Hvilken CPU på Asus P2L97?
Fra : Mick Johansen

Dato : 02-08-01 21:30

Hejsa!

Jeg er ved at opbygge en maskine til min kæreste og har i den forbindelse
fået fat på en gammel maskine med et Asus P2L97 (LX chipset) bundkort. Der
sidder en PII/233Mhz (slot 1) i, men jeg vil naturligvis gerne have lidt
mere 'fut i fejemøget' så jeg har købt en Asus Slotket, så jeg kan få en
større CPU i. Men vil det være muligt at køre f.eks. 100Mhz FSB, selvom
motherboardet kun understøtter 66Mhz FSB som standard? Jeg har kig på en
800Mhz Celly, men vil det være muligt at bruge denne CPU i nævnte
motherboard, via slotket'en?

--
Regards/MVH.
Mick Johansen

Fra : peter-nt

Dato : 03-08-01 17:54

Hvad har afholdt dig fra at søge efter bundkortets manual på nettet? - en
søgning med google på "P2L97" gav bl. a. dette link:
http://www.rybolt.com/Support/Manuals.html
Som indeholder:
http://www.rybolt.com/Support/pdfs/p2l97-205.pdf, hvor du skulle kunne få
svar på dine spørgsmål og lidt til.
mvh peter-nt

Fra : Mick Johansen

Dato : 03-08-01 19:26

Mange tak for hjælpen. Jeg har dog også lige været på nettet og fandt svaret
som ikke stod i manualen (Men på Asus's site): Nævnte motherboard
understøtter ikke FCPGA, selv gennem en slotket. Men indtil Celly 533Mhz er
muligt.