MacBook Pro frøs
Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-09 00:48

Lige før frøs min MacBook Pro. Det er ellers ikke noget, jeg har været
ude for. Pludselig stod alt stille. iTunes stoppede midt i afspilningen
af en sang, og grafikken i det lille vindue, der viser afspilningen,
stod stille. Musepilen stod stille, og intet reagerede. Forskellige
taststryk virkede heller ikke. Derimod gik blæseren i computeren stille
og roligt op i hastighed. Der må have været en proces, der gik i
selvsving. Jeg måtte afbryde computeren ved at holde power-knappen inde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels

Dato : 19-11-09 17:14

On Nov 20, 12:47 am, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
> [...]
> og roligt op i hastighed. Der må have været en proces, der gik i
> selvsving. Jeg måtte afbryde computeren ved at holde power-knappen inde..

Kørte du Windows?

(Beklager. Jeg ku' ikke la' vær'.)

--
Niels

PS Det sker også her (Leopard og Snow Leopard). Jeg slukker sjældent
computerne, men en gang i mellem "sander de til".

Fra : Jesper

Dato : 20-11-09 01:42

> [...]
> og roligt op i hastighed. Der må have været en proces, der gik i
> selvsving. Jeg måtte afbryde computeren ved at holde power-knappen inde.

Lyder som om den overophedede, det gør min 1. generations MBP ofte, den
er ved at have nået EOL.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-09 07:59

> Lyder som om den overophedede, det gør min 1. generations MBP ofte, den
> er ved at have nået EOL.

Det håber jeg ikke. Den er kun knap et år gammel. Ellers kører den fint,
så det har nok bare været et enkeltstående tilfælde. Det er bare lidt
uhyggeligt. Havde jeg været ved at lave noget vigtigt, havde det jo
været tabt. I hvert fald arbejdet fra siden sidst, jeg gemte. Ellers er
min computer helt stabil, og derfor er jeg slem til ikke at gemme
tingene så tit.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-09 08:03

> [...]
> været tabt. I hvert fald arbejdet fra siden sidst, jeg gemte. Ellers er
> min computer helt stabil, og derfor er jeg slem til ikke at gemme

At blæseren kører op er bare en selvbeskyttelses funktion når systemet
crasher og den ikke kan holde øje med temeperaturer og regulere blæsere
op eller ned.

Du kan jo grave system.log igennem og se om der på det tidspunkt hvor
sidtet gik ned står noget interessant.

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-09 08:14

> [...]
> og roligt op i hastighed. Der må have været en proces, der gik i
> selvsving. Jeg måtte afbryde computeren ved at holde power-knappen inde.

Det oplever jeg ind imellem. Firefox har som regel været i anvendelse.
Når jeg bruger Firefox er det tydeligt at der sker noget med timingen så
alt hakker. Jeg mistænker lidt det er kombinationen af zotero, min
googlebjælke, med gmail etc. der medvirker til dette. Jeg kan fx ikke
bladre flydende.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-11-09 16:35

Flemming Rubini skrev:

> Det oplever jeg ind imellem. Firefox har som regel været i anvendelse.

Prøv en Flashblocker, tager 99% af den slags.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-09 16:41

> Prøv en Flashblocker, tager 99% af den slags.

Tak. Ja jeg fulgte også dit råd sidst. Men jeg blev træt at ualmindeligt
mange opdateringer på mine tilføjelser. Nuvel, jeg prøver lige at slå
Flashblock til, ver. 1.5.11.2 ;..-)

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-09 17:17

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tak. Ja jeg fulgte også dit råd sidst. Men jeg blev træt at ualmindeligt
> mange opdateringer på mine tilføjelser. Nuvel, jeg prøver lige at slå
> Flashblock til, ver. 1.5.11.2 ;..-)

Og det virker dejligt. Seks stykker flash på mediamacs sider, det er da
også en del. Og gad vide hvor mange af dem man overhovedet ser?
Det kører helt flydende nu.
Touchpad: Jeg bemærker lige at tre fingre bringer mig til top eller bund
i Firefox. Det syntes jeg ikke plejer at virke sådan.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini