MacSOUP 2.8.3
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 16-12-09 23:19

Så har Stefan Haller barslet med en mindre opdatering af MacSOUP.

<http://www.haller-berlin.de/macsoup/download.html>

Ændringer i version 2.8.3
Omgåelse af muligt nedbrud ved start ved visse typer af
Adressebog-korruption.
Ved meget store Adressebog-databaser, kunne skrivning i adressefelterne
i email-redigeringsvinduet være meget sløvt.
Tjenester-menuen virker nu i Snow Leopard.
MacSOUP's scripting dictionary kan igen åbnes med AppleScript editor i
Leopard.
Mindre fejlrettelser.

Ikke de helt sindsoprivende justeringer, men de mange herværende
brugere vil sikkert sætte pris på at være ajour.

De danske ressourcer hertil, kan som vanligt hentes på
<http://www.mothsoft.dk/macsoup.html>

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-12-09 00:30

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
> brugere vil sikkert sætte pris på at være ajour.
>
> De danske ressourcer hertil, kan som vanligt hentes på

MacSOUP er snart som en god gammel Trabant fra DDR-tiden, der bare
tøffer videre. Med et par års mellemrum bliver den moderniseret lidt med
en ny farve, et par tågelygter eller måske kofangerhorn i gummi. Det er
nu rart at se, at Stefan Haller stadig tager af den. Jeg tror, det må
være 12-13 år siden, jeg købte min licens. Dengang hed han Stefan Kurth,
men siden blev han gift og tog sin kones navn.
Tak for oplysningen, og tak fordi, du stadig gider oversætte
MacSOUP (og mange andre programmer). Det lader i øvrigt til, at Stefan
Haller har glemt at henvise til din danske version på sin hjemmeside.
Men hvad? Hvis man ikke selv kan finde ud af det, så er MacSOUP nok
heller ikke noget for en.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-09 02:00

Henrik Münster wrote:
> MacSOUP er snart som en god gammel Trabant fra DDR-tiden, der bare
> tøffer videre. Med et par års mellemrum bliver den moderniseret lidt med
> en ny farve, et par tågelygter eller måske kofangerhorn i gummi.

Jamen Henrik dog, er du ikke klar over, at Trabbi'en kommer igen i 2010?
- Samme størrelse i karosseri, men lidt mere strømlinet, samme
grundkonstruktion med selvbærende karosseri og selve karosseriet stadig
i glasfiber? - Men motoren..... Det bliver noget ganske andet.
Fuldstændig fri for os og udstødning, ingen tøf-tøf, knalden eller
prutten, når den startes. - Et tryk på en knap og så kører den... -
Altså med en 'EL-motor'.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-12-09 22:37

> [...]
> Fuldstændig fri for os og udstødning, ingen tøf-tøf, knalden eller
> prutten, når den startes. - Et tryk på en knap og så kører den... -

Jeg kender skam godt den prototype, Herpa har lavet. Jeg har næsten rørt
ved den. Det er en god og sjov idé. Tiden er jo til livsstilsbiler og
miljøvenlige biler, så hvorfor ikke slå det sammen?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-09 00:19

Henrik Münster wrote:

> Jeg kender skam godt den prototype, Herpa har lavet. Jeg har næsten rørt
> ved den. Det er en god og sjov idé. Tiden er jo til livsstilsbiler og
> miljøvenlige biler, så hvorfor ikke slå det sammen?

Ihvertfald vil det blive nødvendig med at lave mere energieffektive
biler uanset, hvilke typer, man vil gå efter - alm. motor, hybrid eller
EL. Idéen med en EL-Trabbi synes jeg, er ganske god. Det er faktisk en
forholdsvis rummelig bil i forhold til sin størrelse. Og med den nye
konstruktion vil den jo også blive noget mere vindstabil - i og med, den
vil blive ca. 300kg tungere pga. batterierne. - Jeg har for nu
efterhånden mange år siden jævnligt været passager i en Trabbi, da en af
mine fætre havde en sådan, men den er ikke sjov at sidde i i blæsevejr,
så gynger den som et skib i høj søgang - endnu værre end en 2CV. - Så
var storebror Wartburg noget helt andet - stor og tung, men for pokker,
den kunne altså godt køre stærkt. - En af min fars bekendte havde en
Wartburg 1800 Caravan dér tilbage i 1960'erne. - Han kunne godt li' at
køre stærkt, så det lød næsten som en hveps, så han kom farende. Vi
kunne altid kende den, da det var den eneste Wartburg i hele området.

mvh. Erik Richard

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-12-09 14:58

Erik Richard Sørensen skrev:
> [...]
> Fuldstændig fri for os og udstødning, ingen tøf-tøf, knalden eller
> prutten, når den startes. - Et tryk på en knap og så kører den... -

Ingen os? Man kan forhåbentligt få installeret en røgmaskine som
ekstraudstyr

/Lars

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-09 17:28

Lars Kongshøj wrote:

> Ingen os? Man kan forhåbentligt få installeret en røgmaskine som
> ekstraudstyr

Faktisk havde den, jeg så på TV, monteret en iPod Classic lige midt på
instrumentbrædtet.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 17-12-09 06:24

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Omgåelse af muligt nedbrud ved start ved visse typer af
> Adressebog-korruption.

Og det er jeg særdeles glad for - takker Stefan og Mogens Thyregod.

Stefan Haller har ydet mig super support i forbindelse med de gange min
adressebog har smadret MacSoup.

Så trabien kører videre...

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Steen

Dato : 17-12-09 16:07

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Så har Stefan Haller barslet med en mindre opdatering af MacSOUP.

Efter at have brugt Unison i et par måneder, er jeg nu gået tilbage til
MacSOUP. Den er nu en tand bedre end Unison....med mindre man bare
sidder og læser med i diverse indlæg.

--
Steen

Fra : Palle

Dato : 17-12-09 17:21

On 2009-12-17 16:07:19 +0100, isteen@googlemail.com (Steen) said:

> Efter at have brugt Unison i et par måneder, er jeg nu gået tilbage til
> MacSOUP. Den er nu en tand bedre end Unison....med mindre man bare
> sidder og læser med i diverse indlæg.

Hvad skal man egentlig andet i nyhedsgrupper. Jo svare, men det er nu
også en relativ simpel handling som Unison gør udmærket.

--
Palle

Fra : Steen

Dato : 17-12-09 18:48

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> Hvad skal man egentlig andet i nyhedsgrupper.

Deltage

> Jo svare, men det er nu
> også en relativ simpel handling som Unison gør udmærket.

Det er da rigtigt. Jeg kan bare selv bedre følge med i de tråde jeg har
postet i, i MacSOUP end i Unison (der ikke automatisk markerer, om der
er svar på et indlæg man har postet)

--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-12-09 22:37

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Deltage

> Det er da rigtigt. Jeg kan bare selv bedre følge med i de tråde jeg har
> postet i, i MacSOUP end i Unison (der ikke automatisk markerer, om der
> er svar på et indlæg man har postet)

Jeg vender nu også altid tilbage til MacSOUP. Der er altid noget, der
irriterer mig ved de andre nyhedsgruppelæsere. Enten er der en enkelt af
de andre skribenter, hvis indlæg af en eller anden grund ser grimme ud,
mangler æøå eller sådan noget. Eller også er der en af de andre
skribenter, der klager over, at jeg sender uden linieskift eller sådan
noget. Jeg fornemmer, at i MacSOUP ser man tingene, som de er. Det er
simpel tekst med fast tegnbredde og ikke noget nymodens fis, som ikke er
helt kompatibelt med alle programmer.
Jeg blev bare lidt ramt af nostalgi, da jeg tænkte tilbage på
tiden, hvor jeg fik MacSOUP. Jeg var ret ung og nyuddannet, og man
brugte stadig modem til at forbinde sig til nettet. De fleste computere
brugte Windows 3.1, og på Mac hed det System 7. Det føles godt nok som
om, det er rigtig længe siden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 18-12-09 08:22

> Jeg vender nu også altid tilbage til MacSOUP. Der er altid noget, der
> irriterer mig ved de andre nyhedsgruppelæsere.

I fx Unison (som minder en del om Outlook Express) er det lidt svært at
følge med i ens egne tråde - med mindre man lige ved, hvor man har
skrevet. I MacSOUP er der altid en fil lille prik, hvis der er svar på
indlæg. Nu har jeg heller ikke adgang til binære grupper, så MacSOUP er
ideel til mit formål

--
Steen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-01-11 13:01

Jeg har netop installeret og sat MacSOUP op og mangler nu llige at få
den til at kunne arbejde på dansk. Jeg har hentet den anbefalede pakke,
men jeg kan ikke få den smidt ind i MacSOUP og har heller ikke kunnet
finde noget om det i guiden.

Kan nogen her hjælpe med det?

Hans