/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
louis.de - så blev det slået fast...
Fra : Steffen


Dato : 17-01-10 12:52

Jeg var fejlagtigt af den opfattelse, at man fik udgiften til retur fragten
godskrevet hos louis.de.

En tidligere tråd om returnering ( for nogen tid siden ) gav mig det indtryk
at man fik alle sine udgifter refunderet, så jeg turde godt binde an med at
købe et par støvler via deres hjemmeside - for hvis de ikke passede, sendte
man dem bare retur og fik alle pengene igen.

Egentlig synes jeg det er rimeligt nok, at louis. de ikke kan påtage sig at
godtgøre returfragten; men jeg var bare af den opfattelse, at det var hvad
de gjorde ( for hvem turde ellers købe paskram over nettet ). Min fejl var
at jeg ikke havde forsøgt/magtede at undersøge det på deres tysksprogede
hjemmeseide.

En mail fra luois.de har nu bragt mig på andre tanker.

Denne besked, blot for at fortælle andre, der måtte tro som jeg, hvordan det
faktisk forholder sig.

mvh Steffen


 
 
Simon (17-01-2010)
Kommentar
Fra : Simon


Dato : 17-01-10 17:26

On 17-01-2010 12:51, Steffen wrote:
> godtgøre returfragten; men jeg var bare af den opfattelse, at det var
> hvad de gjorde ( for hvem turde ellers købe paskram over nettet ).
> En mail fra luois.de har nu bragt mig på andre tanker.

Jeg mener bestemt der er plads til at udfordre Louis på dét.. De skriver
klart i.fb.m. købsforløbet:
"Rücksendung gratis
Sollte Ihnen ein Produkt nicht gefallen, können Sie es selbst-
verständlich problemlos wieder zurückgeben. "
.... Dette på et tidspunkt, hvor jeg *er* logget ind, og Louis derfor
kender min danske adresse.
http://img230.imageshack.us/img230/2123/louisrucksendungw.png

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Armand (17-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-10 17:30

Steffen skrev:
> Jeg var fejlagtigt af den opfattelse, at man fik udgiften til retur
> fragten godskrevet hos louis.de.
>
> En tidligere tråd om returnering ( for nogen tid siden ) gav mig det
> indtryk at man fik alle sine udgifter refunderet, så jeg turde godt
> binde an med at købe et par støvler via deres hjemmeside - for hvis de
> ikke passede, sendte man dem bare retur og fik alle pengene igen.
>
> Egentlig synes jeg det er rimeligt nok, at louis. de ikke kan påtage sig
> at godtgøre returfragten; men jeg var bare af den opfattelse, at det var
> hvad de gjorde ( for hvem turde ellers købe paskram over nettet ). Min
> fejl var at jeg ikke havde forsøgt/magtede at undersøge det på deres
> tysksprogede hjemmeseide.
>
> En mail fra luois.de har nu bragt mig på andre tanker.
>
> Denne besked, blot for at fortælle andre, der måtte tro som jeg, hvordan
> det faktisk forholder sig.
>

Ved mine hidtidige handler har der været retur-porto-indlægsseddel
sammen med forsendelsen, men kun indenrigs, hvorved man som dansker selv
står for tilbagesendelsen hvilket er temmeligt pebret for blot et par
støvler.
Bor man i Sønderjylland kan det således være billigere at bruge
brændstof til at køre over grænsen og retur-poste portofrit fra Flensborg!

--
Armand.

S.B. (17-01-2010)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 17-01-10 17:47


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b533af9$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Steffen skrev:
>> Jeg var fejlagtigt af den opfattelse, at man fik udgiften til retur
>> fragten godskrevet hos louis.de.
>>
>> En tidligere tråd om returnering ( for nogen tid siden ) gav mig det
>> indtryk at man fik alle sine udgifter refunderet, så jeg turde godt binde
>> an med at købe et par støvler via deres hjemmeside - for hvis de ikke
>> passede, sendte man dem bare retur og fik alle pengene igen.
>>
>> Egentlig synes jeg det er rimeligt nok, at louis. de ikke kan påtage sig
>> at godtgøre returfragten; men jeg var bare af den opfattelse, at det var
>> hvad de gjorde ( for hvem turde ellers købe paskram over nettet ). Min
>> fejl var at jeg ikke havde forsøgt/magtede at undersøge det på deres
>> tysksprogede hjemmeseide.
>>
>> En mail fra luois.de har nu bragt mig på andre tanker.
>>
>> Denne besked, blot for at fortælle andre, der måtte tro som jeg, hvordan
>> det faktisk forholder sig.
>>
>
> Ved mine hidtidige handler har der været retur-porto-indlægsseddel sammen
> med forsendelsen, men kun indenrigs, hvorved man som dansker selv står for
> tilbagesendelsen hvilket er temmeligt pebret for blot et par støvler.
> Bor man i Sønderjylland kan det således være billigere at bruge brændstof
> til at køre over grænsen og retur-poste portofrit fra Flensborg!
>
> --
> Armand.

Vist meget normalt, jeg havde engang købt et samtaleanlæg her i landet, det
gik i stykker, måtte da selv betale returporto til dem jeg købte det af, som
jeg ikke kunne få refunderet.
havde overset at der på deres hjemmeside står:
Såfremt der foreligger fejl ved det leverede finder købelovens regler
anvendelse, herunder særligt §§ 76-84. Du skal selv afholde de omkostninger,
der er forbundet med at returnere varen.


Søren



Simon (17-01-2010)
Kommentar
Fra : Simon


Dato : 17-01-10 18:15

On 17-01-2010 17:46, S.B. wrote:
> jeg havde engang købt et samtaleanlæg her i landet, det
> gik i stykker, måtte da selv betale returporto til dem jeg købte det af,
> havde overset at der på deres hjemmeside står:
> Såfremt der foreligger fejl ved det leverede finder købelovens regler
> anvendelse, herunder særligt §§ 76-84. Du skal selv afholde de omkostninger,
> der er forbundet med at returnere varen.

- Der er de så i direkte modstrid med de paragraffer de selv citerer!:
§78 "Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller
omlevering inden for rimelig tid, _uden udgift_ og uden væsentlig ulempe
for køberen"

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/afhjaelpning
:

"Afhjælpning og ombytning uden udgift for forbrugeren
...
Udgangspunktet er, at sælgeren betaler alle de omkostninger, der opstår i
forbindelse med en afhjælpning eller en ombytning. Du skal derfor ikke
finde dig i at skulle betale fx fragtmand eller porto, når en vare skal
sendes til reparation.
...
Hvis der er tale om en vare, du nemt kan tage med dig, og sælgeren bor i
nærheden, skal du selv aflevere den og hente den igen. Hvis der derimod er
tale om en større eller uhåndterlig vare, eller sælgeren bor langt væk,
skal sælgeren sørge for transporten eller betale for den. Du skal blot
sørge for, at sælger får varen udleveret, fx ved at sende den med posten
eller være hjemme, når fragtmanden eller budet kommer."

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

S.B. (17-01-2010)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 17-01-10 21:10


"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4b53457d$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> On 17-01-2010 17:46, S.B. wrote:
>> jeg havde engang købt et samtaleanlæg her i landet, det
>> gik i stykker, måtte da selv betale returporto til dem jeg købte det af,
>> havde overset at der på deres hjemmeside står:
>> Såfremt der foreligger fejl ved det leverede finder købelovens regler
>> anvendelse, herunder særligt §§ 76-84. Du skal selv afholde de
>> omkostninger,
>> der er forbundet med at returnere varen.
>
> - Der er de så i direkte modstrid med de paragraffer de selv citerer!:
> §78 "Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller
> omlevering inden for rimelig tid, _uden udgift_ og uden væsentlig ulempe
> for køberen"
>
> http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/afhjaelpning :
>
> "Afhjælpning og ombytning uden udgift for forbrugeren
> ..
> Udgangspunktet er, at sælgeren betaler alle de omkostninger, der opstår i
> forbindelse med en afhjælpning eller en ombytning. Du skal derfor ikke
> finde dig i at skulle betale fx fragtmand eller porto, når en vare skal
> sendes til reparation.
> ..
> Hvis der er tale om en vare, du nemt kan tage med dig, og sælgeren bor i
> nærheden, skal du selv aflevere den og hente den igen. Hvis der derimod er
> tale om en større eller uhåndterlig vare, eller sælgeren bor langt væk,
> skal sælgeren sørge for transporten eller betale for den. Du skal blot
> sørge for, at sælger får varen udleveret, fx ved at sende den med posten
> eller være hjemme, når fragtmanden eller budet kommer."
>
> --
> Simon, Århus
> Kawa ER-6n '07

Ja så meget satte jeg mig ikke ind i det, det var radioenheden der ikke
duede i samtaleanlægget, og havde som sådan alligevel ikke noget at bruge
den til, var bare lidt sur over jeg skulle betale 70 kr. for at sende det
til rep. hvad det så heller ikke kom.

Søren



Hekto (18-01-2010)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-01-10 01:35

Jep - det gælder kun i selve DE. Fra DK må man betale og det er ikke
altid Post Danmark der er billigst.

--

/Hekto

Dennis Hansen (18-01-2010)
Kommentar
Fra : Dennis Hansen


Dato : 18-01-10 09:56

Steffen skrev Den. 17-01-2010 12:51:
Hej,

> Denne besked, blot for at fortælle andre, der måtte tro som jeg, hvordan det
> faktisk forholder sig.

Jeg fik fuldt dækket mine udgifter for et års tid siden, så nogle
gange går den.

Se hvad de skrev
"
Please be so kind and return us
your defect visors when you receive the
new one. Put into the return a copy from your
deliverynote of the helmet and the new visors.

Also put into the parcel a receipt of the postage.
So we are able to return the money for it.
"
og jeg fik hele fragten refunderet

--
Mvh
Dennis Hansen

Armand (18-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-01-10 11:59

Dennis Hansen skrev:
> Steffen skrev Den. 17-01-2010 12:51:
> Hej,
>
>> Denne besked, blot for at fortælle andre, der måtte tro som jeg,
>> hvordan det faktisk forholder sig.
>
> Jeg fik fuldt dækket mine udgifter for et års tid siden, så nogle gange
> går den.
>
> Se hvad de skrev
> "
> Please be so kind and return us
> your defect visors when you receive the
> new one. Put into the return a copy from your
> deliverynote of the helmet and the new visors.
>
> Also put into the parcel a receipt of the postage.
> So we are able to return the money for it.
> "
> og jeg fik hele fragten refunderet
>
Selv om det lyder modstridende at få kvitteringen med i den pakke som
kvitteringen gælder, mindes jeg at (svjh)Bager ligeledes har klaret det
på dén måde!

--
Armand.

Hekto (18-01-2010)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-01-10 04:10

On 18 Jan., 09:56, Dennis Hansen <b...@notme.invalid> wrote:
> Steffen skrev Den. 17-01-2010 12:51:
> Hej,
>
> > Denne besked, blot for at fortælle andre, der måtte tro som jeg, hvordan det
> > faktisk forholder sig.
>
> Jeg fik fuldt dækket mine udgifter for et års tid siden, så nogle
> gange går den.
>
> Se hvad de skrev
> "
> Please be so kind and return us
> your defect visors when you receive the
> new one. Put into the return a copy from your
> deliverynote of the helmet and the new visors.
>
> Also put into the parcel a receipt of the postage.
> So we are able to return the money for it.
> "
> og jeg fik hele fragten refunderet
>
> --
> Mvh
> Dennis Hansen

Har dette ikke været en garantisag ... og dermed noget helt andet end
at returnere et fejlkøb?

--

/Hekto

Dennis Hansen (18-01-2010)
Kommentar
Fra : Dennis Hansen


Dato : 18-01-10 14:19

Hekto skrev Den. 18-01-2010 12:10:

>> og jeg fik hele fragten refunderet

> Har dette ikke været en garantisag ... og dermed noget helt andet end
> at returnere et fejlkøb?

Jo, undskyld, hvis det er dét der er afgørende for udfaldet.

--
Mvh
Dennis Hansen

Jens Jacob Bager Jen~ (18-01-2010)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 18-01-10 16:03

>>> og jeg fik hele fragten refunderet
>> Har dette ikke været en garantisag ... og dermed noget helt andet end
>> at returnere et fejlkøb?
> Jo, undskyld, hvis det er dét der er afgørende for udfaldet.

Ved garatis sager dækker Louis returporto. Hvis det bare er et fejlkøb
gør de ikke.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



S.B. (18-01-2010)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 18-01-10 22:50


"Jens Jacob Bager Jensen" <jens@bager.info> skrev i en meddelelse
news:4b54780d$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> og jeg fik hele fragten refunderet
>>> Har dette ikke været en garantisag ... og dermed noget helt andet end
>>> at returnere et fejlkøb?
>> Jo, undskyld, hvis det er dét der er afgørende for udfaldet.
>
> Ved garatis sager dækker Louis returporto. Hvis det bare er et fejlkøb gør
> de ikke.
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk


Har kun positivt at sige om Louis
Købte for 3 år siden et batteri ved dem, som viste sig at være utæt
Skulle sende det retur, men da jeg fortalte at prisen for at få det tilbage
oversteg hvad et nyt kostede, så sendte de mig bare et ny U.B. uden at det
gamle blev retuneret.

Søren



Ole Hansen (19-01-2010)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 19-01-10 08:09

S.B. wrote:

> Har kun positivt at sige om Louis
> Købte for 3 år siden et batteri ved dem, som viste sig at være utæt
> Skulle sende det retur, men da jeg fortalte at prisen for at få det tilbage
> oversteg hvad et nyt kostede, så sendte de mig bare et ny U.B. uden at det
> gamle blev retuneret.

Man kan undre sig over, hvorfor der er så få forretningsdrivende, der
gør på denne måde. Den smule de bruger på at behandle deres kunder pænt
kommer tifoldigt tilbage i form at rosende omtale og kunder der køber
der igen og igen..

Det er simpelt købmandsskab

> Søren

--
Ole Hansen

N/A (18-01-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-01-10 14:19



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste