iTunes -> Airport Extreme -> Airport Expre~
Fra : Palle

Dato : 19-12-09 14:53

Nu skal jeg bruge lidt hjælp.

Jeg har min iMac tilsluttet en Airport Extreme.

Jeg har også en Airport Express liggnede som jeg gerne vil have til at
sidde inde i stuen så jeg kan streame music fra iTunes -> Airport
Extreme -> Airport Express -> AUX

Jeg har været via Airport Utility og sætte Airport Express op, men så
stopper festen. Jeg kan ikke lure hvordan jeg skal få det til at
spille. Jeg har været i Airport Util og gættede på at jeg skulle ud i
noget Extended Network, men jeg er ved dead end.

Nogen der kan hjælpe lidt?

--
Palle

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-12-09 15:06

Palle skrev:
> [...]
> Jeg har været i Airport Util og gættede på at jeg skulle ud i noget
> Extended Network, men jeg er ved dead end.

Hvis Expressen kan koble sig på Extremen med grøn lysdiode og alting, OG
du kun vil streame musik, er du faktisk færdig.

Se efter om den dukker op i bunden af iTunes.

Fra : Palle

Dato : 19-12-09 15:29

On 2009-12-19 15:06:09 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Hvis Expressen kan koble sig på Extremen med grøn lysdiode og alting,
> OG du kun vil streame musik, er du faktisk færdig.

Expressen er gul (Orange). Har konfigureret den via Airport Util. Men
det er nok den del med at få den koblet sammen med Extremen...

> Se efter om den dukker op i bunden af iTunes.

Intet... Burde Expressen ikke være der? Jeg kan ingenting se.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-12-09 19:38

Palle skrev:

> Expressen er gul (Orange). Har konfigureret den via Airport Util. Men
> det er nok den del med at få den koblet sammen med Extremen...

Er den gul, så er det ikke i orden. Fat i Airportværktøjet igen.

> Intet... Burde Expressen ikke være der? Jeg kan ingenting se.

Først grøn diode...

Fra : Esben

Dato : 19-12-09 15:07

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> [...]
> spille. Jeg har været i Airport Util og gættede på at jeg skulle ud i
> noget Extended Network, men jeg er ved dead end.

Opsæt som WDS - check om dit udstyr er nytnok til at køre WPA sammen med
WDS ellers skal du køre WEP.

Læs mere her:

http://support.apple.com/kb/HT2044

men det er

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-09 15:47

> [...]

> spille. Jeg har været i Airport Util og gættede på at jeg skulle ud i
> noget Extended Network, men jeg er ved dead end.

hvis du bare skal bruge den som musik dims så kan du hoppe "extend
network" og WDS over og bare sige "Join network" .. så bliver den bar en
enhed på dit netværk.

/thomas

Fra : Palle

Dato : 19-12-09 16:27

On 2009-12-19 15:47:02 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> hvis du bare skal bruge den som musik dims så kan du hoppe "extend
> network" og WDS over og bare sige "Join network" .. så bliver den bar en
> enhed på dit netværk.

Pinligt... Men hvordan og hvor gør jeg det?

--
Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-09 16:37

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> Pinligt... Men hvordan og hvor gør jeg det?

Airport Utliltu -> Aitrport -> Wirelss

øverste drop down skulle gerne have en mulighed der hedde rnoget i stil
med: "Join wireless network" ..

/thomas

Fra : Palle

Dato : 19-12-09 16:49

On 2009-12-19 16:36:45 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Airport Utliltu -> Aitrport -> Wirelss
>
> øverste drop down skulle gerne have en mulighed der hedde rnoget i stil
> med: "Join wireless network" ..

Synes ikke rigtigt...

http://ducktrucks.dk/screenshots/1a929a3f06eeaa742a155ede07ec5512.png

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-09 16:54

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> Synes ikke rigtigt...
>
> http://ducktrucks.dk/screenshots/1a929a3f06eeaa742a155ede07ec5512.png

eh ... det er på expressen du skal sætte den indstilling .. ikke på
extremen.

jeg kan grave min express ud af skuffen hvis det er ...

/thomas

Fra : Palle

Dato : 19-12-09 17:07

On 2009-12-19 16:54:25 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> eh ... det er på expressen du skal sætte den indstilling .. ikke på
> extremen.

Hmmm... OK. Jeg kan godt få det til at virke. Men så connecter jeg
rigtig nok til Expressen og kan ikke på min iMac gå på nettet.
Expressen siddet helt alene og har ikke nogen forbindelse til nettet jo.

Vil gerne kunne gå på Extremen imens jeg streamr til Expressen.

> jeg kan grave min express ud af skuffen hvis det er ...

Hmm...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-09 18:50

> [...]

> Expressen siddet helt alene og har ikke nogen forbindelse til nettet jo.
>
> Vil gerne kunne gå på Extremen imens jeg streamr til Expressen.

Ja ... det er klart. Du skal konfigurere expressen til at forbinde til
dit trådløse netværk ... du skal ikke forbinde din maskine til expressen
direkte

<http://support.apple.com/kb/HT1731>

> Hmm...

ja, bortset fra at jeg ikke kan finde den ....

/thomas

Fra : Palle

Dato : 19-12-09 19:47

On 2009-12-19 18:50:04 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Ja ... det er klart. Du skal konfigurere expressen til at forbinde til
> dit trådløse netværk ... du skal ikke forbinde din maskine til expressen
> direkte

Nemlig!

> <http://support.apple.com/kb/HT1731>

Sådan! Tak!

> ja, bortset fra at jeg ikke kan finde den ....

Lad den drive rundt.... Jeg har en du kan låne

--
Palle