The Beatles - Æble ;-)
Fra : Morten Lind

Dato : 08-12-09 18:06

He...så kom mit grønne æble ind ad døren igår.

EMI har lavet 30.000 eksemplarer af den nye remastered Beatles-DVDbox -
dén der indeholder alt fra The Beatles - film, plader, interviews,
simpelthen _alt_, der nogensinde er med og om The Beatles.

Og musikken/LP-erne er som sagt remastered, så man har fjernet sus/støj,
men har ikke gjort lyden plasticagtig.

Og hvad har EMI så gjort?

Jo - de har lavet et lille grønt (Apple)æble(uden bid) i metal, på
størrelse med en toårig, knyttet barnehånd - grøn metallak - og The
Beatles(logoet fra det hvide) indgraveret på æblebugen - og hiver man i
stilken får man en sød lille USB-stick frem. Ikke større end to led på
min lillefinger.

Når den sidder i æblet, kan man slet ikke se, det er en udtagelig ting

Den er smukt placeret i sort skumgummi i en sortlakeret, kvadradisk æske
på 5/6 kvadratcentimeter.

Det er min bedste julegave til mig selv.

Når der ovenikøbet kun er lavet 30.000 eksemplarer, kan det være, mine
tøser kan få noget for den, når jeg er væk?

En passant er det så tredie gang i mit liv, jeg investerer i The
Beatles´ samlede værker.

Fra sidst i tredserne og frem købte jeg de hårde, monoLP´er - dem solgte
jeg desværre(tænk at have dem nu ) for at købe de nye, bløde
stereoLP´er i begyndelsen af halvfjerdserne.

Dem har jeg stadig, og nu er samligen komplet

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-12-09 18:43

Morten Lind skrev:

> Det er min bedste julegave til mig selv.

Dejligt at høre :)

Det er ikke nemt at finde noget moderne musik man kan lide så man skal
bare springe på når der endelig kommer noget godt!

Fra : Morten Lind

Dato : 08-12-09 19:20

> Dejligt at høre :)
>
> Det er ikke nemt at finde noget moderne musik man kan lide så man skal
> bare springe på når der endelig kommer noget godt!

Hæ, hæ - jeg tror nu, du også ville finde den sød, flot & imponerende.

Og hvad moderne musik angår, forbliver The Beatles nok top of the pop.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-12-09 20:42

Morten Lind skrev:

> Hæ, hæ - jeg tror nu, du også ville finde den sød, flot & imponerende.

Jeg har skam hørt en del Beatles, meeen imponerende? Næppe. Der er
grænser for hvad man kan gøre hvis man skal være tro mod oplægget.

> Og hvad moderne musik angår, forbliver The Beatles nok top of the pop.

Stenaldermand

Fra : Morten Lind

Dato : 08-12-09 20:56

> Jeg har skam hørt en del Beatles, meeen imponerende? Næppe. Der er
> grænser for hvad man kan gøre hvis man skal være tro mod oplægget.

Jeg mente æblet - stålæblet med USBtingen indeni....

> Stenaldermand

Yngling

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-12-09 19:25

Morten Lind wrote:
> [...]
> dén der indeholder alt fra The Beatles - film, plader, interviews,
> simpelthen _alt_, der nogensinde er med og om The Beatles.

Nej, det er nemlig lige præcis, hvad det ikke er. Det, der er med i den
er kun det, der tidligere er/har været udgivet enten på EMI eller Apple
Records - nu også ejet af EMI. Ingen af indspilningerne fra Polydor
tiden er med i boksen!

Det drejer sig om 2 EP (kan ikke huske numrene), 1 single (My Bonnie og
Sweet Georgia Brown), en LP (Tony Sheridan Featuring The Beatles, 1963)
og en 2-LP (The Beatles Live Starclub Hamburg 1962), alle er indspillet
i Tyskland på Polydor Deutsches Grammophon Gesellshaft GmbH og delvis
sunget på tysk. Jeg har singlen og 2-LP'en i de originale udgivelser.
Indspilningen sammen med Tony Sheridan har jeg på kassettebånd....

Ja, jeg véd godt, du vil sige, at My Bonnie er med i boksen. - Det er
den også, men den version er indspillet i England - 2 måneder efter den
tyske indspilning...

> Og musikken/LP-erne er som sagt remastered, så man har fjernet sus/støj,
> men har ikke gjort lyden plasticagtig.

Nja, det er som man tager det... Det, jeg har hørt, synes jeg har været
med lidt for meget 'skarp' diskant og for lidt 'dybde' og alt, alt for
lidt bas i forhold til tidligere udgivelser...

> [...]
> min lillefinger.
>
> Når den sidder i æblet, kan man slet ikke se, det er en udtagelig ting

Ganske smart, så kan man overspille de numre, man helst vil høre og
sætte den i sin bilstereo - for eksempel....:.-)

> [...]
>
> Når der ovenikøbet kun er lavet 30.000 eksemplarer, kan det være, mine
> tøser kan få noget for den, når jeg er væk?

- måske, men til gengæld er der lavet flere millioner af det
almindelige bokssæt, som EMI har meget svært ved at sælge. Iflg. div.
medier - radio, TV, netaviser osv, er den alt for dyr i forhold til,
hvad man får.

> [...]
> jeg desværre(tænk at have dem nu ) for at købe de nye, bløde
> stereoLP´er i begyndelsen af halvfjerdserne.

Øh... Såvidt jeg da véd, er det kun de tre første engelske EMI
indspilninger, der kunne fås i både mono og stereo, - ellers var resten
kun i stereo...

> Dem har jeg stadig, og nu er samligen komplet

Tja, jeg vil da godt have den, men knagme nej, om jeg vil gi' så mange
penge... - Og nej, jeg er ikke misunderlig...

- I øvrigt så har jeg en kopi af en CD, der kom for nogle år siden med
alle deres LP'ere og singler på + noget promo/bootleg materiale til
bnrug på en PC (win only). Det er lykkedes for mig at trække musikken ud
af de komprimerede WMA filer - takket være Amadeus II. Det var det
eneste program, der kunne gøre det...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 08-12-09 20:41

> [...]

> sunget på tysk. Jeg har singlen og 2-LP'en i de originale udgivelser.
> Indspilningen sammen med Tony Sheridan har jeg på kassettebånd....

Erik - du refererer til DVDboxen - jeg har købt æblet.

Men du har ret i, at det /kun/ er Beatles-ting, så naturligvis er
Hamburgtiden ikke med, og naturligvis er Tony Sheridan(med Beatles som
backinggroup) heller ikke med. The Beatles Live Starclub Hamburg er ikke
en officiel Beatlesplade, så den er der heller ikke.

Men det gør ikke noget, for produktet er godt, og alle de andre ting har
jeg jo på LP´er.

Hvis du virkelig vil brokke dig, er der en _fed_ opsamlingsplade fra
19..?, der hedder Beatles - Oldies but goodies. /Den/ plade har numre
som Matchbox, Bad Boy & og andre aldrig udgivne spor.

Men den plade har jeg også.

> Ja, jeg véd godt, du vil sige, at My Bonnie er med i boksen. - Det er
> den også, men den version er indspillet i England - 2 måneder efter den
> tyske indspilning...

Så langt er jeg ikke kommet...))) Og det er ikke boxen, jeg har købt,
vel? Som du måske har læst, er det æblet, jeg har købt.

> Nja, det er som man tager det... Det, jeg har hørt, synes jeg har været
> med lidt for meget 'skarp' diskant og for lidt 'dybde' og alt, alt for
> lidt bas i forhold til tidligere udgivelser...

Har du da hørt æblet?

Musikken ligger i to formater - MPEG3 & 24 bit 44.1 kHz FLAC

> [...]

> almindelige bokssæt, som EMI har meget svært ved at sælge. Iflg. div.
> medier - radio, TV, netaviser osv, er den alt for dyr i forhold til,

Erik - jeg er glad for mit æble For nu har jeg ét eksemplar af
30.000 på verdensplan.

Det er mig uendeligt ligegyldigt, hvormange Boxsets, der er trykt - det
er for Helvede ikke det, vi taler om, vel?

Og hvad koster fjorten originale plader, to plader med past masters,
hele kunstsamlingen fra alle medlemmerne, alt videomateriale fra _hele_
Beatlestiden, incl. Hamburgtiden, alle interwievs, der gennem tiden er
foretaget.......???????.....måske 10.000,- kr.?

Jeg har betalt 224,- engelske pund - er det dyrt?

> Øh... Såvidt jeg da véd, er det kun de tre første engelske EMI
> indspilninger, der kunne fås i både mono og stereo, - ellers var resten
> kun i stereo...

Ja, jeg husker det nu som de første fire, men du kan nok have ret i de
tre. Jeg har vist heller ikke sagt, at det var dem alle, vel?

> Tja, jeg vil da godt have den, men knagme nej, om jeg vil gi' så mange
> penge... - Og nej, jeg er ikke misunderlig...

Du kan få boxset´et til 2000,- kr. hos TP. Erik - det er ikke dyrt, men
OK, mange penge.

> [...]
> bnrug på en PC (win only). Det er lykkedes for mig at trække musikken ud
> af de komprimerede WMA filer - takket være Amadeus II. Det var det

Jamen, godt så Så /er/ du jo ikke misundelig

> mvh. Erik Richard

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-09 21:01

> 24 bit 44.1 kHz FLAC

now we are talking ... jeg venter med længsel på at f.eks. iTunes
begynder at sælge musik i _god_ digital kvalitet. 256kbit/sec AAC er
_ok_ til det meste men der er visse ting jeg insiterer på at købe på cd
så jeg selv kan rippe det ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-12-09 21:08

> [...]
> begynder at sælge musik i _god_ digital kvalitet. 256kbit/sec AAC er
> _ok_ til det meste men der er visse ting jeg insiterer på at købe på cd

Det glæder mig, du er enig

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-09 22:43

> Det glæder mig, du er enig

Må jeg her anbefale Katatonia - Night is the new day .... højt, meget
højt.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-12-09 23:22

Thomas von Hassel wrote:

> Må jeg her anbefale Katatonia - Night is the new day .... højt, meget
> højt.

Vi snakker altså om musik - ikke mere eller mindre organiseret larm.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-09 23:44

> Vi snakker altså om musik - ikke mere eller mindre organiseret larm.

Det var vist også det de sagde i 60'erne da ungerne satte Beatles på

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-12-09 23:59

Thomas von Hassel wrote:

> Det var vist også det de sagde i 60'erne da ungerne satte Beatles
> på.....

Nejda, - det var "skru så ned for det pigtråd".

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-12-09 23:03

Morten Lind wrote:

> Erik - du refererer til DVDboxen - jeg har købt æblet.

Og ja, jeg har læst det, som du har købt 'æblet' sammen med bokssættet...

> [...]
> backinggroup) heller ikke med. The Beatles Live Starclub Hamburg er ikke
> en officiel Beatlesplade, så den er der heller ikke.

Det diskuteres stadig, hvad der er hvad og hvem, der er hvem. Tony
Sheridan var jo med i de oprindelige 'The Beatbrothers', da de drog til
Hamborg. Det spøjse er jo, at svjh. de 3 første singler - My Bonnie,
Please, Please Me og Do you wanna Know a Secret - alle med de fire John,
Paul, George og Ringo + Tony Sheridan - altså de oprindelige 5 - bortset
fra Ringo Starr, der jo kom ind istedet for ham, der døde.

> [...]
> 19..?, der hedder Beatles - Oldies but goodies. /Den/ plade har numre
> som Matchbox, Bad Boy & og andre aldrig udgivne spor.

Nogle af dem er med på den computer CD, jeg har, men hvormange kan jeg
ikke huske. Men kvaliteten er ikke særlig god, når det er WMA filer...

> Så langt er jeg ikke kommet...))) Og det er ikke boxen, jeg har købt,
> vel? Som du måske har læst, er det æblet, jeg har købt.

Igen - jeg har forstået det som både boks og æble...

> Har du da hørt æblet?

Kun omtale af det, og det var ikke roser alt sammen...

> Musikken ligger i to formater - MPEG3 & 24 bit 44.1 kHz FLAC

Ja OK, 24bits gør det da lidt bedre. Det blev ikke omtalt i anmeldelserne...

> [...]
>
> Det er mig uendeligt ligegyldigt, hvormange Boxsets, der er trykt - det
> er for Helvede ikke det, vi taler om, vel?

Tja, jeg elsker god musik af alle slags, men jeg er absolut ikke
fanatisk samler. - Jeg tror nok, jeg har alt, hvad der fx. er udgivet
med The King, men ikke én eneste stykke bootleg eller andet gejl - ikke
engang et Elvis krus..-))

> [...]
> Beatlestiden, incl. Hamburgtiden, alle interwievs, der gennem tiden er
> foretaget.......???????.....måske 10.000,- kr.?

Tjaoe... men alligevel... Det er da ikke længere siden sidste år, jeg
fik et tilbud på at købe alle LP'erne, men kunne ikke købe dem alene, så
jeg skulle tage ca. 7-800 andre LP plader med. Det hele skulle koste
knap 3000kr..

> Jeg har betalt 224,- engelske pund - er det dyrt?

Hm, nok ikke for en samler...

> Ja, jeg husker det nu som de første fire, men du kan nok have ret i de
> tre. Jeg har vist heller ikke sagt, at det var dem alle, vel?

Det er ihvertfald kun de tre første, der er i mono på computer CD'en...

> Du kan få boxset´et til 2000,- kr. hos TP. Erik - det er ikke dyrt, men
> OK, mange penge.

Også /for/ mange for mig. - Der er andre samlinger, jeg hellere vil give
så mange penge for, hvis man kunne få en komplet samling - fx. Louis
Armstrong, The Mills Brothers, The Shadows, J.S.Bachs samlede
orgelværker, Johnny Cash, Mozarts samlede symfonier osv..

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-09 23:54

> [...]
> Paul, George og Ringo + Tony Sheridan - altså de oprindelige 5 - bortset
> fra Ringo Starr, der jo kom ind istedet for ham, der døde.

Stu Sutcliffe? Han var bassist og døde først efter, han havde forladt
The Beatles. Ringo Starr må have afløst Pete Best som trommeslager, og
han lever i bedste velgående.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-12-09 00:36

Henrik Münster wrote:

> Stu Sutcliffe? Han var bassist og døde først efter, han havde forladt
> The Beatles. Ringo Starr må have afløst Pete Best som trommeslager, og
> han lever i bedste velgående.

Det var det, han hed... - Pete Best? Hm, ja det gør han da vist også,
men han forlod ihvertfald gruppen definitivt i 1962. Han var jo lidt
ude, så lidt inde igen og så ude igen. De første Starclub koncerter var
med ham, så kom der en tysk trommeslager ind som afløser, så igen Pete
Best, og så blev Richard Starkey 'indkaldt', trods det han 'dumpede' ved
deres 'optagelsesprøve'. - Det 2-LP live albun, jeg har, er
ihvertfald med Richard Starkey som trommeslager... - Det er for øvrigt
ikke så længe siden, jeg hørte Ringo Starr fortælle om den tid i
fjerenesynet, men hvilken kanal, det var på, kan jeg ikke huske... - Den
tyske trommeslager kom senere med i en tysk gruppe, der også er rimelig
kendt og som stadig eksisterer, men lur mig, om jeg kan huske hvilken.
Det var en vis 'Mylle', de fortalte det i en radioudsendelse på P4, der
bare kørte i baggrunden. - Jeg kan bare huske, jeg blev rimelig paf over
at høre, at den gruppe er tysk og ikke engelsk...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-09 09:38

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> bare kørte i baggrunden. - Jeg kan bare huske, jeg blev rimelig paf over
> at høre, at den gruppe er tysk og ikke engelsk...

Jeg har lige læst lidt på Wikipedia, og det er en noget forvirrende
historie. Sagen er jo nok, at det ikke er så veldokumenteret, hvad der
skete dengang. The Beatles var bare en flok unge drenge, og ingen kunne
jo vide, at de ville blive så berømte. Der var jo snesevis af den slags
bands, der spillede i klubber og prøvede at få succes.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 09-12-09 08:34

On 8 Dec., 22:42, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Må jeg her anbefale Katatonia - Night is the new day .... højt, meget
> højt.
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Må jeg anbefale "Cipramil
?"
Hvis du er derhenne hvor du nyder tekster som:

"The dark will rise
Abandon your freedom
Give up the right to find the true self
Forsake your own reasons"

Skulle vi ikke sige:
"The dark will lose
Crave Your freedom
Be in harmony with Your true self
Stick to Your reasons?"

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-12-09 17:53

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Må jeg anbefale "Cipramil
> ?"
> Hvis du er derhenne hvor du nyder tekster som:
>
> "The dark will rise
> Abandon your freedom
> Give up the right to find the true self
> Forsake your own reasons"
>
> Skulle vi ikke sige:
> "The dark will lose
> Crave Your freedom
> Be in harmony with Your true self
> Stick to Your reasons?"

Der var ingen der sagde at alt skulle være godt og rosenrødt ...

/thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 08-12-09 21:44

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> writes:

> Stenaldermand

For de lidt yngre er D:A:D kommet med "The Overmuch Box", vistnok i
320 kbit mp3, uden restriktioner. De samlede værker på een ko-kranie
USB stick.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-09 23:54

> EMI har lavet 30.000 eksemplarer af den nye remastered Beatles-DVDbox -
> dén der indeholder alt fra The Beatles - film, plader, interviews,
> simpelthen _alt_, der nogensinde er med og om The Beatles.

Hvornår kommer den på iTunes Music Store?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-12-09 12:51

In article <1jaf2j4.5dufcwwt7w9hN%mortenlind@gmail.com>,
mortenlind@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> [...]
> dén der indeholder alt fra The Beatles - film, plader, interviews,
> simpelthen _alt_, der nogensinde er med og om The Beatles.

Det er lige før jeg også må have sådan én

Hvordan afspilles musikken fra usb-dimsen?
Kan det kun gøres på pc og mac, eller kan den også sættes i en forstærker el. lign. med
usb-indgang.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 09-12-09 13:47

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> Det er lige før jeg også må have sådan én
>
> Hvordan afspilles musikken fra usb-dimsen? Kan det kun gøres på pc og mac,
> eller kan den også sættes i en forstærker el. lign. med usb-indgang.

Jeg kan ikke svare på det sidste, men ellers er det bare i USB-porten og
så derudaf - very Maclike

M.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-12-09 15:14

In article <1jagm7g.109kbdc5it2uaN%mortenlind@gmail.com>,

> Jeg kan ikke svare på det sidste, men ellers er det bare i USB-porten og
> så derudaf - very Maclike

Det jeg mener er, skal der bruges et program på usb'en for at afspille, eller ligger
sangene som normale filer?
Hvis det er helt normale filer, bør de kunne afspillet på en forstærker også.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 09-12-09 16:53

> [...]

> eller ligger sangene som normale filer? Hvis det er helt normale filer,
> bør de kunne afspillet på en forstærker også.

Åh Der _skal_ ikke bruges et program på USB´en, men der er et -
sangene ligger på to måder.

Enten åbner man Mac Start.app og kan så navigere som på en DVD, eller
også åbner man mappen Music & Voilá: her ligger alle sangene enkeltvis,
men pladeorienteret, i både MPEG3 og FLAC.

Jeg håber, jeg har forstået dit spørgsmål nu

M.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-12-09 17:48

In article <1jagul0.1nsowp84y46mcN%mortenlind@gmail.com>,
> [...]

> men pladeorienteret, i både MPEG3 og FLAC.
>
> Jeg håber, jeg har forstået dit spørgsmål nu

Ja tak for det. Det bedste var hvis jeg kunne spille FLAC filerne på anlægget, men jeg har
desværre ikke noget der understøtter det endnu.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 09-12-09 18:34

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> Ja tak for det. Det bedste var hvis jeg kunne spille FLAC filerne på
> anlægget, men jeg har desværre ikke noget der understøtter det endnu.

Men jeg vil anbefale den alligevel - for det første indeholder den alt,
gennem tiden - for det andet er den i en suveræn kvalitet - for det
tredje sparer man tiden til overspilning af de gamle LP´er via
USB-pladespiller(som jeg var begyndt på) - for det fjerde kan de
importeres i iTunes og dermed rejse over på iPhone & iPod - & for det
femte er den ikke meget dyrere end bokssættet(transporten på 24 engelske
pund) - og da der kun er lavet 30.000 eksemplarer, bliver det på et
tidspunkt temmelig blæret at eje den

M., der lige tænker, om man ikke kan konvertere FLAC til noget, du ku´
bru´ på dit anlæg? Hvad kan du bruge af formater? Jeg kan nemlig
konvertere til næsten alt.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-12-09 20:38

In article <1jagz4l.msnu9n3bfntpN%mortenlind@gmail.com>,
mortenlind@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> M., der lige tænker, om man ikke kan konvertere FLAC til noget, du ku´
> bru´ på dit anlæg? Hvad kan du bruge af formater? Jeg kan nemlig
> konvertere til næsten alt.

Jeg kan godt spille mp3 på anlægget - gennem blu-ray afspilleren, men FLAC er jo bedre

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-12-09 13:19

> [...]
> stereoLP´er i begyndelsen af halvfjerdserne.
>
> Dem har jeg stadig, og nu er samligen komplet

Er den egenligt lavet "read only" .. så man ikke kommer til at formatere
sin betales samling væk ved jeg fejl ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 09-12-09 13:59

> Er den egenligt lavet "read only" .. så man ikke kommer til at formatere
> sin betales samling væk ved jeg fejl ?
>
> /thomas

Jeg har haft den gennem Diskværktøj, og det kan /ikke/ lade sig gøre at
hverken slette eller partitionere den - det er iøvrigt en 16GB Flash
disk.

M.