iPhone & Mercedes
Fra : Per Rønne

Dato : 19-11-09 11:37

Ja, hvad mener I:

<http://ing.dk/artikel/104200-smid-bilnoeglen-ud-og-brug-mobilen?utm_med
ium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-09 12:24

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, hvad mener I:
>
> <http://ing.dk/artikel/104200-smid-bilnoeglen-ud-og-brug-mobilen?utm_med
> ium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag>

Det ser da smart ud. Peugeots seneste elbil-koncept har en iPhone
siddende midt i styret. På reklamefilmen ser det ud til, at man sætter
den i og dermed bruger den som en slags nøgle og formentlig også til at
betjene bilen og/eller navigere.

<http://www.netcarshow.com/peugeot/2009-bb1_concept/800x600/wallpaper_16
..htm>
<http://www.netcarshow.com/peugeot/2009-bb1_concept/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-09 12:36

> [...]
> siddende midt i styret. På reklamefilmen ser det ud til, at man sætter
> den i og dermed bruger den som en slags nøgle og formentlig også til at

meget kan man sige ... men køn er den ikke ....

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-09 16:00

> meget kan man sige ... men køn er den ikke ....

Man skal mere se på idéen bag end på udseendet. Når man vænner sig til
den, så er den nu ikke så tosset. Den har lidt samme profil som en
motorcyklist. Det er derfor, forruden skråner fremad. Forestiller man
sig profilen af en motorcyklist, så er den såmænd ganske smart. Men det
er rigtigt, at da de første spionbilleder dukkede op, så troede man, det
var løgn. Som ægte Peugeot-entusiast har jeg naturligvis set den i
virkeligheden
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-09 16:10

> [...]
> er rigtigt, at da de første spionbilleder dukkede op, så troede man, det
> var løgn. Som ægte Peugeot-entusiast har jeg naturligvis set den i

ja, men det kan jeg ikke se som nogen aerodynamisk fordel ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-09 17:31

> ja, men det kan jeg ikke se som nogen aerodynamisk fordel ...

Tro mig. Den kommer aldrig op på en hastighed, hvor det får betydning.
Bilen er netop lavet, så den kan køres med knallertkørekort af 16-årige
i lande med andre regler for den slags end Danmark.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 19-11-09 18:44

> [...]
> er rigtigt, at da de første spionbilleder dukkede op, så troede man, det
> var løgn. Som ægte Peugeot-entusiast har jeg naturligvis set den i

Den ser ud som om den konstant er midt i en katastrofeopbremsning.

Fra : KentBM

Dato : 19-11-09 15:28

Henrik Münster skrev:
> [...]
> siddende midt i styret. På reklamefilmen ser det ud til, at man sætter
> den i og dermed bruger den som en slags nøgle og formentlig også til at

Det forbliver forhåbentlig som et koncept. En ting er motorcykel
styrringen, men at de også har indført indvendige spejle, som
nødvendigvis må bliver forstyrret af skuldrene/armene ganske som på
visse italienske motorcykelmærker, det er dog tåbelig.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-09 17:23

KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> nødvendigvis må bliver forstyrret af skuldrene/armene ganske som på
> visse italienske motorcykelmærker, det er dog tåbelig.

Det er ikke spejle. Det er kameraer, der er anbragt bagpå udhænget fra
forlygterne. Det, du kan se i kabinen, er de små skærme, der viser, hvad
kameraerne ser. Peugeot har lavet motorcykler i over 100 år. De ved
godt, hvordan det skal laves
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-09 17:31

> [...]
> forlygterne. Det, du kan se i kabinen, er de små skærme, der viser, hvad
> kameraerne ser. Peugeot har lavet motorcykler i over 100 år. De ved

mener du ikke "scootere" ? ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-09 19:04

> mener du ikke "scootere" ? ;)

Det var da også uheldigt. Normalt kalder de det for motorcykler, men når
man klikker på det, ryger man ind på en hjemmeside, der hedder
<peugeotscootes.fr>. Det er da rigtigt, at blandt de nyere modeller
ligner de fleste scootere. Der er dog undtagelser som f.eks. RX9, der
ligner en rigtig motorcykel, selv om den kun har 50 ccm motor.
Motorstørrelsen på de andre modeller går op til 500 ccm, og det er da
meget pænt.

<http://www.peugeotscooters.fr/produit.php?page=469>
<http://www.peugeotscooters.fr/produit.php?page=34>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : KentBM

Dato : 19-11-09 15:32

Per Rønne skrev:
> Ja, hvad mener I:
>
> <http://ing.dk/artikel/104200-smid-bilnoeglen-ud-og-brug-mobilen?utm_med
> ium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag>

En gang overflødig lir til folk med for mange penge.

Når der nu er systemer, hvor du beholder nøglen i lommen. Bilen låser
automatisk op, når du nærmer dig. Og du starter bilen ved et tryk på en
knap stadigvæk uden at tage nøglen op.

Hvorfor så begynde at rode med mobiltelefon? Men selvfølgelig, når
mobiltelefonen kommer med en (sikker?) RFID-chip indbygget, så behøver
du ikke din nøgle længere.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-09 15:50

> [...]

> Hvorfor så begynde at rode med mobiltelefon? Men selvfølgelig, når
> mobiltelefonen kommer med en (sikker?) RFID-chip indbygget, så behøver

Det smarteste jeg har set i den retning er Zipcar i USA hvor du kan leje
og låse den ønskede bil op via din iPhone ... her giver det nemlig
mening da du jo ikke har adgang til den alm. nøgle.

/thomas