EyeTV Hybrid revitaliseret i Windows Media~
Fra : Lyrik

Dato : 01-12-09 19:28

Hvis man har en Windows på sin Mac med Mediacenter. (selv har jeg en
seperat Windows 7) Så kan man bruge sin eyetv hybrid og få meget flot
video ud af det, ovenikøbet i VC-1 high definition for DR HDs
vedkommende.
det foregår med antennepjorten der fulgte med over DVB-T. "Free to
air" som US kalder det.
Jeg har antennen lige udenfor vinduet på "solbænken"

Først skal man installere en opdate, mens EyeTV-hybrid sidder i USB-
porten. Jeg har lagt den her fordi den er hundesvær at finde:
http://luen.dk/Eyetvdriver.zip
Pak den ud, og dobbeltklik på setup.exe, så går det glat.
Derefter åbnes Windows mediacenter. Man klikker på "TV" og mediacenter
begynder med at installere "PlayTV"
Igennem guiden..hui! Hvor det går, man skriver bare sit postnummer og
så går den igang med at finde stationer på DVB-T. Den kan også finde
analoge iøvrigt. Men de digitale står bedst.

Så har man en formidabel GUIDE hvor man kan se/optage.
Resultatet kommer i wtv form og kan redigeres i Windows Live Movie
Maker, and nowhere else.
Enjoy! Or curse!

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-12-09 07:52

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Så har man en formidabel GUIDE hvor man kan se/optage.
> Resultatet kommer i wtv form og kan redigeres i Windows Live Movie

Og hvad er det lige Windows 7 koster ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 02-12-09 07:44

On 2 Dec., 07:51, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Og hvad er det lige Windows 7 koster ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nu ved jeg ud fra mit kendskab til dig, at du ikke ønsker oplysningen,
men at det er en forkrampet:"jeg ka' billigere på OS-X!"-reaktion-
Not?

Indtil Marts kan man køre W7 gratis, så kan man prøve om det er noget
for dig. Under alle omstændigheder tror jeg nok lige, at der ikke er
en eneste af gruppens Mac-brugere der ikke samtidig har en Windows
kørende et eller andet sted i baggrunden-Not?))
Har du selv en Windows kørende et eller andet sted? Skulle du ikke
lige afsløre det først?

Vi kunne måske få de andre til at lave en:
Jeg afsværger Windows på tro og love og har intet med den at gøre-
liste?))(den bliver ultrakort)

OK! Fra mit brug af Windows, kan jeg afsløre at W7(32 bit) er den
bedste og at det er den man skal gå efter som alternativ, hvis man er
Macbruger! Drop de andre versioner! De er intet værd i sammenligning!
Så er det sagt, så selv den mest tykpandede kan forstå det!)) W7 er
guldrandet! Den får din Mac til alt det OS-X ikke kan.
Man behøver nu i Mediaplayer kun at vælge:"Lad andre på mit netværk
spille mine filer", så skal der ikke bøvles med flere indstillinger.
Så spiller video-lyd o.s.v. for eksempel på min PS3 omgående. Det har
jeg ikke kunnet få til at virke i de andre versioner. Det gik i
fisk.))

Men hvad koster den?? Er den dyr?? Nej! jeg har lige installeret en 32
bit W7 home Premium OEM fra Getmore for:

SOFTWARE MS Windows 7 Home Premium (Licens og med 1,00 675,00)

Det er rørende billigt! Den kan opgradere en dansk, men endnu bedre
kan man lave en ren install over en W7 Ultimate "RC/pirat- version"
ved at den pakker installationen sammen i en mappe der hedder
"Windows.old" Alle filer og dokumenter forbliver intakte.

Og tilbage til EyeTV. Man tror ikke sine egene øjne når man ser
kvaliteten og optagemulighederne! Det er de 675 kroner værd!
Punktum!))

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-12-09 16:00

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Har du selv en Windows kørende et eller andet sted? Skulle du ikke
> lige afsløre det først?

jep .. en gammel XP i wmware til at teste websites ..

> [...]
>
> Og tilbage til EyeTV. Man tror ikke sine egene øjne når man ser
> kvaliteten og optagemulighederne! Det er de 675 kroner værd!

Jeg kunne jo sige det samme om EyeTV 3.x som du jo synes var for dyr at
opdatere til ...

Og at den gemmer optagelser i sit eget format som kun kan redigeres i
windows movie maker er da ikke et plus ... ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-12-09 17:57

Thomas von Hassel skrev:

> Og at den gemmer optagelser i sit eget format som kun kan redigeres i
> windows movie maker er da ikke et plus ... ?

Smag og behag er jo forskellig. Jens kan lide Windows - ham om det :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-12-09 18:29

> Smag og behag er jo forskellig. Jens kan lide Windows - ham om det :)

Så synes jeg han skal fable om dets fortræffeligheder i den rigtige
gruppe ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-12-09 18:39

Thomas von Hassel skrev:

> Så synes jeg han skal fable om dets fortræffeligheder i den rigtige
> gruppe ...

Tjah, plejer det ikke at være ok her bare man skriver på en Mac?

Der er jo ingen der siger du SKAL læse alle indlæg fra alle skribenter.

Fra : N/A

Dato : 04-12-09 17:26

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-12-09 20:49

> [...]

> en eneste af gruppens Mac-brugere der ikke samtidig har en Windows
> kørende et eller andet sted i baggrunden-Not?))

Mit hjem er Windowsfrit og har altid været det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-12-09 21:19

> Mit hjem er Windowsfrit og har altid været det.

Så enten er der meget mørkt, eller også er der meget koldt hjemme hos
dig
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-12-09 21:39

> Så enten er der meget mørkt, eller også er der meget koldt hjemme hos
> dig

Den så jeg ikke lige komme

Faktisk er her temmeligt mørkt hvis lyset ikke er tændt, men det er
årstiden.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 03-12-09 08:41

Lyrik wrote:

> Men hvad koster den?? Er den dyr?? Nej! jeg har lige installeret en 32
> bit W7 home Premium OEM fra Getmore for:
>
> SOFTWARE MS Windows 7 Home Premium (Licens og med 1,00 675,00)

Øhm, hvilket stykke hardware har du købt den sammen med ?
Svjv. må OEM versioner ikke sælges for sig selv ??

Selv det selvfølgelig mere er rettet mod Getmore.

> Og tilbage til EyeTV. Man tror ikke sine egene øjne når man ser
> kvaliteten og optagemulighederne! Det er de 675 kroner værd!
> Punktum!))

I mine ører lyder det stadig besværligt at skulle installere Windows for
at få EyeTV til at fungere som forventet ??

Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-12-09 10:08

Jesper Hartoft <news01@UDhartoft.net> wrote:

> Øhm, hvilket stykke hardware har du købt den sammen med ?
> Svjv. må OEM versioner ikke sælges for sig selv ??
>
> Selv det selvfølgelig mere er rettet mod Getmore.

Det er altid slutbrugerens ansvar at den købte licens er lovlig ... så
hvis det er en OEM så skal man sætte licens listermærket på den maskine
hvor det er installeret ...

Fra : N/A

Dato : 04-12-09 17:26

Fra : Lyrik

Dato : 02-12-09 09:40

On 2 Dec., 15:59, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Og at den gemmer optagelser i sit eget format som kun kan redigeres i
> windows movie maker er da ikke et plus ... ?
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Men når jeg nu siger at det nye "wtv" format afspiller direkte i PS3
uden konvertering?! Så behøver man jo ikke gide redigere, idet man kan
spole forbi uønskede sekvenser med 100x hastighed.
Samt at optagelserne kan kopieres over netværk til PS3.
Endvidere kan W7 lave en DVD af optagelserne.

De hjerteligste hilsener
fra
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-12-09 17:54

Lyrik skrev:

> Først skal man installere en opdate, mens EyeTV-hybrid sidder i USB-
> porten. Jeg har lagt den her fordi den er hundesvær at finde:
> http://luen.dk/Eyetvdriver.zip

Interessant. Er Hybriden understøttet som standard af Windows 7, eller
skal ovenstående til for sagen (og hvor fandt du den)?

Fra : Lyrik

Dato : 02-12-09 10:29

On 2 Dec., 17:54, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Interessant.  Er Hybriden understøttet som standard af Windows 7, eller
> skal ovenstående til for sagen (og hvor fandt du den)?

>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Den angivne driver skal! installeres inden den kan opdages. Hvor fandt
jeg den? Jeg vidste at den var en Hauppauge som var malet sølvbronze,
noget med 900. Og så rodede jeg rundt efter drivere til den.
Da jeg erstattede W7 Ultimate med Home Premium, var Hybriden holdt op
med at fungere. Så ledte jeg igen, men fandt intet! Jeg måtte lede
tilbage i "Windows.old" hvor jeg genfandt driveren. Gudskelov. Det
virkede omgående da den havde geninstalleret. Windows Mediacenter gik
omgående i "roterende cirkelaktion" bare jeg trykkede på TV og
installerede "PlayTV" med disse wtv options.
Smart at den bruger postnummeret til at finde DVB-T mulighederne. Det
hele går igang med en punkt, for punkt guide.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 02-12-09 17:26

On 2 Dec., 18:29, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Så synes jeg han skal fable om dets fortræffeligheder i den rigtige
> gruppe ...
>
> /thomas

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

I Windowsgrupen kender de slet ikke EyeTV Hybrid. Det er en dedikeret
Mac-ting. Iøvrigt synes jeg vi lige var på bølgelængde? Og så i næste
øjeblik slår dødsmetallet igennem?
Det er globaliseringstider. Så Windowsbrug og Macbrug kommer ud på et.
Vi kulturberiger bare hinanden.

Macfolk kører Windows på deres Mac. Der er ligefrem lagt op til det.
Du kører Windows i VMWARE.
Jeg havde brug for at lave en skærmvideo og begyndte i Windows. Efter
et øjeblik sprang jeg over på min Macbook og lavede den der istedet.
Screenflow er suveræn.
Du kan vel se trenden? Når du kører Windows på skrivebordet af din
Mac, hvor vil du så skrive om det? På Windowsgruppen eller på
Macgruppen? Inden vi laver en regel, så befri dig selv og lad
globaliseringen komme ind.)

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-12-09 07:50

> [...]

> Mac, hvor vil du så skrive om det? På Windowsgruppen eller på
> Macgruppen? Inden vi laver en regel, så befri dig selv og lad

Hvis dit inlæg bare var for at informere om et eller andet smart så vil
det jo være fint nok. Men dit indlæg drypper af slet skult harme over at
Elgato vil have 300,- for at din EyeTV Hybrid kan virker under 10.6 ...
det er det jeg opponerer imod ...

/thomas

Fra : N/A

Dato : 04-12-09 17:26

Fra : N/A

Dato : 03-12-09 08:41

Fra : Lyrik

Dato : 03-12-09 14:57

On 3 Dec., 10:07, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Det er altid slutbrugerens ansvar at den købte licens er lovlig ... så
> hvis det er en OEM så skal man sætte licens listermærket på den maskine
> hvor det er installeret ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det har jeg gjort! Klistermærket er på!

Rolig nidkære licensvogtere!

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 03-12-09 15:20

On 3 Dec., 07:49, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> det jo være fint nok. Men dit indlæg drypper af slet skult harme over at
> Elgato vil have 300,- for at din EyeTV Hybrid kan virker under 10.6 ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det var kun det første, noget smart. Jeg kan bevise det, for mine
to Macmaskiner er tilbage og køre 10.5 begge to. Der er EyeTV god nok
i version 2.
Jeg bruger slet ikke 10.6 endnu selv om jeg har skiven med 5 licenser.
Jeg fandt bare kvaliteten af optagelserne overraskende god.
Jeg kan ikke bruge 10.6 så længe TsMuxerGui ikke fungerer.
Da jeg kun har en Eyetv Hybridstick kan den få lov at køre Win7.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-12-09 23:26

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Jeg fandt bare kvaliteten af optagelserne overraskende god.

kvaliteten er vel det du får ind igennem antennen ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-12-09 17:26

Lyrik skrev:

> Jeg bruger slet ikke 10.6 endnu selv om jeg har skiven med 5 licenser.
> Jeg fandt bare kvaliteten af optagelserne overraskende god.

Med digitaltv er det vel bare bitstrømmen fra senderen? Hvis fejlraten
er lav nok så får du jo det der bliver sendt :)

Personligt er jeg stadig forbløffet over mængden af ting der kan komme
igennem sårn et bette kabel. En trillion kanaler og man skal betale for
dem alle sammen :)

Fra : Lyrik

Dato : 03-12-09 15:23

On 3 Dec., 08:41, Jesper Hartoft <new...@UDhartoft.net> wrote:

>   > Men hvad koster den?? Er den dyr?? Nej! jeg har lige installeret en 32

> hm, hvilket stykke hardware har du k bt den sammen med ?
> Svjv. m OEM versioner ikke s lges for sig selv ??
Det svarer jeg kun på når jeg sidder i håndjern med en 100 wattpære
rettet lige imod mig.

> Selv det selvf lgelig mere er rettet mod Getmore.
Nå du har det med at rette anklager til højre og venstre.
Skal vi ikke bare sige EOD?

Jo det tror jeg vi gør.

jens