Højdejustering til skabsben
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-11-09 22:38

På mit badeværelse, hvor gulvet bevidst ikke er vandret, har jeg brug for en
justerskrue, der kan monteres indvendig i et vinklet skabsben af træ. Den
nødvendige justeringshøjde er omkring 4-5 mm.

Jeg har uden held prøvet at søge på nettet efter noget brugbart. Nogen
ideer?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ralph

Dato : 19-11-09 23:53

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse
> justerskrue, der kan monteres indvendig i et vinklet skabsben af træ. Den
> nødvendige justeringshøjde er omkring 4-5 mm.

En ide: Bor et hul i bunden af benet/benene på Ø6mm, ca. 20-30 mm dybt, sæt
et 10 Ø mm bor i maskinen og bor et hul, oveni der er ca. 3-4 mm dybt,
monter en møtrik(+ evt. 10 Ø mm skive) på en 6/30 mm bolt, skruet i bund,
juster bolt/møtrik til det passer.
Når det nu er badeværelse, så bruger du rustfri materialer.

--
Ralph

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-11-09 18:55

Ralph wrote:

> En ide: Bor et hul i bunden af benet/benene på Ø6mm, ca. 20-30 mm
> dybt, sæt et 10 Ø mm bor i maskinen og bor et hul,

Desværre ikke muligt. Benet består af 2 10 mm. brædder stillet sammen i en
vinkel.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : thl

Dato : 20-11-09 17:43

> [...]
> Den nødvendige justeringshøjde er omkring 4-5 mm.
>
> Jeg har uden held prøvet at søge på nettet efter noget brugbart. Nogen

http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/moebelbeslag/bordbenogdupsko/stilleskruer/

mvh
Thorbjørn

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-11-09 18:56

thl wrote:

> http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/moebelbeslag/bordbenogdupsko/stilleskruer/

Der var lige det, jeg skulle bruge. Takker.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk