Gemme sms fra iPhone som tekst påcomputer
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-11-09 22:42

Når nu man har udvekslet en serie mindeværdige sms'er med en bestemt
person, ville det være godt at kunne gemme dem som tekst på computeren,
Kan det lade sig gøre?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-09 22:49

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Når nu man har udvekslet en serie mindeværdige sms'er med en bestemt
> person, ville det være godt at kunne gemme dem som tekst på computeren,
> Kan det lade sig gøre?

du kan videresende dem til en anden telefon, og så få dem ud derfra ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-09 23:10

Hej Ove,

> Når nu man har udvekslet en serie mindeværdige sms'er med en bestemt
> person, ville det være godt at kunne gemme dem som tekst på computeren,
> Kan det lade sig gøre?

Ja, når du synkroniserer med iTunes tager man også backup af
sms-databasen. Denne kan åbnes med sqlite programmet som følger med Mac
OS X. Der findes også grafiske værktøjer til at kigge i sqlite-databaser
med - desuden findes der programmer som specifikt er målrettet til at
gøre det let at trække SMS-tekster ud af iPhones.

Prøv en google søgning efter det, du har brug for.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-11-09 00:13

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
> gøre det let at trække SMS-tekster ud af iPhones.
>
> Prøv en google søgning efter det, du har brug for.

Jeg kan ikke se noget, der hedder sqlite i programmer eller
hjælpeprogramer.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-09 00:32

Hej,

> Jeg kan ikke se noget, der hedder sqlite i programmer eller
> hjælpeprogramer.

Det er fordi, det ikke ligger der. Programmet skal startes fra fx
Terminal.app.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-11-09 16:04

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Det er fordi, det ikke ligger der. Programmet skal startes fra fx
> Terminal.app.

Kan det evt. forklares nærmere?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-09 16:14

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Kan det evt. forklares nærmere?

med mindre du er vandt til at arbejde i terminalen og kender til sql
databaser så tror jeg nok vi skal stoppe den her :)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-09 16:59

> med mindre du er vandt til at arbejde i terminalen og kender til sql
> databaser så tror jeg nok vi skal stoppe den her :)

Man ville skulle starte den sådan:

Last login: Mon Nov 16 22:01:44 on console
MacMini per$ sqlite -h
-bash: sqlite: command not found
MacMini per$

- men det kræver naturligvis at programmet ligger et sted i ens sti,
hvilket det ikke gør hos mig. '-h' er for at få hjælp ud.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-09 17:24

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> - men det kræver naturligvis at programmet ligger et sted i ens sti,
> hvilket det ikke gør hos mig. '-h' er for at få hjælp ud.

sqlite3 -h

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-09 18:54

> sqlite3 -h

Ikke helt:

Last login: Tue Nov 17 16:56:33 on ttys000
MacMini per$ sqlite3 -h
sqlite3: unknown option: -h
Use -help for a list of options.
MacMini per$ sqlite3 -help
Usage: sqlite3 [OPTIONS] FILENAME [SQL]
FILENAME is the name of an SQLite database. A new database is created
if the file does not previously exist.
OPTIONS include:
-init filename read/process named file
-echo print commands before execution
-[no]header turn headers on or off
-bail stop after hitting an error
-interactive force interactive I/O
-batch force batch I/O
-column set output mode to 'column'
-csv set output mode to 'csv'
-html set output mode to HTML
-line set output mode to 'line'
-list set output mode to 'list'
-separator 'x' set output field separator (|)
-nullvalue 'text' set text string for NULL values
-version show SQLite version
MacMini per$

Der findes forskellige ting om SQLite på iTunes Store.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 17-11-09 16:34

On 2009-11-16 23:10:21 +0100, Jens Kristian Søgaard
<jens@mermaidconsulting.dk> said:

> desuden findes der programmer som specifikt er målrettet til at gøre
> det let at trække SMS-tekster ud af iPhones.

Den her: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4974 ser ud til
at kunne gøre det.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 16-11-09 23:13

On 2009-11-16 22:41:56 +0100, ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> Når nu man har udvekslet en serie mindeværdige sms'er med en bestemt
> person, ville det være godt at kunne gemme dem som tekst på computeren,
> Kan det lade sig gøre?

Copy paste over til en Note!!!! ville være mit bud

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-11-09 00:13

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Copy paste over til en Note!!!! ville være mit bud

Rigtigt. Det kan skam lade sig gøre.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 18-11-09 09:50

> [...]

> Når nu man har udvekslet en serie mindeværdige sms'er med en bestemt
> person, ville det være godt at kunne gemme dem som tekst på computeren,

Jeg bruger den her: http://www.ecamm.com/mac/phoneview/

Per

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-11-09 09:58

Per Boll Jørgensen <bollblyp@image.dk> wrote:

> Jeg bruger den her: http://www.ecamm.com/mac/phoneview/

Den ser da smart ud. Den kan jo meget af det, folk ellers efterlyser. Er
det bare mig, der har boet i en jordhule? Jeg synes slet ikke, det
program har været omtalt noget sted. Jeg kan forstå, at du bruger det.
Virker det fint?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 18-11-09 11:06

> [...]
> det bare mig, der har boet i en jordhule? Jeg synes slet ikke, det
> program har været omtalt noget sted. Jeg kan forstå, at du bruger det.

Jeg har ikke brugt det så ofte, den var med i den sidste MacHeist bundle
Men ja jeg har brugt den enkelte gange til at udskrive sms'er og der
virker den super..
Per

Fra : Jon

Dato : 18-11-09 18:20

Per Boll Jørgensen <bollblyp@image.dk> wrote:

> http://www.ecamm.com/mac/phoneview/

Fantastisk! Takk for tips.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-11-09 12:41

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> http://www.ecamm.com/mac/phoneview/

Også tak for tip herfra. Men sagen er ikke så vigtigt, at jeg vil betale
for programmet.

Til gngæld har jeg bemærket, at hvis jeg på arbejdspladsen sætter min
iPhone til en Windows PC, hvor der ikke er iTunes og selvfølgelig heller
ikke iPhoto, kommer billederne frem, ligesom hvis jeg havde tilsluttet
et almindeligt digitalkamera eller enhver anden disk med billeder.

Når man nu lige skal have sine billeder ud af sin iPhone og over i en
mappe på sin Mac, er det nogle gange træls, at hele
iTunes-sync-apparatet automatisk går igang. Og så skal man ellers åbne
iPhoto, importere billederne og flytte dem hen i den mappe. hvor man
selv helst gerne vil have dem, f.eks.for at bearbejde i et
billedbehandlingsprogram eller lignende. Og så skal de lige slettes fra
iPhoto.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Karl Antz

Dato : 21-11-09 14:06

> [...]

> selv helst gerne vil have dem, f.eks.for at bearbejde i et
> billedbehandlingsprogram eller lignende. Og så skal de lige slettes fra

Har du GraphicConverter? Hvis du har, start den når phone'n er sat til,
og så vil den spørge dig om du vil gemme billederne på kamera'et "" (den
kan åbenbart ikke finde ud af at det er en iPhone, men kan i det mindste
se den); så gemmer du dem der hvor du nu ønsker på din harddisk.

Muligvis virker dey også med andre programmer der kan d'loade fra
kamera'er ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-11-09 17:16

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> se den); så gemmer du dem der hvor du nu ønsker på din harddisk.
>
> Muligvis virker dey også med andre programmer der kan d'loade fra

Ja, det er sandt, at man kan gøre det med Grapic Converter. Jeg prøvede
med Photoshop, men kunne ikke umiddelbart se, at der var adgang til
iPhone under import.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-11-09 00:01

> [...]

> Ja, det er sandt, at man kan gøre det med Grapic Converter. Jeg prøvede
> med Photoshop, men kunne ikke umiddelbart se, at der var adgang til

Efter Karls anvisning prøvede jeg det. Altså med GraphicConverter, men
det blev da noget rod. Jeg lagde billederne i en mappe, de ville kun
åbne i GC og det var hvert billede for sig. Det er nok bare mig der ikke
kan finde ud af det, men skal man så i GC konvertere (save as)
billederne i et format som Billedfremviser kan handskes med?

Jeg er glad for at have GC og bruger den ind imellem, men jeg har altid
syntes, at indlæringskurven er lidt stejl. Men den kan vist mere end jeg
har forstået at lære?

--
v.h. Mich

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-11-09 16:58

> [...]

> ikke iPhoto, kommer billederne frem, ligesom hvis jeg havde tilsluttet
> et almindeligt digitalkamera eller enhver anden disk med billeder.

Hvis du på din Mac bruger programmet Billedoverførsel til at hente
billeder fra iPhone, digi-kamera m.m. så får du også denne windows-agtig
oplevelse. Du kan sætte Billedoverførsel til at starte op pr. default så
undgår du iPhoto.

> [...]
> selv helst gerne vil have dem, f.eks.for at bearbejde i et
> billedbehandlingsprogram eller lignende. Og så skal de lige slettes fra

Er det ikke noget med at man kan sættes iTunes til ikke at starte op og
synce når ens iPhone sættes til Mac'en? I kombination med overstående så
har du næsten opnået det du kender fra windows.

Mht. filhåndtering så har det altid været Jobs/Apples ønske i OS X at
filerne bare var der, hvor de skulle være, og som sådan aldrig bør
håndteres andre steder hen manuelt. Den filosofi er fremhærskende i OS X
og perfektioneret på iPhonen. Det er især det der kan gøre windows vante
folk helt tosset, at iPhonen ikke bare mounter som et drev hvor man så
bare kan få fat i de rå filer.

Personligt synes jeg også at den den automatiske filhåndtering i iPhoto
og iTunes kan være "på tværs" nogle gange. Derimod oplever jeg at det
fungere godt og hjælpende i programmer som iMovie og Garageband.

--
Mvh Martin

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-11-09 17:16

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> og iTunes kan være "på tværs" nogle gange. Derimod oplever jeg at det
> fungere godt og hjælpende i programmer som iMovie og Garageband.

Ja - og jeg har måske skrevet det før - det er et mindre tiltalende træk
ved Apple, at når de har fået en god idé til, hvordan vi skal indrette
vort liv, gør de det samtidig vanskeligt for os at afvige fra denne vej.
iLife er i videre betydningen måden, vi skal leve vort Macliv på.

Når iPhone kommer frem som en disk på skrivebordet på en PC, men ikke på
en Mac, er det ikke af økonomiske eller tekniske grunde. Vi har jo under
alle omstændigheder erhvervet iPhoto. Og vi ser, at det teknisk kan lade
sig gøre. Det forstyrrer bare Vogternes Råd, at man afviger fra det rene
iLife. Det er en tankegang, som hører hjemme i iRan og det gamle
Østeuropa.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-11-09 17:34

Ove Steen Smidt skrev:

> Ja - og jeg har måske skrevet det før - det er et mindre tiltalende træk
> ved Apple, at når de har fået en god idé til, hvordan vi skal indrette
> vort liv, gør de det samtidig vanskeligt for os at afvige fra denne vej.

Ofte vil man gerne have valg (fx i køledisken i supermarkedet) - andre
gange vil man bare gerne have valgene truffet for en (et fjernsyn der
virker efter 2012, tak).

Apple har så ført den der med "vi vælger for dig" meget langt, hvilket
sædvanligvis er en god ide for menigmand, men som kan frustere andre
helt ud på kolbøttefabrikken :)

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-11-09 19:58

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Når iPhone kommer frem som en disk på skrivebordet på en PC, men ikke på
> en Mac, er det ikke af økonomiske eller tekniske grunde.

iPhone kommer da ikke frem som disk på windows!?

--
Mvh Martin

Fra : Jon

Dato : 28-11-09 23:01

> [...]

> ved Apple, at når de har fået en god idé til, hvordan vi skal indrette
> vort liv, gør de det samtidig vanskeligt for os at afvige fra denne vej.

De høres ut som svenske sosialdemokrater!

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-11-09 17:59

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> De høres ut som svenske sosialdemokrater!

Ganske givet. Men vi har også sådan nogle i Danmark.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Fuzion

Dato : 07-01-10 05:45

On 25 Nov. 2009, 18:01, cykelsta...@invalid.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> [...]
>
> Jeg er glad for at have GC og bruger den ind imellem, men jeg har altid
> syntes, at indlæringskurven er lidt stejl. Men den kan vist mere end jeg

Har ikke læst alt ovenstående, men du kan også bruge webstedet zyb som
kan ligges ind på iphonen... Så får du et nummer under kontakter til
sms backup. Det er nok den nemmeste og hurtigste måde.

Mvh
Fuzion