Så er der film online
Fra : Steen

Dato : 17-11-09 14:30

Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
Mac online
http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-09 14:44

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
> Mac online
> http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx

stadig kun leje/streaming ...

nogen der har prøvet og set kvaliteten ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 17-11-09 16:05

On 2009-11-17 14:44:14 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> stadig kun leje/streaming ...

Man kan da købe en download af film - mente jeg at have set...

> nogen der har prøvet og set kvaliteten ?

Ikke endnu, men når jeg får tid til det, vil jeg da benytte mig af de
gratis filmtilbud

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-09 16:12

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Man kan da købe en download af film - mente jeg at have set...

Jeg kunne ikke finde nogen film til download uden DRM...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 17-11-09 08:30

On 17 Nov., 16:11, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Jeg kunne ikke finde nogen film til download uden DRM...
>
> /thomas

,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg så to trailere. Det er dødfødt! Kvaliteten ikke engang på højde
med en gammeldags VHS videofilm!
Go right ahead! It´s Your funeral!

Jens

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 17-11-09 16:31

Den 17-11-2009, skrev Thomas von Hassel:

> stadig kun leje/streaming ...

Citat...

"Du betaler mellem 39-149:- Filmen, som du nu ejer, downloades til din
pc, og du kan se den lige så mange gange du vll, og når du vil, i høj
kvalitet, på samme måde som hvis du køber en film i en butik"

Citat slut... der står ejer, ikke lejer

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-11-09 16:38

> stadig kun leje/streaming ...
>
> nogen der har prøvet og set kvaliteten ?

Det er vist meget beta. Til streaming check evt. <theauteurs.com> i
stedet.

Følgende konstateret efter overfladisk test med FF 3.5.5 på SL:
Ved oprettelse af bruger kan man vælge mellem kønnene "Man" og "Kvinde".
Der er tilsyneladende noget galt med deres validering af fødselsdatoer.
De skriver formatet som ddMMÅÅÅÅ, men det er vist nærmere ÅÅÅÅMMDD. Der
skulle være gratis leje ved brug af værdikode:

"Brug denne værdi-kode ved betaling: 193520445936"

Men hvis man vil leje en film starter seancen med indtastning af
kreditkortoplysninger når netforindelsen er testet. Det finder jeg ikke
synderligt betryggende.

Det kan godt være at de reklamerer med en ny og forbedret hjemmeside,
meeen de skulle da vist have haft nogen til lige at gå den igennem med
grovfilen (eller også ville jeg helst ikke vide hvordan deres tidligere
side var). Check f.eks. denne formulering:

"Med alle vores spændende nyheder følelses det lidt som et udmærket
tilfælde til at introducere en ny og forbedret hjemmeside."

Der er ikke noget som når selv teksten er i beta.

De skal dog have en stor cadeau for selve designet. Udlejning af video
ligger jo ofte ved siden af et pizzaria og det har de ramt rigtig godt -
der er i hvert fald flere stilmæssige paralleller med <JustEat.dk>.

~ Jørgen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-11-09 17:43

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Men hvis man vil leje en film starter seancen med indtastning af
> kreditkortoplysninger når netforindelsen er testet. Det finder jeg ikke

Her http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx kan du læse:

"For at du skal kunne teste vores nye forbedrede hjemmeside, tilbyder
vi på film2home på disse gratis leje film i november.

Brug denne værdi-kode ved betaling: 193520445936"

Bemærk ordet "disse" som henviser til de 3 fantastiske gode film under
teksten.

Jeg prøvede det af med "Top Gun" i går og synes det virkede ganske fint.
Okay kvalitet og stabil drift igennem den time jeg orkede at se

For sådan nogle sofakartofler som vi er i vores familie kunne det godt
ske at vi lejede film via nettet i stedet for at smutte ned på tanken
efter samme film på dvd. Men helst ville jeg handle på iTunes store

--
Mvh Martin

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-11-09 18:21

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> ske at vi lejede film via nettet i stedet for at smutte ned på tanken
> efter samme film på dvd. Men helst ville jeg handle på iTunes store

Arrh - man skal trykke på "Värdekod"-tabben jaja, det havde jeg overset!

Endnu et lille finurligt ord man skal "Anerkende" betingelserne - det er
da åbent for fortolkning, hvad man så gør. Gad vide om det har noget med
appreciative inquiry at gøre?

~ Jørgen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-11-09 20:08

> [...]

> Endnu et lille finurligt ord man skal "Anerkende" betingelserne - det er
> da åbent for fortolkning, hvad man så gør. Gad vide om det har noget med

Ja, sprogligt er det noget af et "sjovt" site.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-09 18:34

> [...]

> ligger jo ofte ved siden af et pizzaria og det har de ramt rigtig godt -
> der er i hvert fald flere stilmæssige paralleller med <JustEat.dk>.

Gad vide om det er manden bag Just-eat, der står bag? Jeg så lige i en
tv-udsendelse, at han har en ny forretningsplan på vej, hvor han vil
bringe noget til internettet, der ikke har været der før.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-09 18:46

> Gad vide om det er manden bag Just-eat, der står bag? Jeg så lige i en
> tv-udsendelse, at han har en ny forretningsplan på vej, hvor han vil
> bringe noget til internettet, der ikke har været der før.

er han svensker ?... for film2home ser ud til at være baseret i sverige

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-09 23:05

> er han svensker ?... for film2home ser ud til at være baseret i sverige

Han er vist dansker. Han talte i hvert fald dansk. Han bor i Spanien, og
han viste den bygning, hvor hans nye firma skulle være. Det var altså
også i Spanien. De sproglige finurligheder på hjemmesiden, der er blevet
vist i denne tråd, kunne da tyde på en maskinoversættelse til dansk. Det
kunne også pege på, at teksten oprindeligt er lavet på et fremmed sprog
som f.eks. spansk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-09 23:07

> [...]
> vist i denne tråd, kunne da tyde på en maskinoversættelse til dansk. Det
> kunne også pege på, at teksten oprindeligt er lavet på et fremmed sprog

Jeg opdagede lige en omtale i Wikipedia. Han er dansker, men fik idéen i
Norge:

<http://da.wikipedia.org/wiki/Just-Eat>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-09 23:11

> Jeg opdagede lige en omtale i Wikipedia. Han er dansker, men fik idéen i
> Norge:
>
> <http://da.wikipedia.org/wiki/Just-Eat>

Ellers var det bare et dumt gæt fra min side. Film2home ser ud til at
have adskillige år på bagen. Så er det spændende, hvad Jesper Buch så
finder på. Det skulle være noget, der ikke er online nu, men som bliver
epokegørende, når det kommer online.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-09 23:14

> Så er det spændende, hvad Jesper Buch så
> finder på. Det skulle være noget, der ikke er online nu, men som bliver
> epokegørende, når det kommer online.

tja ... det meste er jo forsøgt før, succesen er jo hvis det lykkes at
gøre et koncept til en sund forretning ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 18-11-09 14:33

On 2009-11-17 23:14:21 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> tja ... det meste er jo forsøgt før, succesen er jo hvis det lykkes at
> gøre et koncept til en sund forretning ...
>
> /thomas

Lovefilm har også forsøgt at levere stream af film, ved siden af deres
almindelige filmudlejning.
Hvor godt det rent faktisk virker ved jeg ikke, jeg foretrækker at
proppe en kiks i maskinen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-09 23:09

> [...]
> vist i denne tråd, kunne da tyde på en maskinoversættelse til dansk. Det
> kunne også pege på, at teksten oprindeligt er lavet på et fremmed sprog

næppe .. domænerne er ejet af et svensk firma som er distributør af
bl.a. dvd'er

<https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=film2home.dk&submit=
S%F8g>

<http://www.bonver.se/lang_uk/index.htm>

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-09 23:12

> næppe .. domænerne er ejet af et svensk firma som er distributør af
> [...]

Må jeg lige forsvare mig med, at det faktisk var Jørgen Tietze, der fik
den tanke, at hjemmesiden ligner Just-Eats hjemmeside?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-09 23:18

> Må jeg lige forsvare mig med, at det faktisk var Jørgen Tietze, der fik
> den tanke, at hjemmesiden ligner Just-Eats hjemmeside?

ja :) ... men de fleste sider er efthånden centeret i midsten, ca.
900-930px i bredden og rød er et populært farveskema ;)

/thomas

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-11-09 23:21

> Gad vide om det er manden bag Just-eat, der står bag? Jeg så lige i en
> tv-udsendelse, at han har en ny forretningsplan på vej, hvor han vil
> bringe noget til internettet, der ikke har været der før.

En anden reference - nu er det jo et filmsted - kunne være til det
underjordiske laboratorium Wildifre fra sci-fi klassikeren Andromeda
Strain fra 1971. Det er et spørgsmål om nuance. Her er der på en af
etagerne computerrum i rød-orange. Se f.eks. følgende billeder:

<http://picasaweb.google.com/stefan.bruemmer/AndromedaStrain#51943232533
20411746>
<http://www.sandcastlevi.com/movies/sf-1970s.htm>

~ Jørgen

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-11-09 11:54

On 2009-11-17 14:30:00 +0100, Steen <isteen@googlemail.com> said:

> Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
> Mac online
> http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx

Jeg så TopGun (gratis) på min 30" HP skærm og det lignede normal DVD
kvalitet. Filmen kørte flydende som om det havde været en DVD hele
vejen igennem. En lidt irriterende ting er, at kursoren ikke forsvinder
fra billedet sådan som er vant til med filmfremvisere.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-11-09 12:01

Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> vejen igennem. En lidt irriterende ting er, at kursoren ikke forsvinder
> fra billedet sådan som er vant til med filmfremvisere.

Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
at se en hel film ... ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-11-09 12:13

> Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
> at se en hel film ... ?

Det kommer vel an på, hvordan ens hjem er indrettet. Hvis du har en
dagligstue med et komfortabelt sofaarrangement foran fjernsynet, mens
din computer står på et lille kontor med en enkelt skrivebordsstol, så
har du svært ved at se fornøjelsen ved at se film på computeren.
Andre har måske en lille lejlighed eller et kollegieværelse,
hvor computeren står i stuen sammen med fjernsynet. Andre bruger måske
ligefrem computeren som fjernsyn. En 30" skærm er da en glimrende
størrelse at se fjernsyn på. I de tilfælde kan det være fint at se film
på computeren.
Endelig har Apple jo et produkt, der hedder Apple TV. Er det
ikke netop beregnet til at få film fra computeren vist på fjernsynet?
Det var jo også en mulighed.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-11-09 12:20

> Endelig har Apple jo et produkt, der hedder Apple TV. Er det
> ikke netop beregnet til at få film fra computeren vist på fjernsynet?
> Det var jo også en mulighed.

nu var det specifikt ifbm. nævnte tjenste hvor du jo hvis du lejer skal
køre det på din computer og være online mens du gør det.

Men hvis deres non-drm download film evt. kan konverteres til AppleTV
format så måske.

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-09 13:10

Hej Thomas,

> Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
> at se en hel film ... ?

Du har aldrig om at man kan koble et fjernsyn til computeren med en ledning?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-11-09 13:14

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej Thomas,

> Du har aldrig om at man kan koble et fjernsyn til computeren med en ledning?

jojo :)

Jeg tænker bare at hvis det skal ud til hr. og fru. danmark så skal det
være nemt og ukompliceret at få det ud på husalteret ...

Kig f.eks. på http://www.roku.com/ for en hardware løsning

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-09 15:41

Hej,

> Jeg tænker bare at hvis det skal ud til hr. og fru. danmark så skal det
> være nemt og ukompliceret at få det ud på husalteret ...

Det er selvfølgelig rigtigt - men mange der vil den slags har vel købt
sig et Windows Medie Center eller lign. hvor man kan afspille det fra.

Alternativt en STB fra fx Stofa, som man kan leje film på.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-09 13:36

> Du har aldrig om at man kan koble et fjernsyn til computeren med en ledning?

Tjae, jeg har da i hvert fald et par kabler. miniDVI->DVI, DVI->HDMI,
sat sammen så jeg kan se film i iTunes på mit 32" fjernsyn i dagligstuen
.... det er blot at sætte MacBook'en ind ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-09 15:42

Hej,

> Tjae, jeg har da i hvert fald et par kabler. miniDVI->DVI, DVI->HDMI,

Ja, så er du jo åbenbart ikke i målgruppen af alm. danskere ifølge Thomas.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-11-09 16:49

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Ja, så er du jo åbenbart ikke i målgruppen af alm. danskere ifølge Thomas.

ok så .. hvormange kender du der har en deres computer sluttet til
fjernsynet som ikke i forvejen er teknik interesserede ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-09 16:53

Hej,

> ok så .. hvormange kender du der har en deres computer sluttet til
> fjernsynet som ikke i forvejen er teknik interesserede ?

Når jeg ser dit spørgsmål fornemmer jeg, at du tror jeg mener noget
andet end dig?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-11-09 16:57

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Når jeg ser dit spørgsmål fornemmer jeg, at du tror jeg mener noget
> andet end dig?

Nej, jeg er bare nysgerrig om du har andre data end jeg har ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-09 18:53

Hej,

> Nej, jeg er bare nysgerrig om du har andre data end jeg har ...

Hvorfor skulle jeg have det?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-11-09 21:44

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Hvorfor skulle jeg have det?

det lød på dig som om den alm. dansker helt naturligt har en
pc/mediecenter sat til husalteret ...

Det tror jeg nu ikke .. folk i almindelighed vil have noget der bare
virker, som ikke skal sættes op eller opdateres eller på andre måde
holdes i hånden i det daglige. Så for at video on demand over ip skal ud
til den brede befolkning så skal det ske via en boks, roku, TiVi,
AppleTV for den sags skyld ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-09 21:48

Hej,

> det lød på dig som om den alm. dansker helt naturligt har en
> pc/mediecenter sat til husalteret ...

Øh, jeg skrev da netop det modsatte?

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-11-09 18:43

On 2009-11-18 12:01:14 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
> at se en hel film ... ?

Godt spørgsmål. For mig er det en fin løsning, når jeg ser noget min
kone ikke gider se og hun beslaglægger fjernsynet eller det ikke kan
ses på fjernsynet, så ser jeg det på min 30" skærm i mit arbejdsværelse
fra min sofa. Det er nok ikke så ualmindeligt endda. Det samme gælder
udsendelser fra DR.DK, som jeg ikke har set og gerne vil se. Det
fungerer jo også godt og i forbavsende god kvalitet undtagen når der
ikke er for meget traffik.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 18-11-09 19:11

> Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
> at se en hel film ... ?

Hvis man har en iMac på 20" og derover, er det vel ret oplagt at
pensionere den som TV+DVR, når man køber en ny?