Meget sløv opstart af IE8
Fra : Lars A

Dato : 28-11-09 19:58

Hej.
Jeg bruger IE 8, men den er blevet meget sløv til at starte op. Den skriver
opretter forbindelse og det tager ca 30 sek. før jeg ser hjemmesiden.
Det oplever jeg ikke med Opera eller Firefox. Så er der nok nogen der vil
sige skrot EI8 og brug en af de andre, men jeg vil gerne have EI 8 til at
virke.
Mvh Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-11-09 21:28

Lars A skrev:
> Hej.
> Jeg bruger IE 8, men den er blevet meget sløv til at starte op. Den skriver
> opretter forbindelse og det tager ca 30 sek. før jeg ser hjemmesiden.

Det er kun første gang, du vil hente en side?

Jeg oplever noget lignende, og cirka hver anden gang lykkedes det slet
ikke at komme på nettet. Jeg tror, Internet Explorer prøver at tjekke
netforbindelsen (proxy/dns eller hvad ved jeg) i stedet for bare at
bruge forbindelsen som alle andre programmer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå skidt og snavs på computeren:

Fra : Lars A

Dato : 29-11-09 09:39

> [...]
> ikke at komme på nettet. Jeg tror, Internet Explorer prøver at tjekke
> netforbindelsen (proxy/dns eller hvad ved jeg) i stedet for bare at bruge

Hej
Det lyder til at det kan være det som du beskriver. Jeg troede i første
omgang at det var Kaspersky der var problemet.
Mvh Lars

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 29-11-09 11:18

"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sige skrot EI8 og brug en af de andre, men jeg vil gerne have EI 8 til at

Prøv evt. at se på tilføjelsesprogrammerne i Internet Explorer.
En nulstilling af programmet kan også have en vis virkning.

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Lars A

Dato : 29-11-09 18:28

> Prøv evt. at se på tilføjelsesprogrammerne i Internet Explorer.
> En nulstilling af programmet kan også have en vis virkning.

> [...]
Hej.
Nu har jeg prøvet at deaktiverer nogle af tilføjelsesprogrammerne. Nu køre
IE bare der ud af.
Så nu vil jeg prøve at finde ud af hvilke at dem der sløver.
Mange tak for info, det hjalp.
Mvh Lars

Fra : Ib

Dato : 29-11-09 19:24

> [...]
> sige skrot EI8 og brug en af de andre, men jeg vil gerne have EI 8 til at

Efter overgang til Windows 7, var jeg ude for det samme og rodede meget med
problemet. Efter en del forsøg, fandt jeg ud af, at i Avancerede
Internetindstillinger er der en muligher der hedder "Aktiver udvidelser til
trediepartswebbrowsere" aktiveret. Jeg fjernede denne mulighed, og straks
var opstart af IE8 som den plejede at være (ingen ventetid).

Er der nogen af de "kloge hoveder" der ved vad funktionen bevirker udover at
sløve IE8.

--
Mvh. Ib

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-11-09 03:30

Ib skrev, Den 29-11-2009 19:24:
> [...]
> til trediepartswebbrowsere" aktiveret. Jeg fjernede denne mulighed, og
> straks var opstart af IE8 som den plejede at være (ingen ventetid).

Indstillingen hedder "Enable third party extensions" på engelsk. Jeg
slog den fra, og min IE8 blev meget hurtigere til at starte. Jeg har
installeret Kaspersky Internet Security og Firefox, men om det har noget
at sige, ved jeg ikke.

> Er der nogen af de "kloge hoveder" der ved vad funktionen bevirker
> udover at sløve IE8.

Aner det ikke. Jeg kan ikke umiddelbart se forskel. Adobe Flash Player
plugin virker også uanset indstilling.