Jake wrote:
> Hej,
>
> Jeg bestilte en flybillet igår. 30 minutter senere ville jeg gerne
> ændre flybilletten fordi min søn også skulle med, men det kunne ikke
> lade sig gøre. Så jeg skrev til supersaver.dk hvor jeg havde bestilt
> billetten og bad dem om at annullere billetten og refundere beløbet.
> Jeg bestilte herefter en ny billet. Til min store overraskelse skrev
> supersaver.dk til mig med følgende besked:
>
> "Eftersom De ikke har tegnet nogen afbestillingsforsikring igennem os,
> kommer vi ikke at foretage nogen refundering til Dem.
> Vi har ligeledes kontrolleret flyselskabets billetregler og disse
> tillader heller ingen refundering. "
>
> Jeg klagede til dem og de skrev igen:
>
> "14-dages fortrydelseret gäller kun för varor/produkter ikke för en
> tjänst som en flyrejse dessvärre"
>
> Er det korrekt?
Ja. Desværre er det korrekt, med mindre man har aftalt det modsatte. Se fx
her
http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta0/fly/goderaad/
5. stykke.
Jan