Forskel på 'billige' og 'kvalitets' ram?
Fra : Morten Hougs

Dato : 03-08-01 10:01

Idag er ram priserne rimelige lave, men hvad er forskellen, bortset fra 2x
pris, på f.eks. en 512mb pc133 PQI klods og en 512mb pc133 Apacer klods?
Er PQI ram sat sammen med tyggegummi, eller er det dårlig silicone chipsene
er lavet af? Er de loddet med co2 svejser?

Selvfølgelig er der altid sammenhæng imellem kvalitet kontra pris, men
betyder det at PQI ram er halvt så godt som en f.eks. de dyre
drenge som Kingston og Apacer? Hvad med fejl% i billig ram? Er der nogen som
har dårlige erfaringer med ram i den 'billige' ende?

Kan de dyre ram 'nogle tricks' i forhold til de billige?

Jeg har pt. i maskinen derhjemme 2x 128mb Apacer, som kører fint. Det er
selvfølgelig lokkende at kunne slippe med lidt over 450kr.
for 512mb mere hvis man holder sig til PQI klodserne. Jeg kan ihvertfald se
fordelen - *prismæssigt* - da jeg kan få dobbelt så meget
for pengene end hvis jeg skal ha' mig en 512mb Apacer. På den anden side
vil jeg også gerne betale for kvalitet/driftstabilitet - derfor ovenstående
spørgsmål.

Mvh

Morten

Fra : -= Tunes =-

Dato : 03-08-01 10:36

Hejsa

<snip>
> [...]
som
> har dårlige erfaringer med ram i den 'billige' ende?
</snip>

Jeg har set mange her inde brokke sig over fejl i PQI Ram.. jeg selv har en
256 MB klods, og den har kørt helt fint uden problemer, måske jeg bare har
været heldig.. men efter at jeg har læst om alle dem der har haft fejl på
deres PQI ville jeg nok ikke turde tage chancen og købe dem igen en anden
gang..

/ Tunes

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-08-01 11:09

Af alle de ram blokke jeg har har jeg kun oplevet fejl på mine Super PC og
Apacer ram blokke...

Hilsen
Thomas

Fra : Kim Hansen

Dato : 03-08-01 11:10

On Fri, 3 Aug 2001 11:00:57 +0200, "Morten Hougs"
<mh@gensam.dk> wrote:

> [...]
>vil jeg også gerne betale for kvalitet/driftstabilitet - derfor ovenstående

Jeg har haft PQI ram længe og har lige købt en ny 128mb PQI
stang. Jeg har ikke haft problemer med dem, og køber dem
også næste gang jeg skal have.
Mine kan køre 146 MHz cas 2 4 way.
de kører fejlfrit, det er kun 128 mb stænger jeg har (3 stk)
Dem jeg har læst om der driller er 512 mb stænger
Jeg kan kun anbefale dem

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Martin Dantoft

Dato : 03-08-01 15:21

Jeg har en af de omtalte 512 MB PQI ram moduler....Min kører 133 MHz og
fejler ikke spor.
Jeg kører win2000 pro og har sat min maskine til at bruge alt ram før den
begynder at bruge swap filen.

Martin

Fra : Anders Spliid Hansen

Dato : 03-08-01 15:42

Hvor indstiller man det henne?

Venlig hilsen
Anders Spliid Hansen

Fra : Torben Christensen

Dato : 03-08-01 22:00
Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-08-01 16:40

"Morten Hougs" <mh@gensam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> har dårlige erfaringer med ram i den 'billige' ende?
>
> Kan de dyre ram 'nogle tricks' i forhold til de billige?
***********************

Hastighed ?
Næh..der behøver ikke være forskel..
Kvalitet ?
Næh..egentlig ikke...måske et flottere klistermærke på det dyre...
Garanti...?
Ja !..nogle op til 10 år...men virker det, jamen så virker det,
og idag hvor du kan få 128 mb for ca. 300,-....

MVH

Fra : Martin Dantoft

Dato : 04-08-01 11:09

> Hastighed ?

Ja de er vel lige så hurtig som kvalites ram eller kunne de nok ikke
følge med bussen.....

> Næh..der behøver ikke være forskel..
> Kvalitet ?
> Næh..egentlig ikke...måske et flottere klistermærke på det dyre...
> Garanti...?

Jeg mener faktisk at have læst at der er 10 år på PQI ram.....

Martin

Fra : Stefan Greulich

Dato : 07-08-01 18:31

Martin Dantoft <oz9adw@mail1.stofanet.dk> skrev

<snip>

> Jeg mener faktisk at have læst at der er 10 år på PQI ram.....

det er helt korrekt, jeg har for nylig købt en 256 mb PQI ram stang, og der
er 10 års garanti på

VH

Stefan Greulich aka RHG005Jr.