iTunes-bibliotek på USB-stick
Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-09 06:22

Jeg har fået sådan en bil med et USB-stik, man kan slutte sin iPod til.
Det fungerer helt perfekt. Navnene på kunstnere og numre dukker op i
bilradionen, mens iPod'en ligger gemt væk i handskerummet.
Nu er problemet, at min søn bruger min iPod til sine løbeture.
Hans egen er slidt op. Jeg overvejer derfor, om man ikke bare kan købe
en lille USB-stick til bilen og så lægge musikken over på den. Det
skulle sagtens kunne lade sig gøre at have musikken på en USB-stick, men
hvordan tager man musikken fra iTunes? Skal jeg bare gå ud i Finder og
kopiere alle mapperne med musik over på USB-sticken?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-12-09 07:40

Henrik Münster skrev:

> [...]
> hvordan tager man musikken fra iTunes? Skal jeg bare gå ud i Finder og
> kopiere alle mapperne med musik over på USB-sticken?

Tillykke. Køb en ny til knægten - det vil I blive gladest for. En
iPhone 3 GS med GPS til analyse bagefter af løbeturen?

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-09 08:05

> Tillykke. Køb en ny til knægten - det vil I blive gladest for. En
> iPhone 3 GS med GPS til analyse bagefter af løbeturen?

Han har faktisk en iPhone 3G, så det vil vel være lidt fråds at købe en
ny iPhone. Jeg ved heller ikke, om vi skal analysere hans løbeture. Jeg
har ham mistænkt for at holde nogle lange pauser undervejs. Hver gang vi
møder ham ude i skoven, går han. Når vi spørger, så er det altid lige
der, han skal gå i sin intervaltræning.
Jeg tænkte bare, at det ville være nemmere med en USB-stick. Ud
over, at den er billigere, så fylder den jo også mindre i handskerummet.
En iPod skal jo ligger der med godt en halv meter ledning. Samtidig er
man også lidt øm over en iPod, der trods alt ikke kan tåle alverden. Er
man på langtur, bliver der lagt alt muligt andet i handskerummet af
passageren, der kan være et barn. Det er f.eks. mad- og drikkevarer. De
kan jo lække alt muligt. Det gælder f.eks. en cola, hvor låget ikke er
sat ordentligt på. En USB-stick vil ikke fylde meget. Den vil sikkert
være mere solid, og den vil være billigere at erstatte, hvis uheldet er
ude.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-09 10:02

> [...]
> sat ordentligt på. En USB-stick vil ikke fylde meget. Den vil sikkert
> være mere solid, og den vil være billigere at erstatte, hvis uheldet er

~/Music/iTunes/iTunes Music

Men i den mappe vil der så også ligge andet end musik. Som film, så der
er ting der ikke skal med over.

Om du kan bruge det lige derfra på et usb-stik må vel afhænge af
bilradioens »software«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-09 11:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Om du kan bruge det lige derfra på et usb-stik må vel afhænge af
> bilradioens »software«.

Hvor store fås de der USB-stifter egentlig nu om dage? Jeg har set en på
32 GB, som ikke var så dyr. Det er jo imponerende. Jeg kan huske, da de
var på 64 MB. Jeg har nu aldrig brugt dem, så jeg har ikke fulgt med i
udviklingen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-09 12:30

> [...]
> 32 GB, som ikke var så dyr. Det er jo imponerende. Jeg kan huske, da de
> var på 64 MB. Jeg har nu aldrig brugt dem, så jeg har ikke fulgt med i

Jeg har en på 32 G, og fra en anden [og langt dyrere] serie var der en
på 64 G. Men det er et års tid siden nu - mon ikke de er oppe på 128 G?

Næh, 256 GB fra Kingston:

<http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=usb-stick&pid=635907>

- til en bagatel af 5.226,00 kroner ...

Men søg selv på kapacitet / pris.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-09 13:19

> Jeg har en på 32 G, og fra en anden [og langt dyrere] serie var der en
> på 64 G. Men det er et års tid siden nu - mon ikke de er oppe på 128 G?

> [...]

Det er måske mig, der er dum, men jeg kan ikke se, hvor kapaciteten
står. Det var delvis derfor, jeg spurgte.

> - til en bagatel af 5.226,00 kroner ...

Så vil jeg nu alligevel hellere have en iPhone 3GS

> Men søg selv på kapacitet / pris.

Det vil jeg prøve. Det er godt nok imponerende, at de er så store. Så
meget vil jeg nu ikke ofre. Det skulle gerne være en løsning, der er en
del billigere end en iPod.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-09 13:22

> Det er måske mig, der er dum, men jeg kan ikke se, hvor kapaciteten
> står. Det var delvis derfor, jeg spurgte.

Under specifikationer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-09 16:44

> Under specifikationer.

Aha, der er faneblade! Jeg kender ikke rigtig det her nye layout på
Edbpriser. Jeg synes nu, det er lidt bøvlet at skulle ind på et
faneblad. Kapaciteten burde stå med store, røde, blinkende typer
allerøverst på siden. Det er trods alt den, man går ud fra, når man skal
vælge USB-stick.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-09 17:33

> [...]
> faneblad. Kapaciteten burde stå med store, røde, blinkende typer
> allerøverst på siden. Det er trods alt den, man går ud fra, når man skal

Og den vælger man inden, i søgekriterierne .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-12-09 17:32

Henrik Münster skrev:

> Han har faktisk en iPhone 3G, så det vil vel være lidt fråds at købe en
> ny iPhone. Jeg ved heller ikke, om vi skal analysere hans løbeture. Jeg

Så må I jo bytte :) Du ahr jo heller ikke brug for en når fruen har :D

> [...]
> kan jo lække alt muligt. Det gælder f.eks. en cola, hvor låget ikke er
> sat ordentligt på. En USB-stick vil ikke fylde meget. Den vil sikkert

Propper dine børn colakrus i handskerummet?? Det lyder definitivt som
en sag for Sigrid Riise da.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-09 18:07

> Så må I jo bytte :) Du ahr jo heller ikke brug for en når fruen har :D

Jeg skal vel også have noget at ringe med.

> Propper dine børn colakrus i handskerummet?? Det lyder definitivt som
> en sag for Sigrid Riise da.

Når man er på langtur, så har man da forfriskninger, mad og drikke med
undervejs. Her tænker jeg især på rigtig lange ture ned gennem Europa.
Oftest er det mig, der kører, mens min kone eller måske et af børnene
leger co-driver. Forfriskningerne skal jo anbringes et sted, og her er
handskerummet nærliggende. Det er endda afkølet til formålet. Ellers kan
forsædepassageren jo også finde på at anbringe et kort, et kamera eller
noget andet i handskerummet, mens man kører. Så er det, at jeg siger, at
en iPod med 60 cm ledning er lidt mere udsat end en lille USB-stick, og
en rigtig iPod med masser af lagerplads er også lidt dyrere at erstatte,
hvis den går i stykker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-12-09 18:36

Henrik Münster skrev:

> Jeg skal vel også have noget at ringe med.

Derfor "bytte" .. Så har du hans iPhone 3G.

> Når man er på langtur, så har man da forfriskninger, mad og drikke med
> undervejs. Her tænker jeg især på rigtig lange ture ned gennem Europa.

Jojo. Jeg er godt klar over at lange ture kræver en del forplejning.

> Oftest er det mig, der kører, mens min kone eller måske et af børnene
> leger co-driver. Forfriskningerne skal jo anbringes et sted, og her er
> handskerummet nærliggende. Det er endda afkølet til formålet. Ellers kan

Afkølet? Er der klimaanlæg i jeres handskerum? Æh, det må da være
ekstraudstyr.

> [...]
> en iPod med 60 cm ledning er lidt mere udsat end en lille USB-stick, og
> en rigtig iPod med masser af lagerplads er også lidt dyrere at erstatte,

Så må du jo trække kabel og lægge den om i bagagerummet :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-09 21:40

> Afkølet? Er der klimaanlæg i jeres handskerum? Æh, det må da være
> ekstraudstyr.

Næ, det har de fleste biler vist efterhånden. Det lyder jo enormt smart
på listen over udstyr, men det er jo bare en luftslange fra
ventilationsanlægget, der munder i handskerummet. Jeg tror endda, den
bare giver luft af samme temperatur som resten af ventilationsanlægget.
Om vinteren er det således varm luft, men om sommeren er det dejlig kold
luft fra aircondition-anlægget.

> Så må du jo trække kabel og lægge den om i bagagerummet :)

Jeg stillede bare et uskyldigt spørgsmål, om man kunne kopiere sangene
fra iTunes over på en USB-stick. Jeg må finde sådan en stick og prøve
mig frem. Jeg er ikke interesseret i at trække kabler og alt muligt. I
hvert fald ikke før en simplere løsning er afprøvet. Jeg ved heller
ikke, hvor lange dock-kabler fra en iPod må være.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : KentBM

Dato : 07-12-09 15:35

Henrik Münster skrev:
> [...]
> hvordan tager man musikken fra iTunes? Skal jeg bare gå ud i Finder og
> kopiere alle mapperne med musik over på USB-sticken?
Hvorfor ikke bare købe en iPod Shuffle? 2GB til kr. 399, hvilket godt
nok er voldsom dyrt i forhold til en USB-nøgle, men til gengæld kan du
bare slutte den til iTunes.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-09 16:44

KentBM <kentF_JERNMagnussen@hotmail.com> wrote:

> Hvorfor ikke bare købe en iPod Shuffle? 2GB til kr. 399, hvilket godt
> nok er voldsom dyrt i forhold til en USB-nøgle, men til gengæld kan du
> bare slutte den til iTunes.

Nu ikke komme med alle de alternativer. Min hjerne var lige ved at
kortslutte Tanken har faktisk strejfet mig, men jeg kom aldrig så
vidt som til at se på priser og specifikationer. 2 GB er bare ikke ret
meget. Det er så lækkert, at min iPod kan rumme hele min musiksamling.
Så skal jeg ikke udvælge musik at tage med, men kan have det hele med
altid.
2 GB er jo ikke ret meget. Det er kun en lille del af min musik.
Hvis jeg alligevel skal udvælge, kunne jeg jo også slutte min iPhone
til. Den kan heller ikke rumme min musiksamling, men den kan trods alt
have mange gange mere, end en iPod shuffle.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-12-09 17:34

Henrik Münster skrev:

> [...]
> vidt som til at se på priser og specifikationer. 2 GB er bare ikke ret
> meget. Det er så lækkert, at min iPod kan rumme hele min musiksamling.

Kig på iPod classic. Kan det ikke være på den, så kan jeg godt se du
har et problem :D