Kan ikke se extern harddisk :-(
Fra : Ukendt

Dato : 19-11-09 19:27

Xpost til : dk.edb.mac

Har fået en brugt 300 GB 7200 RPM OneTouch II FireWire/i.LINK/USB External
Hard Drive
tror jeg det er, dette link herunder ligner den på en plet.
http://reviews.cnet.com/external-hard-drives/300-gb-7200-rpm/4505-3190_7-31121421.html?tag=rnavmen jeg kan ikke se den nogle steder, hverken i Bios, Diskhåndtering ellerStifinder.Ved selvfølgelig ikke om den virker, men den tænder fint, jeg kan høre denkører,der sidder 2 usb på den og begge er prøvet, men nej... har ledt og ledt pånettetefter et "værktøj" det kan detecte den, den må gerne formateres, og detbehøvs ikkeblive partitoneret til NFTS, skal bare bruges til lidt backup, til en Win Xppro, Sp3.Tror ikke der skal en driver til, (Maxtor er jo nu Seagate), tror nærmereden erblevet brugt til en MAC, og MAC er ikke min stærke side, for at sige detmildt.Burden den ikke virke med et et USB 2.0-USB 2.0 stik ?Findes der et program, der kan scanne denne externe HD og fortælle hvilkenpartitionden er formateret til ?Mvh Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-11-09 19:38

Kim skrev:
> Xpost til : dk.edb.mac
>
> Har fået en brugt 300 GB 7200 RPM OneTouch II FireWire/i.LINK/USB External

Check om der ikke sidder en omskifter mellem Firewire og USB. Der er
ikke meget sjov ved at rode med USB-kabler hvis den kun lytter på Firewire.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-09 20:03

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev
> Check om der ikke sidder en omskifter mellem Firewire og USB. Der er ikke
> meget sjov ved at rode med USB-kabler hvis den kun lytter på Firewire.

Det gør der ikke, var noget af det første jeg gjorde.

Hov, der fandt jeg den sq:
Maxtor Shared Storage Plus Drive (300GB)
http://reviews.cnet.com/external-hard-drives/maxtor-shared-storage-plus/4505-3190_7-31272119.html

Product Description: Maxtor Shared Storage Drive Plus - NAS server
Product summary
The good: The Maxtor Shared Storage Plus drive is simple to set up, has
USB ports for network printers, and is expandable via USB ports.
It supports UPnP and DLNA media serving and has a nicely designed HTML
interface and software.

Betyder det ikke at der må være noget software der skal bruges så ?

Der står præcist på den:

Maxtor Periphherals PTE
Model: Maxtor Shared Storage Drive
+ 12V 3A
Network ID 01D4DS
MAC 00:10:75:01:D4:D6
Capacity 300GB
S/N: L61H19LM
EDA: HL300R02611412

Er det til hjælp plz ?

Mvh Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-09 20:22

Kim <Ê_at_x.dk> wrote:

> [...]
>
> Maxtor Periphherals PTE Model: Maxtor Shared Storage Drive + 12V 3A
> Network ID 01D4DS MAC 00:10:75:01:D4:D6 Capacity 300GB S/N: L61H19LM EDA:

ja, det er en netværks disk .. usb portene kan åbenbart kun bruges til
at sætte ekstra disk/printere på, ikke til at forbinde den til en
computer.

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-09 20:41

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev
> ja, det er en netværks disk .. usb portene kan åbenbart kun bruges til
> at sætte ekstra disk/printere på, ikke til at forbinde den til en
> computer.

Okay.
Hvordan tilslutter jeg den så til min PC, ved du det ?

Jeg sidder nemlig på et bolignet, med 1 fast forbindelse,
godt nok gennem en ældre D Link DES-1005D switch,
så min dattes pc også er på nettet.

Har lige sat den til min switch og prøver nu.det jeg læser på CNET editors'
review:

"Setting up the Shared Storage Plus drive is a breeze. Plug in the power,
attach it to your router, "

jeg har ingen router

"browse to the MSHome workgroup under Network Places where it appears, and
you're ready to go. "

Jeg går ind i Netværkssteder i Stifinder, og har browset det hele igennem.
Kan ikke finde noget der hedder noget med "Maxtor" eller lign .

Men sjovt nok, under "Microsoft Windows-netværk", kan jeg gå ind
på flere andre beboeres computere. Meget de ikke har en firewall eller
andet sikkerhed kørende..

"Right-click the drive name and assign it a drive letter using the Map
Network drive if you want to use it
from Windows Explorer."

Hvad kan drive-name være tror du ?
Har du en ide hvor henne præcist jeg skal lede, med danske ord,
min Xp er på dansk.

Eller er det et must at man så skal have en router ?

Mvh Kim

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-11-09 22:24

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> min Xp er på dansk.
>
> Eller er det et must at man så skal have en router ?

Ja, du skal have en router, fordi den skal have tildelt en netværksadresse
for at dukke op som en netværksenhed.

Kurt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-09 22:33

Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> wrote:

> "Kim" <æ_at_x.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, du skal have en router, fordi den skal have tildelt en netværksadresse
> for at dukke op som en netværksenhed.

mon ikke der i manualen er nogen hints til hvordan skidtet virker ?

/thmas

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-09 23:31

> mon ikke der i manualen er nogen hints til hvordan skidtet virker ?

Jo tak, det ville være en god hjælp, fik desværre ikke en med.
Har du et link eller den liggende digitalt, så må du godt uploade den til
mig evt via http://vip-file.com/

Mvh Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-09 00:23

Kim <Ê_at_x.dk> wrote:

> [...]
>
> Jo tak, det ville være en god hjælp, fik desværre ikke en med.
> Har du et link eller den liggende digitalt, så må du godt uploade den til

google er din ven:

<http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/shared_storage_plus/

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-09 17:01