Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Digital signatur: OCE
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 07-12-09 19:56

Min digitale signatur virker fint på forskellige web sites i Firefox og
IE8, men når jeg vil tilgå cpr.dk med min digitale signatur får jeg
beskeden:

"Der er kun adgang til systemet via Digital Signatur, hvis der er valgt
et gyldigt OCES-certifikat fra TDC."

Hvad er nu det for noget?

Mvh,
Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-12-09 22:49

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> "Der er kun adgang til systemet via Digital Signatur, hvis der er valgt
> et gyldigt OCES-certifikat fra TDC."

Det kan være et certifikatproblem. For nylig oplevede jeg det med
Opera. En søgning efter opdateringer hjalp selv om jeg kørte med
nyeste version.

> Hvad er nu det for noget?

Det kan være et certifikat der er udløbet.

--
Bertel

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 08-12-09 08:20

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det kan være et certifikatproblem. For nylig oplevede jeg det med
> Opera. En søgning efter opdateringer hjalp selv om jeg kørte med
> nyeste version.

> Det kan være et certifikat der er udløbet.

Jeg forstår ikke rigtig hvad det er jeg skal opdatere. Er det sidens
certifikat du mener? Det kan jeg jo ikke opdatere.

Mvh,
Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-12-09 08:30

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Jeg forstår ikke rigtig hvad det er jeg skal opdatere.

Du skal bede browseren søge efter opdateringer. Måske tjekker den
så certifikaterne. Det gør Opera i hvert fald.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-12-09 20:05

On Mon, 07 Dec 2009 19:56:00 +0100, Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Min digitale signatur virker fint på forskellige web sites i Firefox og
> IE8, men når jeg vil tilgå cpr.dk med min digitale signatur får jeg

Hvor logger man ind?

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 09-12-09 23:24

Christian Bohr-Halling skrev:

> Hvor logger man ind?

Under Registerindsigt kan du logge på med digital signatur for at se
(nogle af) oplysningerne om dig selv.

Jeg bestilte en ny digital signatur og installerede den i IE8. Det
virkede efter at jeg fandt ud af at slå pop-up-blockeren fra...

Den nye signatur virker også hos f.eks. telmore.dk

Interessant at den gamle virker på f.eks. skat.dk men ikke på cpr.dk

Mikkel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-12-09 01:56

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
> Den nye signatur virker også hos f.eks. telmore.dk
>
> Interessant at den gamle virker på f.eks. skat.dk men ikke på cpr.dk

De har heller ikke NEM@LOGIN. Jeg kan f.eks ikke bruge Safari med Mac OS
X.

Skod tjeneste!

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.