Rigtige mænd...
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-01-10 18:37

tager ikke backup, de ...

: "Så kommer vi ud på gaden, hvor vi prøver at finde ud af, hvor det er
: sikrest at stå, så vi ikke falder ned i de revner, jorden har slået.
: Der står vi så. Fire danskere, de tre af os med en Mac under armen, og
: ellers har vi intet".
:
: <snip>
:
: Mens han opholder sig i FN-lejren, får Jørgen Leth at vide, at hans
: hus er faldet totalt sammen, 'som en pandekage'.
:
: "Jeg har haft det i 11 år. Det var mit hjem. Jeg havde alt der. Mit
: arkiv, mine notater, alt muligt. Det var her, jeg vendte tilbage for
: at udtænke nye projekter. Det er hele min identitet. Jeg er altid
: taget tilbage til Haiti for at genoplade mine batterier, finde mig
: selv, skrive mig igennem det ene og det andet. Så det er et
: uoverskueligt tab for mig", fortæller Jørgen Leth.

http://politiken.dk/udland/article883294.ece

I øvrigt dimensionerer man bygninger for jordskælv i Danmark - kaldet
den vandrette massekraft.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-01-10 19:38

> [...]
>
> http://politiken.dk/udland/article883294.ece
>
> I øvrigt dimensionerer man bygninger for jordskælv i Danmark - kaldet

Når jeg tænker Leth så tænker jeg ikke computere .. jeg tænker papirer,
noter, skitser etc. etc. .. det er en del mere bevsrlit at tage backup
af fysiske "assets"

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-01-10 19:40

Thomas von Hassel:

<snip>

> Når jeg tænker Leth så tænker jeg ikke computere .. jeg tænker
> papirer, noter, skitser etc. etc. .. det er en del mere bevsrlit
> at tage backup af fysiske "assets"

Når jeg tænker backup, tænker jeg ikke kun på computer.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Palle

Dato : 20-01-10 20:18

On 2010-01-20 19:40:28 +0100, Axel Hammerschmidt said:

> Når jeg tænker backup, tænker jeg ikke kun på computer.

Men i praksis ser du godt problemet ikke?

Så skulle han have kopieret alle hans bøger. Alle hans papirer og noter
igennem en kopimaskine. Alle hans fotos osv...

Selv om han var ansvarlig og opbevarede det i en tyk bankboks hjælper
det jo ikke noget hvis en revne i jorden æder det hele.

Det samme iøvrigt her. Hvad hjælper det mig at jeg har 4 harddisk
kopier liggnende i min lejlighed hvis hele bygningen futter af. Intet.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-01-10 21:24

Gud ved hvor mange af Haitis indbyggere der havde bare noget der lignede
back-up!

Er det ikke mildt sagt et luksusproblem, Jørgen Leth krediteres for med
al respekt for ham i øvrigt.

Hans

Fra : Morten Lind

Dato : 21-01-10 17:41

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> [...]
> back-up!
>
> Er det ikke mildt sagt et luksusproblem, Jørgen Leth krediteres for med

Jo, meget enig, bortset fra det med respekten. Jørgen Leth er en
usmagelig, forkælet, egoistisk, narcissistisk, hjernedød og uinteressant
møgkrukke, der kun har interesse i at eksponere sig selv, uden at have
_noget som helst_ at bidrage med.

Føj for ham.

M.

Fra : Palle

Dato : 21-01-10 17:46

On 2010-01-21 17:41:21 +0100, Morten Lind said:

> [...]
> usmagelig, forkælet, egoistisk, narcissistisk, hjernedød og uinteressant
> møgkrukke, der kun har interesse i at eksponere sig selv, uden at have

Ikke fordi jeg gider og diskutere det, men hvad er det egentlig du
baserer de påstande på af facts?

Kunne godt uddybes bedre måske? Lidt EB nationen over det udfald der.

Fra : Morten Lind

Dato : 21-01-10 18:15

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> Ikke fordi jeg gider og diskutere det, men hvad er det egentlig du
> baserer de påstande på af facts?
>
> Kunne godt uddybes bedre måske? Lidt EB nationen over det udfald der.

Tjaeh - ingen facts, det er jo bare et statement, min mening om ham -
det er vel i sig selv godt nok, eller?

Jeg gider heller ikke diskutere ham, men når en .mac-tråd kommer til at
handle om ham i den aktuelle tragedie, syntes jeg, jeg burde give min
opfattelse af ham til kende.

Jeg har uforvarende overværet et klip i TV, hvor han beklagede sin nød,
og sammenlignet med de rigtige mennesker lider han jo ingen nød.

Desuden har han jo været eksponeret i alle medier for noget siden?????
og udstillede i den forbindelse sit(efter min opfattelse) uhyrlige
menneskesyn, og jeg kan ikke have respekt for en velhavende klynker, der
råber: Mor, hjælp - det gør ondt!, når hans bidrag til samfundet
indskrænker sig til cirka ti/femten års arbejde tilbage i
halvfjerdserne.

M., der betragter sportskommentatorer som uvæsentlige, uproduktive,
irrirterende og overflødige parasitter. Samme holdning har jeg til
ejendomsmæglere og sagførere, bla, bla....

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-10 18:23

> uvæsentlige, uproduktive,
> irrirterende og overflødige parasitter. Samme holdning har jeg til
> ejendomsmæglere og sagførere, bla, bla

hmm .. hvem er så væsentlige, produktive og nødvendige ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 21-01-10 18:35

> hmm .. hvem er så væsentlige, produktive og nødvendige ?
>
> /thomas

Hæ, hæ..... din vurdering er ligeså god som min

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-01-10 18:58

Thomas von Hassel skrev:

> hmm .. hvem er så væsentlige, produktive og nødvendige ?

Er det et trickspørgsmål? :)

Buschauffører, DTP-folk og Mac-brugere naturligvis :D

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-01-10 20:40

> [...]
> usmagelig, forkælet, egoistisk, narcissistisk, hjernedød og uinteressant
> møgkrukke, der kun har interesse i at eksponere sig selv, uden at have

Iflg kommentarerne på diverse blog, jeg læser er det især på
spindesiden, de er enige med dig.

Personligt syntes jeg der ikke er noget mer' kedeligt at se på TV end
sikelløb.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-01-10 06:55

> Iflg kommentarerne på diverse blog, jeg læser er det især på
> spindesiden, de er enige med dig.
>
> Personligt syntes jeg der ikke er noget mer' kedeligt at se på TV end
> sikelløb.

Det gælder så ikke hjemme hos fruen. Hun er vild med Tour de France.
Hun har mange gode minder fra Frankrig, som bliver luftet ved den tid.

Når konen så Tour de France med Leth og Mader, stak jeg hovedet ind, for
at få en dosis ord. Og gik derfra med et smil og en undren over
kunsterens veje.

Og så så jeg for mig hvordan Jørgen Leth og Jørn Mader, med et ofte
substandard TV-apparat på 12" på et lille hotelværelse, med ringe
gardiner og alt for meget lys, skød til vægs med deres seksløbere
bevæbnet med ord.

Jeg synes de var gode. Reglen var: start sætningen, og gør den færdig,
som korrekt sætning, opbygning, form etc.. Den skal være sprogligt i
orden. Tilgiv enhver logisk, betydningsmæssig glidning eller tidsmæssig
fejl på den bekostning.
Situationer opstår, og det uventede komiske sker. Lad som ingenting.
En hyldest til improvisation. Og et lærestykke i hvordan formidling kan
være, som blues, jazz, rap. Modsat den pedantiske oplæsning af data om
den enkelte cykelrytter og hans hold, som oftest er traditionen
herhjemme.

Her er angiveligt nogle af deres sprogblomster:
http://www.totaltiorden.dk/citater/list.php/92/author/0/10
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 22-01-10 13:47

> [...]
> substandard TV-apparat på 12" på et lille hotelværelse, med ringe
> gardiner og alt for meget lys, skød til vægs med deres seksløbere

Meget muntert kan siges om Leth-Mader samarbejdet, men kommenteret Tour de
France fra et hotelværelse har de svjv. aldrig gjort. TV 2 har altid haft en
af de bedste pladser på pressetribunen ved opløbet i målbyen.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-10 15:20

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Meget muntert kan siges om Leth-Mader samarbejdet, men kommenteret Tour de
> France fra et hotelværelse har de svjv. aldrig gjort. TV 2 har altid haft en
> af de bedste pladser på pressetribunen ved opløbet i målbyen.

"de bedste pladser" og en pressekabine ved Tour de France er vist ... ja
at stramme den .. der så vidt jeg kan forstå småt, varmt og rodet.

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 22-01-10 17:37

> "de bedste pladser" og en pressekabine ved Tour de France er vist ... ja
> at stramme den .. der så vidt jeg kan forstå småt, varmt og rodet.

Nej, det er det ikke. Som jeg skrev: "en af de bedste pladser på
pressetribunen" - alle pladser er små, varme og rodede.

Som en af de ikke-franske TV-stationer, der længst har vist mest fra Touren,
har TV 2 plads blandt de bedste. De bedste pladser blandt pressen...

- Mikael

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-01-10 16:14

Thomas von Hassel wrote:

> "de bedste pladser" og en pressekabine ved Tour de France er vist ... ja
> at stramme den .. der så vidt jeg kan forstå småt, varmt og rodet.

Ja, mon ikke. - ca. 1,5-1,7kvm i alt. Skal der laves 'indoor
interview', må den ene kommentator gå udenfor. - Mader + Leth viste
det engang for nogle år siden... Men 'de bedste pladser' er tættest på
selve målpodiets område, hvor der både er visuel og video kontakt, og
dem er TV2 gode til at skaffe sig.

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-01-10 15:28

> Meget muntert kan siges om Leth-Mader samarbejdet, men kommenteret Tour de
> France fra et hotelværelse har de svjv. aldrig gjort. TV 2 har altid haft en
> af de bedste pladser på pressetribunen ved opløbet i målbyen.

Scenen var fra et TV-program, som viste hvilke forhold de arbejdede
under. Det blev siden lidt bedre, forklarede Jørgen Leth.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-01-10 14:24

nospamtoMike [8000 C] wrote:

> Meget muntert kan siges om Leth-Mader samarbejdet, men kommenteret Tour de
> France fra et hotelværelse har de svjv. aldrig gjort. TV 2 har altid haft en
> af de bedste pladser på pressetribunen ved opløbet i målbyen.

Plus - at Jørgen Leths viden om de enkelte steder, der passeres, er
uovertruffen, og det var lige så meget det, der gjorde, at jeg gad sidde
og se Tour'en. - Det er dælme ikke mange kommentatorer, der véd, at lige
netop på det og det slot ligger der 500 flasker Mouton Rotshild 1921 +
et par hundreder flasker sherry fra omk. 1830. - Eller at det var på det
og det slot, at P.A.Heiberg i 1819 var ved at komme op at duellere med
en fransk greve. - Det var ikke det samme med Rolf Sørensen som
medkommentator. Tør og koncis cykelinfo + nogle få cykelanektoter - især
om ham selv - var, hvad vi fik fra Rolf.

mvh. Erik Richard

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-01-10 19:12

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det gælder så ikke hjemme hos fruen. Hun er vild med Tour de France.
> Hun har mange gode minder fra Frankrig, som bliver luftet ved den tid.

Tja! Nu har hun Google Maps.

Jeg var lige 'henne' og se på adressen, 11 James Street, Brighton
(Melbourne, Vic) og opdagede, at det "weatherboard with corrugated iron
roof" hus, som familien boede i fra 1954 til 1961 er nedrevet og
erstattet af et nyt moderne - det så ud som murstens - hus med flad tag
på grunden.

Søg på Google hvis du ikke ved hvad et weatherboard with corrugated iron
roof er.

Suk! Jeg genkender vejen, fortovet med græsbelte, kloaknedløbet og
lygtepælen samt nogle af træerne. I det hele taget er bebyggelserne
meget forandret i den ende af vejen - der ender blindt. Længere ned mod
Meek Street ligner det sig selv.

Jeg har selv nogle billeder et sted.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-01-10 19:58

> weatherboard with corrugated iron
> roof

sjovt ord.

Jeg vil foreslå hende dit tip! Det var da en sjov ting at gøre sammen,
så kunne hun vise mig de bjerge som hun altid taler om. Ingen tvivl om
jeg må se at komme til Provence med blondinen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-01-10 00:10

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> Men i praksis ser du godt problemet ikke?

Har du dine backup på samme adresse som dine data, har du ikke en
backup.

Og jeg undrer mig over hvad de bruger de Mac til.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-10 00:12

> Og jeg undrer mig over hvad de bruger de Mac til.

eh ... jeg har et par gode gæt ....

/thomas

Fra : N/A

Dato : 21-01-10 13:53

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-01-10 13:53

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> This is a multi-part message in MIME format.

Gider du poste i ren tekst.

Fra : Esben

Dato : 21-01-10 14:51

> Gider du poste i ren tekst.

Ja, for os andre ser det sådan her ud:

----------------4135038951484041396

On 2010-01-21 00:09:32 +0100, Axel Hammerschmidt said:

> Har du dine backup på samme adresse som dine data, har du ikke en
> backup.

Det er jo never ending story.... Afhænger jo af motivet for back-up'en?

Skulle dem på Haiti f.eks. sige: Hvis du har dine kopier af dine bøger
på samme ø som dine originaler har du ikke en back-up?

Groft set eksisterer begrebet back-up jo så ikke. Har jeg en disk i
skuffen og jeg får stjålet min iMac. Så hiver jeg disken op af skuffen
og reetablerer. Hvad var det så jeg havde? En back-up? Jeg har en
back-up fordi mit motiv var at sikre imod tyveknægte. Var mit motiv at
sikre imod brand havde jeg ikke en back-up.

> Og jeg undrer mig over hvad de bruger de Mac til.

Underligt at du undrer dig?

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle
----------------4135038951484041396

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<head>
<title></title>
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 15.0px; font: 12.0px
Helvetica}
p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 15.0px; font: 12.0px
Helvetica; min-height: 14.0px}
p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 12.0px; font: 12.0px Helvetica; color:
#180591}
p.p4 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px
Helvetica; min-height: 14.0px}
p.p5 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px
Helvetica}
p.p6 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px
Helvetica; color: #180591; min-height: 14.0px}
p.p7 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; color:
#000000; min-height: 14.0px}
p.p8 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}
p.p9 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;
min-height: 14.0px}
p.p10 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; color:
#929292}
p.p11 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; color:
#929292; min-height: 14.0px}
</head>
ikke en</p>
for back-up'en?</p>
af dine bøger på samme ø som dine originaler har du ikke en back-up?</p>
en disk i skuffen og jeg får stjålet min iMac. Så hiver jeg disken op af
skuffen og reetablerer. Hvad var det så jeg havde? En back-up? Jeg har
en back-up fordi mit motiv var at sikre imod tyveknægte. Var mit motiv
at sikre imod brand havde jeg ikke en back-up.<span
class="Apple-converted-space"> </span></p>
----------------4135038951484041396--

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-01-10 15:31

Axel Hammerschmidt skrev:

> Gider du poste i ren tekst.

Kan MacSOUP nu heller ikke håndtere MIME-beskedder?

Åh, der er ikke noget som kommerciel, lukket software :)

Fra : Palle

Dato : 21-01-10 16:39

On 2010-01-21 13:53:01 +0100, Axel Hammerschmidt said:

> Gider du poste i ren tekst.

Næeh.. Ikke umiddelbart.

Unison synes ikke at have en indstilling der laver mig gøre det?

Men jeg erindrer at en anden skrev noget om det i en anden tråd. Kigger på det.

Fra : Palle

Dato : 21-01-10 16:43

On 2010-01-21 13:53:01 +0100, Axel Hammerschmidt said:

> Gider du poste i ren tekst.

Har været en eller anden shortcut jeg har fået rmt...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-01-10 14:18

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> Men i praksis ser du godt problemet ikke?
>
> Så skulle han have kopieret alle hans bøger. Alle hans papirer og noter
> igennem en kopimaskine. Alle hans fotos osv...

Og mht (fysiske) fotos, så har jeg backup med negativerne. Jeg har flere
s/h familialbum hvor der er backup, et med kontakttryk og et med
negativer, foruden et med udvalgte prints.