/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kitcar :-)
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-12-09 14:48

Kitcar med 1600 VW-motor:

http://jp.dk/jptv/biler/article1927356.ece

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



 
 
Mogens \(K\) (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-12-09 17:03

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b321f74$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

> Kitcar med 1600 VW-motor:
> http://jp.dk/jptv/biler/article1927356.ece

Du ka' sgu ikke helt slippe gamle dage, hva'


Hans Paulin (6310) (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-12-09 18:41

Følgende er skrevet af Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b321f74$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Kitcar med 1600 VW-motor:
>> http://jp.dk/jptv/biler/article1927356.ece
>
> Du ka' sgu ikke helt slippe gamle dage, hva'

Hæ hæ; nej, der er sq nok noget om det (selvom jeg var ved at brække
mig da han åbnede ned til maskinrummet - og da jeg hørte lyden!

Min fætter er dog lige blevet færdig* med en anden kitcar; den er på
basis af en MGA hvilket bedre lader sig høre :

http://zeroup.dk/Vis/kitcar28.jpg

* L*rtet skal dog lakkes om da den nye maling koger

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (24-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-12-09 23:30

Hans Paulin (6310) skrev:
> Følgende er skrevet af Mogens (K):
>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>> news:4b321f74$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Kitcar med 1600 VW-motor:
>>> http://jp.dk/jptv/biler/article1927356.ece
>>
>> Du ka' sgu ikke helt slippe gamle dage, hva'
>
> ...(selvom jeg var ved at brække mig da han åbnede ned til
> maskinrummet - og da jeg hørte lyden!
>
Omkring da jeg fik mit kørekort, og det er maaange år siden, kørte der
en sommer en Morgan/Jaguar SS -lignende bil rundt i byen - Fed bil sådan
at se til; men når der blev grønt og spanden accelererede med
ubestridelig VW boble-lyd gik glansen alvorligt af sagen

--
Armand.

Hans Paulin (6310) (24-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 24-12-09 23:34

Armand forklarede den 24-12-2009:
> Hans Paulin (6310) skrev:
>> Følgende er skrevet af Mogens (K):
>>>
>>
>> ...(selvom jeg var ved at brække mig da han åbnede ned til maskinrummet -
>> og da jeg hørte lyden!
>>
> Omkring da jeg fik mit kørekort, og det er maaange år siden, kørte der en
> sommer en Morgan/Jaguar SS -lignende bil rundt i byen - Fed bil sådan at se
> til; men når der blev grønt og spanden accelererede med ubestridelig VW
> boble-lyd gik glansen alvorligt af sagen

Ja, fy for den!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Frank Leegaard (24-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 24-12-09 23:46

Hans Paulin (6310) wrote:
> Armand forklarede den 24-12-2009:
>> Hans Paulin (6310) skrev:
>>> Følgende er skrevet af Mogens (K):
>>>>
>>>
>>> ...(selvom jeg var ved at brække mig da han åbnede ned til
>>> maskinrummet - og da jeg hørte lyden!
>>>
>> Omkring da jeg fik mit kørekort, og det er maaange år siden, kørte
>> der en sommer en Morgan/Jaguar SS -lignende bil rundt i byen - Fed
>> bil sådan at se til; men når der blev grønt og spanden accelererede
>> med ubestridelig VW boble-lyd gik glansen alvorligt af sagen
>
> Ja, fy for den!

Med rette "banan" kan lyden af bokser sløres en del.



--
- Frank



Hans Paulin (6310) (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 25-12-09 00:09

Frank Leegaard formulerede spørgsmålet:
> Hans Paulin (6310) wrote:
>> Armand forklarede den 24-12-2009:
>>
>> Ja, fy for den!
>
> Med rette "banan" kan lyden af bokser sløres en del.

Jow jow; en mekaniker hos "os" (hvor jeg blev udlært) havde en
"bananklase-udstødning" på sin 1302S; dét lød tæskegodt!

Jeg synes bare ikke sådan en (hæk)motor hører hjemme i noget der ligner
en Ferrari.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Frank Leegaard (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 25-12-09 00:13

Hans Paulin (6310) wrote:
> Frank Leegaard formulerede spørgsmålet:
>> Hans Paulin (6310) wrote:
>>> Armand forklarede den 24-12-2009:
>>>
>>> Ja, fy for den!
>>
>> Med rette "banan" kan lyden af bokser sløres en del.
>
> Jow jow; en mekaniker hos "os" (hvor jeg blev udlært) havde en
> "bananklase-udstødning" på sin 1302S; dét lød tæskegodt!
>
> Jeg synes bare ikke sådan en (hæk)motor hører hjemme i noget der
> ligner en Ferrari


Næe .. men det er jo en af de mest velegnede platforme til kitcars i Øvropa.



--
- Frank



Hans Paulin (6310) (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 25-12-09 00:22

Frank Leegaard har bragt dette til os:
> Hans Paulin (6310) wrote:
>> Frank Leegaard formulerede spørgsmålet:
>>>
>>
>> Jow jow; en mekaniker hos "os" (hvor jeg blev udlært) havde en
>> "bananklase-udstødning" på sin 1302S; dét lød tæskegodt!
>>
>> Jeg synes bare ikke sådan en (hæk)motor hører hjemme i noget der
>> ligner en Ferrari
>
> Næe .. men det er jo en af de mest velegnede platforme til kitcars i Øvropa.

Uetisk anyways!

Så ku vi alle køre rundt i Ceed fordi den både er billig og go'; og ha
Phillips fordi B&O er dyrt!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Frank Leegaard (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 25-12-09 00:31

Hans Paulin (6310) wrote:
> Frank Leegaard har bragt dette til os:
>> Hans Paulin (6310) wrote:
>>> Frank Leegaard formulerede spørgsmålet:
>>>>
>>>
>>> Jow jow; en mekaniker hos "os" (hvor jeg blev udlært) havde en
>>> "bananklase-udstødning" på sin 1302S; dét lød tæskegodt!
>>>
>>> Jeg synes bare ikke sådan en (hæk)motor hører hjemme i noget der
>>> ligner en Ferrari
>>
>> Næe .. men det er jo en af de mest velegnede platforme til kitcars i
>> Øvropa.
>
> Uetisk anyways!
>
> Så ku vi alle køre rundt i Ceed fordi den både er billig og go'; og ha
> Phillips fordi B&O er dyrt!

Siger du Kia-drivere er uetiske?

--
- Frank



Hans Paulin (6310) (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 25-12-09 01:26

Frank Leegaard kom med følgende:
> Hans Paulin (6310) wrote:
>> Frank Leegaard har bragt dette til os:
>>>
>>
>> Uetisk anyways!
>>
>> Så ku vi alle køre rundt i Ceed fordi den både er billig og go'; og ha
>> Phillips fordi B&O er dyrt!
>
> Siger du Kia-drivere er uetiske?

Jeg siger at hvis det var fornuften der styrede alt kunne vi alle køre
rundt i Ceed's

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 25-12-09 08:58

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b340694$0$269$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg siger at hvis det var fornuften der styrede alt kunne vi alle køre
> rundt i Ceed's

Cruze i en Ceed

Er den så ringe da - Ceed'en?


Hans Paulin (6310) (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 25-12-09 09:55

Mogens (K) forklarede den 25-12-2009:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b340694$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg siger at hvis det var fornuften der styrede alt kunne vi alle køre
>> rundt i Ceed's
>
> Cruze i en Ceed
>
> Er den så ringe da - Ceed'en?

Mig bekendt er den ikke ringe; den er derimod fornuftig.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Frank Leegaard (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 25-12-09 12:03

Hans Paulin (6310) wrote:
> Mogens (K) forklarede den 25-12-2009:
>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>> news:4b340694$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Jeg siger at hvis det var fornuften der styrede alt kunne vi alle
>>> køre rundt i Ceed's
>>
>> Cruze i en Ceed
>>
>> Er den så ringe da - Ceed'en?
>
> Mig bekendt er den ikke ringe; den er derimod fornuftig.

Lidt som Cruze. Kører som l...t.



--
- Frank




Armand (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-12-09 12:41

Hans Paulin (6310) skrev:
> Frank Leegaard kom med følgende:
>> Hans Paulin (6310) wrote:
>>> Frank Leegaard har bragt dette til os:
>>>>
>>>
>>> Uetisk anyways!
>>>
>>> Så ku vi alle køre rundt i Ceed fordi den både er billig og go'; og ha
>>> Phillips fordi B&O er dyrt!
>>
>> Siger du Kia-drivere er uetiske?
>
> Jeg siger at hvis det var fornuften der styrede alt kunne vi alle køre
> rundt i Ceed's
>
Hvad angår fornuften omkring platformen for kit-cars, så ligger det i at
man behøver en bil med seperat chassis til at bygge kit'et på, og på
denne side af atlanten er Boblen såvel den mest udbredte, som senest
byggede af sådan konstruktion og derfor lettest tilgængelig.

Umiddelbart kan jeg kun rasle landRover og Volvo 444 varevogn ud af
ærmet som alternativer, men bevæger man sig tilbage før 60'erne er fast
chassis vel nærmest standarden, til gengæld er det vel så et spørgsmål
om vandalisme at bygge en kitcar på overlevende fra dén tid

--
Armand.

Hans Paulin (6310) (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 25-12-09 12:58

Armand:
> Hans Paulin (6310) skrev:
>> Frank Leegaard kom med følgende:
>>>
>>
>> Jeg siger at hvis det var fornuften der styrede alt kunne vi alle køre
>> rundt i Ceed's
>>
> Hvad angår fornuften omkring platformen for kit-cars, så ligger det i at man
> behøver en bil med seperat chassis til at bygge kit'et på, og på denne side
> af atlanten er Boblen såvel den mest udbredte, som senest byggede af sådan
> konstruktion og derfor lettest tilgængelig.

Jeg synes bare det er en forfærdelig konstruktion rent
køreegenskabsmæssigt (og varme-ditto)

Skulle jeg derudover endelig ha en bil der brugte benzin som en Jaguar
skulle det ikke være en 34-hestes luftkølet boxerhækmotor
>
> Umiddelbart kan jeg kun rasle landRover og Volvo 444 varevogn ud af ærmet som
> alternativer,

Herald / Spitfire ku måske bruges.

Mascot har osse været brugt til en bil der hed Moke:

http://www.britishcarlinks.com/Copy%20of%20Mini%20Moke.jpg

> men bevæger man sig tilbage før 60'erne er fast chassis vel
> nærmest standarden, til gengæld er det vel så et spørgsmål om vandalisme at
> bygge en kitcar på overlevende fra dén tid

Jeg overvejede det samme da fætter brugte en MGA som platform!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jesper Hedegaard (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 25-12-09 16:35


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4b34a8b3$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> Armand:
>> Hans Paulin (6310) skrev:
>>> Frank Leegaard kom med følgende:
>>>>
>>>
>>> Jeg siger at hvis det var fornuften der styrede alt kunne vi alle køre
>>> rundt i Ceed's
>>>
>> Hvad angår fornuften omkring platformen for kit-cars, så ligger det i at
>> man behøver en bil med seperat chassis til at bygge kit'et på, og på
>> denne side af atlanten er Boblen såvel den mest udbredte, som senest
>> byggede af sådan konstruktion og derfor lettest tilgængelig.
>
> Jeg synes bare det er en forfærdelig konstruktion rent
> køreegenskabsmæssigt (og varme-ditto)
>
> Skulle jeg derudover endelig ha en bil der brugte benzin som en Jaguar
> skulle det ikke være en 34-hestes luftkølet boxerhækmotor
>>
>> Umiddelbart kan jeg kun rasle landRover og Volvo 444 varevogn ud af ærmet
>> som alternativer,
>
> Herald / Spitfire ku måske bruges.
>
> Mascot har osse været brugt til en bil der hed Moke:
>
> http://www.britishcarlinks.com/Copy%20of%20Mini%20Moke.jpg
>
>> men bevæger man sig tilbage før 60'erne er fast chassis vel nærmest
>> standarden, til gengæld er det vel så et spørgsmål om vandalisme at bygge
>> en kitcar på overlevende fra dén tid
>
> Jeg overvejede det samme da fætter brugte en MGA som platform!
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk
>
>
Mini Moke var vist ikke en Kit-Car men en fabriksbygget variant af Mini'en.
For at få lidt stivhed i konstruktionen fik den et par solide kasse-vanger -
der også var benzin-tank.
Mini'en havde jo selvbærende karosseri, så bunden blev nok lidt slatten, når
man fjernede toppen
Men prøv at søge efter Mini-Marcos - den var der straks lidt mere ræs over.

Blandt dagens biler er der ikke mange donorer at finde - vores egen Suzuki
Jimny er vel een af de meget få, der stadig har en stige-ramme under
karosseriet. Har dog ikke set anden ombyrgningsmuligheder end en sne-skovl
til den

Så i sommer noget åben bil, der lignede en lidt ældre Lotus - især pga en
meget spids front (set i profil). Syntes dog den så lidt stor ud - og
indvendigt vaar den alt for moderned. Heldigvis kom ejeren og han fortalte
at det "bare" var en MX5'er der havde været krøllet lidt. Derfor havde han
skaffet et kit med ny front og hæk - faktisk ganske vellykket.

Problemet med Kit-Cars herhjemme er jo det samme som ødelægger alt andet
sjovt på hjul; afgifter + sysregler !
Det er et område, hvor jeg ønsker mig svenske tilstande herhjemme.

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Hans Paulin (6310) (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 25-12-09 17:02

Jesper Hedegaard kom med denne ide:

> Mini'en havde jo selvbærende karosseri, så bunden blev nok lidt slatten, når
> man fjernede toppen

Selv på min Herald bandt dørene nå man boltede taget af

> Problemet med Kit-Cars herhjemme er jo det samme som ødelægger alt andet
> sjovt på hjul; afgifter + sysregler !

Mener fætter blev bonnet for over 30K

> Det er et område, hvor jeg ønsker mig svenske tilstande herhjemme.

Ja, dét er dræbende

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-12-09 19:48

Hans Paulin (6310) skrev:
> Jesper Hedegaard kom med denne ide:
>
>> Mini'en havde jo selvbærende karosseri, så bunden blev nok lidt
>> slatten, når man fjernede toppen
>
> Selv på min Herald bandt dørene nå man boltede taget af
>
Dén havde heller ikke selvbærende karosse, men derimod et solidt chassis
underneden, som karossen 'stod' på :-|

>> Problemet med Kit-Cars herhjemme er jo det samme som ødelægger alt
>> andet sjovt på hjul; afgifter + sysregler !
>
> Mener fætter blev bonnet for over 30K
>
Hvilket vel også er overkommeligt for et køretøj som næppe findes lige i
hele landsdelen :-/

--
Armand.

Hans Paulin (6310) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-12-09 20:10

Armand kom med følgende:
> Hans Paulin (6310) skrev:
>> Jesper Hedegaard kom med denne ide:
>>
>> Selv på min Herald bandt dørene nå man boltede taget af
>>
> Dén havde heller ikke selvbærende karosse, men derimod et solidt chassis
> underneden, som karossen 'stod' på :-|

I know

>> Mener fætter blev bonnet for over 30K

> Hvilket vel også er overkommeligt for et køretøj som næppe findes lige i hele
> landsdelen :-/

Der er kun 2 stks. i hele Verden, siger han; den anden er dog en
cabriolet.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Hans Paulin (6310) (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 25-12-09 23:17

Hans Paulin (6310) forklarede den 25-12-2009:

> Herald / Spitfire ku måske bruges.

http://www.dba.dk/-spartan-20-roadster-1954/id-60849067/

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-12-09 19:36

Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand:
>>
>> Umiddelbart kan jeg kun rasle landRover og Volvo 444 varevogn ud af
>> ærmet som alternativer,
>
> Herald / Spitfire ku måske bruges.
>
De få der ikke er rustet væk af dém, er da synd at bygge om :-|

> Mascot har osse været brugt til en bil der hed Moke:
>
> http://www.britishcarlinks.com/Copy%20of%20Mini%20Moke.jpg
>
Mini Moke er ikke en kitcar, men derimod BLMC's eget bud på et let
terrængående køretøj til SAS-styrkerne (á: "commando's").
Som forhjulstrækker kom den dog til kort, men vandt en vis civil
popularitet som de samtidige Buggy's (á også kitcars)!

>> men bevæger man sig tilbage før 60'erne er fast chassis vel nærmest
>> standarden, til gengæld er det vel så et spørgsmål om vandalisme at
>> bygge en kitcar på overlevende fra dén tid
>
> Jeg overvejede det samme da fætter brugte en MGA som platform!
>
Jup!
Og som årene går bliver det kun sværere!

--
Armand.

Hans Paulin (6310) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-12-09 20:12

Armand udtrykte præcist:
> Hans Paulin (6310) skrev:
>> Armand:
>>
>> Herald / Spitfire ku måske bruges.
>>
> De få der ikke er rustet væk af dém, er da synd at bygge om :-|

Arh, en Herald ville jeg ikke have noget i mod at slagte.

I England kører der osse en del rundt så jeg fra et træf for nogle år
siden.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Finn Guldmann (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-12-09 16:18

Armand skrev:
> Hvad angår fornuften omkring platformen for kit-cars, så ligger det i at
> man behøver en bil med seperat chassis til at bygge kit'et på, og på
> denne side af atlanten er Boblen såvel den mest udbredte, som senest
> byggede af sådan konstruktion og derfor lettest tilgængelig.
> Umiddelbart kan jeg kun rasle landRover og Volvo 444 varevogn ud af
> ærmet som alternativer, men bevæger man sig tilbage før 60'erne er fast
> chassis vel nærmest standarden, til gengæld er det vel så et spørgsmål
> om vandalisme at bygge en kitcar på overlevende fra dén tid
>
Noget der altid har undret mig lidt er hvorfor der aldrig rigtig er
kommet gang i at bygge en kit-car der "var sig selv". Hvorfor de altid
skal ligne noget andet og mere end de er.

Ok, der har været enkelte der ikke "har gjort sig til", men det er vist
ikke mange.

Hans Paulin (6310) (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 25-12-09 17:05

Finn Guldmann:

> Noget der altid har undret mig lidt er hvorfor der aldrig rigtig er kommet
> gang i at bygge en kit-car der "var sig selv".

Måske dérfor:

http://kortlink.dk/7a39

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Finn Guldmann (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-12-09 17:23

Hans Paulin (6310) skrev:
>> Noget der altid har undret mig lidt er hvorfor der aldrig rigtig er
>> kommet gang i at bygge en kit-car der "var sig selv".
> Måske dérfor:
> http://kortlink.dk/7a39
>
Ok, det er så ovre i ekstremerne.

Jesper Hedegaard (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 25-12-09 17:53


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b34e6f7$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
> Hans Paulin (6310) skrev:
>>> Noget der altid har undret mig lidt er hvorfor der aldrig rigtig er
>>> kommet gang i at bygge en kit-car der "var sig selv".
>> Måske dérfor:
>> http://kortlink.dk/7a39
>>
> Ok, det er så ovre i ekstremerne.



Jesper Hedegaard (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 25-12-09 17:53


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b34e6f7$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
> Hans Paulin (6310) skrev:
>>> Noget der altid har undret mig lidt er hvorfor der aldrig rigtig er
>>> kommet gang i at bygge en kit-car der "var sig selv".
>> Måske dérfor:
>> http://kortlink.dk/7a39
>>
> Ok, det er så ovre i ekstremerne.

Svjh så ekstemt at du havde svært ved at køre den med 2 stk str. 43 sko på


--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Hans Paulin (6310) (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 25-12-09 17:54

Jesper Hedegaard formulerede spørgsmålet:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4b34e6f7$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hans Paulin (6310) skrev:
>>>
>> Ok, det er så ovre i ekstremerne.
>
> Svjh så ekstemt at du havde svært ved at køre den med 2 stk str. 43 sko på
>

Dér ka du jo så få jackpot i en Mascot bare med en enkelt sko i dén
størrelse!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jesper Hedegaard (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 25-12-09 18:06


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4b34ee41$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
> Jesper Hedegaard formulerede spørgsmålet:
>> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:4b34e6f7$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hans Paulin (6310) skrev:
>>>>
>>> Ok, det er så ovre i ekstremerne.
>>
>> Svjh så ekstemt at du havde svært ved at køre den med 2 stk str. 43 sko
>> på
>
> Dér ka du jo så få jackpot i en Mascot bare med en enkelt sko i dén
> størrelse!
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk
>
>
Så-så - jeg har personligt og egenhændigt (!) kørt Mascot iført Moon-Boots
(altså - jeg var iført bemeldte fortøj - Mascotten havde dæk på)

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Hans Paulin (6310) (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 25-12-09 18:26

Jesper Hedegaard skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:4b34ee41$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jesper Hedegaard formulerede spørgsmålet:
>>>
>>
>> Dér ka du jo så få jackpot i en Mascot bare med en enkelt sko i dén
>> størrelse!
>>
>> -- Med venlig hilsen
>> Hans
>> www.zofiaoghans.dk
>>
> Så-så - jeg har personligt og egenhændigt (!) kørt Mascot iført Moon-Boots
> (altså - jeg var iført bemeldte fortøj - Mascotten havde dæk på)

Hæ hæ

Det var Mogens H. Damkjær der drog konklusionen

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-12-09 19:51

Hans Paulin (6310) skrev:
> Jesper Hedegaard formulerede spørgsmålet:
>> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:4b34e6f7$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hans Paulin (6310) skrev:
>>>>
>>> Ok, det er så ovre i ekstremerne.
>>
>> Svjh så ekstemt at du havde svært ved at køre den med 2 stk str. 43
>> sko på
>
> Dér ka du jo så få jackpot i en Mascot bare med en enkelt sko i dén
> størrelse!
>
.. . . . Endsige alle engelske biler - Tæt siddende pedaler var et af
englændernes nationale kendetegn!

--
Armand.

Hans Paulin (6310) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-12-09 20:15

Armand:
> Hans Paulin (6310) skrev:
>> Jesper Hedegaard formulerede spørgsmålet:
>>>
>>
>> Dér ka du jo så få jackpot i en Mascot bare med en enkelt sko i dén
>> størrelse!
>>
> . . . . Endsige alle engelske biler - Tæt siddende pedaler var et af
> englændernes nationale kendetegn!

Nå, var det dét!?

Havde en Herald og en Triumph 2000; men kan ikke huske at sidstnævnte
var speciel udpræget.

Til gengæld var hele pedal-systemet i Heralden forskudt til venstre da
gearkassen befandt sig inde i kabinen; men dét vænnede man sig hurtigt
til

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-12-09 20:28

Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand:
>> Hans Paulin (6310) skrev:
>>> Jesper Hedegaard formulerede spørgsmålet:
>>>>
>>>
>>> Dér ka du jo så få jackpot i en Mascot bare med en enkelt sko i dén
>>> størrelse!
>>>
>> . . . . Endsige alle engelske biler - Tæt siddende pedaler var et af
>> englændernes nationale kendetegn!
>
> Nå, var det dét!?
>
> Havde en Herald og en Triumph 2000; men kan ikke huske at sidstnævnte
> var speciel udpræget.
>
Eller også havde du blot vænnet dig til forekomsten efter Herald'en :-/
Tætte pedaler er ikke en ubrugelighed, snarere et alternativ og blandt
rallye-kørere findes der elskere af muligheden for at være på både
bremse og mellemgas med én og samme fod!

--
Armand.

Armand (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-12-09 19:42

Finn Guldmann skrev:
> Armand skrev:
>> Hvad angår fornuften omkring platformen for kit-cars, så ligger det i
>> at man behøver en bil med seperat chassis til at bygge kit'et på, og
>> på denne side af atlanten er Boblen såvel den mest udbredte, som
>> senest byggede af sådan konstruktion og derfor lettest tilgængelig.
>> Umiddelbart kan jeg kun rasle landRover og Volvo 444 varevogn ud af
>> ærmet som alternativer, men bevæger man sig tilbage før 60'erne er
>> fast chassis vel nærmest standarden, til gengæld er det vel så et
>> spørgsmål om vandalisme at bygge en kitcar på overlevende fra dén tid
>>
> Noget der altid har undret mig lidt er hvorfor der aldrig rigtig er
> kommet gang i at bygge en kit-car der "var sig selv". Hvorfor de altid
> skal ligne noget andet og mere end de er.
>
> Ok, der har været enkelte der ikke "har gjort sig til", men det er vist
> ikke mange.

Den ultimative kitcar må da være Beach Buggy'en, som i højeste grad er
'sin egen'!

Derudover er det vel drømmen om at have en Morgan; Ferrari eller MG til
overkommelige penge stående i garagen :-/

Endelig må man ikke lade sig overraske over at det ikke er verdens
største designere der laver karosser til kit-cars, hvorved at
produkterne selvsagt er lænet hårdt op ad bestående kreationer :-|

--
Armand.

Frank Leegaard (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 26-12-09 19:57

Armand wrote:
> Finn Guldmann skrev:
>> Armand skrev:
>>> Hvad angår fornuften omkring platformen for kit-cars, så ligger det
>>> i at man behøver en bil med seperat chassis til at bygge kit'et på, og
>>> på denne side af atlanten er Boblen såvel den mest udbredte, som
>>> senest byggede af sådan konstruktion og derfor lettest tilgængelig.
>>> Umiddelbart kan jeg kun rasle landRover og Volvo 444 varevogn ud af
>>> ærmet som alternativer, men bevæger man sig tilbage før 60'erne er
>>> fast chassis vel nærmest standarden, til gengæld er det vel så et
>>> spørgsmål om vandalisme at bygge en kitcar på overlevende fra dén
>>> tid
>> Noget der altid har undret mig lidt er hvorfor der aldrig rigtig er
>> kommet gang i at bygge en kit-car der "var sig selv". Hvorfor de
>> altid skal ligne noget andet og mere end de er.
>>
>> Ok, der har været enkelte der ikke "har gjort sig til", men det er
>> vist ikke mange.
>
> Den ultimative kitcar må da være Beach Buggy'en, som i højeste grad er
> 'sin egen'!
>
> Derudover er det vel drømmen om at have en Morgan; Ferrari eller MG
> til overkommelige penge stående i garagen :-/
>
> Endelig må man ikke lade sig overraske over at det ikke er verdens
> største designere der laver karosser til kit-cars, hvorved at
> produkterne selvsagt er lænet hårdt op ad bestående kreationer :-|

Der findes replica af Lamborghini lavet over Supra svjh. Det er mere
helligbrøde IMHO. Det andet er jo soleklart ikke den ægte vare. Lambo er
sværere at gennemskue.



--
- Frank



Finn Guldmann (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-12-09 22:09

Armand skrev:
>> Noget der altid har undret mig lidt er hvorfor der aldrig rigtig er
>> kommet gang i at bygge en kit-car der "var sig selv". Hvorfor de altid
>> skal ligne noget andet og mere end de er.
>> Ok, der har været enkelte der ikke "har gjort sig til", men det er
>> vist ikke mange.
> Den ultimative kitcar må da være Beach Buggy'en, som i højeste grad er
> 'sin egen'!
> Derudover er det vel drømmen om at have en Morgan; Ferrari eller MG til
> overkommelige penge stående i garagen :-/
> Endelig må man ikke lade sig overraske over at det ikke er verdens
> største designere der laver karosser til kit-cars, hvorved at
> produkterne selvsagt er lænet hårdt op ad bestående kreationer :-|
>
Det skal nok være mig der er underlig, men jeg har nu altid syntes bedre
om at have en ulv i fåreklæder end et får i ulveklæder.

I øvrigt kan jeg ikke lige komme i tanke om ret mange andre end "BB" der
ikke blot var en "efterligning" af noget andet.

For den der "spy" 2CV var da vist ikke en kitcar, men Citroen selv der
byggede en 2CV "Offroader".

N/A (25-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-12-09 19:16



N/A (25-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-12-09 19:16



N/A (25-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-12-09 19:16



N/A (25-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-12-09 19:16



Leo Jensen (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 25-12-09 09:32

On 25 Dec., 12:41, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Hans Paulin (6310) skrev:> Frank Leegaard kom med følgende:
> >> Hans Paulin (6310) wrote:
> >>> Frank Leegaard har bragt dette til os:
>
> >>> Uetisk anyways!
>
> >>> Så ku vi alle køre rundt i Ceed fordi den både er billig og go'; og ha
> >>> Phillips fordi B&O er dyrt!
>
> >> Siger du Kia-drivere er uetiske?
>
> > Jeg siger at hvis det var fornuften der styrede alt kunne vi alle køre
> > rundt i Ceed's
>
> Hvad angår fornuften omkring platformen for kit-cars, så ligger det i at
> man behøver en bil med seperat chassis til at bygge kit'et på, og på
> denne side af atlanten er Boblen såvel den mest udbredte, som senest
> byggede af sådan konstruktion og derfor lettest tilgængelig.
>
> Umiddelbart kan jeg kun rasle landRover og Volvo 444 varevogn ud af
> ærmet som alternativer, men bevæger man sig tilbage før 60'erne er fast
> chassis vel nærmest standarden, til gengæld er det vel så et spørgsmål
> om vandalisme at bygge en kitcar på overlevende fra dén tid
>
> --
> Armand.

Citroën 2CV, men den rangerer nok ikke meget højere end boblen som
donor, selv om den er en markant mere genial konstruktion...
Der laves nogle rimelige Morgan-agtige kit til den, f.eks.:
http://www.lepatron.nl/

Leo

ERLO (25-12-2009)
Kommentar
Fra : ERLO


Dato : 25-12-09 19:16

Hej
Jeg har aldrig forstået at der ikke var nogen som benyttede WARTBURG til
kit-car projekter.
Den har en vidunderlig oval stålramme, lavt tyngdepunkt og et meget
kraftigt bremsesystem ( som VOLVO 140).
Endelig er den i den billige registreringsprisklasse.
Mvh. Ernst Løgstrup
God hjul til alle.
støddæmpere til alle biler haves.


> Citroën 2CV, men den rangerer nok ikke meget højere end boblen som
> donor, selv om den er en markant mere genial konstruktion...
> Der laves nogle rimelige Morgan-agtige kit til den, f.eks.:
> http://www.lepatron.nl/
>
> Leo

N/A (25-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-12-09 19:16



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste