Afvæning fra bryst
Fra : Lars Ninn

Dato : 03-08-01 07:26

Hej NG
Da min kone, efter endt barsel, skal starte på arbejde (Aftenarbejde 16-23)
igen om en lille måneds tid - Efterlyser vi gode råd vedr. afvæning fra
bryst.

mvh
Lars Ninn

Fra : Troels Jørgensen

Dato : 06-08-01 10:00

Hej!

Vi har lige været igennem brystafvænning her i sommerferien. Jeg har
gradvist taget den ene amning ud efter den anden siden hun var 7 mdr.Vores
datter er 11 mdr nu og jeg ammede hende kun om aftenen og om natten, men det
var for meget med det natte amning, så vi tog en rask beslutning om at
holde.

Det vi gjorde var "en kold tyrker", jeg sov inde i stuen og min mand tog sig
så af vores datter hver gang hun vågnede. Han tog hende op, trøstede hende
og forklarede hende, at det var slut med mælk om natten og tilbød hende lidt
vand. Den første nat var hun rasende, men så var det som om hun accpterede
situationen, og fem dage efter tog jeg hende igen om natten, og hun var
ligeglad med at hun ikke fik mælk fra mig, men fik en tår vand en gang
imellem.

Det har ikke været så svært for mig at vænne hende af med amningerne om
dagen, men nat amningerne er svære, der er en bog der hedder "Børns søvn"
den har et kapitel om afvænning af natamning.

Håber det gå forholdsvis let og smertefrit.

Hilsen Christina

Fra : Trine & Thomas

Dato : 06-08-01 14:47

Hej Lars

Jeg er netop selv gået fra amning til modermælkserstatning (MME) til min 5
mdr gamle datter. Det tog et par dage, hvor vi ved hvert måltid tilbød hende
flaske først og hun blev rasende, men vi blev ved. Når hun så blev alt for
hys, fik hun bryst - hun skulle jo have noget mad. Men allerede efter et par
dage, ville hun gerne tage flasken og nu går det strygende uden amning!

Held og lykke med det.

Smil fra Trine

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 14-08-01 20:18

Vi gik over til "halv-amning", da jeg startede på arbejde igen. Af gode
grunde kunne min datter ikke få bryst, når jeg ikke var hjemme. Men hun er
en rigtig lille tryghedsnarkoman og jeg synes ikke der var nogen grund til
at afvænne hende helt,nu hun elskede mors bryst. Det kom helt af sig selv.
Hun fik bryst, når hun vågnede om morgenen, når jeg kom fra arbejde og igen
inden sengetid.
Til gengæld tog vi også en kold tyrker, da hun var 13 måneder. Hun synes
stadig bryst var dejligt, men gad ikke spise et helt måltid. der var så
mange andfre ting der var spændende. Som nævnt i en anden mail sov jeg i
stuen, mens min mand trøstede i soveværelset. Men nætterne var ikke de
væreste. Det væreste var hvis hun så mine bryster, når jeg havde været i bad
om morgenen.
Lige meget hvad i gør, held og lykke.

Sifs mor