perl, læs en linie og gem resten ti
Fra : Leif Neland

Dato : 26-12-09 20:59

Haves: en fil med et eller flere ord pr linie.
Når perl-programmet kaldes, returnerer det første linie, og denne linie
fjernes fra filen.

Eller, det behøver ikke være perl, det kan være andet, der "normalt"
findes på maskinen.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Troels Arvin

Dato : 26-12-09 22:54

Leif Neland wrote:
> [...]
> kaldes, returnerer det første linie, og denne linie fjernes fra filen.
>
> Eller, det behøver ikke være perl, det kan være andet, der "normalt"

head -n 1 x.txt && sed 1D -i x.txt

Fra : Steen Suder

Dato : 26-12-09 23:07

On 26-12-2009 20:59, Leif Neland wrote:
> [...]
> fjernes fra filen.
>
> Eller, det behøver ikke være perl, det kan være andet, der "normalt"

Bash, noget i retning af:

function enlinie() { head -n1 $@ && tail -n+2 $@ > /tmp/tmpfil && mv
/tmp/tmpfil $@ ; }

# enlinie din_fil