/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Seamonkey og gmail - hvilke smtp instillin~
Fra : Michael Horn


Dato : 10-12-09 06:44

Hej NG

Jeg har inst seamonkey på job computeren, men kan ikke afsende mails
fra seamonkey - den vil ikke acceptere smtp instillingerne.

Jeg har imap aktiveret og kan godt modtage mails, men altså ikke
afsende..

Nogen gode råd ??

Nå, ja det er altså på en win xp maskine pardon the off topic

Mch
Michael Horn (undtagelsesvis på på google news server)

 
 
Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 14:55

Michael Horn <vpxpert@gmail.com> wrote:

> Hej NG
>
> Jeg har inst seamonkey på job computeren, men kan ikke afsende mails
> fra seamonkey - den vil ikke acceptere smtp instillingerne.
>
> Jeg har imap aktiveret og kan godt modtage mails, men altså ikke
> afsende..
>
> Nogen gode råd ??
>
> Nå, ja det er altså på en win xp maskine pardon the off topic
>
> Mch
> Michael Horn (undtagelsesvis på på google news server)

måske dit job blokerer for brug af smtp ... ?

/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 10-12-09 16:29

Michael Horn skrev:
> Hej NG
>
> Jeg har inst seamonkey på job computeren, men kan ikke afsende mails
> fra seamonkey - den vil ikke acceptere smtp instillingerne.

Gmail bruger ikke almindelig STMP på port 25, men noget godkendelseshejs.

Kan du evt bruge http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13281

?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-12-09 17:46


Michael Horn wrote:
> Jeg har inst seamonkey på job computeren, men kan ikke afsende mails
> fra seamonkey - den vil ikke acceptere smtp instillingerne.
>
> Jeg har imap aktiveret og kan godt modtage mails, men altså ikke
> afsende..
>
> Nogen gode råd ??
>
> Nå, ja det er altså på en win xp maskine pardon the off topic

Indst. i Win og Mac versionen er identiske. - Du kan ikke mikse
mellem IMAP og POP3 på SeaMonkey. Det er enten eller.

- Har du valgt både indgående og udgående server? For nogle servere er
det den samme adresse.

Det kunne fx. være
Udgående server: mail1.xxxx.dk
Indgående server: mail1.yyyy.dk

For fx. stofa er det den samme - altså mail1.stofanet.dk til både ind-
og udgående server.

SeaMonkey kan ikke få direkte adgang til GMail, så hvis du vil
læse/besvare GMail inde fra SeaMonkey, skal du i GMail indstillingerne
sætte videresendelse (forwared) på indgående post.

mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 18:24

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:


> SeaMonkey kan ikke få direkte adgang til GMail, så hvis du vil
> læse/besvare GMail inde fra SeaMonkey, skal du i GMail indstillingerne
> sætte videresendelse (forwared) på indgående post.

du kan da tilgå gmail som enhver anden IMAP konto ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-12-09 20:12


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> SeaMonkey kan ikke få direkte adgang til GMail, så hvis du vil
>> læse/besvare GMail inde fra SeaMonkey, skal du i GMail indstillingerne
>> sætte videresendelse (forwared) på indgående post.
>
> du kan da tilgå gmail som enhver anden IMAP konto ...

Det vil jeg da egentlig meget gerne også vide, hvordan man gør, - så
kunne jeg nemlig også indsætte filtrering, så alt det f.... spam, jeg
får ind via GMail, ikke kommer med... - Jeg har faktisk prøvet, men det
vil ikke virke...

mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 20:32

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> SeaMonkey kan ikke få direkte adgang til GMail, så hvis du vil
> >> læse/besvare GMail inde fra SeaMonkey, skal du i GMail indstillingerne
> >> sætte videresendelse (forwared) på indgående post.
> >
> > du kan da tilgå gmail som enhver anden IMAP konto ...
>
> Det vil jeg da egentlig meget gerne også vide, hvordan man gør, - så
> kunne jeg nemlig også indsætte filtrering, så alt det f.... spam, jeg
> får ind via GMail, ikke kommer med... - Jeg har faktisk prøvet, men det
> vil ikke virke...

<http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=75725>

<http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77662>

/thomas

Erik Richard Sørense~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-12-09 21:14


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> SeaMonkey kan ikke få direkte adgang til GMail, så hvis du vil
>>>> læse/besvare GMail inde fra SeaMonkey, skal du i GMail indstillingerne
>>>> sætte videresendelse (forwared) på indgående post.
>>> du kan da tilgå gmail som enhver anden IMAP konto ...
>> Det vil jeg da egentlig meget gerne også vide, hvordan man gør, - så
>> kunne jeg nemlig også indsætte filtrering, så alt det f.... spam, jeg
>> får ind via GMail, ikke kommer med... - Jeg har faktisk prøvet, men det
>> vil ikke virke...
>
> <http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=75725>
> <http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77662>

Alt det vidste jeg ganske udmærket. - Og hvis du havde læst det, der
står, så ville du også vide, at SeaMonkey *IKKE* understøttes! -
Michales spørgsmål går direkte på SeaMonkey og ikke på andre programmer.

Mail Clients
Outlook Express (Windows)
Outlook 2003 (Windows)
Outlook 2007 (Windows)
Apple Mail 2
Apple Mail 3 (Leopard)
Windows Mail
Thunderbird 2
Other*

* While configuration instructions are available, we're currently unable
to provide support for these clients. updated 10/14/2009.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lars Kongshøj (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 10-12-09 21:18

Erik Richard Sørensen skrev:
> Alt det vidste jeg ganske udmærket. - Og hvis du havde læst det, der
> står, så ville du også vide, at SeaMonkey *IKKE* understøttes! -
> Michales spørgsmål går direkte på SeaMonkey og ikke på andre programmer.
>
> Mail Clients
> Outlook Express (Windows)
> Outlook 2003 (Windows)
> Outlook 2007 (Windows)
> Apple Mail 2
> Apple Mail 3 (Leopard)
> Windows Mail
> Thunderbird 2
> Other*
>
> * While configuration instructions are available, we're currently unable
> to provide support for these clients. updated 10/14/2009.

At de ikke tilbyder support til andre programmer er ikke ensbetydende
med at de ikke virker. De kommunikerer jo vha. de samme protokoller.

/Lars

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 21:51

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>> SeaMonkey kan ikke få direkte adgang til GMail, så hvis du vil
> >>>> læse/besvare GMail inde fra SeaMonkey, skal du i GMail indstillingerne
> >>>> sætte videresendelse (forwared) på indgående post.
> >>> du kan da tilgå gmail som enhver anden IMAP konto ...
> >> Det vil jeg da egentlig meget gerne også vide, hvordan man gør, - så
> >> kunne jeg nemlig også indsætte filtrering, så alt det f.... spam, jeg
> >> får ind via GMail, ikke kommer med... - Jeg har faktisk prøvet, men det
> >> vil ikke virke...
> >
> > <http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=75725>
> > <http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77662>
>
> Alt det vidste jeg ganske udmærket. - Og hvis du havde læst det, der
> står, så ville du også vide, at SeaMonkey *IKKE* understøttes! -
> Michales spørgsmål går direkte på SeaMonkey og ikke på andre programmer.
>
> Mail Clients
> Outlook Express (Windows)
> Outlook 2003 (Windows)
> Outlook 2007 (Windows)
> Apple Mail 2
> Apple Mail 3 (Leopard)
> Windows Mail
> Thunderbird 2
> Other*
>
> * While configuration instructions are available, we're currently unable
> to provide support for these clients. updated 10/14/2009.

"provide support" og "det virker ikke" er to meget forskellige ting ...

/thomas

Andreas M. (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Andreas M.


Dato : 10-12-09 20:40

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> Indst. i Win og Mac versionen er identiske. - Du kan ikke mikse
> mellem IMAP og POP3 på SeaMonkey. Det er enten eller.

Men han skrev jo heller ikke noget om POP3 ;) Han skrev at han havde sat
IMAP og SMTP op!

--
Andreas M.

Erik Richard Sørens~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 10-12-09 21:29


Andreas M. wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Indst. i Win og Mac versionen er identiske. - Du kan ikke mikse
>> mellem IMAP og POP3 på SeaMonkey. Det er enten eller.
>
> Men han skrev jo heller ikke noget om POP3 ;) Han skrev at han havde sat
> IMAP og SMTP op!

Præcis, men du kan ikke kombinere de to i SeaMonkey. IMAP er IMAP og
POP3 er SMTP. Andre rene mailklienter kan mixe de to ting, det kan
SeaMonkey desværre ikke. Se også mit svar til Thmas v.H..

...Og så sidder jeg altså selv med SeaMonkey på både Mac og Win (XPPro),
og jeg kender en del andre, der bruger præcis samme kombination og som
gerne ville kunne bruge deres webbaserede konti med IMPAP mulighed.

Der er kun den mulighed at videresende med fast 'forward address' på
disse webmail baserede servertjenester til en SeaMonkey baseret mailadresse.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 21:51

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Præcis, men du kan ikke kombinere de to i SeaMonkey. IMAP er IMAP og
> POP3 er SMTP. Andre rene mailklienter kan mixe de to ting, det kan
> SeaMonkey desværre ikke. Se også mit svar til Thmas v.H..

pop3 er pop3 mener du vel ...

bortset fra det har jeg lige prøvet med gmail via imap på Seamonkey ...
virker fint.

Sålænge klienten snakker IMAP og nogenlunde følger RFC 3501 så vil det
også virke ...

Du skal bare bruge IMAP over SSL på port 993 istedet for ukrypteret IMAP
på port 143

/thomas

Erik Richard Sørense~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-12-09 22:32


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Præcis, men du kan ikke kombinere de to i SeaMonkey. IMAP er IMAP og
>> POP3 er SMTP. Andre rene mailklienter kan mixe de to ting, det kan
>> SeaMonkey desværre ikke. Se også mit svar til Thmas v.H..
>
> pop3 er pop3 mener du vel ...

Selvfølgelig, men der er altså noget rigtig i den måde, jeg skriver det
på....

> bortset fra det har jeg lige prøvet med gmail via imap på Seamonkey ...
> virker fint.
>
> Sålænge klienten snakker IMAP og nogenlunde følger RFC 3501 så vil det
> også virke ...
>
> Du skal bare bruge IMAP over SSL på port 993 istedet for ukrypteret IMAP
> på port 143

Hvilken ver. af SeaMonkey har du brugt - den nye ver. 2.0 eller ver.
1.1.18? - Det har nemlig ret meget at sige.... + At det også har noget
at sige, om den udbyder, man bruger, kan/vil understøtte IMAP.

Fx. er den måde, ver. 1.1.18 håndterer på, ikke den samme som ver. 2.0.
Ver. 1.1.18s IMAP er kun 'ægte'*), sålænge den oprettes gennem
SeaMonkey, mens ver. 2.0 er ligeglad med, hvordan og hvorfra, den får
input. - Faktisk er SeaMonkeys IMAP præcis den samme, der ligger i
Mozilla 1.1.12 til Mac hhv. ver. 1.1.15/2.0 til Win98SE til
Win2003Server, (ja, det hedder den faktisk), og den ver. kører ikke så
godt på XP og nyere.

*) Er en slags konvertering mellem den native POP3, der er i SM, og så
laver en konvertering til en IMAP output - altså ingen IMAP input.

Desuden er der yderligere et problem. Hvis du importerer dine tidligere
mailkonti fra en tidl. ver. af SeaMonkey, vil der være indstillinger, du
_ikke_ kan sætte i den nye ver. 2.0 mht. SSL. Det er rimeligt
irriterende. - Jeg går ud fra, du har forsøgt dig med en ver. 2.0 og
ikke har importeret fra tidl. versioner. - Så helt så let, som du vil
gøre det til, er det altså bare ikke... - Det er måske det, der i den
sidste ende har bevirket, at SeaMonkey ikke er blevet så stor en succes
som dels Mozilla, dels WaMCom var det førhen...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 22:36

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Præcis, men du kan ikke kombinere de to i SeaMonkey. IMAP er IMAP og
> >> POP3 er SMTP. Andre rene mailklienter kan mixe de to ting, det kan
> >> SeaMonkey desværre ikke. Se også mit svar til Thmas v.H..
> >
> > pop3 er pop3 mener du vel ...
>
> Selvfølgelig, men der er altså noget rigtig i den måde, jeg skriver det
> på....

nej ... du skal også bruge SMTP når du har en IMAP konto ...

>
> > bortset fra det har jeg lige prøvet med gmail via imap på Seamonkey ...
> > virker fint.
> >
> > Sålænge klienten snakker IMAP og nogenlunde følger RFC 3501 så vil det
> > også virke ...
> >
> > Du skal bare bruge IMAP over SSL på port 993 istedet for ukrypteret IMAP
> > på port 143
>
> Hvilken ver. af SeaMonkey har du brugt - den nye ver. 2.0 eller ver.
> 1.1.18? - Det har nemlig ret meget at sige.... + At det også har noget
> at sige, om den udbyder, man bruger, kan/vil understøtte IMAP.

2.0 .. ren opsætning.


/thomas

Erik Richard Sørense~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-12-09 23:01


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Præcis, men du kan ikke kombinere de to i SeaMonkey. IMAP er IMAP og
>>>> POP3 er SMTP. Andre rene mailklienter kan mixe de to ting, det kan
>>>> SeaMonkey desværre ikke. Se også mit svar til Thmas v.H..
>>> pop3 er pop3 mener du vel ...
>> Selvfølgelig, men der er altså noget rigtig i den måde, jeg skriver det
>> på....
>
> nej ... du skal også bruge SMTP når du har en IMAP konto ...

Ja, men SMTP kan ikke lide den 'konvertering', der sker mellem SeaMonkey
1.1.x's native POP3 og så den IMAP skal, der er lagt på.

>> Hvilken ver. af SeaMonkey har du brugt - den nye ver. 2.0 eller ver.
>> 1.1.18? - Det har nemlig ret meget at sige.... + At det også har noget
>> at sige, om den udbyder, man bruger, kan/vil understøtte IMAP.
>
> 2.0 .. ren opsætning.

Så er det muligt, det virker. Jeg bruger ikke min ver. 2.0 på Windows
til andet end web og news. Bruger i det hele taget ikke Windows til
mail... Og jeg er ikke skiftet endnu på Mac'en.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 23:04

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>> Præcis, men du kan ikke kombinere de to i SeaMonkey. IMAP er IMAP og
> >>>> POP3 er SMTP. Andre rene mailklienter kan mixe de to ting, det kan
> >>>> SeaMonkey desværre ikke. Se også mit svar til Thmas v.H..
> >>> pop3 er pop3 mener du vel ...
> >> Selvfølgelig, men der er altså noget rigtig i den måde, jeg skriver det
> >> på....
> >
> > nej ... du skal også bruge SMTP når du har en IMAP konto ...
>
> Ja, men SMTP kan ikke lide den 'konvertering', der sker mellem SeaMonkey
> 1.1.x's native POP3 og så den IMAP skal, der er lagt på.

det giver stadig ingen mening ... SMTP er enda skilt ud som en seperat
"konto" og kan vælges uafhængigt af den indgående konto ...

>
> >> Hvilken ver. af SeaMonkey har du brugt - den nye ver. 2.0 eller ver.
> >> 1.1.18? - Det har nemlig ret meget at sige.... + At det også har noget
> >> at sige, om den udbyder, man bruger, kan/vil understøtte IMAP.
> >
> > 2.0 .. ren opsætning.
>
> Så er det muligt, det virker. Jeg bruger ikke min ver. 2.0 på Windows
> til andet end web og news. Bruger i det hele taget ikke Windows til
> mail... Og jeg er ikke skiftet endnu på Mac'en.
>

det er vel samme kode så der er vel ikke nogen forskel om det er windows
eller ej ... det her er på mac .. 10.6.2 ...

Erik Richard Sørense~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-12-09 23:12


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>>> Selvfølgelig, men der er altså noget rigtig i den måde, jeg skriver det
>>>> på....
>>> nej ... du skal også bruge SMTP når du har en IMAP konto ...
>> Ja, men SMTP kan ikke lide den 'konvertering', der sker mellem SeaMonkey
>> 1.1.x's native POP3 og så den IMAP skal, der er lagt på.
>
> det giver stadig ingen mening ... SMTP er enda skilt ud som en seperat
> "konto" og kan vælges uafhængigt af den indgående konto ...

Nej, det kan jeg ihvertfald ikke i SM 1.1.18. Hos mig (Stofa) er ind- og
udgående server den samme. Navnet på udgående server sættes automatisk
og kan ikke ændres. feltet er dimmed.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 23:19

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>>> Selvfølgelig, men der er altså noget rigtig i den måde, jeg skriver det
> >>>> på....
> >>> nej ... du skal også bruge SMTP når du har en IMAP konto ...
> >> Ja, men SMTP kan ikke lide den 'konvertering', der sker mellem SeaMonkey
> >> 1.1.x's native POP3 og så den IMAP skal, der er lagt på.
> >
> > det giver stadig ingen mening ... SMTP er enda skilt ud som en seperat
> > "konto" og kan vælges uafhængigt af den indgående konto ...
>
> Nej, det kan jeg ihvertfald ikke i SM 1.1.18. Hos mig (Stofa) er ind- og
> udgående server den samme. Navnet på udgående server sættes automatisk
> og kan ikke ændres. feltet er dimmed.

Er der ikke en "Outgoing SMTP" option neders i "Mail Settings" vinduet ?
... under alle konti der er oprettet ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-12-09 23:50


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> det giver stadig ingen mening ... SMTP er enda skilt ud som en seperat
>>> "konto" og kan vælges uafhængigt af den indgående konto ...
>> Nej, det kan jeg ihvertfald ikke i SM 1.1.18. Hos mig (Stofa) er ind- og
>> udgående server den samme. Navnet på udgående server sættes automatisk
>> og kan ikke ændres. feltet er dimmed.
>
> Er der ikke en "Outgoing SMTP" option neders i "Mail Settings" vinduet ?
> .. under alle konti der er oprettet ...

Jo, men den sættes automatisk, når man har flere mailkonti på en Stofa
konto. Den første kan/skal sættes manuelt, resten udfyldes automatisk og
er derfor dimmed og kan ikke rettes eller ændres.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 23:59

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> det giver stadig ingen mening ... SMTP er enda skilt ud som en seperat
> >>> "konto" og kan vælges uafhængigt af den indgående konto ...
> >> Nej, det kan jeg ihvertfald ikke i SM 1.1.18. Hos mig (Stofa) er ind- og
> >> udgående server den samme. Navnet på udgående server sættes automatisk
> >> og kan ikke ændres. feltet er dimmed.
> >
> > Er der ikke en "Outgoing SMTP" option neders i "Mail Settings" vinduet ?
> > .. under alle konti der er oprettet ...
>
> Jo, men den sættes automatisk, når man har flere mailkonti på en Stofa
> konto. Den første kan/skal sættes manuelt, resten udfyldes automatisk og
> er derfor dimmed og kan ikke rettes eller ændres.

det er vel ligemeget om det er stofa eller gmail eller noget helt 4. ...
jeg tror vi snakker forbi hinanden ..

Erik Richard Sørense~ (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-12-09 00:06


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Thomas von Hassel wrote:
>>>>> det giver stadig ingen mening ... SMTP er enda skilt ud som en seperat
>>>>> "konto" og kan vælges uafhængigt af den indgående konto ...
>>>> Nej, det kan jeg ihvertfald ikke i SM 1.1.18. Hos mig (Stofa) er ind- og
>>>> udgående server den samme. Navnet på udgående server sættes automatisk
>>>> og kan ikke ændres. feltet er dimmed.
>>> Er der ikke en "Outgoing SMTP" option neders i "Mail Settings" vinduet ?
>>> .. under alle konti der er oprettet ...
>> Jo, men den sættes automatisk, når man har flere mailkonti på en Stofa
>> konto. Den første kan/skal sættes manuelt, resten udfyldes automatisk og
>> er derfor dimmed og kan ikke rettes eller ændres.
>
> det er vel ligemeget om det er stofa eller gmail eller noget helt 4. ...
> jeg tror vi snakker forbi hinanden ..

Nej, for Stofas indgående og udgående servernavn er det samme -
mail1.stofanet.dk, og den accepterer kun POP3.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-12-09 00:11

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>> Thomas von Hassel wrote:
> >>>>> det giver stadig ingen mening ... SMTP er enda skilt ud som en seperat
> >>>>> "konto" og kan vælges uafhængigt af den indgående konto ...
> >>>> Nej, det kan jeg ihvertfald ikke i SM 1.1.18. Hos mig (Stofa) er ind- og
> >>>> udgående server den samme. Navnet på udgående server sættes automatisk
> >>>> og kan ikke ændres. feltet er dimmed.
> >>> Er der ikke en "Outgoing SMTP" option neders i "Mail Settings" vinduet ?
> >>> .. under alle konti der er oprettet ...
> >> Jo, men den sættes automatisk, når man har flere mailkonti på en Stofa
> >> konto. Den første kan/skal sættes manuelt, resten udfyldes automatisk og
> >> er derfor dimmed og kan ikke rettes eller ændres.
> >
> > det er vel ligemeget om det er stofa eller gmail eller noget helt 4. ...
> > jeg tror vi snakker forbi hinanden ..
>
> Nej, for Stofas indgående og udgående servernavn er det samme -
> mail1.stofanet.dk, og den accepterer kun POP3.

eh .. ok, men det forhindrer dig vel ikke i at oprette flere SMTP
servere .. eller flere pop3/imap konti ?

/thomas

Erik Richard Sørense~ (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-12-09 01:31


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Jo, men den sættes automatisk, når man har flere mailkonti på en Stofa
>>>> konto. Den første kan/skal sættes manuelt, resten udfyldes automatisk og
>>>> er derfor dimmed og kan ikke rettes eller ændres.
>>> det er vel ligemeget om det er stofa eller gmail eller noget helt 4. ...
>>> jeg tror vi snakker forbi hinanden ..
>> Nej, for Stofas indgående og udgående servernavn er det samme -
>> mail1.stofanet.dk, og den accepterer kun POP3.
>
> eh .. ok, men det forhindrer dig vel ikke i at oprette flere SMTP
> servere .. eller flere pop3/imap konti ?

Hm, jeg har 5 'linier' til rådighed, og alle 5 er brugt. - Jeg har lige
prøvet at oprette en ny mailkonto, men det kan jeg ikke få lov til, så
det må være Stofas grænse, der spærrer for det.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-12-09 08:29

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>> Jo, men den sættes automatisk, når man har flere mailkonti på en Stofa
> >>>> konto. Den første kan/skal sættes manuelt, resten udfyldes automatisk og
> >>>> er derfor dimmed og kan ikke rettes eller ændres.
> >>> det er vel ligemeget om det er stofa eller gmail eller noget helt 4. ...
> >>> jeg tror vi snakker forbi hinanden ..
> >> Nej, for Stofas indgående og udgående servernavn er det samme -
> >> mail1.stofanet.dk, og den accepterer kun POP3.
> >
> > eh .. ok, men det forhindrer dig vel ikke i at oprette flere SMTP
> > servere .. eller flere pop3/imap konti ?
>
> Hm, jeg har 5 'linier' til rådighed, og alle 5 er brugt. - Jeg har lige
> prøvet at oprette en ny mailkonto, men det kan jeg ikke få lov til, så
> det må være Stofas grænse, der spærrer for det.

Ja, i Stofas system .. ikke i dit mailprogram ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-12-09 13:27


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Nej, for Stofas indgående og udgående servernavn er det samme -
>>>> mail1.stofanet.dk, og den accepterer kun POP3.
>>> eh .. ok, men det forhindrer dig vel ikke i at oprette flere SMTP
>>> servere .. eller flere pop3/imap konti ?
>> Hm, jeg har 5 'linier' til rådighed, og alle 5 er brugt. - Jeg har lige
>> prøvet at oprette en ny mailkonto, men det kan jeg ikke få lov til, så
>> det må være Stofas grænse, der spærrer for det.
>
> Ja, i Stofas system .. ikke i dit mailprogram ...

Ja, men jeg skal stadig bruge en udgående server.... - Og ligesom jeg
har brugt mine 5 linier hos Stofa til indgående, har jeg jo samtidig
brugt dem på de udgående serverlinier ved, at ind- og udgående er den
samme....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-12-09 13:29

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>> Nej, for Stofas indgående og udgående servernavn er det samme -
> >>>> mail1.stofanet.dk, og den accepterer kun POP3.
> >>> eh .. ok, men det forhindrer dig vel ikke i at oprette flere SMTP
> >>> servere .. eller flere pop3/imap konti ?
> >> Hm, jeg har 5 'linier' til rådighed, og alle 5 er brugt. - Jeg har lige
> >> prøvet at oprette en ny mailkonto, men det kan jeg ikke få lov til, så
> >> det må være Stofas grænse, der spærrer for det.
> >
> > Ja, i Stofas system .. ikke i dit mailprogram ...
>
> Ja, men jeg skal stadig bruge en udgående server.... - Og ligesom jeg
> har brugt mine 5 linier hos Stofa til indgående, har jeg jo samtidig
> brugt dem på de udgående serverlinier ved, at ind- og udgående er den
> samme....

du kan jo bruge den samme udgående server til flere forskellige
ingående. Jeg bruger f.eks. min egen udgående smtp til 3-4 konti spredt
på forskellige servere.

/thomas

Erik Richard Sørense~ (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-12-09 13:36


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Thomas von Hassel wrote:
>>>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>>> Nej, for Stofas indgående og udgående servernavn er det samme -
>>>>>> mail1.stofanet.dk, og den accepterer kun POP3.
>>>>> eh .. ok, men det forhindrer dig vel ikke i at oprette flere SMTP
>>>>> servere .. eller flere pop3/imap konti ?
>>>> Hm, jeg har 5 'linier' til rådighed, og alle 5 er brugt. - Jeg har lige
>>>> prøvet at oprette en ny mailkonto, men det kan jeg ikke få lov til, så
>>>> det må være Stofas grænse, der spærrer for det.
>>> Ja, i Stofas system .. ikke i dit mailprogram ...
>> Ja, men jeg skal stadig bruge en udgående server.... - Og ligesom jeg
>> har brugt mine 5 linier hos Stofa til indgående, har jeg jo samtidig
>> brugt dem på de udgående serverlinier ved, at ind- og udgående er den
>> samme....
>
> du kan jo bruge den samme udgående server til flere forskellige
> ingående. Jeg bruger f.eks. min egen udgående smtp til 3-4 konti spredt
> på forskellige servere.

Hvordan i alverden skulle jeg kunne gøre det, når indgående og udgående
er "låst" til hinanden? - Jeg véd ikke, hvad andre udbydere tillader,
men Stofa har en begrænsning på deres standardpakke på 5 - hverken mere
eller mindre.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-12-09 13:45

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>> Thomas von Hassel wrote:
> >>>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>>>> Nej, for Stofas indgående og udgående servernavn er det samme -
> >>>>>> mail1.stofanet.dk, og den accepterer kun POP3.
> >>>>> eh .. ok, men det forhindrer dig vel ikke i at oprette flere SMTP
> >>>>> servere .. eller flere pop3/imap konti ?
> >>>> Hm, jeg har 5 'linier' til rådighed, og alle 5 er brugt. - Jeg har lige
> >>>> prøvet at oprette en ny mailkonto, men det kan jeg ikke få lov til, så
> >>>> det må være Stofas grænse, der spærrer for det.
> >>> Ja, i Stofas system .. ikke i dit mailprogram ...
> >> Ja, men jeg skal stadig bruge en udgående server.... - Og ligesom jeg
> >> har brugt mine 5 linier hos Stofa til indgående, har jeg jo samtidig
> >> brugt dem på de udgående serverlinier ved, at ind- og udgående er den
> >> samme....
> >
> > du kan jo bruge den samme udgående server til flere forskellige
> > ingående. Jeg bruger f.eks. min egen udgående smtp til 3-4 konti spredt
> > på forskellige servere.
>
> Hvordan i alverden skulle jeg kunne gøre det, når indgående og udgående
> er "låst" til hinanden? - Jeg véd ikke, hvad andre udbydere tillader,
> men Stofa har en begrænsning på deres standardpakke på 5 - hverken mere
> eller mindre.

Når du opretter en smtp server i seamonkey så kan du bruge den selvsamme
til alle dine konti ... det er jo ikke noget Stofa har noget med at gøre
for pokker .. .de har vel ikke snablen nede i dit mailprogram ?

/thomas

Erik Richard Sørense~ (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-12-09 15:02


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Thomas von Hassel wrote:
>>>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>>> Hm, jeg har 5 'linier' til rådighed, og alle 5 er brugt. - Jeg har lige
>>>>>> prøvet at oprette en ny mailkonto, men det kan jeg ikke få lov til, så
>>>>>> det må være Stofas grænse, der spærrer for det.
>>>>> Ja, i Stofas system .. ikke i dit mailprogram ...
>>>> Ja, men jeg skal stadig bruge en udgående server.... - Og ligesom jeg
>>>> har brugt mine 5 linier hos Stofa til indgående, har jeg jo samtidig
>>>> brugt dem på de udgående serverlinier ved, at ind- og udgående er den
>>>> samme....
>>> du kan jo bruge den samme udgående server til flere forskellige
>>> ingående. Jeg bruger f.eks. min egen udgående smtp til 3-4 konti spredt
>>> på forskellige servere.
>> Hvordan i alverden skulle jeg kunne gøre det, når indgående og udgående
>> er "låst" til hinanden? - Jeg véd ikke, hvad andre udbydere tillader,
>> men Stofa har en begrænsning på deres standardpakke på 5 - hverken mere
>> eller mindre.
>
> Når du opretter en smtp server i seamonkey så kan du bruge den selvsamme
> til alle dine konti ... det er jo ikke noget Stofa har noget med at gøre
> for pokker .. .de har vel ikke snablen nede i dit mailprogram ?

Når jeg opretter en ny mailkonto, skal jeg vælge en indgående postserver
- korrekt? Og når jeg opretter en mailkonto, skal jeg oprette en
udgående postserver - korrekt?

Når jeg opretter en ny mailkonto, skal jeg først vælge kontotype,
posttype POP3/IMAP, et brugernavn ala den sædvanlige johnsmith@, vælge
indgående postserver, dernæst en udgående postserver, - og ups! - der
står skam allerede 'mail1.stofnet.dk', dimmed og kan ikke rettes/ændres.
Klikke på 'next' - og ups! - "...Seamonkey is unable to create the
account. Please specify the outgoing mail server...".

Hvordan i 3xh vil du, at jeg skal kunne ændre et dimmed felt / sætte en
anden udgående server, når dette ikke er muligt?

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-12-09 15:08

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>> Thomas von Hassel wrote:
> >>>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>>>> Hm, jeg har 5 'linier' til rådighed, og alle 5 er brugt. - Jeg har lige
> >>>>>> prøvet at oprette en ny mailkonto, men det kan jeg ikke få lov til, så
> >>>>>> det må være Stofas grænse, der spærrer for det.
> >>>>> Ja, i Stofas system .. ikke i dit mailprogram ...
> >>>> Ja, men jeg skal stadig bruge en udgående server.... - Og ligesom jeg
> >>>> har brugt mine 5 linier hos Stofa til indgående, har jeg jo samtidig
> >>>> brugt dem på de udgående serverlinier ved, at ind- og udgående er den
> >>>> samme....
> >>> du kan jo bruge den samme udgående server til flere forskellige
> >>> ingående. Jeg bruger f.eks. min egen udgående smtp til 3-4 konti spredt
> >>> på forskellige servere.
> >> Hvordan i alverden skulle jeg kunne gøre det, når indgående og udgående
> >> er "låst" til hinanden? - Jeg véd ikke, hvad andre udbydere tillader,
> >> men Stofa har en begrænsning på deres standardpakke på 5 - hverken mere
> >> eller mindre.
> >
> > Når du opretter en smtp server i seamonkey så kan du bruge den selvsamme
> > til alle dine konti ... det er jo ikke noget Stofa har noget med at gøre
> > for pokker .. .de har vel ikke snablen nede i dit mailprogram ?
>
> Når jeg opretter en ny mailkonto, skal jeg vælge en indgående postserver
> - korrekt? Og når jeg opretter en mailkonto, skal jeg oprette en
> udgående postserver - korrekt?
>
> Når jeg opretter en ny mailkonto, skal jeg først vælge kontotype,
> posttype POP3/IMAP, et brugernavn ala den sædvanlige johnsmith@, vælge
> indgående postserver, dernæst en udgående postserver, - og ups! - der
> står skam allerede 'mail1.stofnet.dk', dimmed og kan ikke rettes/ændres.
> Klikke på 'next' - og ups! - "...Seamonkey is unable to create the
> account. Please specify the outgoing mail server...".
>
> Hvordan i 3xh vil du, at jeg skal kunne ændre et dimmed felt / sætte en
> anden udgående server, når dette ikke er muligt?

intet af det du skriver kan jeg genkende ... konto nr.2 vil automatisk
bruge smtp serveren oprettet ifbm. konto 1


/thomas

Thomas von Hassel (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-12-09 15:10

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Thomas von Hassel wrote: > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>
> > wrote: >> Thomas von Hassel wrote: >>> Erik Richard Sørensen
> > <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote: >>>> Thomas von Hassel wrote: >>>>> Erik
> > Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote: >>>>>> Hm, jeg har 5 'linier'
> > til rådighed, og alle 5 er brugt. - Jeg har lige >>>>>> prøvet at
> > oprette en ny mailkonto, men det kan jeg ikke få lov til, så >>>>>> det
> > må være Stofas grænse, der spærrer for det. >>>>> Ja, i Stofas system ..
> > ikke i dit mailprogram ... >>>> Ja, men jeg skal stadig bruge en
> > udgående server.... - Og ligesom jeg >>>> har brugt mine 5 linier hos
> > Stofa til indgående, har jeg jo samtidig >>>> brugt dem på de udgående
> > serverlinier ved, at ind- og udgående er den >>>> samme.... >>> du kan
> > jo bruge den samme udgående server til flere forskellige >>> ingående.
> > Jeg bruger f.eks. min egen udgående smtp til 3-4 konti spredt >>> på
> > forskellige servere. >> Hvordan i alverden skulle jeg kunne gøre det,
> > når indgående og udgående >> er "låst" til hinanden? - Jeg véd ikke,
> > hvad andre udbydere tillader, >> men Stofa har en begrænsning på deres
> > standardpakke på 5 - hverken mere >> eller mindre. > > Når du opretter
> > en smtp server i seamonkey så kan du bruge den selvsamme > til alle dine
> > konti ... det er jo ikke noget Stofa har noget med at gøre > for pokker
> > .. .de har vel ikke snablen nede i dit mailprogram ?
> >
> > Når jeg opretter en ny mailkonto, skal jeg vælge en indgående postserver
> > - korrekt? Og når jeg opretter en mailkonto, skal jeg oprette en
> > udgående postserver - korrekt?
> >
> > Når jeg opretter en ny mailkonto, skal jeg først vælge kontotype,
> > posttype POP3/IMAP, et brugernavn ala den sædvanlige johnsmith@, vælge
> > indgående postserver, dernæst en udgående postserver, - og ups! - der
> > står skam allerede 'mail1.stofnet.dk', dimmed og kan ikke rettes/ændres.
> > Klikke på 'next' - og ups! - "...Seamonkey is unable to create the
> > account. Please specify the outgoing mail server...".
> >
> > Hvordan i 3xh vil du, at jeg skal kunne ændre et dimmed felt / sætte en
> > anden udgående server, når dette ikke er muligt?
>
> intet af det du skriver kan jeg genkende ... konto nr.2 vil automatisk
> bruge smtp serveren oprettet ifbm. konto 1
>

screenshots af de skræmbilleder/fejl vil nok hjælpe ..

/thomas

Erik Richard Sørense~ (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-12-09 18:32


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Thomas von Hassel wrote:
>>>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>>> Thomas von Hassel wrote:
>>>>>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>>>>> Hm, jeg har 5 'linier' til rådighed, og alle 5 er brugt. - Jeg har lige
>>>>>>>> prøvet at oprette en ny mailkonto, men det kan jeg ikke få lov til, så
>>>>>>>> det må være Stofas grænse, der spærrer for det.
>>>>>>> Ja, i Stofas system .. ikke i dit mailprogram ...
>>>>>> Ja, men jeg skal stadig bruge en udgående server.... - Og ligesom jeg
>>>>>> har brugt mine 5 linier hos Stofa til indgående, har jeg jo samtidig
>>>>>> brugt dem på de udgående serverlinier ved, at ind- og udgående er den
>>>>>> samme....
>>>>> du kan jo bruge den samme udgående server til flere forskellige
>>>>> ingående. Jeg bruger f.eks. min egen udgående smtp til 3-4 konti spredt
>>>>> på forskellige servere.
>>>> Hvordan i alverden skulle jeg kunne gøre det, når indgående og udgående
>>>> er "låst" til hinanden? - Jeg véd ikke, hvad andre udbydere tillader,
>>>> men Stofa har en begrænsning på deres standardpakke på 5 - hverken mere
>>>> eller mindre.
>>> Når du opretter en smtp server i seamonkey så kan du bruge den selvsamme
>>> til alle dine konti ... det er jo ikke noget Stofa har noget med at gøre
>>> for pokker .. .de har vel ikke snablen nede i dit mailprogram ?
>> Når jeg opretter en ny mailkonto, skal jeg vælge en indgående postserver
>> - korrekt? Og når jeg opretter en mailkonto, skal jeg oprette en
>> udgående postserver - korrekt?
>>
>> Når jeg opretter en ny mailkonto, skal jeg først vælge kontotype,
>> posttype POP3/IMAP, et brugernavn ala den sædvanlige johnsmith@, vælge
>> indgående postserver, dernæst en udgående postserver, - og ups! - der
>> står skam allerede 'mail1.stofnet.dk', dimmed og kan ikke rettes/ændres.
>> Klikke på 'next' - og ups! - "...Seamonkey is unable to create the
>> account. Please specify the outgoing mail server...".
>>
>> Hvordan i 3xh vil du, at jeg skal kunne ændre et dimmed felt / sætte en
>> anden udgående server, når dette ikke er muligt?
>
> intet af det du skriver kan jeg genkende ... konto nr.2 vil automatisk
> bruge smtp serveren oprettet ifbm. konto 1

Kom til at tænke på, at jeg vistnok havde installeret SeaMonkey 2 på min
ene MDD (ingen konti på den) og har nu haft den startet op. Oprettede en
POP3 mailkonto som normalt, tilføjede så en ny mailkonto denne gang en
IMAP konto. Udgående server vælges, som du skriver automatisk (og som
jeg også har skrevet). Denne gang er udgående server _ikke_ dimmed, men
kan stadig ikke ændres.

Men det betyder så også, at det er min kontoform hos Stofanet, der
begrænser oprettelse af mere end de 5 tilladte mailkonti. - Altså at jeg
kun har 5 udgående 'linier'.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-12-09 00:48

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote: > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote: >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>
> wrote: >>>> Thomas von Hassel wrote: >>>>> Erik Richard Sørensen
> <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote: >>>>>> Thomas von Hassel wrote: >>>>>>> Erik
> Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote: >>>>>>>> Hm, jeg har 5 'linier'
> til rådighed, og alle 5 er brugt. - Jeg har lige >>>>>>>> prøvet at
> oprette en ny mailkonto, men det kan jeg ikke få lov til, så >>>>>>>> det
> må være Stofas grænse, der spærrer for det. >>>>>>> Ja, i Stofas system ..
> ikke i dit mailprogram ... >>>>>> Ja, men jeg skal stadig bruge en
> udgående server.... - Og ligesom jeg >>>>>> har brugt mine 5 linier hos
> Stofa til indgående, har jeg jo samtidig >>>>>> brugt dem på de udgående
> serverlinier ved, at ind- og udgående er den >>>>>> samme.... >>>>> du kan
> jo bruge den samme udgående server til flere forskellige >>>>> ingående.
> Jeg bruger f.eks. min egen udgående smtp til 3-4 konti spredt >>>>> på
> forskellige servere. >>>> Hvordan i alverden skulle jeg kunne gøre det,
> når indgående og udgående >>>> er "låst" til hinanden? - Jeg véd ikke,
> hvad andre udbydere tillader, >>>> men Stofa har en begrænsning på deres
> standardpakke på 5 - hverken mere >>>> eller mindre. >>> Når du opretter
> en smtp server i seamonkey så kan du bruge den selvsamme >>> til alle dine
> konti ... det er jo ikke noget Stofa har noget med at gøre >>> for pokker
> .. .de har vel ikke snablen nede i dit mailprogram ? >> Når jeg opretter
> en ny mailkonto, skal jeg vælge en indgående postserver >> - korrekt? Og
> når jeg opretter en mailkonto, skal jeg oprette en >> udgående postserver
> - korrekt? >> >> Når jeg opretter en ny mailkonto, skal jeg først vælge
> kontotype, >> posttype POP3/IMAP, et brugernavn ala den sædvanlige
> johnsmith@, vælge >> indgående postserver, dernæst en udgående postserver,
> - og ups! - der >> står skam allerede 'mail1.stofnet.dk', dimmed og kan
> ikke rettes/ændres. >> Klikke på 'next' - og ups! - "...Seamonkey is
> unable to create the >> account. Please specify the outgoing mail
> server...". >> >> Hvordan i 3xh vil du, at jeg skal kunne ændre et dimmed
> felt / sætte en >> anden udgående server, når dette ikke er muligt? > >
> intet af det du skriver kan jeg genkende ... konto nr.2 vil automatisk >
> bruge smtp serveren oprettet ifbm. konto 1
>
> Kom til at tænke på, at jeg vistnok havde installeret SeaMonkey 2 på min
> ene MDD (ingen konti på den) og har nu haft den startet op. Oprettede en
> POP3 mailkonto som normalt, tilføjede så en ny mailkonto denne gang en
> IMAP konto. Udgående server vælges, som du skriver automatisk (og som jeg
> også har skrevet). Denne gang er udgående server _ikke_ dimmed, men kan
> stadig ikke ændres.
>
> Men det betyder så også, at det er min kontoform hos Stofanet, der
> begrænser oprettelse af mere end de 5 tilladte mailkonti. - Altså at jeg
> kun har 5 udgående 'linier'.

30 gange nej ... du skal bare oprette en SMTP server mere her:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202009-12-12%20at%2012.45.
04%20AM.png>

Hvordan fanden skal stofa skulle bestemme hvordan du opretter mailkonti
i Seamonkey ?!?

/thomas

Erik Richard Sørense~ (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-12-09 16:29


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Kom til at tænke på, at jeg vistnok havde installeret SeaMonkey 2 på min
>> ene MDD (ingen konti på den) og har nu haft den startet op. Oprettede en
>> POP3 mailkonto som normalt, tilføjede så en ny mailkonto denne gang en
>> IMAP konto. Udgående server vælges, som du skriver automatisk (og som jeg
>> også har skrevet). Denne gang er udgående server _ikke_ dimmed, men kan
>> stadig ikke ændres.
>>
>> Men det betyder så også, at det er min kontoform hos Stofanet, der
>> begrænser oprettelse af mere end de 5 tilladte mailkonti. - Altså at jeg
>> kun har 5 udgående 'linier'.
>
> 30 gange nej ... du skal bare oprette en SMTP server mere her:
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202009-12-12%20at%2012.45.
> 04%20AM.png>
>
> Hvordan fanden skal stofa skulle bestemme hvordan du opretter mailkonti
> i Seamonkey ?!?

Og hvordan skal det hjælpe i SeaMonkey 1.1.18, når jeg forsøger og får
en melding om, at "Warning! Cannot complete... Please contact your
provider"?

- Og som jeg allerede har skrevet, kan jeg udmærket gøre det i SeaMonkey
2.0 på den anden maskine, når der ikke allerede er oprettet de 5 konti,
jeg har - og vel at mærke, at der ikke er andre maskiner på nettet.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-12-09 16:46

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Kom til at tænke på, at jeg vistnok havde installeret SeaMonkey 2 på min
> >> ene MDD (ingen konti på den) og har nu haft den startet op. Oprettede en
> >> POP3 mailkonto som normalt, tilføjede så en ny mailkonto denne gang en
> >> IMAP konto. Udgående server vælges, som du skriver automatisk (og som jeg
> >> også har skrevet). Denne gang er udgående server _ikke_ dimmed, men kan
> >> stadig ikke ændres.
> >>
> >> Men det betyder så også, at det er min kontoform hos Stofanet, der
> >> begrænser oprettelse af mere end de 5 tilladte mailkonti. - Altså at jeg
> >> kun har 5 udgående 'linier'.
> >
> > 30 gange nej ... du skal bare oprette en SMTP server mere her:
> >
> > <http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202009-12-12%20at%2012.45.
> > 04%20AM.png>
> >
> > Hvordan fanden skal stofa skulle bestemme hvordan du opretter mailkonti
> > i Seamonkey ?!?
>
> Og hvordan skal det hjælpe i SeaMonkey 1.1.18, når jeg forsøger og får
> en melding om, at "Warning! Cannot complete... Please contact your
> provider"?

ingen anelse ... ikke andet end at der er noget galt med din
installation ... uanset hvad så har det ikke noget med stofa og dine 5
mailkonti at gøre ...

Tro mig, jeg har arbejdet med hosting og mail siden 1999 så jeg ved ca.
hvad jeg snakker om ..

>
> - Og som jeg allerede har skrevet, kan jeg udmærket gøre det i SeaMonkey
> 2.0 på den anden maskine, når der ikke allerede er oprettet de 5 konti,
> jeg har - og vel at mærke, at der ikke er andre maskiner på nettet.
>

du roder rundt i begreberne ...

/thomas

Lars Kongshøj (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 11-12-09 15:25

Erik Richard Sørensen skrev:
> Når jeg opretter en ny mailkonto, skal jeg først vælge kontotype,
> posttype POP3/IMAP, et brugernavn ala den sædvanlige johnsmith@, vælge
> indgående postserver, dernæst en udgående postserver, - og ups! - der
> står skam allerede 'mail1.stofnet.dk', dimmed og kan ikke rettes/ændres.
> Klikke på 'next' - og ups! - "...Seamonkey is unable to create the
> account. Please specify the outgoing mail server...".

Der må være en fejl i din Seamonley. Muligheden for at den er placeret
omkring 40 cm fra skærmen foreligger.

> Hvordan i 3xh vil du, at jeg skal kunne ændre et dimmed felt / sætte en
> anden udgående server, når dette ikke er muligt?

Du kan vel kun vælge mellem de smtp-servere, der er oprettet under
"Outgoing servers" - hvis der kun er en, er der ikke så mange at vælge
imellem. Langt de fleste brugere har kun brug for deres ISPs
SMTP-server, uanset hvormange POP3- og IMAP- konti de har.

/Lars

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 22:38

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> *) Er en slags konvertering mellem den native POP3, der er i SM, og så
> laver en konvertering til en IMAP output - altså ingen IMAP input.

Det giver ingen mening ... men er du at du vil konvertere en POP3 konto
til imap ? .. det kan du normalt ikke .. du opretter en frisk IMAP konto
ved siden af den "gamle" og kan så evt. trække mails og mapper over på
IMAP serveren hvis du har lys titl det ...


/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 10-12-09 23:00

Erik Richard Sørensen skrev:

> Selvfølgelig, men der er altså noget rigtig i den måde, jeg skriver det
> på....

Muligvis når du tænker det og skriver det - men når det når frem her, er
det altså blevet forkert.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Michael Horn (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Michael Horn


Dato : 11-12-09 07:31

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Præcis, men du kan ikke kombinere de to i SeaMonkey. IMAP er IMAP og
> >> POP3 er SMTP. Andre rene mailklienter kan mixe de to ting, det kan
> >> SeaMonkey desværre ikke. Se også mit svar til Thmas v.H..
> >
> > pop3 er pop3 mener du vel ...
>
> Selvfølgelig, men der er altså noget rigtig i den måde, jeg skriver det
> på....
>
> > bortset fra det har jeg lige prøvet med gmail via imap på Seamonkey ...
> > virker fint.
> >
> > Sålænge klienten snakker IMAP og nogenlunde følger RFC 3501 så vil det
> > også virke ...
> >
> > Du skal bare bruge IMAP over SSL på port 993 istedet for ukrypteret IMAP
> > på port 143
>
> Hvilken ver. af SeaMonkey har du brugt - den nye ver. 2.0 eller ver.
> 1.1.18? - Det har nemlig ret meget at sige.... + At det også har noget
> at sige, om den udbyder, man bruger, kan/vil understøtte IMAP.
>
> Fx. er den måde, ver. 1.1.18 håndterer på, ikke den samme som ver. 2.0.
> Ver. 1.1.18s IMAP er kun 'ægte'*), sålænge den oprettes gennem
> SeaMonkey, mens ver. 2.0 er ligeglad med, hvordan og hvorfra, den får
> input. - Faktisk er SeaMonkeys IMAP præcis den samme, der ligger i
> Mozilla 1.1.12 til Mac hhv. ver. 1.1.15/2.0 til Win98SE til
> Win2003Server, (ja, det hedder den faktisk), og den ver. kører ikke så
> godt på XP og nyere.
>
> *) Er en slags konvertering mellem den native POP3, der er i SM, og så
> laver en konvertering til en IMAP output - altså ingen IMAP input.
>
> Desuden er der yderligere et problem. Hvis du importerer dine tidligere
> mailkonti fra en tidl. ver. af SeaMonkey, vil der være indstillinger, du
> _ikke_ kan sætte i den nye ver. 2.0 mht. SSL. Det er rimeligt
> irriterende. - Jeg går ud fra, du har forsøgt dig med en ver. 2.0 og
> ikke har importeret fra tidl. versioner. - Så helt så let, som du vil
> gøre det til, er det altså bare ikke... - Det er måske det, der i den
> sidste ende har bevirket, at SeaMonkey ikke er blevet så stor en succes
> som dels Mozilla, dels WaMCom var det førhen...
>
> mvh. Erik Richard

Tak for de mange input

Det var Seamonkey 2 - jeg prøvede herefter med Thunderbird, det er helt
samme interface og i den virker imap upåklageligt. Det er faktisk
mærkeligt, for jeg har Seamonkey 2 på min mac hjemme og her funker
gmail/imap rigtigt godt

Til Thunderbird er der Sunbird kalender. Det Sundbird-plugin der findes
til Thunderbird køre også godt, så nu har jeg både mail og kalender i en
med Gmail som leverandør.


--
Mvh
Michael Horn

Andreas M. (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Andreas M.


Dato : 10-12-09 22:05

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> Præcis, men du kan ikke kombinere de to i SeaMonkey. IMAP er IMAP og
> POP3 er SMTP. Andre rene mailklienter kan mixe de to ting, det kan
> SeaMonkey desværre ikke. Se også mit svar til Thmas v.H..

Det er noget vrøvl, IMAP og POP3 er to forskellige protokoller til at
hente/læse emails, ingen af dem har support for at sende! Til det formål
bruger man SMTP, både til IMAP og POP3.

Sammenlign det med flødeskum(smtp) og varm kakao(pop3), bare fordi man
bruger flødeskum til sin varme kakao, betyder det jo ikke at man ikke
kan bruge flødeskum til sin æblekage(imap) også! :)

SÃ¥ dit problem med din Seamonkey ligger et andet sted!

--
Andreas M.

Thorbjørn Ravn Ander~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 10-12-09 22:11

Andreas M. skrev:

> Sammenlign det med flødeskum(smtp) og varm kakao(pop3), bare fordi man
> bruger flødeskum til sin varme kakao, betyder det jo ikke at man ikke
> kan bruge flødeskum til sin æblekage(imap) også! :)

Hvad er det nu for noget undergravende virksomhed??

Der er hævd for at alle analogier skal indbefatte biler (i Mortens
tilfælde evt også busser) og gerne søgt ud i det småpinlige.

I det aktuelle tilfælde kan man eventuelt sammenligne med de biler der
henter post i postkasserne, og de biler som postbudene kører ud i med
post? Er det søgt nok?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 22:26

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Andreas M. skrev:
>
> > Sammenlign det med flødeskum(smtp) og varm kakao(pop3), bare fordi man
> > bruger flødeskum til sin varme kakao, betyder det jo ikke at man ikke
> > kan bruge flødeskum til sin æblekage(imap) også! :)
>
> Hvad er det nu for noget undergravende virksomhed??
>
> Der er hævd for at alle analogier skal indbefatte biler (i Mortens
> tilfælde evt også busser) og gerne søgt ud i det småpinlige.
>
> I det aktuelle tilfælde kan man eventuelt sammenligne med de biler der
> henter post i postkasserne, og de biler som postbudene kører ud i med
> post? Er det søgt nok?

ja .. fordi det giver faktisk mening ... back to the drawing board with
you ...

/thomas


Thorbjørn Ravn Ander~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 10-12-09 22:59

Thomas von Hassel skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Andreas M. skrev:
>>
>>> Sammenlign det med flødeskum(smtp) og varm kakao(pop3), bare fordi man
>>> bruger flødeskum til sin varme kakao, betyder det jo ikke at man ikke
>>> kan bruge flødeskum til sin æblekage(imap) også! :)
>> Hvad er det nu for noget undergravende virksomhed??
>>
>> Der er hævd for at alle analogier skal indbefatte biler (i Mortens
>> tilfælde evt også busser) og gerne søgt ud i det småpinlige.
>>
>> I det aktuelle tilfælde kan man eventuelt sammenligne med de biler der
>> henter post i postkasserne, og de biler som postbudene kører ud i med
>> post? Er det søgt nok?
>
> ja .. fordi det giver faktisk mening ... back to the drawing board with
> you ...

Bestem dig: "ja" og "giver faktisk mening" er modstridende



--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 23:01

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Andreas M. skrev:
> >>
> >>> Sammenlign det med flødeskum(smtp) og varm kakao(pop3), bare fordi man
> >>> bruger flødeskum til sin varme kakao, betyder det jo ikke at man ikke
> >>> kan bruge flødeskum til sin æblekage(imap) også! :)
> >> Hvad er det nu for noget undergravende virksomhed??
> >>
> >> Der er hævd for at alle analogier skal indbefatte biler (i Mortens
> >> tilfælde evt også busser) og gerne søgt ud i det småpinlige.
> >>
> >> I det aktuelle tilfælde kan man eventuelt sammenligne med de biler der
> >> henter post i postkasserne, og de biler som postbudene kører ud i med
> >> post? Er det søgt nok?
> >
> > ja .. fordi det giver faktisk mening ... back to the drawing board with
> > you ...
>
> Bestem dig: "ja" og "giver faktisk mening" er modstridende


jeg er radikal .... åbenbart ... måske ..


/thomas

Erik Richard Sørense~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-12-09 23:05


Thomas von Hassel wrote:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>> Thomas von Hassel skrev:
>>> ja .. fordi det giver faktisk mening ... back to the drawing board with
>>> you ...
>> Bestem dig: "ja" og "giver faktisk mening" er modstridende
>
> jeg er radikal .... åbenbart ... måske ..

Så tror da pokker, man ikke véd, hvor man har dig.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 23:18

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >> Thomas von Hassel skrev:
> >>> ja .. fordi det giver faktisk mening ... back to the drawing board with
> >>> you ...
> >> Bestem dig: "ja" og "giver faktisk mening" er modstridende
> >
> > jeg er radikal .... åbenbart ... måske ..
>
> Så tror da pokker, man ikke véd, hvor man har dig.

det er også lidt løgn ... hvis jeg skulle være noget så ville det nok
være en klon af R og K ... men jeg har mistet al tillid til politikere
og synes vi skal arbejde hen mod anarki ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-12-09 23:45


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>>>> Thomas von Hassel skrev:
>>>>> ja .. fordi det giver faktisk mening ... back to the drawing board with
>>>>> you ...
>>>> Bestem dig: "ja" og "giver faktisk mening" er modstridende
>>> jeg er radikal .... åbenbart ... måske ..
>> Så tror da pokker, man ikke véd, hvor man har dig.
>
> det er også lidt løgn ... hvis jeg skulle være noget så ville det nok
> være en klon af R og K ... men jeg har mistet al tillid til politikere
> og synes vi skal arbejde hen mod anarki ...

Glurb! - Så hellere R, dem véd man da, man ikke véd, hvor man har. -
men en krydsning af R og K... - hm, måske kunne du gøre nytte i
Retsforbundet.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 23:48

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >>>> Thomas von Hassel skrev:
> >>>>> ja .. fordi det giver faktisk mening ... back to the drawing board with
> >>>>> you ...
> >>>> Bestem dig: "ja" og "giver faktisk mening" er modstridende
> >>> jeg er radikal .... åbenbart ... måske ..
> >> Så tror da pokker, man ikke véd, hvor man har dig.
> >
> > det er også lidt løgn ... hvis jeg skulle være noget så ville det nok
> > være en klon af R og K ... men jeg har mistet al tillid til politikere
> > og synes vi skal arbejde hen mod anarki ...
>
> Glurb! - Så hellere R, dem véd man da, man ikke véd, hvor man har. -
> men en krydsning af R og K... - hm, måske kunne du gøre nytte i
> Retsforbundet.

næh .. næppe .. jeg har samme problem med politiske partier som jeg har
med organiseret religion ... jeg kan ikke li' at blive fortalt hvad jeg
skal tænke/tro/mene ....

/thomas

Erik Richard Sørense~ (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-12-09 00:03


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Thomas von Hassel wrote:
>>>>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>>>>>> Thomas von Hassel skrev:
>>>>>>> ja .. fordi det giver faktisk mening ... back to the drawing board with
>>>>>>> you ...
>>>>>> Bestem dig: "ja" og "giver faktisk mening" er modstridende
>>>>> jeg er radikal .... åbenbart ... måske ..
>>>> Så tror da pokker, man ikke véd, hvor man har dig.
>>> det er også lidt løgn ... hvis jeg skulle være noget så ville det nok
>>> være en klon af R og K ... men jeg har mistet al tillid til politikere
>>> og synes vi skal arbejde hen mod anarki ...
>> Glurb! - Så hellere R, dem véd man da, man ikke véd, hvor man har. -
>> men en krydsning af R og K... - hm, måske kunne du gøre nytte i
>> Retsforbundet.
>
> næh .. næppe .. jeg har samme problem med politiske partier som jeg har
> med organiseret religion ... jeg kan ikke li' at blive fortalt hvad jeg
> skal tænke/tro/mene ....

Hm, så har jeg kun ét råd... Start dit eget parti. - Men pas på, -
det kunne jo gå dig som Jakob Haugård.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-12-09 00:06

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote: > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote: >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>
> wrote: >>>> Thomas von Hassel wrote: >>>>> Thorbjørn Ravn Andersen
> <nospam0002@gmail.com> wrote: >>>>>> Thomas von Hassel skrev: >>>>>>> ja
> .. fordi det giver faktisk mening ... back to the drawing board with
> >>>>>>> you ... >>>>>> Bestem dig: "ja" og "giver faktisk mening" er
> modstridende >>>>> jeg er radikal .... åbenbart ... måske .. >>>> Så
> tror da pokker, man ikke véd, hvor man har dig. >>> det er også lidt
> løgn ... hvis jeg skulle være noget så ville det nok >>> være en klon af R
> og K ... men jeg har mistet al tillid til politikere >>> og synes vi skal
> arbejde hen mod anarki ... >> Glurb! - Så hellere R, dem véd man da, man
> ikke véd, hvor man har. - >> men en krydsning af R og K... - hm, måske
> kunne du gøre nytte i >> Retsforbundet. > > næh .. næppe .. jeg har
> samme problem med politiske partier som jeg har > med organiseret religion
> ... jeg kan ikke li' at blive fortalt hvad jeg > skal tænke/tro/mene ....
>
> Hm, så har jeg kun ét råd... Start dit eget parti. - Men pas på, - det
> kunne jo gå dig som Jakob Haugård.

ja, man kunne blive valgt ind .... Jeg kender en folketings poltiker, og
jeg ved hvor meget arbejde det er ... .. nej tak :)

/thomas


Morten Lind (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 11-12-09 02:14

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> det er også lidt løgn ... hvis jeg skulle være noget så ville det nok
> være en klon af R og K ... men jeg har mistet al tillid til politikere
> og synes vi skal arbejde hen mod anarki ...
>
> /thomas



M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Erik Richard Sørens~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 10-12-09 22:40


Andreas M. wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Præcis, men du kan ikke kombinere de to i SeaMonkey. IMAP er IMAP og
>> POP3 er SMTP. Andre rene mailklienter kan mixe de to ting, det kan
>> SeaMonkey desværre ikke. Se også mit svar til Thmas v.H..
>
> Det er noget vrøvl, IMAP og POP3 er to forskellige protokoller til at
> hente/læse emails, ingen af dem har support for at sende! Til det formål
> bruger man SMTP, både til IMAP og POP3.
>
> Sammenlign det med flødeskum(smtp) og varm kakao(pop3), bare fordi man
> bruger flødeskum til sin varme kakao, betyder det jo ikke at man ikke
> kan bruge flødeskum til sin æblekage(imap) også! :)
>
> SÃ¥ dit problem med din Seamonkey ligger et andet sted!

Ja, ja, det er atid så nemt at skrive, det bare er min indstilling, men
hvorfor i h... er der så temmelig mange andre SeaMonkey brugere, der
heller ikke kan? - For at blive i din 'flødeskums-analogi', så går det
altså ikke særlig godt sur flødeskum på æblekage...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-12-09 23:00

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Andreas M. wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Præcis, men du kan ikke kombinere de to i SeaMonkey. IMAP er IMAP og
> >> POP3 er SMTP. Andre rene mailklienter kan mixe de to ting, det kan
> >> SeaMonkey desværre ikke. Se også mit svar til Thmas v.H..
> >
> > Det er noget vrøvl, IMAP og POP3 er to forskellige protokoller til at
> > hente/læse emails, ingen af dem har support for at sende! Til det formål
> > bruger man SMTP, både til IMAP og POP3.
> >
> > Sammenlign det med flødeskum(smtp) og varm kakao(pop3), bare fordi man
> > bruger flødeskum til sin varme kakao, betyder det jo ikke at man ikke
> > kan bruge flødeskum til sin æblekage(imap) også! :)
> >
> > Så dit problem med din Seamonkey ligger et andet sted!
>
> Ja, ja, det er atid så nemt at skrive, det bare er min indstilling, men
> hvorfor i h... er der så temmelig mange andre SeaMonkey brugere, der
> heller ikke kan? - For at blive i din 'flødeskums-analogi', så går det
> altså ikke særlig godt sur flødeskum på æblekage...

Google har tidligere ikke helt fulgt "bogen" mht. til deres IMAP
implementering ... men det ser ud til at det er blevet bedre .. måske
det faktisk virker nu som det skal ?

/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (10-12-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 10-12-09 22:08

Erik Richard Sørensen skrev:
> Præcis, men du kan ikke kombinere de to i SeaMonkey. IMAP er IMAP og
> POP3 er SMTP. Andre rene mailklienter kan mixe de to ting, det kan

Erik, POP3 er indgående post. SMTP er udgående post.


--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Glenn (11-12-2009)
Kommentar
Fra : Glenn


Dato : 11-12-09 21:48

Michael Horn wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har inst seamonkey på job computeren, men kan ikke afsende mails
> fra seamonkey - den vil ikke acceptere smtp instillingerne.
>
> Jeg har imap aktiveret og kan godt modtage mails, men altså ikke
> afsende..
>
> Nogen gode råd ??
>
> Nå, ja det er altså på en win xp maskine pardon the off topic
>
> Mch
> Michael Horn (undtagelsesvis på på google news server)

Hej Michael

Jeg har ikke prøvet gmail fra Seamonkey - men her er info:

http://da.wikipedia.org/wiki/Gmail#Referencer

IMAP Konfiguration af din klient:
http://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=12806

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&answer=78799
Citat: "...
Server til udgående post (SMTP) - kræver TLS:

smtp.gmail.com (brug godkendelse)
Brug godkendelse: Ja
Brug STARTTLS: Ja (nogle klienter kalder dette SSL)
Port: 465 eller 587 [Ikke 25 da f.eks. TDC har lukket for denne port ud
i verden.]
...."


Glenn

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste