygning, form etc.. Den skal være sprogligt i
orden. Tilgiv enhver logisk, betydningsmæssig glidning eller tidsmæssig
fejl på den bekostning.
Situationer opstår, og det uventede komiske sker. Lad som ingenting.
En hyldest til improvisation. Og et lærestykke i hvordan formidling kan
være, som blues, jazz, rap. Modsat den pedantiske oplæsning af data om
den enkelte cykelrytter og hans hold, som oftest er traditionen
herhjemme.

Her er angiveligt nogle af deres sprogblomster:
http://www.totaltiorden.dk/citater/list.php/92/author/0/10
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

nospamtoMike [8000 C~ (22-01-2010)
Kommentar
Fra : nospamtoMike [8000 C~


Dato : 22-01-10 13:47



> Og så så jeg for mig hvordan Jørgen Leth og Jørn Mader, med et ofte
> substandard TV-apparat på 12" på et lille hotelværelse, med ringe
> gardiner og alt for meget lys, skød til vægs med deres seksløbere
> bevæbnet med ord.

Meget muntert kan siges om Leth-Mader samarbejdet, men kommenteret Tour de
France fra et hotelværelse har de svjv. aldrig gjort. TV 2 har altid haft en
af de bedste pladser på pressetribunen ved opløbet i målbyen.

- Mikael


Thomas von Hassel (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-01-10 15:20

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> > Og så så jeg for mig hvordan Jørgen Leth og Jørn Mader, med et ofte
> > substandard TV-apparat på 12" på et lille hotelværelse, med ringe
> > gardiner og alt for meget lys, skød til vægs med deres seksløbere
> > bevæbnet med ord.
>
> Meget muntert kan siges om Leth-Mader samarbejdet, men kommenteret Tour de
> France fra et hotelværelse har de svjv. aldrig gjort. TV 2 har altid haft en
> af de bedste pladser på pressetribunen ved opløbet i målbyen.

"de bedste pladser" og en pressekabine ved Tour de France er vist ... ja
at stramme den .. der så vidt jeg kan forstå småt, varmt og rodet.

/thomas

nospamtoMike [8000 C~ (22-01-2010)
Kommentar
Fra : nospamtoMike [8000 C~


Dato : 22-01-10 17:37


>>> Og så så jeg for mig hvordan Jørgen Leth og Jørn Mader, med et ofte
>>> substandard TV-apparat på 12" på et lille hotelværelse, med ringe
>>> gardiner og alt for meget lys, skød til vægs med deres seksløbere
>>> bevæbnet med ord.
>>
>> Meget muntert kan siges om Leth-Mader samarbejdet, men kommenteret Tour de
>> France fra et hotelværelse har de svjv. aldrig gjort. TV 2 har altid haft en
>> af de bedste pladser på pressetribunen ved opløbet i målbyen.
>
> "de bedste pladser" og en pressekabine ved Tour de France er vist ... ja
> at stramme den .. der så vidt jeg kan forstå småt, varmt og rodet.

Nej, det er det ikke. Som jeg skrev: "en af de bedste pladser på
pressetribunen" - alle pladser er små, varme og rodede.

Som en af de ikke-franske TV-stationer, der længst har vist mest fra Touren,
har TV 2 plads blandt de bedste. De bedste pladser blandt pressen...

- Mikael


Erik Richard Sørense~ (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 22-01-10 16:14


Thomas von Hassel wrote:
> nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:
>>> Og så så jeg for mig hvordan Jørgen Leth og Jørn Mader, med et ofte
>>> substandard TV-apparat på 12" på et lille hotelværelse, med ringe
>>> gardiner og alt for meget lys, skød til vægs med deres seksløbere
>>> bevæbnet med ord.
>> Meget muntert kan siges om Leth-Mader samarbejdet, men kommenteret Tour de
>> France fra et hotelværelse har de svjv. aldrig gjort. TV 2 har altid haft en
>> af de bedste pladser på pressetribunen ved opløbet i målbyen.
>
> "de bedste pladser" og en pressekabine ved Tour de France er vist ... ja
> at stramme den .. der så vidt jeg kan forstå småt, varmt og rodet.

Ja, mon ikke. - ca. 1,5-1,7kvm i alt. Skal der laves 'indoor
interview', må den ene kommentator gå udenfor. - Mader + Leth viste
det engang for nogle år siden... Men 'de bedste pladser' er tættest på
selve målpodiets område, hvor der både er visuel og video kontakt, og
dem er TV2 gode til at skaffe sig.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Flemming Rubini (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 22-01-10 15:28

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> > Og så så jeg for mig hvordan Jørgen Leth og Jørn Mader, med et ofte
> > substandard TV-apparat på 12" på et lille hotelværelse, med ringe
> > gardiner og alt for meget lys, skød til vægs med deres seksløbere
> > bevæbnet med ord.
>
> Meget muntert kan siges om Leth-Mader samarbejdet, men kommenteret Tour de
> France fra et hotelværelse har de svjv. aldrig gjort. TV 2 har altid haft en
> af de bedste pladser på pressetribunen ved opløbet i målbyen.

Scenen var fra et TV-program, som viste hvilke forhold de arbejdede
under. Det blev siden lidt bedre, forklarede Jørgen Leth.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Erik Richard Sørense~ (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 22-01-10 14:24


nospamtoMike [8000 C] wrote:
>> Og så så jeg for mig hvordan Jørgen Leth og Jørn Mader, med et ofte
>> substandard TV-apparat på 12" på et lille hotelværelse, med ringe
>> gardiner og alt for meget lys, skød til vægs med deres seksløbere
>> bevæbnet med ord.
>
> Meget muntert kan siges om Leth-Mader samarbejdet, men kommenteret Tour de
> France fra et hotelværelse har de svjv. aldrig gjort. TV 2 har altid haft en
> af de bedste pladser på pressetribunen ved opløbet i målbyen.

Plus - at Jørgen Leths viden om de enkelte steder, der passeres, er
uovertruffen, og det var lige så meget det, der gjorde, at jeg gad sidde
og se Tour'en. - Det er dælme ikke mange kommentatorer, der véd, at lige
netop på det og det slot ligger der 500 flasker Mouton Rotshild 1921 +
et par hundreder flasker sherry fra omk. 1830. - Eller at det var på det
og det slot, at P.A.Heiberg i 1819 var ved at komme op at duellere med
en fransk greve. - Det var ikke det samme med Rolf Sørensen som
medkommentator. Tør og koncis cykelinfo + nogle få cykelanektoter - især
om ham selv - var, hvad vi fik fra Rolf.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Axel Hammerschmidt (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 22-01-10 19:12

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>
> > Iflg kommentarerne på diverse blog, jeg læser er det især på
> > spindesiden, de er enige med dig.
> >
> > Personligt syntes jeg der ikke er noget mer' kedeligt at se på TV end
> > sikelløb.
>
> Det gælder så ikke hjemme hos fruen. Hun er vild med Tour de France.
> Hun har mange gode minder fra Frankrig, som bliver luftet ved den tid.

Tja! Nu har hun Google Maps.

Jeg var lige 'henne' og se på adressen, 11 James Street, Brighton
(Melbourne, Vic) og opdagede, at det "weatherboard with corrugated iron
roof" hus, som familien boede i fra 1954 til 1961 er nedrevet og
erstattet af et nyt moderne - det så ud som murstens - hus med flad tag
på grunden.

Søg på Google hvis du ikke ved hvad et weatherboard with corrugated iron
roof er.

Suk! Jeg genkender vejen, fortovet med græsbelte, kloaknedløbet og
lygtepælen samt nogle af træerne. I det hele taget er bebyggelserne
meget forandret i den ende af vejen - der ender blindt. Længere ned mod
Meek Street ligner det sig selv.

Jeg har selv nogle billeder et sted.


--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Flemming Rubini (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 22-01-10 19:58

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> weatherboard with corrugated iron
> roof

sjovt ord.

Jeg vil foreslå hende dit tip! Det var da en sjov ting at gøre sammen,
så kunne hun vise mig de bjerge som hun altid taler om. Ingen tvivl om
jeg må se at komme til Provence med blondinen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Axel Hammerschmidt (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 21-01-10 00:10

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> On 2010-01-20 19:40:28 +0100, Axel Hammerschmidt said:
>
> > Når jeg tænker backup, tænker jeg ikke kun på computer.
>
> Men i praksis ser du godt problemet ikke?

Har du dine backup på samme adresse som dine data, har du ikke en
backup.

Og jeg undrer mig over hvad de bruger de Mac til.


--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Thomas von Hassel (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-01-10 00:12

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Og jeg undrer mig over hvad de bruger de Mac til.

eh ... jeg har et par gode gæt ....

/thomas

N/A (21-01-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 21-01-10 13:53



Axel Hammerschmidt (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 21-01-10 13:53

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> This is a multi-part message in MIME format.

Gider du poste i ren tekst.


--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Esben (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 21-01-10 14:51

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:
>
> > This is a multi-part message in MIME format.
>
> Gider du poste i ren tekst.

Ja, for os andre ser det sådan her ud:

This is a multi-part message in MIME format.

----------------4135038951484041396
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit

On 2010-01-21 00:09:32 +0100, Axel Hammerschmidt said:

> Har du dine backup på samme adresse som dine data, har du ikke en
> backup.

Det er jo never ending story.... Afhænger jo af motivet for back-up'en?

Skulle dem på Haiti f.eks. sige: Hvis du har dine kopier af dine bøger
på samme ø som dine originaler har du ikke en back-up?

Groft set eksisterer begrebet back-up jo så ikke. Har jeg en disk i
skuffen og jeg får stjålet min iMac. Så hiver jeg disken op af skuffen
og reetablerer. Hvad var det så jeg havde? En back-up? Jeg har en
back-up fordi mit motiv var at sikre imod tyveknægte. Var mit motiv at
sikre imod brand havde jeg ikke en back-up.

> Og jeg undrer mig over hvad de bruger de Mac til.

Underligt at du undrer dig?

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle
----------------4135038951484041396
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
<title></title>
<meta name="Generator" content="Cocoa HTML Writer">
<meta name="CocoaVersion" content="1038.25">
<style type="text/css">
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 15.0px; font: 12.0px
Helvetica}
p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 15.0px; font: 12.0px
Helvetica; min-height: 14.0px}
p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 12.0px; font: 12.0px Helvetica; color:
#180591}
p.p4 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px
Helvetica; min-height: 14.0px}
p.p5 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px
Helvetica}
p.p6 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px
Helvetica; color: #180591; min-height: 14.0px}
p.p7 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; color:
#000000; min-height: 14.0px}
p.p8 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}
p.p9 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;
min-height: 14.0px}
p.p10 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; color:
#929292}
p.p11 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; color:
#929292; min-height: 14.0px}
</style>
</head>
<body>
<p class="p1">On 2010-01-21 00:09:32 +0100, Axel Hammerschmidt said:</p>
<p class="p2"><br></p>
<p class="p3">Har du dine backup på samme adresse som dine data, har du
ikke en</p>
<p class="p3">backup.</p>
<p class="p4"><br></p>
<p class="p5">Det er jo never ending story.... Afhænger jo af motivet
for back-up'en?</p>
<p class="p4"><br></p>
<p class="p5">Skulle dem på Haiti f.eks. sige: Hvis du har dine kopier
af dine bøger på samme ø som dine originaler har du ikke en back-up?</p>
<p class="p4"><br></p>
<p class="p5">Groft set eksisterer begrebet back-up jo så ikke. Har jeg
en disk i skuffen og jeg får stjålet min iMac. Så hiver jeg disken op af
skuffen og reetablerer. Hvad var det så jeg havde? En back-up? Jeg har
en back-up fordi mit motiv var at sikre imod tyveknægte. Var mit motiv
at sikre imod brand havde jeg ikke en back-up.<span
class="Apple-converted-space"> </span></p>
<p class="p6"><br></p>
<p class="p3">Og jeg undrer mig over hvad de bruger de Mac til.</p>
<p class="p7"><br></p>
<p class="p8">Underligt at du undrer dig?</p>
<p class="p9"><br></p>
<p class="p10">--<span class="Apple-converted-space"> </span></p>
<p class="p10">Med venlig hilsen / Best regards</p>
<p class="p11"><br></p>
<p class="p10">Palle</p>
</body>
</html>
----------------4135038951484041396--

Thorbjørn Ravn Ander~ (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 21-01-10 15:31

Axel Hammerschmidt skrev:
> Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:
>
>> This is a multi-part message in MIME format.
>
> Gider du poste i ren tekst.

Kan MacSOUP nu heller ikke håndtere MIME-beskedder?

Åh, der er ikke noget som kommerciel, lukket software :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Palle (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 21-01-10 16:39

On 2010-01-21 13:53:01 +0100, Axel Hammerschmidt said:

>> This is a multi-part message in MIME format.
>
> Gider du poste i ren tekst.

Næeh.. Ikke umiddelbart.

Unison synes ikke at have en indstilling der laver mig gøre det?

Men jeg erindrer at en anden skrev noget om det i en anden tråd. Kigger på det.




--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Palle (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 21-01-10 16:43

On 2010-01-21 13:53:01 +0100, Axel Hammerschmidt said:

>> This is a multi-part message in MIME format.
>
> Gider du poste i ren tekst.

Har været en eller anden shortcut jeg har fået rmt...



--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Axel Hammerschmidt (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 21-01-10 14:18

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> On 2010-01-20 19:40:28 +0100, Axel Hammerschmidt said:
>
> > Når jeg tænker backup, tænker jeg ikke kun på computer.
>
> Men i praksis ser du godt problemet ikke?
>
> Så skulle han have kopieret alle hans bøger. Alle hans papirer og noter
> igennem en kopimaskine. Alle hans fotos osv...

Og mht (fysiske) fotos, så har jeg backup med negativerne. Jeg har flere
s/h familialbum hvor der er backup, et med kontakttryk og et med
negativer, foruden et med udvalgte prints.


--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste