Kan Ical se delt exchange kalender ??
Fra : jagge

Dato : 25-11-09 21:23

Hey

jeg vil meget gerne kunne importere en exchange kalender fra min
arbejdsplads således at jeg kan se den i Ical og evt tilføje aftaler her
også.

Kan det lade sig gøre ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-09 21:32

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> jeg vil meget gerne kunne importere en exchange kalender fra min
> arbejdsplads således at jeg kan se den i Ical og evt tilføje aftaler her

Kommer an på hvad version af Exchange server og hvilken version af OS X
du kører. Hvis i kører Exchange 2007 og har 10.6.x så ja ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 25-11-09 22:32

> Kommer an på hvad version af Exchange server og hvilken version af OS X
> du kører. Hvis i kører Exchange 2007 og har 10.6.x så ja ...

Ahhh det var måske det argument for 10.6 jeg har manglet. Jeg kører 10,5
:9(

Exchange delen er vist 2007. Men så må jeg jo hellere få opgraderet. Er
børnesygdommene ude af 10.6 nu ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-09 22:38

> Ahhh det var måske det argument for 10.6 jeg har manglet. Jeg kører 10,5
> :9(

> Exchange delen er vist 2007.

check lige med din IT afdeling at de ting der skal være slået til er
slået til ...

> Men så må jeg jo hellere få opgraderet. Er
> børnesygdommene ude af 10.6 nu ?

jeg har ingen problemer ...

Fra : jagge

Dato : 26-11-09 20:11

> check lige med din IT afdeling at de ting der skal være slået til er
> slået til ...

Chek, will do.

> jeg har ingen problemer ...

Cool, skal lige have checket med OKI om de har fået nosset sig sammen og
skrevet en 10.6 driver.

Tak for hjælpen.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-11-09 20:16

> Chek, will do.

> Cool, skal lige have checket med OKI om de har fået nosset sig sammen og
> skrevet en 10.6 driver.

På mit gamle arbejde havde vi en stående sætning: "OKI ? .. det lort
sælger vi ikke" :)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 28-11-09 17:36

> På mit gamle arbejde havde vi en stående sætning: "OKI ? .. det lort
> sælger vi ikke" :)

he he tjahh alternativet for mig er at gå den lange vej til en fælles
printer hver gang så den her "overskuds" oki har fået et godt hjem hos
mig på trods af sporadisk underlig adfærd.

MVH

Jakob

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 27-11-09 17:46

> [...]

> jeg vil meget gerne kunne importere en exchange kalender fra min
> arbejdsplads således at jeg kan se den i Ical og evt tilføje aftaler her

Hvis du installerer Entourage (fra officepakken/pro) på din mac kan den
oprette en iCal kalender, som automatisk bliver synkroniseret med
exchange (begge veje).

Du skal dog være opmærksom på at du højest sandsynligt mister en masse
funktionalitet, som du har under Windows. Det samme forestiller jeg mig
er tilfældet med implementeringen af exchange-2007 i 10.6. Har dog ikke
prøvet at koble op på en 2007-server med 10.6.

~ Jørgen